Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
xlifer Profil |
#1 · Zasláno: 9. 9. 2010, 12:04:12
Je takový zápis vhodný? Jde o duplicitní odkaz, ale je otázkou jestli to něčemu vadí, resp. je lepší se vyhnout uvádět na stejné stránce více stejných odkazů?
<a href="nabytek.html"><h1>nabytek</h1></a> [obrazek] <a href="nabytek.html">více informací zde</a> |
||
panther Profil |
#2 · Zasláno: 9. 9. 2010, 12:06:51
xlifer:
Nadpis „Nábytek“ v H1 by měl být na stránce „nabytek.html“, nikde jinde. A aby nadpis odkazoval sám na sebe, to se mi moc nezdá. Pokud jsi na jiné stránce, rozhodně to nevadí (aktuality na tomto principu fungují dost často - nadpis a více-odkaz směřují do detailu, mezi nimi je krátký perex). Nevolil bych ale nadpis první úrovně, ten zde nemá co dělat. |
||
xlifer Profil |
#3 · Zasláno: 9. 9. 2010, 12:22:56
Ano, rozumím. A obecně <h2,3,4...> již lze v odkazu použít?
<a href="nabytek.html"><h2>nabytek</h2></a> Jde mi vlastně o názor, zda má větší váhu pro vyhledávač z pohledu SEO, když je uveden odkaz s <h2,3,4,...> nebo samostatně. 1) <a href="nabytek.html"><h2>nabytek</h2></a> 2) <a href="nabytek.html">nabytek</a> ? |
||
panther Profil |
#4 · Zasláno: 9. 9. 2010, 12:31:49 · Upravil/a: panther
xlifer:
nekoukej na SEO, ale přemýšlej. Je z pohledu uživatele logické, aby směřoval nadpis stránky (Nábytek) na jinou stránku? Pokud ano, použij kombinaci odkazu a nadpisu, pokud ne, použij samotný nadpis nebo odkaz. Obecně se radit nedá, nevím, co kde zamýšlíš. Variantu, kterou uvádíš (kombinace h2 s odkazem), bych si dovedl představit na stránce s následujícím obsahem: h1 - aktuální nabídka h2 a - nábytek povídání o nábytku (klidně rozdělení na podsekce pomocí h3 a - více h2 a - kuchyně povídání o kuchyních a - více ... kde h1, h2 jsou nadpisy, a odkaz též by byla použitelná varianta h1 - aktuální nabídka h2 - nábytek povídání o nábytku (klidně rozdělení na podsekce pomocí h3 a - více h2 - kuchyně povídání o kuchyních a - více ... odkazy jen dole "více", případně třetí varianta bez více-odkazů, odkazy na podstránky by směřovaly z h2 Ale asi nejlepší bude, když nám ukážeš, jak přesně vypadá obsah té které stránky, podle toho se bude moci říct, co je správně a co nikoliv. Obecně není nic špatně. |
||
Petr ZZZ Profil |
#5 · Zasláno: 9. 9. 2010, 12:40:26 · Upravil/a: Petr ZZZ
Řekl bych, že podobná situace je s kotvami. Tato stránka je na dotaz HTML v německém Google první z pěti miliard výsledků. Sama sice má kotvu jen jednu, ale hned podstránka jich má dost a na dotaz Kurzreferenz je taky první (sice "jen" z 18.000 výsledků, ale první). Myslím si, že by ani opakování jiného odkazu než na kotvu přinejmenším nemělo být na závadu. Možná ale bude záležet na tom, zda z toho bude mít prospěch uživatel. Použiješ-li opakování stejného odkazu na nekvalitním webu v boji o pozice na konkurenční slova a klapne to, upozorníš na sebe konkurenci a ta začne přemýšlet, co s tím. Může se stát, že tě nahlásí a bude-li to nějaký zaměstnanec vyhledávače řešit ručně, může asi záležet na tom, zda z opakování odkazu má něco uživatel, nebo zda ho to bude jenom plést. Udělej to tak, aby to bylo uživateli ku prospěchu.
|
||
Marek Prokop Profil |
#6 · Zasláno: 9. 9. 2010, 15:06:09
Jen pro pořádek, kód <a href="nabytek.html"><h2>nabytek</h2></a> odporuje pravidlům HTML. Správně je to opačně: <h2><a href="nabytek.html">nabytek</a></h2>.
Pokud jde o SEO, žádný HTML kód nemůže být vhodný či nevhodný sám o sobě. Vždy záleží na účelu a ten jste nám, Xlifere, nenapsal. |
||
Časová prodleva: 14 let
|
0