« 1 2 »
Autor Zpráva
MichalK
Profil *
Dobrý den, můj dotaz se zase týká mého webu http://www.meganfoxfans.org

už se konečně po roce online začala má stránka poměrně dobře zobrazovat ve výsledcích google.com a yahoo.com

Mám ale dva problémy, ten první je, že při vyhledávání hlavního klíčového spojení "Megan Fox" v yahoo.com skáču ze dne na den z třetí pozice na první stránce na osmou stránku a podobně. Dá se tomuto nějak zabránit a trvale se udržet nahoře?

Druhý problém je, že v google.com jsem pořád ještě relativně nízko, a to na 4. stránce při zadání klíčového spojení "Megan Fox", můj web má ve srovnání s ostatními fan weby dobrý obsah, už i hodně článků a fotek, myslím, že má potenciál být ještě výše, tak bych chtěl poprosit o radu, co ještě zlepšit, abych se dostal alespoň na 2. stránku výsledků.

S pozdravem
Michal Koreň
janbarasek
Profil
MichalK:
Vyhledávače (obecně), indexují weby nejen podle obsahu, ale i podle <title> a dalších věcí. Všeobecně dávají největší přednost adrese, pak titulku mezi <title> a </title>, pak nadpisům <h1> a </h1> a nakonec textům samotným. Velký vliv na tro má třeba i počet stránek které na tebe odkazují a hlavně kolik jich na tebe odkazuje. Také záleží, jaké mají dané stránky (i tvoje rank). Třeba google má svůj page rank, který si můžeš vždycky zjistit zde: pagerank.yuhu.cz. Podle pageranku se řadí stránky ve vyhledávání. Proto se všeobecně doporučuje zanechávat svoje odkazy na stránkách s co největším rankem a sám mít co největší rank. Jinak stálou pozic si neudržíš, jelikož google každý den výsledky přerovnává a prostě to nejde. Ale podle dalších faktorů to lze určitým způsobem ovlivnit.

MŮJ TIP: Pokud chceš být úplně nahoře, tak na google inzeruj a bude tě tam dávat automaticky!
MichalK
Profil *
Děkuji za odpověď, myslel jsem spíše nějaké konkrétní rady na faktory na stránce na optimalizaci na to přesné slovní spojení, zpětných odkazů mám hodně, google rank 4 a bohužel je to nezisková stránka takže inzerce na google se mi nevyplatí.
jenikkozak
Profil
janbarasek:
Také záleží, jaké mají dané stránky (i tvoje rank).
Všeobecně dávají největší přednost adrese
Velký vliv na tro má třeba i počet stránek které na tebe odkazují a hlavně kolik jich na tebe odkazuje.
Podle pageranku se řadí stránky ve vyhledávání.
Prosím tě, můžeš dokázat, že podle Pageranku vyhledávače řadí své výsledky?
MichalK
Profil *
Mohl by teda někdo odpovědět na můj původní dotaz? Jinak teď jsem přemýšlel, dá se začlenit <h1> do textu? že bych třeba v uvítací zprávě označil slovní spojení "Megan Fox" jako nadpis <h1> a zůstalo by jako součástí textu?
Marek Prokop
Profil
[#5] Michale, nevím, co přesně byste chtěl slyšet. Jestli o SEO něco málo víte (a já myslím, že ano), tak je Vám přeci jasné, že pomocí on-page faktorů nemůžete pro jediný dotaz typu [megan fox] udělat v podstatě nic. Je to věc off-page faktorů a tudíž zpětných odkazů, popularity, stáří, důvěryhodnosti, originality...
tiso
Profil
MichalK: „dobrý obsah“ vs. unikátny obsah…
MichalK
Profil *
Marek Prokop:
[#5] Michale, nevím, co přesně byste chtěl slyšet. Jestli o SEO něco málo víte (a já myslím, že ano), tak je Vám přeci jasné, že pomocí on-page faktorů nemůžete pro jediný dotaz typu [megan fox] udělat v podstatě nic. Je to věc off-page faktorů a tudíž zpětných odkazů, popularity, stáří, důvěryhodnosti, originality...

