Autor Zpráva
laik
Profil *
Dejme tomu, že mám web a na něm 1 stránku s ukázkami prací. Tzn. je tam text + 9 fotek s popisky.
Pak bych chtěl přidat další text a další 3 fotky.
Je lepší dát vše na 1 stránku a nebo vytvořit novou podstránku? Tzn. na té první by byl odkaz "Další ukázky".
Z hlediska přehlednosti se mi zdá lepší mít to rozložené na 2 stránkách.
Z hlediska SEO je asi lepší mít vše na 1 stránce, aby byla větší hustota klíčových slov.
Zajímalo by mě, jak by tento rozpor řešil profík. Záměrně neposílám odkaz. Jde mi o globální pohled.
Které aspekty mluví pro 1 stránku a které pro 2 stránky?
panther
Profil
laik:
Z hlediska přehlednosti se mi zdá lepší mít to rozložené na 2 stránkách.
v tom případě není co řešit - udělej dvě stránky, pochopí-li to uživatelé webu.

Z hlediska SEO je asi lepší mít vše na 1 stránce, aby byla větší hustota klíčových slov.
z hlediska SEO je nejdůležitější uživatel, tím se řiď.

Zajímalo by mě, jak by tento rozpor řešil profík. Záměrně neposílám odkaz. Jde mi o globální pohled.
dle situace. Na spoustu věcí nelze odpovědět obecně jednoznačně.
Petr ZZZ
Profil
Řešil bych to z hlediska uživatelského komfortu. Bude-li stránka užitečná, SEO se dostaví samo. Všeobecně bych řekl, že platí zásada jedno téma = jedna stránka, dvě témata = dvě stránky. Těžko ale říct, zda jsou reference jedno nebo dvě či více témat. Máš-li každý rok dvacet referencí, můžeš udělat pro každý rok samostatnou stránku s referencemi, ale zda se v tom bude uživatel orientovat, bude asi záležet na pojmenování a charakteru referencí. Máš-li každý rok dvě-tři reference, dal bych všechno na jednu stránku. Z hlediska SEO pak budeš potřebovat příchozí odkazy. Pokud je nechceš získávat nekalými praktikami, musí být stránka něčím užitečná.
tiso
Profil
Myslím že najlepšie pre návštevníka bude mať stránku s top referenciami a k tomu prípadne stránku ostatné (alebo všetky) referencie.
Marek Prokop
Profil
laik:
Z hlediska SEO je asi lepší mít vše na 1 stránce, aby byla větší hustota klíčových slov.

Jakých klíčových slov? To je ta zásadní otázka. Sepište si všechny dotazy, na které by mělo být dané téma nalezitelné, a pokud na ně na všechny dokážete ideálně odpovědět jednou stránkou, udělejte to jednou stránkou. Pokud jsou naopak natolik různé, že je potřeba odpovědět více různými stránkami, vytvořte více stránek.

Petr ZZZ:
Bude-li stránka užitečná, SEO se dostaví samo.

To by sice bylo hezké, ale moc často se to nestává.
Petr ZZZ
Profil
Marek Prokop:
…moc často se to nestává

Tady jde pochopitelně o definici užitečné stránky. Řekl bych, že na kvalitní web v segmentu komerčně méně konkurenčním občas někdo může dobrovolně odkázat. U tuctového webu se SEO samo od sebe asi tak honem nedostaví, je ale otázka, nakolik je užitečný, já nevím, dvacátýtřetí e-shop s živou vodou.
laik
Profil *
Petr ZZZ:
Máš-li každý rok dvacet referencí, můžeš udělat pro každý rok samostatnou stránku s referencemi

Omlouvám se, ale nevím, co je míněno těmi referencemi...
pavuk
Profil
reference = (ve tém případě podle textu v [#1]) ukázky prací
laik
Profil *
Marek Prokop:
Jakých klíčových slov? To je ta zásadní otázka. Sepište si všechny dotazy, na které by mělo být dané téma nalezitelné, a pokud na ně na všechny dokážete ideálně odpovědět jednou stránkou, udělejte to jednou stránkou. Pokud jsou naopak natolik různé, že je potřeba odpovědět více různými stránkami, vytvořte více stránek.

Klíčová slova by byla v základu stejná. Blbý příklad:
stránka 1: barevná trička
stránka 2: barevná trička s dlouhým rukávem

Samozřejmě potřebuju co nejlepší pozice při vyhledávání. Když to bude vše na 1 stránce a zákazník se nepodívá dolů a nenajde tu druhou část, tak to až tak nevadí. Horší by bylo kdyby tu stránku nenašel vůbec.
laik
Profil *
pavuk:
reference = (ve tém případě podle textu v [#1]) ukázky prací

OK. Díky za vysvětlení!
Reference (ukázky) budou postupně přibývat, ale zase ne tak rychle.
Marek Prokop
Profil
laik:
Klíčová slova by byla v základu stejná. Blbý příklad

Dávat nám blbé příklady nemá smysl. Tu analýzu dotazů si prostě musíte pečlivě udělat a podle ní se zařídit. Použijte Keyword Tool nebo ještě lépe testovací kampaň v AdWords či Skliku, jejíž výsledky si budete pečlivě měřit pomocí Google Analytics. Tím nejlépe zjistíte, co lidé hledají a jakou odpověď na své dotazy očekávají.
laik
Profil *
Marek Prokop:
Dávat nám blbé příklady nemá smysl. Tu analýzu dotazů si prostě musíte pečlivě udělat a podle ní se zařídit. Použijte Keyword Tool nebo ještě lépe testovací kampaň v AdWords či Skliku, jejíž výsledky si budete pečlivě měřit pomocí Google Analytics. Tím nejlépe zjistíte, co lidé hledají a jakou odpověď na své dotazy očekávají.

Momentálně mi nejde o to, která slova lidé hledají. Ta slova už mám nalezená.
Řeším jen to, zda stránky spojit nebo rozdělit...
Marek Prokop
Profil
[#12] Znáte-li už všechny možné dotazy, aplikujte postup z mého příspěvku [#5]. Nejste-li si jistý, ponechte zatím jednu stránku. Rozdělit ji na dvě půjde později vždy, opačně by to bylo horší. Nic lepšího Vám bez podrobné znalosti konkrétního případu poradit neumím.
laik
Profil *
Marek Prokop:
[#12] Znáte-li už všechny možné dotazy, aplikujte postup z mého příspěvku [#5]. Nejste-li si jistý, ponechte zatím jednu stránku. Rozdělit ji na dvě půjde později vždy, opačně by to bylo horší. Nic lepšího Vám bez podrobné znalosti konkrétního případu poradit neumím.

OK. Díky!

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0