Autor Zpráva
mhmpr
Profil
Zdravím,
mám dotaz. Jak je to s penalizaci SEO lišt na Seznamu a Googlu. Ve svém oboru jsem na obou vyhledávačích dosáhl na mnoho kw 1. strany. Tam jsem skončil na 5-6 místě a výš to nejde. Problém je v tom, že veškerá konkurence, která je na prvních pozicích má na svých eshopech seo lištu. Všichni tu stejnou a vlastně se všichni se pravidelně střídají na prvních místech. Jediné kdy všechny tyto weby spadly, bylo po změně fulltextu Seznamu. Ale už jsou opět zpět. Na Googlu min. 2 roky drží stabilní pozice.

Nemusím říkat, že mě to štve a tak jsem se pídil získal kontakt, který umožňuje vstup do tohoto systému. A teď mám dilema zda do toho jít. V základu se platí 5 tisíc měsíčně, při platbě předem na 6 měsíců se dostanu na 3500,-Kč/měsíc.

Jak je to tedy, je to penalizované nebo ne? Jak je možné, že jsou druhým rokem bez problémů na prvních místech obou vyhledávačů?

Jak byste to řešili? Jít do toho, nebo ne?

Díky za odpovědi.

Jarda
ninja
Profil
Je to složité. Určitě se to vyhledávačům nelíbí a snaží se proti tomu bojovat. Naopak provozovatelé systému výměny odkazů stále zlepšují své systémy, aby vyhledávače "oklamali". Chvíli vítězí jedna strana, pak zase druhá.

Nemusíte se příliš bát penalizace, spíše vyhledávač vyhodnotí některé odkazy na vás jako umělé a nebude je brát v potaz. Lépe tedy patičkové lišty nepoužívat, ale získávat odkazy jinak.
mhmpr
Profil
Pravě, že je mi záhadou, že přestože tématičnost těch odkazů je sporná, tak jsou tak vysoko. Na eshop se šperky odkazuje hotel, el. firma apod. Prostě je to takový mix a i přesto to funguje.
Websluzby
Profil
mhmpr: mohli by Ste prosím uviesť link s výsledkami vyhľadávania zo Seznamu alebo Google k tomuto prípadu? Alebo kľúčové slová ktorých sa to týka?
mhmpr
Profil
Třeba slova Swarovski.
Marek Prokop
Profil
Na dotaz [swarovski] vidím v první desítce českého Googlu jednu stránku, která má v patičce výměnné odkazy. Devět ostatních nic takového nemá. Pokud opravdu znáte obor, ve kterém (cituji): „veškerá konkurence, která je na prvních pozicích má na svých eshopech seo lištu,“ pak je to zřejmě obor s velmi nízkou reálnou konkurenčností.

Jak je to tedy, je to penalizované nebo ne?

Automatizované manipulace se zpětnými odkazy jsou penalizovatelné v Googlu i Seznamu. Google je obvykle eliminuje algoritmicky (bez penalizace), Seznam je penalizuje častěji.

Jak byste to řešili? Jít do toho, nebo ne?

To záleží na Vaší strategii. Chcete-li rychlé výsledky ve vyhledavačích s vysokou mírou rizika a nevadí vám ztráta důvěryhodnosti webu/firmy, můžete to zkusit. Chcete-li naopak dlouhodobě budovat stabilní byznys, vhodná technika to není.
mhmpr
Profil
Myslel jsem spise toto slovo na Seznamu. V prvni petce jsou hned 4 s touto listou.
Marek Prokop
Profil
[#7] Aha, myslel jsem, že je vidíte i v Googlu, když jste napsal, že "na Googlu min. 2 roky drží stabilní pozice." Seznam je opravdu k různým manipulacím s odkazy citlivější a dosáhnout v něm dobrých výsledků pomocí různých SEO lišt je snazší. Zároveň ty výsledky ale málokdy bývají dlouhodobě stabilní a riziko penalizace je o dost větší než u Googlu.
mhmpr
Profil
I na googlu, ale tam už to jsou zase jiná kw.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: