Autor Zpráva
jenikkozak
Profil
Po cca třech letech provozu jsem se rozhodl v polovině letošního srpna převést web z adresy skola.jenikkozak.cz na www.studuju.cz. Pomocí souboru .htaccess se všechny adresy přesměrovávají na svůj ekvivalent pomocí kódu 301. Změnila se pouze adresa, struktura webu zůstala v podstatě stejná.

Google změnu pochopil a posílá mi podobný počet návštěvníků jako před změnou. Seznam mi měsíčně posílal kolem 50 000 návštěvníků, nyní je to pouze přibližně 2 000.

Ano, vím, že z hlediska SEO není ten web vzorovým, s jistými ztrátami pozic ve vyhledávačích jsem počítal, proč je to ale u Seznamu tak razantní? Můj dotaz tedy zní, proč se na mne nyní Seznam zlobí? Udělal jsem nějakou zásadní chybu, je snad přesměrování pomocí 301 nedostačující?
Marek Prokop
Profil
Nejspíš jste žádnou chybu neudělal. Přechodná ztráta návštěvnosti ze Seznamu je v takových případech normální a trvá podle počtu přesměrovaných URL a momentální kondice Seznamu od několika týdnů do několika měsíců.
jenikkozak
Profil
Děkuji Vám za reakci.
Mne na tom zaráží to, že od změny uplynulo čtvrt roku, proto ztráta 96 % návštěvníků z jednoho vyhledávače mi přijde hodně zvláštní.
Marek Prokop
Profil
Čtvrt roku už je dost dlouho, obzvlášť pokud návštěvnost nemá vzestupnou tendenci. Možná je to způsobeno tím, že Seznam je poslední měsíc trochu pomalejší než obvykle. V každém případě nespoléhejte jen na přesměrování a pokuste se zařídit změnu co nejvíce zpětných odkazů na nové adresy.
jenikkozak
Profil
Děkuji Vám za odpověď. V podstatě to, že přesměrování nebylo úplně špatně, potvrdil Google, když na web posílá stejný počet návštěvníků (resp. s konstantní vzestupnou tendencí). Nikdy jsem moc nebyl na shánění zpětných odkazů, ony většinou vznikaly přirozeně. Asi tentokrát ale budu muset Seznamu pomoci, aby na mne nekašlal.
Kluci ze Seznamu, čtete-li tuto diskusi, slitujte se nade mnou a pošlete mi občas nějakého návštěvníka. :-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení: