Autor Zpráva
CageJ
Profil *
Ahoj., existuje moře článků na toto title téma, které ochotně vypisují seznam všemožných vlivů působících na pořadí řazení. Doposud jsem ale nenašel článek, který by přeci jen více exaktně poukázal na míru důležitosti toho kterého z nich. Mám několik základních otázek, nejasností, které pro přehlednost uvádím v bodech. Pokud se tady najde nějaký pomoci ochotný guru a odpoví alespoň na něco, budu velmi vděčný.

1) Dotaz uvedu na příkladu. Mějme dvě stránky A a B, které mají více méně stejně kvalitně rozeseta klíčová slova, vzájemnou polohu klíč. slov., nadpisy, titles a podobně. Jak se budou stránky A, B řadit, pokud se budou lišit v a) google page ranku, b) počtu stránek jež na ně odkazují nebo nevím v čem ještě co stojí za řeč? Je to prostě tak, že pokud je obsahová, textova stránka stránky na podobné úrovni, tak to oč tu kráční je vlastně page rank a basta fidlačka a na ostatních věcech už houbelec záleží..?

2) Jak je to trochu exaktněji s budováním pageranku, pokud na moji stránku odkazují stránky, které nejsou v témže tématickém koši? Přibývá pagerank snad pomaleji nebo existují jiné penalizace?

3) Jak je to s dynamikou přibývání počtu odkazů směřujících na moji stránku? Řekněme, že na moji stránku odkazuje 10 stránek s GPR = 3 a moje stránka je jediným odkazovaným odkazem. Potom moje stránka bude mít řekněme PR3 nebo 4 a bude to tak stále nebo budu/mohu být googlem nějak penalizován, ztratím rank v případě, když další přírůstky budou „pomale“, prostě minimální?

4)Vyplatí se, aby na mojí stránku odkazovalo spíše několik kvalitních stránek (vysoký PR) nebo „stovky nulek PR“ – nebo to je to vlastně jedno?

5)Jak do řazení pořadí stránek promlouvá stáří stránky-domény? Co je cennější GPR nebo stáří domény.., aneb „johoho hohoho kdo je víc :D“.

6)Existuje ještě něco podstatného nebo zajímavého o čem se zase tak často nemluví a chcete se pochlubit? :D

Děkuji za případné reakce.
tiso
Profil
CageJ: na toto sa dá napísať iba jediné: opýtaj sa priamo googlu.
CageJ
Profil *
tiso:

já se ptám na zkušenosti lidí, provozující stránky. Ti jediní mohou poradit. Pochybuji, že na tohle google odpoví něco použitelného.
ninja
Profil
1) Počet odkazujících stránek je promítnut do PageRanku. Pokud tedy máte dvě jinak stejné stránky, na klíčové slovo se zobrazí výše ta, která má větší PageRank. V reálu se ale budou lišit v textech v odkazech, což je jeden z důležitých faktorů.

2) Samotný PageRank se teoreticky nezajímá o obsah stránek, na to jsou samostatné části. PageRank by měl být stejný u jedné stránky na jakékoliv klíčové slovo. Odkazy z netématických stránek jsou ale celkově brány jako méně přínosné.

3) Penalizován nebudete, to by hrozilo v případě překvapivého a rychlého získání mnoha (tisíc) odkazů se stejným linkovacím schématem.

4) Upřednosnil bych první variantu.

5) Stáří domény nebude moc hodnocená veličina.
Tomáš Meisner
Profil
CageJ:
1. Zapomeň na PageRank. Když chceš někoho zmást, vytvoř nicneříkající číslo... Důležitý je odkazový profil dané stránky (tzn. počet odkazů, jejich stáří, relevance zdrojové stránky k cílové, anchor text, počet odkazů na zdrojové stránce apod.)
2. Na Pagerank by neměla mít tématičnost vliv, ale odkazem se přenáší mnohem víc důležítých věcí než jen PR
3. Podívej se na to logicky - odkazy by měly přibývat přirozeným tempem a je jedno jestli měsíc nepřibyde žádný a pak najednou čtyři. Problém by mohl být, kdyby jich najednou přibylo stovky, tisíce (pokud jich máš řádově jednotky, desítky). Protože to není přirozený příbytek (viz registrace do katalogů). Nepřirozený příbytek odkazů je jedním z indikátorů (pro Google) pro penalizaci (ale ne jediným).
4. Samozřejmě je lepší varianta první (pokud odkaz splňuje veškeré náležitosti, které by měl)
5. Stáří stránky vliv má, ale porovnávat to s PR fakt nebudu :-)
6. Odpovědí na tuto otázku jsem strávil nejvíc času a stejně mě nic nenapadá :-)
Marek Prokop
Profil
Kolegové už na většinu odpověděli správně, ale občas tam mají dobré nepřesnosti, takže to raději projedu celé.

1) Budou se řadit podle všech ostatních faktorů, které jste nevyjmenoval. Pokud jste tyhle všechny faktory kromě PageRanku zahrnul to toho "a podobně", pak se budou samozřejmě řadit podle PageRanku. To je Vám ale určitě jasné, takže možná otázce nerozumím správně.

2) Klasický PageRank závisí jen na PageRanku odkazující stránky a počtu stránek z ní odkazovaných. Kromě (či místo) klasického PageRanku může Google používat i jiné odkazové ranky a některé z nich mohou záviset i na míře tematické shody.

3) PageRank odráží vstupní data v okamžiku výpočtu. Změní-li se vstupní data, změní se i výsledek. Dynamiku přibývání či ubývání zpětných odkazů mohou hodnotit jiná kritéria.

4) Otázka nedává smysl.

5) Nevím a ani mi ta informace nepřipadá pro praxi užitečná.

6) Když Vás tak zajímají ty zpětné odkazy, tak například kocitace.
Homer
Profil
Možná bych doplnil, že Google patrně do kritérií, podle kterých řadí výsledky vyhledávání, zahrnuje také rychlost načítání stránek.

Mám vypozorováno, že některé mé weby jedoucí na WP, poskočily v SERP docela podstatně po naistalování cacheovacího plug-inu, který zrychlil načítání.
jirkapinus
Profil
4. Nedoporučil bych ani jedno. Obojí může být pro vyhledávač signálem, že se nejedná o přirozené odkazy. Rozložení ranku u přirozených odkazů ve většině případů odpovídá rozložení ranků napříč všemi stránkami. Přirozené odkazy také mají poměrně velké množství odkazů s nízkymi ranky, neboť takovéto weby vytvářejí lidé, co mají internet pouze pro zábavu a nikoliv pro zisk. Ti také poté nejochotněji ,,dávají" přirozené odkazy.

Seznam i Google však mají na hodnocení odkazů rozdílný pohled. Na základě toho, co mám vypozorováno, si troufám tvrdit, že pro Seznam je důležitější popularita odkazu (tedy ,,Hlas lidu"), Google při vyhodnocování klade větší důraz na kvalitu odkazu (tedy ,,Názor autority").

Nejcennější jsou ale samozřejmě odkazy z webů, u kterých je jasné, že je nelze získat jinak, než přirozenou cestou. Jedná se tak především o odkazy z univerzit a státních institucí. Měl jsem možnost vidět odkazové portfolio (přes Webmaster Tools) jednoho webu, který měl pouhých 13 zpětných odkazů, ale 5 z nich bylo z univerzit (.edu domény) a tento web měl PageRank 6 a první místo ve svém oboru!

5. Stáří domény je plus na Google. Ještě více ale Google oceňuje stáří jednotlivých zpětných odkazů (čím déle máte určitý odkaz, tím lépe).

Seznamu je stáří víceméně jedno. Pro něj je důležitá aktualizace obsahu a pravidelný přírust odkazů.

Dochází tak k situacím, kdy starý web, na který dlouho nikdo nešáhl, na Google roste ve vyhledávání, ale na Seznamu je k nenalezení.

Zároveň oba vyhledávače zvýhodňují nové weby, které po určitou dobu získávají lepší pozice ve vyhledávání.
CageJ
Profil *
Předně díky za rekce, tipy.. Přeci jen ale bude lepší, když nastíním konkrétní problém, který řešíme.., třebaže mě samozřejmě zajímá problematika jako celek.

Je plánováno, že naše společnost zanikne a tím i smysluplnost domény nesoucí název firmy. Vzniknou dvě nové domény - firmy. Stávající stránka má GTPR 5 a mě zajímá, co se bude dít dál, pokud spřáteleným firmám, dodavatelům atd atd napíši, aby si změnili odkaz na nové stránky, jak na tohle zareaguje google nebo seznam. Dostaneme se v dohledné době na své původní pozice ve vyhledávačí..nebo nás utopí už skutečnost, že se jedná o novou doménu, stránky... Například tady na jakpsatweb se v jednom článku o PageRanku píše toto:

"Je vysoce pravděpodobné, že Google používá další ranky, jejichž výpočet je narozdíl od PageRanku neveřejný, a které mohou být pro řazení výsledků vyhledávání důležitější (a podle mého názoru i jsou)."

Jsou-li tedy důležitější ranky než pagerank - existuje například nějaký "time, topic rank atd", tak potom starých pozic ve vyhledávačích nová stránka v dohledné době jen tak nedosáhne. Je to vlastně utopie, pravda?
Davex
Profil
CageJ:
Předpokládám, že činnost nově vzniknuvších firem se nebude překrývat, takže by asi bylo vhodné na starou doménu umístit rozcestník na nové weby s informací o rozdělení firmy. Pokud se bude přesouvat i nějaký obsah ze staré domény, tak bude vhodné použít přesměrování 301 na nové umístění. Aktualizace co nejvíce zpětných odkazů určitě také pomůže.

Nedávno jsem přesouval část jednoho webu na novou doménu a při použití přesměrování 301 se nový web dostal na původní pozice během měsíce.

Jiná situace ovšem může nastat, pokud budou mít nové weby i nový obsah a přesměrování ze starého webu nebude možné použít.
CageJ
Profil *
jirkapinus:
Nejcennější jsou ale samozřejmě odkazy z webů, u kterých je jasné, že je nelze získat jinak, než přirozenou cestou. Jedná se tak především o odkazy z univerzit a státních institucí. Měl jsem možnost vidět odkazové portfolio (přes Webmaster Tools) jednoho webu, který měl pouhých 13 zpětných odkazů, ale 5 z nich bylo z univerzit (.edu domény) a tento web měl PageRank 6 a první místo ve svém oboru!

Mohu poprosit o rozvedení tohoto příkladu?

1)souvisel nějak předmět zaměření zmiňované, výborně hodnocené stránky s tematickým zaměřením zmiňovaných institucí, které stránku odkazovaly?

2)Jak (asi) byla stránka nebo odkazy staré? Nesouviselo dobré hodnocení tak trochu také se stářím webu....? Myslíte, že by nějaká "mladá" stránka dosáhla tak vynikajících pozic, přestože by měla několik "autoritativních" odkazů? Tohle se mi moc nezdá. Co myslíte?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0