Autor Zpráva
Kabrňák
Profil *
Subjektivním názorem (který může být tedy chybný) jsem vybral pět klíčových slov, které bych chtěl uvést na stránce. Nicméně si myslím, že skutečně relevantní (pravděpodobné slovo, které bude hledat uživatel) je z nich pouze jedno či dvě. Jak se to dá zjistit, na které slovo se ptá uživatel častěji? Jediné, co mě napadá je určitě zkoušením, to ale může trvat dlouho, než se to projeví v indexech. Neexistuje na to nějaký nástroj, nebo jak prostě na to?
Marek Prokop
Profil
Zkoušení je dobrá (resp. pro většinu dotazů jediná) metoda, ale musíte ji urychlit tím, že nasadíte testovací kampaň pro vyhledávání v AdWords nebo Skliku. Nezapomeňte ale při tom na to, že chování uživatelů včetně výběru a četnosti pokládání dotazů se může v čase měnit.
ninja
Profil
Kabrňák: Další nápovědu vám může dát Google Insight, statistika hledání klíčového slova na Seznamu a obecně našeptávače ve vyhledávačích.

Nicméně test pomocí PPC reklamy bývá nejpřesnější a v součtu i nejlevnější.
Kabrňák
Profil *
Děkuji, jen musím podotknout - testovací kampaňě pro vyhledávání v AdWords nebo Skliku by mohla být dobrá pomůcka, nicméně se nemohu bavit dojmu, že existuje naprostá většina uživatelů, kteří na tyto reklamy v zásadě neklikají a hledají spíše ve výsledcích - např. já. :) Nemusí to být tedy moc přesné... Ještě mě napadla nějaká analýza autorů vyhledávačů, kde by byl přehled nejčastěji používaných klíčových slov v určitém oboru, ale to by bylo asi příliš jednoduché pro tvůrce. :)
Tomáš Meisner
Profil
Kabrňák:
No nesuďte podle sebe všechny lidi... ono občas není snadné rozlišit mezi PPCčkem a fulltextem (natož pro laika).
A pokud nevěříte na klikání, tak dost informací vám přece dá i počet zobrazení inzerátu na jednotlivá klíčová slova (pozor na typy shody) :-)
Marek Prokop
Profil
nemohu bavit dojmu, že existuje naprostá většina uživatelů, kteří na tyto reklamy v zásadě neklikají

Záleží na oboru resp. záměru hledajícího. U komerčních témat lidé klikají na placené výsledky víc, u nekomerčních méně. Dále záleží na konkurenci v přirozených výsledcích (někdy je tak nízká, že nic jiného než placený inzerát člověk nenajde) a na vyhledavači (v Googlu se na reklamy kliká víc než v Seznamu). Obvyklý poměr návštěv z placeného a neplaceného hledání je cca. 1:2.

Nemusí to být tedy moc přesné

Nemusí, ale je to přesnější než cokoli jiného.

analýza autorů vyhledávačů, kde by byl přehled nejčastěji používaných klíčových

AdWords i Sklik mají svoje nástroje pro návrh klíčových slov. Nejvíc se používá ten Googlu:

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Jsou tam jen ale poměrně dost hledaná dotazy a čísla o hledanosti moc neodpovídají.
ninja
Profil
Kabrňák: Vy hlavně testujete jaká je hledanost dané fráze. Tam je jedno jestli na reklamu kliknou nebo ne (neberme teď v potaz pozice, Quality Score, atd.).

Při ověřování potenciálu, kdy projekt ještě ani neexistuje, se často odkazuje na konkurenci, respketive na cizí smysluplný web o stejném tématu.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0