Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
iceover Profil * |
#1 · Zasláno: 19. 10. 2010, 03:37:50
Rozhodl jsem se pro nákup odkazů z velmi atraktivních webů s srankem 70 - 90, ale narazil jsem na několik úskalí.
1. Zajímalo by mě jestli je z hlediska přenosu ranků rozdíl zda je odkaz například v menu a nebo v patičce? Jednoduše zda platí čím blíže k <body> tím lépe a nebo jestli je to jedno? Zda si mám raději připlatit za pozici nahoře a nebo jestli jsou to vyhozené peníze? 2. Bojím se, že pokud na web na který v současné době vede cca 500 odkazů najednou přibude cca 30 000 nových odkazů, že mi hrozí nějakým způsobem penalizace ze strany vyhledávačů, obávám se oprávněně? Nebo toto riziko hrozí pouze tomu kdo na mě odkazuje? 3. Sestavil jsem si níže uvedenou tabulku z které bych potřeboval vybrat 4 nejlepší weby myslíte si, že jsem seřadil weby správně (1. - nejlepší, 7. - nejhorší)? Nebo to nelze ani přibližně určit, protože záleží na více faktorech? srank homepage, int. odkazy, exter. odkazy, indexovane st. 1. 80 91 12 33936 2. 90 20 40 25900 3. 70 152 12 7000 4. 80 51 45 9523 5. 70 40 2 292 6. 70 137 12 1369 7. 70 54 15 366 Předem děkuji za Vaše názory. |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 19. 10. 2010, 10:10:52
1) Myslím, že pro přenos ranku na poloze odkazu nezáleží. Jiná kritéria ale poloha ovlivňovat může.
2) Důležité spíš je, zda vyhledavač vyhodnotí odkazy jako přirozené, nebo naopak jako koupené či jinak uměle získané. U koupených odkazů vidím největší riziko v tom, že se většinou kupují od nepříliš důvěryhodných webů. 3) Podle uvedených kritérií odkazy ohodnotit neumím. |
||
Lodyha Profil * |
#3 · Zasláno: 19. 10. 2010, 10:20:42
Mohu se zeptat, co ta cisla znamenají, například:
"70 152 12 7000" |
||
panther Profil |
#4 · Zasláno: 19. 10. 2010, 10:23:38
Lodyha:
„Mohu se zeptat, co ta cisla znamenají“ máš to v [#1]: srank - homepage - int. odkazy - exter. odkazy - indexovane st. iceover: „Jednoduše zda platí čím blíže k <body> tím lépe a nebo jestli je to jedno?“ z hlediska ranků to asi jedno je, z uživatelského hlediska to jedno není (z lépe viditelné pozice k tobě přijde více lidí než když bude odkaz v patičce ztracen mezi tisícem dalších). „3. Sestavil jsem si níže uvedenou tabulku z které bych potřeboval vybrat 4 nejlepší weby“ všech 7 hodnocených webů je tématicky podobných s tvým? |
||
Lodyha Profil * |
#5 · Zasláno: 19. 10. 2010, 13:00:39
sorry.., podivuhodně jsem přehlédl.
panther: > „3. Sestavil jsem si níže uvedenou tabulku z které bych potřeboval vybrat 4 nejlepší weby“ > všech 7 hodnocených webů je tématicky podobných s tvým? Nezdá se Vám, že tady furt bájíme o potřebě tematické podobnosti a přitom nikdo zatím veřejně neřekl, alespoň trochu exaktně, percentuelně.., jak moc je to vlastně důležité? |
||
Marek Prokop Profil |
#6 · Zasláno: 19. 10. 2010, 14:09:06
„Nezdá se Vám, že tady furt bájíme o potřebě tematické podobnosti a přitom nikdo zatím veřejně neřekl, alespoň trochu exaktně, percentuelně.., jak moc je to vlastně důležité?“
Ale to přeci platí v SEO o všem. Jak přesně je co důležité neví v prakticky použitelném časovém horizontu ani autor vyhledavače. Proto se vždy pracuje s odhadem, prognózou a pravděpodobností. A pokud něco víte o počítání pravděpodobnosti, pak je Vám jasné, že nikdy nemá smysl pracovat jen s jedním kritériem a nejlépe ani jen s jedním cílem. |
||
Lodyha Profil * |
#7 · Zasláno: 19. 10. 2010, 14:58:53
Marek Prokop:
„Proto se vždy pracuje s odhadem, prognózou a pravděpodobností. A pokud něco víte o počítání pravděpodobnosti, pak je Vám jasné, že nikdy nemá smysl pracovat jen s jedním kritériem“ Snahou je jistěže postihnout všechna kritéria, pokud ale za jednotlivá kritéria(která znáte nebo se domníváte..,že jsou relevantní) nemůžete(neznáte) dosadit alespoň přibližné číslo, zjištěné empirií či jakkoli jinak., potom, pokud opravdu něco víte o počítání s pravděpodobností - k ničemu použitelnému se nedopočítáte. |
||
iceover Profil * |
#8 · Zasláno: 19. 10. 2010, 15:09:26
Lodyha:
> Mohu se zeptat, co ta cisla znamenají, například: > > "70 152 12 7000" Čísla jsou seřazena v tomto pořadí: srank homepage, int. odkazy, exter. odkazy, indexovane st. Každá mezera znázorňuje jednu buňku Takže to znamená: 70 = srank homepage 152 = int. odkazy 12 = exter. odkazy 7000 = indexovane st. na seznamu Ve formatu CSV (odděleno pomocí středníku, oddělovač textu je ') 'srank homepage';'int. Odkazy';'exter. Odkazy';'indexovane st.' 80;91;12;33936 90;20;40;25900 70;152;12;7000 80;51;45;9523 70;40;2;292 70;137;12;1369 70;54;15;366 Marek Prokop: „1) Myslím, že pro přenos ranku na poloze odkazu nezáleží. Jiná kritéria ale poloha ovlivňovat může.“ Velice by mě zajímalo jaká jiná kriteria kromě počtu prokliků může poloha ovlivňovat? Mockrát děkuji za odpověď. panther: „všech 7 hodnocených webů je tématicky podobných s tvým?“ Ano všechny weby jsou tematicky podobné. |
||
Lodyha Profil * |
#9 · Zasláno: 19. 10. 2010, 16:14:03
Ona ta rentabilita bude také záviset asi na tom., kolik ten který odkaz bude koštovat měsíčně nebo ročně..
|
||
Marek Prokop Profil |
#10 · Zasláno: 19. 10. 2010, 18:26:59
[#7] Lodyho, Vaše kritika mé úvahy o pravděpodobnosti má hlavu a patu, jenže nás stejně moc daleko neposune. Potíž je v tom, že vypozorovat lze jen chování vyhledavačů v minulosti, kdežto pro optimalizaci potřebujete vědět, jak se budou chovat v budoucnosti. To s jistotou vědět nelze a zbývá tedy jen "odborný" odhad.
[#8] iceover „Velice by mě zajímalo jaká jiná kriteria kromě počtu prokliků může poloha ovlivňovat?“ Tak třeba ta poloha, že :-) Ne, vážně, vyhledavač může pracovat hned s několika kritérii závislými na poloze, např.: a) Jak je odkaz daleko od začátku dokumentu? b) Opakuje se stejný/různý odkaz na stejné pozici v kódu na více stránkách téhož webu? c) Nachází se odkaz ve stejném bloku jako jiné odkazy a/nebo text? Atd. |
||
Plaváček Profil |
#11 · Zasláno: 19. 10. 2010, 18:54:01
Lodyha:
Doplním Marka, pokud tě to téma opravdu zajímá, kouzelná fráze pro hledání zní: bloková analýza (nebo anglicky block level link analysis). Strejda Google ochotně napoví. Z pohledu praktického SEO je ale zbytečné se složitými algoritmy zabývat víc, než je nezbytně nutné. Tedy skoro vůbec. I proto ta čísla, podle kterých tazatel chce zhodnotit užitečnost koupených odkazů, nelze brát za bernou minci při rozhodování, zda koupit nebo nekoupit. |
||
Časová prodleva: 15 let
|
0