Autor Zpráva
Anonym
Profil *
Dobrý večer,
jak jsem se dočetl, pro umístění ve vyhledávačích (hlavně Google.com) jsou nejdůležitější tagy title a h1.
Zajímalo by mě, jestli mohu mít různé title na různých podstránkách stejného portálu. Jestli to vyhledávače nepovažují za podvod a nesankcializují to. Předem díky za každý názor a zkušenost - můžete přidat i nějaký odkaz na nějaký odborný článek, pokud to souvisí s tématem.

např.:
1. stránka portal.cz?id=auto
<title>Portál - nabídka automobilů</title>
<h1>Portál - nabídka automobilů</h1>

2. stránka portal.cz?id=hracky
<title>Portál - nabídka hraček</title>
<h1>Portál - nabídka hraček</h1>
Chamurappi
Profil
Jak dotaz souvisí s XHTML, Doctypem a validitou? Přesunu do kategorie SEO.

Reaguji na Anonyma:
Zajímalo by mě, jestli mohu mít různé title na různých podstránkách stejného portálu.
Mít na různých stránkách stejné titulky je chyba. Jak z hlediska lidských návštěvníků, tak z hlediska vyhledávačů.
Někdy se vyplatí mít i v <h1> jiný text než v <title> na téže stránce.

Jestli to vyhledávače nepovažují za podvod a nesankcializují to.
Proč by měly? Jak bys takové počínání logicky zdůvodnil?
Znáš nějaký web, který se umísťuje dobře ve vyhledávačích a nemá na různých stránkách různé nadpisy?
Anonym
Profil *
Díky za odpověď, samozřejmě různé h1 je v pořádku, ale jak je to s tím title?

Mít na různých stránkách stejné titulky je chyba. Jak z hlediska lidských návštěvníků, tak z hlediska vyhledávačů.
Mohou tedy být od vyhledávačů problémy? Proč by to vadilo lidem, když název portálu obsahuje každá podstránka - jenom je tam dodaný "podtitul" sekce?

Proč by měly? Jak bys takové počínání logicky zdůvodnil?
Toto platí i pro title?
Petr ZZZ
Profil
Anonym:
Je to jak píše Chamurappi, přesně naopak než se obáváš – stejný <title> na více stránkách je považován za chybu. Za duplicity může hrozit penalizace – buď si vyhledávač vybere jednu ze stránek navzájem podobných, nebo ignoruje všechny. Týká se to stránky jako celku; zda "stačí" k penalizaci duplicita titulku, to nevím, ale duplicita prostě není dobrá. Já mám třeba čtyři stránky, na každé jednu fotku tesaříka Rhagium inquisitor a ani jednu z nich Google nenajde. Jiné druhy mi řadí dobře, myslím si, že ty stránky o Rhagiích považuje za duplicitní a proto je neguje. Podobně neúspěšné mám stránky s několika druhy rodu Saperda, zřejmě to taky bere jako duplicitu (ač to už jsou různé druhy).

Reaguji na ↓ Anonyma:
je nebo není…
Trochu jsem můj text přeformuloval, snad je to teď srozumitelnější.
Anonym
Profil *
Petr ZZZ:
díky, takže je nebo není dobrý nápad dávat <title>Portál - nabídka hraček</title> a <title>Portál - nabídka automobilů</title> pro vyledávání? Jak tomu zatím rozumím, je to jedno - vyhledávač to bude považovat za chybu a neupřednostní to.

P.S. pěkní brouci
xmark
Profil
Anonym:
Mít na různých stránkách stejné titulky je chyba.

Kterému slovu z té věty nerozumíš?
Chamurappi
Profil
Reaguji na Anonyma:
Proč by to vadilo lidem, když název portálu obsahuje každá podstránka - jenom je tam dodaný "podtitul" sekce?
Nevadilo. Vadil by jim opak. Přečti si ještě jednou a pozorně, co jsem napsal.

Toto platí i pro title?
Co toto? Otázku „jak bys takové počínání logicky zdůvodnil“ si polož u jakékoholiv předpokládaného počínání vyhledávače.

takže je nebo není dobrý nápad […]
Takže potřetí a doslovně: Ano, je to velmi dobrý nápad, rozhodně to není chyba. Jak tě vůbec napadlo, že by to chyba být mohla?

můžete přidat i nějaký odkaz na nějaký odborný článek
Najdi si libovolný článek o optimalizaci pro vyhledávače a skoro určitě se tam dočteš to, co tu už zaznělo třikrát.
Anonym
Profil *
xmark:
aha - já neumím číst - až teď mi to doklaplo - díky
Marek Prokop
Profil
Pokud bylo tohle vlákno původně v sekci o HTML, nebylo to od věci, protože pravidla HTML na otázku odpovídají dostatečně:

Title: http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#h-7.4.2
H1: http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#h-7.5.5

Z pohledu SEO k tomu už nic moc dalšího dodat nejde.
Marek Prokop
Profil
A ještě dodatek k tomuhle:

jak jsem se dočetl, pro umístění ve vyhledávačích (hlavně Google.com) jsou nejdůležitější tagy title a h1.

Dočetl jste se špatně. Vyhledavače používají k řazení nalezených výsledků mnoho kritérií, Google zřejmě přes 200, takže o žádném jednotlivém prvku nejde prohlásit, že je nejdůležitější.
Petr ZZZ
Profil
Anonym:
jak jsem se dočetl…

Vhodné použití tagů <title> a <hn> patří do palety metod SEO a tyto tagy důležité jsou, ale ze všeho nejdůležitější je, aby stránka byla přínosem pro uživatele. To je základ a bez něj jakoukoli optimalizaci pro vyhledávače nelze stavět. Někdy se dokonce může dobře umístit stránka, která některé onpage faktory postrádá – tesaříka Ergates mi (aspoň německý) Google řadí dobře, ačkoli na stránce není jediný nadpis. Stránka pochází z doby, kdy jsem se HTML začínal učit a o nějakém SEO jsem nic netušil, a dnes to nechávám bez nadpisu pro zajímavost. Lepší je samozřejmě, když stránka vhodnou strukturu má, a k tomu titulek i nadpisy patří, ale jak píše Marek Prokop, těch kritérií řazení je víc.

pěkní brouci
Děkuji.
Marek Prokop
Profil
Někdy se dokonce může dobře umístit stránka, která některé onpage faktory postrádá

Tak to spíš skoro vždycky než někdy :-) Už jsme ale dost OT.
vecerapl
Profil
Rad bych zeptal, zda-li to pozici ve vyhledavaci snizi, pokud v title budeme pouzivat porad nazev stranky. "Neco jako - MojeStranka.cz" a tohle pouzivame v celem obsahu webu na kazde strance, kde je vzdy stejny jen ten text "- MojeStranka.cz"
Petr ZZZ
Profil
Marek Prokop:
Tak to spíš skoro vždycky než někdy :-)

Tak za tuto moudrost děkuji, vůbec jsem si tuto možnost neuvědomil (bez ironie, nekecám). To je tím, že většina autorů úspěšných webů žádné SEO neřeší, protože to nemají zapotřebí, neb jejich stránky jsou zajímavé pro uživatele a protože už dneska vyhledávače stránky přínosné pro uživatele umí poznat?

Nebo je to tím, že alespoň některé onpage faktory postrádá skoro každá stránka? :)

vecerapl:
Titulek by měl být unikátní, takže na každé stránce jiný, ale nemělo by vadit, když je na jedné stránce třeba "Ovoce Hlinsko – nezralá rajčata" a na jiné "Ovoce Hlinsko – broskve tvrdé jak brok". Já to tak podobně mám, ale názory na toto se různí. Někdo říká, že opakovat název firmy v titulku není dobré, nebo doporučuje obrátit aspoň pořadí, tedy "Tvrdé broskve – Ovoce Hlinsko". Určitě by ale bylo vhodné napsat stránku, která se má ukázat, když dá někdo vyhledat Ovoce Hlinsko, a této stránce buď dát v sitemap vyšší prioritu, nebo na ni namířit dostatek odkazů a vyhledávač ji potom sám bude hodnotit výš než ostatní stránky (nebo oboje – sitemap i odkazy). (Úplně nejlepší je samozřejmě prodávat zralá rajčata a zralé, šťavnaté broskve. :-)
Marek Prokop
Profil
[#14] Petře, těch příčin je víc. Zcela obecně ale platí, že žádná stránka nemá optimální všechna kritéria, která vyhledavač používá k řazení, pro všechny dotazy, na které se umísťuje na slušné pozici.

Dobře napsanou stránku (opravdu myslím jen jednu stránku, ne celý web) nacházejí lidé přes stovky, tisíce a v extrémních případech až desítky tisíc unikátních dotazů. Když má v titlu třeba 6 slov, dá to sice hodně unikátních kombinací, ale i tak obvykle převažují dotazy se slovy, která v titlu vůbec nejsou. Znám stránky, kterým 90 % návštěvnosti přivádějí dotazy, z nichž ani jedno slovo v titlu a hlavním nadpisu není.

Příklady jsou třeba v této prezentaci (konkrétně snímky 7, 11 a 14):

https://docs.google.com/present/view?id=dg27v6rj_1289ffh7vchr

[#13] vecerapl: Uvádět v titulku název webu či firmy (zpravidla na konci, méně často na začátku) je velmi rozšířená best practice, takže není důvod, proč by to mělo vyhledavačům vadit.
Petr ZZZ
Profil
Marku, díky za odpověď i za odkaz. Z té prezentace se mi zobrazuje jen prvních osm fólií, ale už ty jsou zajímavé a v průběhu tohoto vlákna se mi zase ledacos vyjasnilo.
s0ny
Profil
Jak je to nejlepší řešit u eshopu? Má být každý Title unikátní nebo může být část stejná.

Příklad Title:
<title>Název produktu - text nebo slogan eshopu, který je stejný</title>
nebo
<title>Název produktu - např uvést zde stručný popis produktu</title>

Jinak u každého produktu mám H1 název a v H2 krátký popis, tak jestli to zas neovlivní variantu 2.
Marek Prokop
Profil
S0ny, doporučuji, abyste si na svůj dotaz založil samostatné téma a uvedl několik reálných příkladů. Na příliš obecnou otázku moc užitečné odpovědi nedostanete, protože záleží na sortimentu, na tom, jak lidé produkty hledají, na délce názvů a popisů apod.
MichalK
Profil *
Chamurappi:
Znáš nějaký web, který se umísťuje dobře ve vyhledávačích a nemá na různých stránkách různé nadpisy?

Omlouvám se, ale musel jsem na to ještě reagovat, popravdě znám velmi mnoho webů, které mají na všech stránkách stejné nadpisy a i při vyhledávání dotazů, na které je v googlu přes 100 000 000 výsledků se zobrazují na první (přinejhorším druhé) stránce, ještě bych rád zmínil, že i jinak celkově na těchto stránkách SEO není moc dobře uděláno. Viz např. http://mrpattinson.com/ nebo http://kstewartsource.com/

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: