Autor Zpráva
Kalda
Profil
Klient má na svém webu fotogalerii. Je to řemeslník a ta galerie je pro něj nějakým způsobem důležitá, takže je členěna i do několika sekcí podle skupin produktů. Ke každé fotce si píše popisek. Popisek je řešen přes Lightbox - prakticky je nyní pouze v atributu TITLE.

A přiznám se, že moc se mi to z hlediska SEO nelíbí, protože on má v popisku zajímavá slova, ale takto předpokládám, že vyhledávače budou TITLE ignorovat.
Navrhoval jsem klientovi rozčlenění dle zakázek - že by v rámci galerie měl jednotlivé zakázky a u ní měl vždy viditelný popisek, ale toto odmítá s tím, že mu podle lidí "prodávají obrázky a ne texty"...

Je nějaký "košér" způsob, jak vyhledávači dát obsah popisků z toho lightboxu? Napadá mě prakticky buď ALT, popř. skrytý text - u kterého nevím, zda by za to nebyla penalizace, přestože se jedná o text, který se uživateli při rozkliknutí fotek reálně zobrazuje.
Petr ZZZ
Profil
Podle mých zkušeností Google alt zohledňuje, title ne.

Dodatek: Možná mu obrázky prodávají, pokud už potenciální zákazník na stránce je. Jak se ale na stránku dostane? Odhaduji, že mimo jiné přes text.
Kalda
Profil
Problém je v tom, že to je lightboxem, tedy ten TITLE prakticky není ani u obrázku, ale je přímo u odkazu...

Takže právě proto by mě zajímalo, zda byste volili spíš ALT k obrázku, nebo zda by i tento "skrytý text" byl nějak odůvoditelný - při rozkliknutí Lightboxu je totiž zcela viditelný.
shaggy
Profil
Kalda:
Je problém dať obrázkom do ALT ten istý text, čo je v title? Píšeš o tom, napadlo ti to, ale neurobil si tak - prečo?
Kalda
Profil
shaggy> Ze zkušeností někdy ten ALT nefunguje tak dobře jako text, takže by mě spíš zajímala možnost toho skrytého textu. A byť to skrývání textu není technika, která by se mi líbila, tak se přiznám, že mi to zde nepřijde proti srsti, protože to je stejně něco, co uživatel vidí. Tak by mě zajímaly Vaše názory, zda mám opravdu "pokřivené názory" a opravdu je jakýkoliv skrýt text špatný, nebo jestli by toto konkrétní užití prošlo.
Ten ALT je spíš taková záchrana, kdyby to nešlo.
Marek Prokop
Profil
Pokud by se po kliknutí na náhled obrázku otevřel lightbox a v něm by byl celý text vidět, vyhledavač by to penalizovat neměl. Jen je potřeba to udělat technicky správně, tj. bez JS je vidět vše a teprve JS (ne statické CSS) to skryje.

Jiná věc je, že když lidi přijdou na stránku a neuvidí tam na první pohled to, co hledali, velmi často zase odejdou. Ve skutečnosti bych to proto řešil jinak, ale to by bylo na delší povídání. Když tak někdy osobně.
Kalda
Profil
Ano, to jsem nenapsal, měl jsem právě za to, že by to bylo realizované přes JS.

Jiná věc je, že když lidi přijdou na stránku a neuvidí tam na první pohled to, co hledali, velmi často zase odejdou.
Díky za argument, to mi nedošlo, ačkoliv se sám chovám obdobně.

Proto by možná byla lepší ta verze, kterou jsem původně navrhoval, tj. nemít jen "souhrn obrázků", ale trošku to rozdrobit i s viditelnými popisky.
Ale máte pravdu, ten web jako celek by možná nebylo špatné téma na nějaký Váš workshop. Je to web příbuzného, tak trpím "slepotou" a možná leckdy nevhodně podlehnu požadavkům, místo toho, abych si stál za svým.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0