Autor Zpráva
Martin Weis
Profil
Prošel jsem si desítky článků z různých serverů nabízejících umístění PR článků a u všech byly nulové ranky. U jednoho serveru jsem nalezl sice na stránce s danou kategorií Srank 40 ale byly na ni umístěné pouze nejnovější články. Pokud jsem šel na starší příspěvky tak se URL změnila na konci adresy na page2, page3 atd. a veškeré ranky těchto URL byly opět nulové i přestože články tam byl umístěné již během loňského roku.
Když chci podpořit můj web pomocí PR článků má vůbec význam mít takové PR články které mají nulové ranky a které nikdo nenavštěvuje a s kterých tudíž ani nikdo nenavštěvuje web na který v textu odkazují?

Můžete mi někdo doporučit nějaký server ať už s placenou či neplacenou možností umístění PR článku který alespoň pomocí odkazové struktury přenáší alespoň nějaké nenulové hodnoty na svoje kategorie a subkategorie a to i na starší příspěvky v nich umístěných?

A ještě prosím o názor, často se nabízí služby které nabízejí například umístění jednoho článku do 80 webů s různými IP adresami, toto se mi zdá že to spíše uškodí, správná cesta by měla být umístění 80 článků s unikátním obsahem a to každého jednoho článku do jednoho z 80 webů. Každý poskytovatel těchto služeb by měl vědět že duplicitou v textu tyto weby nepodpoří ale naopak jim tím ještě uškodí.
Lupa
Profil
Súhlasím. Ak je daný PR článok umiestnený na viac webov, to sa rovná skoro nule. Je to viac násobný článok. Na SEO to nemá žiadny vpliv. Skôr to môže priniesť menšiu návštevnosť.
Mautinek
Profil
Umisťovat články na tzv. PR servery, které se u nás rozmohli je podle mých zkušeností kontraproduktivní a téměř nic to nepřináší. Nejde zde ani tak o ty ranky, ale o to, že ty weby mají téměř nulovou návštěvnost. Když k tomu připočtu, že spousta z nich články ani neschvaluje (= přidat je může kdokoli a hned se na webu zobrazí) a jsou plné duplicitních článků, tak je snad jisté, že se to nevyplatí.

Ohledně umisťování stejného textu na více webů - může se stát (a je to pravděpodobné), že vyhledávač si vybere pouze jeden (asi ten, který byl publikovaný jako první) a zbytek prostě ignoruje. Sice tak máte x "PR článků", ale k ničemu. To, že mají weby jiné IP adresy je jedno, duplicitní text na nich bude, což není dobré. Nedávno duplicity komentoval i Matt Cutts (pohledejte na Youtube v Google WebmasterHelp feedu).
Ditri
Profil *
Moje posledni zkusenost a tez kamaradova ktery ma shopy v jinem segmentu rika, ze PR clanky zejmena u robotu Seznam 3.0 prinos maji. Nevim mozna je to mym segmentem nebo tim ze se mi to zda, ale prijde mi to tak...pokud je jeden ze signalu robota napr pocet zminek o dannem webu na netu - pak prinos clanku nejaky urcite je. Chce to testovat :-)
Plaváček
Profil
Martin Weis:

Kolega sepsal pěkný příspěvek k tématu zbytečných "PR webů" - zde http://blog.komart.cz/mytus-pr-weby-funguji/
Martin Weis
Profil
Ta diskuse se mi Plaváčku líbila i když byla plamenná. Odpovědi na moje dotazy se tam však vesměs dají nalézt.
pavelprav
Profil *
rád bych se zeptal jestli není větším přínosem pr články vytvářet ale místo vkládání na bezvýznamné pr weby, vkládat na speciálně vytvořenou stránku na svém webu. ? dík
Petr ZZZ
Profil
Taková selská úvaha: PR článek má smysl, pokud je zajímavé ho číst, a potom klidně může být na vlastním webu. Je-li jen snůškou klíčových slov a reklamních keců, je otravný a potom nemá smysl nikde. PR článek zduplikovaný na několika nebo nedej bože na mnoha webech je otravný v každém případě, i kdyby byl sebezajímavější.

Protože vyhledávače investují nemalé prostředky do metod dělení uživatelů na otrávené a spokojené, jediný skutečný přínos je vytvořit web s přínosem pro uživatele. Myslím si, že je bláhové domnívat se, že má průměrný autor šanci trvale klamat vyhledávač provozovaný společností s tisícinásobně vyšší kapacitou peněz i mozků.
pavelprav
Profil *
Petr ZZZ:
a na to myslím, pokud někdo chce vytvářet a publikovat pr články , jestli není lepší nechat si vytvořit třeba jednou za měsíc, kvalitní článek s tématem v rámci webu a vkládat ho na svůj web. Docílí tím jednak to že zákazník bude mít důvod zůstat na webu déle, uložit si ho pokud našel info v článku které hledá. A dále to podle mého laického názoru pomůže i hlavním a výdělečným stranám webu pokud z článku povede pár odkazů na ně.
Pr weby mají jen jednu funkci odkazovat na jiné weby, proč to tedy nedělat v rámci svého projektu....
wifi_jirka
Profil *
Dobrý PR web podle mně musí ostatním webům přinést užitek.
Kvalitní web se dá vyrobit i formou PR článků (vždyť právě PR má být užitečné právě pro klienty).
A když na webu budou kvalitní informace, bude dobrá návštěvnost. Navíc pokud přijde návštěvník pro informaci z jednoho PR článku a web jej zaujme, přečte si i jiný PR článek, který odkáže na firemní web.
Takže teoreticky to fungovat musí....

Prakticky je ale problém v tom, že většina PR webů jsou jednoduše weby, kde se dá prostě přidat jakýkoli článek. A k tomu všemu samotní klienti ani neví, co je PR a tak si pod tím přestavují čistě reklamu, nebo prostě "SEO optimalizované texty"

Na druhé straně, pokud by existoval nějaký solidně fungující PR web (případně solidní informačnní web, který publikuje i dobře dělané PR), pak takový článek na známem čteném servru může podle mně udělat lepší práci, než stejně kvalitní článek na malém webu (kam se lidi nedostanou z různých důvodů).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0