Autor Zpráva
Kubaas
Profil *
Změnil se vám někomu v posledních měsících PageRank? Marně čekám už skoro tři měsíce a stále nic. Čekal jsem, že na konci roku by mohl být nějaký update.

Moderátor Chamurappi: Titulek „PageRank“ nevystihuje podstatu dotazu. Příště zkus prosím vymyslet lepší.
Marek Prokop
Profil
Poslední kompletní update byl začátkem dubna. Rankované ještě nejsou ani některé březnové stránky. Zapomeňte na PageRank.
Kubaas
Profil *
Rád bych zapoměl, ale trošku je to problém kvůli výměně odkazů. S nulovým PR se ty lépe hodnocené weby dívají na mě blbě. Co, že to po nich vlastně chci. Někteří si to nechají rozmluvit a ohlíží se trochu na Srank.

Beru stejně celý zveřejňovaný PageRank jen jako zlo, protože nějak o ničem moc nevypovídá.
Petr_D
Profil *
V prosinci mi spadnul z trojky na nulu.
Michal Janík
Profil
Pokud oslovíte pro partnerství při propagaci tematicky příbuzné weby, mělo by stačit poctivé zpracování stránek a kvalitní obsah. Vím, že na toto jste se neptal, ale ranky jsou v tomto směru k ničemu.
enachod
Profil
jo tak to jsme na tom stejně taky 0:) a z původní 3. Hledám důvot proč tomu tak je. Používal jsem Mlink tak možná proto ihed jsem ho odstranil . Můj web je http://novinky.enachod.cz/ jaký je ten tvůj koknu na něj jestli tam není nějaká stejná vada na kráse :).
Kubaas
Profil *
Chápu, že ranky jsou k ničemu, ale někdy to je problém vysvětlit. Berou mě jako nerovnoceného a dostávám odpovědi, že nemají zájem, protože to nemá pro ně přínos, kvůli nulovému ranku.
LudekBrno
Profil *
Já mám pocit, že Google chce udělat nad údajem PageRank (tedy tou veřejnou odvozeninou GTPR) křížek. Mám po cca 5-ti měsících taky stále nulu a nemyslím, že bych měl tak málo zpětných odkazů, aby to nevydalo alespoň na 1 nebo 2. Buď jsem se trefil zrovna do období, těsně po přepočítání GTPR nebo spíš to Google uměle protahuje. Ono by to bylo i celkem logické a odpovídalo by to snaze maximálně omezovat různé umělé vylepšování pozic ve vyhledávání a spekulace s odkazy. Uživatelům údaj GTPR neřekne vůbec nic, pokud je nějaký web zajímá, tak si jej přečtou i když bude mít GTPR 0 a naopak pokud ho web nezajímá, jistě si ho nebude číst jen proto, že má GTPR 8. Navíc by se ukončením zvěřejňování GTPR rázně odřízli všichni spekulanti, co jen honí GTPR a pak prodávají "hodnotné" odkazy. Když jsem se původně vrhnul na ladění SEO u svého webu, čerpal jsem z různých nesmyslných zdrojů a nervoval se, proč mám GTPR 0. Naštěstí jsem včas narazil na tuto diskuzi, která dostatečně důvěryhodně vyvrací mýty o SEO a nejvíc mně těší, že mi potvrzuje většinu záležitostí, které jsem tak nějak intuitivně na webu dělal sám. Tj. vykašlal jsem se na nějaké speciální optimalizace, snažím se dodržovat jen základní přirozená pravidla (unikátní title a meta description každé strany, vyhýbat se duplicitám), udělat web jednoduše, přehledně, plnit ho originálním obsahem a světe div se, ono to jde i s GTPR 0. Na poměrně konkurenční fráze se postupně posunuji stále nahoru, zatím první pozice druhé strany na Google, na Seznamu dokonce už v dolní části první strany. Ale každé 2-3 dny ve webmaster tools vidím posun o 1 pozici vzhůru a cca každý týden i ve výpisu SERP i před stránkami z oboru s GTPR 3. Návštěvy se zvyšují, jsou to sice čísla v řádech 30-50 unikátů denně, ale jsou to jen přesně cílení návštěvníci, žádný odpad z tematicky nesouvisejících webů. Nemám web jako čistý e-shop (i když je to pvodně free e-shopu Zencart), ale spíš je to prezentace služeb s doplňkovým prodejem. Dělám to zatím jako vedlejšku při hlavním zaměstnání, takže mi plně vyhovuje ten pozvolný plynulý nárůst, který mě nenutí k velkým jednorázovým investicím, ale naopak umožňuje pomalu budovat klientelu. Mimochodem, pokud to nebyla zrovna náhoda, tak pozice se mi směrem vzhůru začala po určité stagnaci hýbat brzy po odstranění měřícího kódu Toplistu! Místo toho jsem nasadil Google Analytics a nemusím mít na webu kód odkazu velmi diskutabilního webu.

Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal, ale chtěl jsem tím podpořit zdejší nejčastěji opakovanou radu, řídit se selským rozumem a při každém rozhodování co upravit, zapřemýšlet jak se to bude líbit návštěvníkům a ne jen co na to řeknou vyhledávače. Ony jsou opravdu natolik inteligentní, že dost dobře poznají, co se návštěvníkům líbit bude a co ne. Tedy vykašlat se na honění GTPR, to opravdu už buď nemá žádný vliv a nebo Google úmyslně zmrazil současné hodnoty.
Kubaas
Profil *
Když ho chce zrušit, tak má dát všem nula nebo N/A, protože tohle je trochu blbé.
LudekBrno
Profil *
Kubaas:
Blbé proč? K čemu ti údaj GTPR pomůže? Výsledky jsou řazeny podle vnitřních kritérií, nikoliv podle zobrazeného údaje GTPR. Ten GTPR má význam jedině pro ty, co chtějí prodávat odkazy a lákat tak zájemce na vysoké GTPR. Jinak je ten údaj naprosto k ničemu a návštěvníky tvého webu vůbec nezajímá.
Kubaas
Profil *
Jak jsem psal na začátku tématu, tak jde o výměnu odkazů a bohužel tam je stále brán zřetel u některých webů.
Marek Prokop
Profil
[#11] Jen na okraj, výměnu odkazů používám přes deset let a za celou to dobu jsem k tomu PageRank nepotřeboval. Neříkám, že se někdy nemůže hodit jako rychlý orientační indikátor, ale pokud se bez něj při výměně odkazů neobejdete, dost pravděpodobně něco děláte špatně.
Petr ZZZ
Profil
Kubaas:
Když ho chce zrušit, tak má dát všem nula nebo N/A, protože tohle je trochu blbé.

Google je natolik známý, až by mohl vzniknout dojem, že propagovat sám sebe nemá zapotřebí, což by ale myslím byl omyl. Zmatky kolem PR zajišťují, že se o Google hovoří. Vůbec bych se nedivil, kdyby to nebyla náhoda, ale součást marketingové strategie.

Dále je nutno si uvědomit, že PR je logaritmická funkce a může nějakou chvíli trvat, než se pohne z nuly. Na mém webu mám spoustu stránek, které jsou na mnoho klíčových slov v první desítce a mají PR 0. Pouze úvodní stránka má jako jedna z mála PR nad nulou. (Samozřejmě to platí jen pro KW méně konkurenční – v mém případě jednotky až desítky tisíc výsledků.)
Marek Prokop
Profil
Petr ZZZ:
PR je logaritmická funkce a může nějakou chvíli trvat, než se pohne z nuly

Jen pro pořádek, je to naopak. Lineární vzdálenosti mezi nízkými GTPR jsou malé, kdežto mezi vysokými velké. Získat GTPR 1 až 4 je proto lehké (i na čtyřku v podstatě stačí pár běžných odkazů), GTPR 5 až 6 už je o dost těžší atd.
Petr ZZZ
Profil
Marku, děkuji za upřesnění.

Lineární vzdálenosti mezi nízkými GTPR jsou malé, kdežto mezi vysokými velké.
To je samozřejmě pravda, nicméně myslím i na místa takříkajíc za desetinnou čárkou a na to, že na škálu od nuly do deseti jsou vměstnané všechny weby světa, od weblogu školáka až po portál tiskové agentury nebo ministerstva.

Získat GTPR 1 až 4 je proto lehké (i na čtyřku v podstatě stačí pár běžných odkazů)
Jistě, je to snazší než získat GTPR ještě vyšší. Ale kolik je pár běžných odkazů? Moje zkušenost je taková, že už jen opustit nulu nějakou námahu stojí. Moje úvodní stránka má PR 2. Nevím, kolik na ni vede odkazů, ale řádově to jsou přinejmenším stovky. Na podstránky vedou asi jen jednotky odkazů, ale jsou mezi nimi i odkazy m.j. z jednoho univerzitního portálu. I takové podstránky mají ale PR=0.
Marek Prokop
Profil
Petr ZZZ:
Ale kolik je pár běžných odkazů?

No, ono na získání skoro jakéhokoli PageRanku teoreticky stačí jen jeden zpětný odkaz :-)

jsou mezi nimi i odkazy m.j. z jednoho univerzitního portálu

Potíž je v tom, že PageRank se nepočítá z toho, zda je portál universitní, ale zase jen z PageRanku. Více na http://www.jakpsatweb.cz/seo/pagerank.html
Petr ZZZ
Profil
Marek Prokop:
No, ono na získání skoro jakéhokoli PageRanku teoreticky stačí jen jeden zpětný odkaz :-)
Posílám smajlíka a současně děkuji, protože toto jsem věděl i nevěděl. Že záleží na kvalitě odkazující stránky, je všeobecně známo, ale kolik tím lze dosáhnout, to docela čučím. :-) I když… to je čistě matematická úvaha, nebo lze něco takového očekávat i v praxi?

PageRank se nepočítá z toho, zda je portál universitní, ale zase jen z PageRanku.
Já nevím, jaký má ta univerzitní stránka PageRank; nízký asi nebude, je ale pravda, že na té odkazující stránce je odkazů hodně, čímž se jejich efekt naředí, že. Já se taky musím přiznat, že je mi PR relativně fuk - spíš mě zajímá, jakých pozic dosahují jednotlivé stránky ve vyhledávání.
Kubaas
Profil *
Taky nemám problém s umístěním ve vyhledávači a s výměnou odkazů. Nemám zas tak konkurenční prostředí. Vždy se to nějak vysvětlí, ale jsou bohužel i špatné zkušenosti s výměnou.

Každopádně díky za odpovědi.

Stejně by to Google měl nějak rozseknout a zaujat nějaké stanovisko - pokračovat v PR nebo zrušit.
Marek Prokop
Profil
[#17] V Praxi už se mi asi párkrát stalo, že jsem GTPR 4 dosáhl opravdu jen jedním zpětným odkazem, ale je to dost neobvyklé, protože když člověk dělá link building pořádně, tak těch odkazů většinou získá víc, a když ho nedělá, tak obvykle nezíská GTPR 4. Já jsem ale v každém případě typ link buildera, který aktivně získává velmi malé počty odkazů (na jeden web většinou maximálně desítky), a přesto obvykle dosahuji lepších výsledků než lidé, kteří jich získávají třeba i stovky tisíc.

Ano, GPR odkazující stránky se dělí počtem odchozích odkazů. Stránka se 100 odchozími odkazy tedy předává desetkrát méně GPR, než by předávala ta samá stránka s jen 10 odchozími odkazy.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: