Autor Zpráva
Petr ZZZ
Profil
Zdravím, napadla mě taková věc: Je chybou mít v titulku slovo, které se na stránce jinde nevyskytuje? Příklad:

<title>Pohádka o princezně Šárce</title>
<h1>Princezna Šárka</h1><p>
   Bylo, nebylo, za sedmero horami žila 
   v rákosové chýši Šárka. Nevěděla, že je 
   princezna. Bla, bla, bla…  </p>

Jak to bude se slovem pohádka? Nehodí se do textu stránky, ani do nadpisu, a přece se vztahuje k obsahu stránky. Bude vyhledávač stránku trestat za "zavádějící" slovo v <title>? Nebo ji "jenom" nenajde na slovo pohádka? Nebo ji najde a nevadí mu, že se pohádka vyskytuje pouze v <title> a nikde jinde?
ninja
Profil
Nemáte slovo "pohádka" nikde jinde na stránce? Nebo třeba "pohádky"?
Plaváček
Profil
Petr ZZZ:

Nevidím důvod, proč by měl něco podobného vyhledávač "trestat".

TITLE má stručně shrnovat obsah stránky, což v tomto konkrétním příkladě dělá bezezbytku - dává uživateli na vědomí, že jde o pohádku (vyhledávači nikdy nic "nevadí", protože je to pouze programový kód :)

Je ale pravděpodobné, že na obecné slovo pohádka, pokud se už nikde jinde v textu nevyskytuje, nezíská stránka nikterak zázračné pozice. Bylo by tedy vhodnější vlastní text pohádky nějak krátce uvést, případně jako dovětek se zmínit, že se jedná o "pohádkový příběh z pera autora...", nebo tak nějak podobně, fantazii se meze nekladou (tedy pokud bude majitel stránky trvat na tom, že se chce dobře umístit na klíčové slovo "pohádka").
Petr ZZZ
Profil
ninja:
samozřejmě by se našla možnost "pohádku" někam umístit, ale jednak mě to zajímá z teoretického hlediska a jednak jsem před pár dny přesně takový případ vyrobil (aniž jsem si to původně uvědomil):

Reminiscence na sraz Diskuse JPW 2010.

V titulku je slovo, které jinde na stránce není použito, a myslím, že ze stylistického hlediska se tam nikam ani nehodí. Nechtěl bych ho cpát na stránku jen kvůli tomu, abych vyhověl nějakému nedokonalému algoritmu. Proto bych rád věděl, jak se k tomu algoritmus postaví.

Plaváček:
Děkuji za logickou úvahu, snad to tak bude.

vyhledávači nikdy nic "nevadí"…
Ale vadí, vyhledávač je živý tvor. :))
Plaváček
Profil
Petr ZZZ:

V titulku může být použito slovo, které nikde jinde v textu není, neexistuje žádný zákon, který by to zakazoval.
Dranel
Profil
Petr ZZZ:
Ale vadí, vyhledávač je živý tvor. :))
To možná tak nějaký nový hledač. :-)
JanJanuska
Profil
Title je len ďalší on-page prvok, i keď ten najdôležitejší. Určite za to nebudú vyhľadávače nikoho trestať, je to bežné a prirodzené. Je to lepšie, ako keby bol v titulku napr. len obsah nadpisu, tj. "Princezna Šárka", keďže takto sa cieli na dve frázy, ktoré vystihujú článok. A to je len a len dobre :).
Petr ZZZ
Profil
JanJanuska:
Díky!

Plaváček:
V titulku může být použito slovo, které nikde jinde v textu není, neexistuje žádný zákon, který by to zakazoval.

Moje první myšlenka byla, že si děláš srandu, ale když nad tím tak přemýšlím, tak pokud by v <title> bylo něco, co by jinde v textu nebylo a navíc by to nemělo vůbec žádnou souvislost s obsahem stránky, tak by to vlastně byla zavádějící informace. Kdyby to navíc bylo v komerčním kontextu, nemohly by s tím být problémy? Něco jako nekalá soutěž? Příklad:

<title>Vyhrajte 20.000 Kč!</title>
<h1>První cena: Autobiografie Jiřiny Švorcové</h1>

Nebyl by to podvod?
panther
Profil
Petr ZZZ:
ono záleží na kontextu. To, že v titulku použiješ synonymum nebo souhrnné označení pro skutečný obsah, postižitelné být nemůže.

V tebou uvedeném druhém příkladě v [#8] jde o úplně jiný případ, který již správný není. Tedy, pokud „Autobiografie Jiřiny Švorcové“ nemá hodnotu 20 000Kč :-)
Petr ZZZ
Profil
panther:
Tedy, pokud ‚Autobiografie Jiřiny Švorcové‘ nemá hodnotu 20 000 Kč :-)

Právě že asi ne. Já bych snad vybíral nájemné, kdybych si něco takového měl dát do knihovničky. :-)

Ale vážně: Jak rozezná vyhledávač opodstatněný případ unikátního výrazu v titulku od případu neetického či přímo podvodného? Já se obávám, že technicky to nebude lehké řešit.
Plaváček
Profil
Petr ZZZ:

Jak rozezná vyhledávač opodstatněný případ unikátního výrazu v titulku od případu neetického či přímo podvodného?

Řekl bych, že vyhledávač se podobným problémem trápit nemusí, to za něj vyřeší uživatel. Přijde, odejde a už se nevrátí. Přihlédni také k faktu, že TITLE stránky je sice důležitý faktor v SEO, ale nikoliv jediný, podle kterého vyhledávač posuzuje, co lidem na jejich dotaz předloží. A navíc - pokud by se jednalo o stránku vysloveně podvodnou, existuje ještě sebeobranný mechanismus vyhledávače zvaný ruční penalizace. Ta minimálně u Seznamu funguje poměrně spolehlivě :)
Petr ZZZ
Profil
Plaváček:
Děkuji za zajímavé postřehy. Na ruční penalizaci jsem nepomyslel, ale pokud budem vycházet z toho, že u podvodné stránky by se asi brzo ozvali nějací nespokojení uživatelé, tak by mohla zafungovat dobře.
Marek Prokop
Profil
Pro představu jak se může vyhledavač bránit nerelevantnímu titulku, doporučuji prostudovat tyto výsledky hledání:

http://www.google.com/search?hl=en&q=allintitle:%22new+page+1%22&qscrl=1

(A jen na okraj, autoři těch tří milionů stránek určitě žádné podvodné úmysly nemají. Vždy, když uvažujete o tom, jak něco vyhledavače dělají, uvědomte si, že převážná většina webmasterů žádné SEO neřeší. To, že ho vy všude vidíte, je jen profesní deformace.)
jenikkozak
Profil
Petr ZZZ:
No nevím, nevím, že by tohle mohlo fungovat. Stěžovat si na stránky, které používají jiný text v titulku a jiný v textu, na to se přece vyhledávače nemohou spoléhat. Dokážu si představit, že by někdo nahlašoval stránky přímé konkurence, ale že by toto udělal náhodný návštěvník? To asi určitě ne. Nedávno jsem hledal například „bonzovací formulář“ na Googlu a nějakou chvilku mi to zabralo. Kdyby vážně na tuhle zpětnou vazbu spoléhal, svítil by ten formulář snad na úvodní stránce.
Petr ZZZ
Profil
Marek Prokop:
Tož to je hezké. Na prvních asi pět stránek jsem se podíval a buď "new" nebo "page" mají jen v titulku. :) Zkusil jsem i new page 1 bez uvozovek a výsledky na první stránce jsou dost podobné (a to jich jsou dvě miliardy).

jenikkozak:
Těžko říct, asi bude záležet na návštěvnosti, na tom, jak moc budou uživatelé naštvaní a zda se mezi nimi najdou takoví, kteří ví, kde bonzovací formulář hledat. Myslím si, že se klidně vyhledávač může na bonzování spoléhat, protože pokud bude uživatelů málo, tak jich bude málo proto, že je stránka těžko nalezitelná – a potom je zbytečné řešit ruční penalizaci, když je stránka beztak někde vzadu. A pokud bude stránka hodně vpředu, tak bude mít vysokou návštěvnost a potom je vyšší pravděpodobnost, že se někdo ozve. Možná proto je bonzovací formulář trochu schovaný, aby jim tam nepsal každý kvůli každé blbosti, ale jen tehdy, pokud opravdu o něco jde.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0