Děkuji, no právě, že už to "něco málo" vím, za ten rok, co ten web vedu a taky jsem si něco přečetl, myslím, že na ostatní dotazy se už zobrazuju celkem dobře, dokonce se zobrazuju někdy i na vyhledávání, které ani slova "megan fox" neobsahuje, ale právě tato vyhledávání jsou zanedbatelná.

Právě myslím, že ani nepotřebuju už vědět, že potřebuju hodně zpětých odkazů (které mám) nebo jiné obecné věci. Zajímalo by mě spíše se více soustředit na to hlavní spojení a taky nejvíce vyhledávané "Megan Fox". Tak jsem začal obrázky na hlavní stránce jim dávat jen title "Megan Fox" místo "Megan Fox Photos" taky bych chtěl nějak do stránky začlenit ten h1 a h2.
janbarasek
Profil
jenikkozak:
Prosím tě, můžeš dokázat, že podle Pageranku vyhledávače řadí své výsledky?
Někde jsem to čet, ale nechce se mi to hledat. Když na to narazím, tak to sem přidám

MichalK:
Mohl by teda někdo odpovědět na můj původní dotaz? Jinak teď jsem přemýšlel, dá se začlenit <h1> do textu? že bych třeba v uvítací zprávě označil slovní spojení "Megan Fox" jako nadpis <h1> a zůstalo by jako součástí textu?
Můžeš si v css nastavit velikost tagu <h1>, takže se může tvářit jako normální text
MichalK
Profil *
janbarasek:
MichalK:
„Mohl by teda někdo odpovědět na můj původní dotaz? Jinak teď jsem přemýšlel, dá se začlenit <h1> do textu? že bych třeba v uvítací zprávě označil slovní spojení "Megan Fox" jako nadpis <h1> a zůstalo by jako součástí textu?“
Můžeš si v css nastavit velikost tagu <h1>, takže se může tvářit jako normální text

to jsem zkusil ale dal se na samostatný řádek, takže byl

text text text text text text text text
text text text text text text text text
h1
text text text text text text text text
text text text text text text text text
MichalK
Profil *
Taky když jsme u toho originálního obsahu, třeba bych otevřel diskusní fórum, ale to bohužel nemůžu, protože by do něj nikdo nepřišel, protože jsem tak nízko v googlu. Myslím, že forum může být velmi přínosné ohledně obsahu a stránek na webu, když fanoušci přispívají i materiál, ke kterému bych se jinak nedostal.
Marek Prokop
Profil
MichalK:
nepotřebuju už vědět, že potřebuju hodně zpětých odkazů (které mám) nebo jiné obecné věci

Jenže na obecnou otázku těžko můžete dostat jinou než obecnou odpověď. Navíc to, že potřebujete víc zpětných odkazů, jsem Vám nepsal. Psal jsem o off-page faktorech. Možná Vám stačí jen pár zpětných odkazů, ale musí být z relevantních stránek s vysokou autoritou, s optimálním link textem apod. Zároveň musí celý odkazový profil působit přirozeně. Těch zásad je několik desítek, ale obecnou odpověď jste nechtěl :-)

Pokud jde o laborování s H1, je to samozřejmě nesmysl. V lepším případě se to neprojeví nijak, v horším to ještě pokazíte. Ostatně v první desítce na Googlu je hned několik stránek, které H1 vůbec nemají. Tohle prostě žádnou měřitelnou váhu nemá.

Když už se chcete soustředit na on-page faktory, pak raději vyberte na webu jednu stránku (třeba home page) a na tu dejte nějaký dobře napsaný informativní text. Teď si tu frázi "megan fox" kanibalizujete mnoha jinými stránkami. Ale nejspíš Vám to také nepomůže.
MichalK
Profil *
Marek Prokop:
Teď si tu frázi "megan fox" kanibalizujete mnoha jinými stránkami. Ale nejspíš Vám to také nepomůže.

Co tohle znamená? nějak tomu bohužel nerozumím a jak jste myslel ten informativní text? jinak to je právě to, jestli jste se díval na první stránku v googlu, tak ty weby nemají téměř žádnou optimalizaci, jedině megan-fox.com dodržuje pár zásad, ale to je taky zanedbatelné.

Jinak ještě k té h1 a h2, když jsem pod WELCOME MESSAGE dal H1 - "Megan Fox" a pak nadpisky novinek jsem udělal h2, myslíte, že to může uškodit?
Marek Prokop
Profil
Úvod ke kanibalizaci klíčových slov je např. zde: http://www.seomoz.org/blog/how-to-solve-keyword-cannibalization

Informativním textem myslím něco podobného, jako je ve Wikipedii. Samozřejmě by to ale mělo být ještě o něco lepší, protože Wikipedia těží z velké autority.

Nevím, co myslíte tím, že weby nahoře nemají žádnou optimalizaci. Jediným měřítkem optimalizace je vyhledavač, takže když jsou nahoře, mají z definice 100% optimalizaci (pokud jsou tam dlouhodobě a stabilně). Samozřejmě se stále bavíme jen o optimalizaci na tu jednu základní frázi, což bych optimalizací tak úplně nenazval, ale pro účely této diskuse to stačí.
Petr ZZZ
Profil
MichalK:
Nadpisy (<h1><h6>) jsou defaultně blokové prvky, proto zalamují řádky. Dají se v CSS přetypovat (h1 {display:inline;}), ale řekl bych, že řešíš blbosti.

Marek Prokop ti chce říct, že máš stejnou frázi na mnoha stránkách, které si pak navzájem konkurují. Lepší bude vybrat jednu stránku a z ostatních na ni odkazovat s tím textem v odkazu: <a href="megan-fox.html">Megan Fox</a>, jinde na těch stránkách ale tato slova buď nezmiňovat vůbec nebo jen decentně.

janbarasek:
Page rank nějakou roli hraje, ale jakou přesně, to ví asi jen lidi, kteří o tom nesmí mluvit; navíc se to může měnit; navíc je třeba rozlišovat Google Toolbar Page Rank a skutečný page rank (ten je tajný). Krom toho: kritérií, podle kterých Google řadí výsledky, je víc než dvě stovky.
MichalK
Profil *
Marek Prokop:
Informativním textem myslím něco podobného...

Dobře, ale problém je, že můj web je založen na wordpressu, takže můžu udělat jedine jeden design a pak všechny stránky vypadají úplně stejně s tím stejným designem (tedy i vším, co obsahuje) akorát mají jiný obsah. Takže jediné místo, kam informativní text můžu dát je sidebar a tím pádem se tento text bude ukazovat na všech podstránkách, takže mám to tak udělat?

Petr ZZZ:
Marek Prokop ti chce říct, že máš stejnou frázi na mnoha stránkách, které si pak navzájem konkurují. Lepší bude vybrat jednu stránku a z ostatních na ni odkazovat s tím textem v odkazu: <a href="megan-fox.html">Megan Fox</a>, jinde na těch stránkách ale tato slova buď nezmiňovat vůbec nebo jen decentně.

To je bohužel problém, protože hlavní stránka je přímo http://www.meganfoxfans.org a tak není možné, aby bylo na konci "megan-fox.html", ale mimochodem na všech podstránkách je odkaz na hlavní stránku a v sitemap je taky hlavní stránka uvedena s prioritou 1.0 - viz http://www.meganfoxfans.org/sitemap.xml
MichalK
Profil *
Jinak ještě k těm webům, co jsou nahoře v googlu, myslel jsem to tak, že jestli ony jsou na vrcholu optimalizace, pak ať se na mě nikdo nezlobí, ale téměř VŠECHNA pravidla a doporučení pro SEO na těchto i jiných stránkách zabývajícíma se SEO jsou (pardon) nesmysly :D tak kdybych měl začít vyjmenováváním on-page faktorů, jako například, že mají všechny <title> stránek i podstránek stejné, malý, nekvalitní obsah, hodně errorů (především 404), skoro žádné alternativní texty u obrázků... jinak chtěl jsem se teda zeptat, jak jsem to udělal s těmi nadpisy ( <h1> pro Megan Fox a <h2> pro všechny nadpisy novinek ) je to dobře?
Petr ZZZ
Profil
MichalK:
není možné, aby bylo na konci "megan-fox.html"
Šmankote, to byl příklad. Samozřejmě tam patří skutečná adresa tvého webu,
přesněji řečeno té stránky, která má být na daná klíčová slova preferována.

Nadpisy nesmí obsahovat blokové prvky. Jestli se <h2><p></p></h2> zobrazuje všude dobře, možná to nevadí, ale není to ani validní ani sémantické (doufám, že jsi nepřetypoval <p> na řádkový prvek). Stejně tak je sémanticky postavené na hlavu <h1> v toku textu. Prvky <h1><h6> mají být nadpisy a přetypovat je na řádkové je sémantická zvrácenost. Spíš než vyvádět podobné cviky by ses měl zaměřit na přístupnost. V IE např. nelze zvětšit písmo a máš ho tam hodně mrňavé.
_es
Profil
Petr ZZZ:
Prvky <h1> až <h6> mají být nadpisy a přetypovat je na řádkové je sémantická zvrácenost.
To „pretypovanie“ je predsa len o vizuálnom zobrazení, nie o zmene významu, ako to teda môže byť „sémantická zvrácenost“?
xmark
Profil
_es:
To ‚pretypovanie‘ je predsa len o vizuálnom zobrazení, nie o zmene významu
Je to změna významu, podívej se do toho kódu.
_es
Profil
xmark:
Je to změna významu, podívej se do toho kódu.
Písal som to všeobecne, v zmysle, že len zmena CSS pre nadpisy nijako nemení ich význam, teda sa to nevzťahuje k sémantike.
Zlé použitie nadpisov v HTML kóde je iná vec.
xmark
Profil
_es:
Písal som to všeobecne, v zmysle, že len zmena CSS pre nadpisy nijako nemení ich význam, teda sa to nevzťahuje k sémantike.
Tak potom ano, to je jasná věc.
Petr ZZZ
Profil
_es:
Přetypováním dostal <h1> do toku textu. Tím zbavil <h1> sémantického významu zamýšleného tvůrci specifikací. Tento kód:
…one of the largest fansites on the internet 
dedicated to talented and beautiful 
actress <h1>Megan Fox</h1>. We provide you…

vypadá na MichalKově stránce zhruba takto:
…one of the largest fansites on the internet dedicated to talented and beautiful actress Megan Fox. We provide you…

Vizuální zobrazení je úzce spjato s významem, posláním nadpisu je vznášet se nad odstavcem. Nezlob se na mě, přetypovat nadpis na řádkový prvek je jako krmit trávu krávou.
_es
Profil
Petr ZZZ:
Vizuální zobrazení je úzce spjato s významem, posláním nadpisu je vznášet se nad odstavcem. Nezlob se na mě, přetypovat nadpis na řádkový prvek je jako krmit trávu krávou.
Reagoval som všeobecne na tvoje všeobecné tvrdenia o „pretypovaní“ nadpisov, preto sa MichalKov kód toho netýka.
„Poslaním“ nadpisu je snáď mať nejaký významový vzťah k textu, ku ktorému ten nadpis patrí, a nie sa niekde „vznášať“.
Neviem, ako by mohlo narušiť tú „sémantiku“ ak by bolo pre nejaký nadpis nastavené, že má hneď za nadpisom v tom istom riadku pokračovať text, alebo by bol väčší nadpis textom sprava obtekaný.
MichalK
Profil *
Petr ZZZ:
Nadpisy nesmí obsahovat blokové prvky. Jestli se <h2><p></p></h2> zobrazuje všude dobře, možná to nevadí, ale není to ani validní ani sémantické (doufám, že jsi nepřetypoval <p> na řádkový prvek).

tohle bohužel nechápu.

Jinak s tím <h1>, když si web zobrazím na http://www.delorie.com/web/lynxview.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.meganfoxfans.org tak jak ho vidí robot, tam je h1 na samostatném řádku, takže to vypadá jako nadpis, takže to je správně ne?
Sýček
Profil *
Podle mých pozorování si stránka může nevhodnou, nelogickou a častou změnou části HTML kódu (podobně jako ta Vaše <h1>) na stránce přivodit u Google trvalé znevýhodnění -60 pozic, takže není dobré provádět takovéto pseudomikrooptimalizace na existujících stránkách. Soustřeďte se raději na ta "jiná slovní spojení", která lidé hledají možná víc.
_es
Profil
MichalK:
tohle bohužel nechápu.
Že nemá byť <p> vo vnútri <h2>

když si web zobrazím na http://www.delorie.com/web/lynxview.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.meganfoxfans.org tak jak ho vidí robot, tam je h1 na samostatném řádku, takže to vypadá jako nadpis, takže to je správně ne?
Na tej stránke sa len zobrazí, ako by web vyzeral v textovom prehliadači Lynx, s vyhľadávačmi to nič nemá.
MichalK
Profil *
_es:
„tohle bohužel nechápu.“
Že nemá byť <p> vo vnútri <h2>

ok dobře tak to předělám

Jinak když je teda H1 špatně, pomohlo by mi alespoň když nechám nadpisky novinek jako <h2>? dost často obsahují klíčovou frázi, ale nevím, jestli je vhodné na stránce mít h2 když tam nebude h1, nebo popřípadě kdyby mi někdo mohl poradit jak co nejlépe do stránky h1 a h2 začlenit, moc by mi to pomohlo.
Plaváček
Profil
MichalK:

Přítomnost či nepřítomnost nějakého HTML elementu ve zdrojovém kódu stránky nepatří do SEO, ale do oboru obecně zvaného webdesign. Dodržet správné strukturování nadpisů je vhodné spíše než pro SEO kvůli přístupnosti. Jak na to, popisuje třeba Radek Pavlíček zde: http://poslepu.blogspot.com/2010/01/jak-pristupne-strukturovat-web-pomoci.html.
Petr ZZZ
Profil
_es:
Neviem, ako by mohlo narušiť tú ‚sémantiku‘ ak by bolo pre nejaký nadpis nastavené, že má hneď za nadpisom v tom istom riadku pokračovať text, alebo by bol väčší nadpis textom sprava obtekaný.
To by byl "vedlepis". :-) Protože na vedlepis zatím neexistuje html značka, je možné, že by se taková konstrukce dala považovat za přijatelnou, pokud by se vedlepis od zbytku odstavce nápadně odlišoval. Já bych to tak ale asi raději nedělal, už jen proto, že by se mi to nelíbilo.

MichalK:
jak co nejlépe do stránky h1 a h2 začlenit

<h1>Megan Fox</h1>
<p><strong>Megan Fox</strong> je kráska, jaká se podruhé na světě
   nenajde, a já jsem z ní úplně hotový. Pokaždé, když na ní 
   myslím, pokouší se o mě sladké mdloby. 
   Někdy na ní vůbec nejsem schopen myslet.
</p>

Takto vypadá sémantický kód. K tomu samozřejmě CSS, které nadpis nechá nadpisem. (K sémantickému významu čárky nad í raději někdy jindy. ;-)
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0