Autor Zpráva
Leal
Profil *
Dobrý den,

ve firmě LEAL pracuji na jejich webu. Začínám a zajímalo by mě zda je pro SEO lepší ponechat ve struktuře prázdné stránky (na kterých v budoucnu bude obsah) a nebo je lepší je smazat? Konkrétně mluvím o www.leal.cz/papirnictvi

Díky za jakoukoliv reakci.
Plaváček
Profil
Leal:

Zdravý rozum říká, že předhazovat vyhledávači stránky bez obsahu je činnost nesmyslná a zbytečná. Stačí to jako odpověď?

Ještě doplnění - tvoříte-li nový web, není dobrý nápad vyrábět ho veřejně všem na očích, ne?
Marek Prokop
Profil
Nevím, co znamená "ponechat ve struktuře". Když už je na webu máte a časem mít nějaký obsah budou, tak je tam nechte, ale neměl byste na ně zatím nikde odkazovat.
Leal
Profil *
Souhlasím s Vámi, pánové. Jen potřebuji argumenty do ruky a osoba Plaváčka a Marka Prokopa je silným trumfem. Díky :)
Tomáš Meisner
Profil
No možná je ještě dobré podchytit, jak vypadal stav před tím, než jste začal něco dělat - nikde z toho totiž není jasné, že děláte nový web.
Pokud totiž web předěláváte a ten již měl tyto podstránky dříve, tak je vhodné nechat podstránky ve stavu v jakém jsou - rozhodně nemazat (už mají vybudovanou nějakou pozici a mohl byste o ni přijít).
Leal
Profil *
Resumé: mazat se nebude a indikátorem zlepšení bude (snad) návštěvnost a lepší indexace. Tím pak obhájím svou práci. Všem děkuji za reakce.
Petr ZZZ
Profil
Leal:
Pokud na stránce předtím něco bylo a teď na ní nic není, může se to, podobně jako její smazání, negativně odrazit na pozicích. Pokud stránka nikdy neexistovala a teď existuje, ale nic na ní není, může klesnout návštěvnost webu, pokud na prázdnou stránku vede odkaz. Zkus se vžít do pozice návštěvníka: Klikneš a objeví se prázdné okno – co si asi pomyslíš? Jak dlouho na takové stránce zůstaneš? Jak dlouho zůstaneš na webu, který kliká do prázdných oken? Vrátíš se někdy na ten web?

Pokud na stránce dřív něco bylo a teď to tam být nesmí, protože by to nebylo aktuální, ale nechceš stránku úplně smazat (třeba protože nevíš, zda na ni nevedou odkazy z cizích webů), řešil bych to tak, že na prázdné stránky umístím nějaké omluvné sdělení, že zde momentálně nic není, ale brzo bude, a odkaz na úvodní stránku webu (čímž návštěvníka sice taky nepotěšíš, ale ještě horší by bylo, kdyby musel civět do prázdného okna). A odkazům, které na prázdné stránky vedou, bych buď dal title="omlouváme se, momentálně tam nic není", nebo bych je raději vůbec odstranil (stačí je dát do komentáře: <!-- <a href=………>odkaz</a> -->).

A pokud taková situace nastala, protože vedení firmy provádí nějakou aktualizaci, mělo by si vedení firmy uvědomit, že překopat web nelze ze dne na den a je na to nutno naplánovat nějaký čas. Pokles návštěvnosti i pozic ve vyhledávačích bude jinak nutným efektem a nebude tím vinen ten, kdo se o stránky stará, ale management, který nemá páru o tom, jak funguje web. V praxi to musí fungovat tak, že v okamžiku, kdy změna vejde v platnost, musí se nasadit aktuální verze na web. To je potřeba zavčas připravit.

Pokud je stránka prázdná, nikdy předtím neexistovala a nevede na ni žádný odkaz a nikdo o ní neví, to samozřejmě problém není. Akorát mi pak není jasné, proč ta stránka vůbec existuje.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0