Autor Zpráva
Mufna
Profil
Zdravím všechny. Narazil jsem na zajímavý úkaz u webu, který jsem redesignoval před cca. 3 měsíci. Hlavní stránka webu má PR=2 a SR=2, ale podstránky (ne všechny, pouze z hlavního menu) mají SR=4 (PR=1). To mě fakt zaujalo. Čím to může být ? Mám u toho webu vytvořený i soubor sitemap.xml a v něm nastavenou prioritu pro všechny stránky stejně, tzn. 0,5. Takže tímhle to není. Taky jsem dělal nějaký linkbuilding (katalogy) a všechno vede jen na homepage. Jen ještě mě napadá, že na hlavní stránce není v podstatě žádný text, pouze interní odkazy "dál do hloubi webu". Tam už je textového obsahu poměrně dost. A ještě jen podotknu, že se jedná o ryze komerční web, takže nějaké dobrovolné odkazování, o kterém bych nevěděl, zde stěží přichází do úvahy.
ninja
Profil
1. Priorita v sitemap.xml nemá vůbec žádnou návaznost na umístění stránek ve vyhledávači.
2. Pokud si pod linkbuildingem představujete jen registrace do katalogů, velkých úspěchů nedosáhnete.
3. Pokud na hlavní stránce není skoro žádný obsah, není pro nikoho, včetně vyhledávačů, příliš zajímavá.
4. Většina webů je "komerčních", přesto mají monoho přirozených odkazů. Doporučoval bych počty odkazů skutečně ověřit.

Nejpravděpodobnější vysvětlení je, že podstránky mají více kvalitních odkazů a lepší obsah. Proto logicky lepší hodnocení od vyhledávačů.
Petr ZZZ
Profil
ninja:
Priorita v sitemap.xml nemá vůbec žádnou návaznost na umístění stránek ve vyhledávači.
Nějaký marginální vliv by tam teoreticky být mohl, ale těžko říct, jak se to chová v realitě.
__construct
Profil
Petr ZZZ:
Do nemčiny to zrejme neprekladal odborník - v originále je tam napísané, že „je nepravdepodobné, že to ovplyvní pozíciu vo vyhľadávači“ Pokiaľ viem tak jediný zmysel nastavenia priority je to, ako častu bude robot prechádzať danú URL. Takže pochybujem, že by to malo čo i len „marginálny vplyv“ a jednoznačne sa prikláňam k názoru ninja.
jenikkozak
Profil
Mufna:
Že má podstránka v očích vyhledávačů větší význam než úvodní stránka daného webu, není nic vzácného. Pro umístění podstránky ve vyhledávači není rozhodující, jaké ranky má úvodní stránka. (Vlastně se ani neví, jaký vliv má hodnocení té dané stránky.)
Petr ZZZ
Profil
__construct:
Dobře, tak anglicky: Search engines may use this information when selecting between URLs on the same site. (To samé česky.)

Pokud zvýhodním některou ze svých stránek oproti jiným mým stránkám, zvýhodním ji přece zároveň proti zbytku celého internetu. Možná to nebude měřitelné, ale myslím si, že nějaký rozdíl tam logicky být musí.
Marek Prokop
Profil
Petr ZZZ:
Pokud zvýhodním některou ze svých stránek oproti jiným mým stránkám, zvýhodním ji přece zároveň proti zbytku celého internetu.

Petře, to není pravda. Ta citovaná věta souvisí jen s tzv. agregací výsledků. Jde o to, že vyhledavač nerad dává více odkazů z téhož webu na jednu stránku výsledků hledání. Pokud proto dojde k situaci, že dvě či více stránek téhož webu získají svou relevancí "nárok" na to, aby byly ve výsledcích uvedeny na podobných pozicích, vyhledavač z nich zpravidla vybere stránku jen jednu. To je ta agregace.
Petr ZZZ
Profil
Marku, děkuji za vysvětlení. Uznávám, že dává smysl, aby to fungovalo tak, jak popisuješ, a napsat příslušný algoritmus Google asi taky zvládne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0