Autor Zpráva
Ricco
Profil *
Dobrý deň,
venujem sa SEO asi 3 mesiace ale stále si pripadám ako úplný nováčik. Na tomto fóre som toho preštudoval už dosť ale chcel by som si uzrejmiť pár vecí.
- videl som že na online SEO analyzátory (SEO servis atď.) je to dosť zlý ohlas hlavne od skúsenejších, chcem sa ale spýtať aký máte názor na profesionálne seo nástroje ako napríklad WEB CEO alebo Internet Business Promoter.
- ktoré metatagy sú pre SEO dôležité ? description, robots, keywords - ževraj ani jeden z týchto metatagov nieje pre SEO podstatný.
- ako formátujete "SEO" text. Často som čítal že texty musia mať obsah keyowrds niekde medzi 2-4% a že musia byť sémanticky bohaté atď. Ale predsa len to indexuje robot ktorý to robí podľa nejakého algoritmu takže musí byť nejaký "recept" na SEO text ktorý sa vyhladávačom bude páčit viac ako iný.
- je validita stránky pre vyhladávače relevantná ?
- ako pristupovať k link buildingu - registrovať sa do vela katalógov ? zháňať kvalitné spätné odkazy ? mať na svojej stránke čo najmenej odchádzajúcich odkazov aby som mal vysoký PR ?
- aké sú dobré spôsoby kvalitných externých odkazov ? - ako napríklad využívanie Flickr-u na hostovanie fotiek atď.

Vopred ďakujem za vaše odpoveďe.
LudekBrno
Profil
Názory se jistě budou lišit, ale co jsem si prakticky vyzkoušel sám:

1) k ničemu :-)

2) nepodstatné, pouze meta description pokud je nápaditě a stručně vyplněn, může přimět hledajícího ke klinutí právě na tvůj odkaz z výsledků, které se při hledání zobrazí. Nerozhoduje pravděpodobně vůbec o pořadí ve výsledcích vyhledávání, ale google jej využije a zobrazí jako popis u výsledku. Takže určitě stojí za to si s ním dát práci. Pokud vyplněn není, google si vybere část textu z oné stránky. To však není pod kontrolou a google může úryvek textu, který návštěvníky nezaujme. Naopak seznam desctiption nepoužívá, pro něj je zbytečný úplně.

3) snažím se psát co nejnormálněji, ale aby se klíčová slova vyskytovala a to v různých tvarech. Na procenta ale nehraju, hlavně aby to dávalo smysl. A také mít na webu co nejvíce textů o tvém oboru, vzájemně prolinkovaných. Samozřejmě musí být unikátní a zajímavé.

4) pár katalogů určitě ano, ale asi nemá smysl stovky. Hlavně ale není dobré, když se registruje do hromady katalogů naráz. Maximálně pár jednotlivých týdně.

5) jinak ty odkazy mají pro vyhledávače největší váhu, dokážou nejvíce pomoci dobrým výsledkům. Jenže současně zejména pro čistě komerční weby je dost velký problém sehnat kvalitní zpětné odkazy. S tím osobně bojuji nejvíc, protože v mém oboru v podstatě neexistuje přirozená tvorba zpětných odkazů a firemní zákazníci nemají potřebu diskutovat na fórech a dávat odkazy (fóra v mém oboru taky vlastně neexistují). Takže mě zbývá buď odkazy kupovat, což je kupování zajíce v pytli, takže to dělat nechci, sem tam napsat nějaký promočlánek a zbytek čas od času registrovat do nějakého katalogu. Zatím to relativně funguje, ale mohlo by to být lepší :-)

Co se týče zpětných odkazů, podívej se pomocí nástroje: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ na konkurenční úspěšné weby, odkud mají zpětné odkazy. To by mohlo napovědět, protože opravdu velmi záleží na konkrétním oboru, kterého se tvůj web týká. V některých oborech lidi vytváří odkazy na tebe sami, v jiných je to naopak velký problém a odkazy musíš vytvářet sám.
Petr ZZZ
Profil
„- videl som že na online SEO analyzátory (SEO servis atď.) je to dosť zlý ohlas“

Přečetl jsem si, co se píše na stránce ibusinesspromoter.de a silně mi to připomíná seo-servis, s tím rozdílem, že je to placené. Žádné úpravy to za tebe neudělá, ty musíš dělat ty sám a chápu-li to správně, navrhuje to tak dlouho úpravy, dokud ti to nenapíše "blahopřejeme, máte 100 %". Myslím si, že je to dobře vymyšlený chyták na lidi, kteří nemají ponětí o SEO.

V podstatě stačí, aby byl součástí algoritmu test pozic v Googlu a nejsi-li dostatečně vpředu, aby ti to napsalo třeba "máte 90 %, na dosažení 100 % musíte získat více příchozích odkazů". Jinak řečeno – pokud ti těch 100 % nedají, nedostaneš zpět peníze a tvá stránka může být kdovíkde.

Koupí-li to ajťák firmy Canon, nikdo tam vyhozených 250 eur řešit nebude a on si sám dá záležet, aby si nikdo nevšiml, že naletěl na něco, čemu by ve skutečnosti měl aspoň trochu rozumět. Bude koukat, aby ty chybějící odkazy sehnal, protože si nechal proplatit fakturu a jak to vypadá, když to nefunguje, že. A majitel "služby" si může dát do referencí, že svůj produkt prodal světoznámé firmě.

„- ktoré metatagy sú pre SEO dôležité?“
Rozumně vyplněné tagy title a description.

„- ako formátujete "SEO" text?“
Aby byl dobře čitelný, informativní a přínosný pro lidi, protože to stejné se snaží hodnotit i vyhledávač.

„- je validita stránky pre vyhladávače relevantná?“
Sama o sobě se SEO vůbec nesouvisí, hrubé chyby ale můžou mít vliv na zobrazení a ovlivnit přijetí stránky uživatelem. Naopak ale může být i (zdánlivě) validní stránka přímo otřesná – nádherně to demonstruje Miloš na stránce speciálně za tímto účelem sestavené.

„- registrovať sa do vela katalógov?“
S rozvahou.

„- zháňať kvalitné spätné odkazy?“
Ano.

„-mať na svojej stránke čo najmenej odchádzajúcich odkazov aby som mal vysoký PR?“
Ne. Pokud vím, PR odkazující stránky neubývá. Podle počtu odchozích odkazů se tříští jen PR, který získávají odkazované stránky.

„- aké sú dobré spôsoby kvalitných externých odkazov? - ako napríklad využívanie Flickr-u na hostovanie fotiek atď.“
Víc se mi líbí, když moje fotky najde Google na mém vlastním webu. :)

Tip: Nedělej mezery před otazníkem, nelíbí se to návštěvníkům optimalizované stránky. ;-)
Marek Prokop
Profil
Ricco:
aký máte názor na profesionálne seo nástroje ako napríklad WEB CEO alebo Internet Business Promoter.

IBP má velmi užitečný modul pro link building, ale zbytek je k ničemu.

Ale predsa len to indexuje robot ktorý to robí podľa nejakého algoritmu takže musí byť nejaký "recept" na SEO text ktorý sa vyhladávačom bude páčit viac ako iný.

To je pravda, jenže kromě algoritmu má vyhedavač k dispozici i velmi rozsáhlá data, která nikdo jiný nemá. Navíc algoritmy a váhy jednotlivých kritérií často mění.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Petra ZZZ:
Naopak ale může být i validní stránka přímo otřesná – nádherně to demonstruje Miloš
Ne, nedemonstruje, dotyčná stránka validní není. Proč je ukázka chyby v oficiálním validátoru neustále vydávána za ukázku ošklivého validního kódu? Ten kód je ošklivý a plný nevalidního harampádí, samé <marquee> a spol.


Reaguji na Ricca:
ako pristupovať k link buildingu - registrovať sa do vela katalógov
Některým se vyplácí vyrobit zavrhovaný SEO analyzátor :-)
Ricco
Profil *
Reagujem na Chamurappi
"Některým se vyplácí vyrobit zavrhovaný SEO analyzátor :-)"
Ale takýto seo analizátor vytvára linky iba v rámci svojej stránky nie ?
Ricco
Profil *
A mam ešte jednu otázku. Vždy dostanem odpoveď že najdôležitejší je obsah, teda text, a časté obmieňanie článkov na stránke.

Tak som si našiel napríklad keyword "autopozicovna" a na popredných miestach sú umiestnené stránky autopozicovní ktoré na svojej hlavnej stránke vlastne nič nemajú. Často krát iba formulár na prenájom auta, alebo krátky text ktorý sa dlhodobo nemení. Ako sa teda dostali na popredné miesta v googli ? Dobrý linkbuilding ? - niektoré majú vyše 1000 backlinkov ...
Petr ZZZ
Profil
Chamurappi:
Ne, nedemonstruje, dotyčná stránka validní není.
Omlouvám se za nepřesnou formulaci, přidal jsem aspoň "zdánlivě" validní.

Ricco:
takýto seo analizátor vytvára linky iba v rámci svojej stránky nie
Spoustu odkazů mu věnují ti, kteří se chtějí "pochlubit" ikonkou analyzátoru.

Vždy dostanem odpoveď že najdôležitejší je obsah, teda text, a časté obmieňanie článkov na stránke.
Obsah je základ, jinak nezískáš přirozené zpětné odkazy. Časté obměňování článků? To asi bude nějaký mýtus. Mám několik desítek stránek, které se nezměnily snad jeden nebo dva roky a umisťují se dobře (na příslušná klíčová slova mívá Google jednotky až desítky, zřídka stovky tisíc výsledků, takže bych řekl, že se pohybuji v mírně až středně konkurenčním segmentu).
Marek Prokop
Profil
Ricco:
Vždy dostanem odpoveď že najdôležitejší je obsah, teda text, a časté obmieňanie článkov na stránke.

Asi záleží na tom, jak položíte otázku. V prvním příspěvku se ptáte velmi obecně ve smyslu "co je pro SEO důležité" a na takovou otázku nemůžete dostat užitečnou odpověď. SEO je soubor metod, nikoli cíl. Je-li Váš jediný cíl být první na dotaz [autopozicovna], pak Vám na to opravu stačí jediná stránka bez textu, ale otázka je, k čemu by byl takový cíl dobrý.

Hodně textu (zpravidla i na více stránkách) potřebujete tehdy, když má být web nacházen na velký počet dotazů. Většinou je to správněji postavený cíl než pozice na jediný dotaz, protože víc dotazů znamená větší návštěvnost, větší stabilitu výsledků, nižší náklady na získaného návštěvníka atd. Víc jsem o tom napsal v článku Strategie optimalizace pro vyhledávače.

Mimochodem, obsah není jen text. V SEO se hodně využívá i obrázků, videí nebo různých souborů ke stažení. Obecně je dobrý obsah cokoli, o co mají lidé zájem, přitáhne to jejich pozornost a splní to jejich očekávání.
Ricco
Profil *
Reagujem na Marke Prokop:
Víc jsem o tom napsal v článku Strategie optimalizace pro vyhledávače.
Veľmi pekný článok, určite mi trochu lepšie pomohol pochopiť ako sa má správne robiť SEO.

Reagujem na Marke Prokop:
Je-li Váš jediný cíl být první na dotaz [autopozicovna], pak Vám na to opravu stačí jediná stránka bez textu, ale otázka je, k čemu by byl takový cíl dobrý.
Momentálne sa mi jedna o to že naša spoločnosť má niekoľko zazmluvnených projektov na kľúčové slová ako je napr. aj autopozicovna. A potreboval by som tieto stránky dostať na 1 stránku výsledkov. Je to podla vás možné v reálnom časovom horizonte - cca 1 mesiac.
Na čo by ste mi poradil sa zamerať ? Na vybudovanie dobrých backlinkov ? Pretože niektoré stránky ktoré sú na 1 strane majú aj 1500 backlinkov ... Čo sa týka obsahu stránky jedná sa o statickú stránku s upraveným textom na hlavnej stránke.
Marek Prokop
Profil
[#10] Ricco

Předpokládám, že Vám jde o Slovensko a tudíž o Google. Jenže v Googlu žádné universální výsledky nejsou. Prakticky vždy jsou personalizované a přizpůsobené poloze uživatele. I tak se lze dostat do první desítky většiny hledání daného dotazu, ale za měsíc mi to moc reálné nepřipadá.

Hlavní váhu bude mít síla zpětných odkazů, za čímž se skrývá poměrně dost různých faktorů, mj.:

* klasický PageRank (ale ne ten toolbarový) odkazujících stránek dělený počtem odkazovaných stránek,
* slova v textu zpětných odkazů (ne ale všude stejná),
* slova v okolí odkazu a jinde na odkazové stránce,
* počet takto odkazujících webů (víc než počet jednotlivých odkazů),
atd.

Z on-page faktorů se soustřeďte nejen na samotné slovo "autopožičovňa", ale i na častá synonyma a fráze, ve kterých se toto slovo často přirozeně vyskytuje.

Obecně je ale dosažení takového cíle a jeho dlouhodobé udržení nejisté.
Ricco
Profil *
Ďakujem za veľmi dobré vysvetlenie problematiky.

Reageujem na Markek Prokop
Předpokládám, že Vám jde o Slovensko a tudíž o Google
Áno, ide mi o Google SK

Obecně je ale dosažení takového cíle a jeho dlouhodobé udržení nejisté.
Ako je potom lepšie špecifikovať podmienky zmluvy ak nie na umiestnenie vo vyhľadávači. Je lepšie sa zazmluvniť na zvýšenie návštevnosti stránky ? Je takýto cieľ jednoduchšie dosiahnuteľný a dlhodobo udržateľný ? Poprípade ako inak špecifikovať zmluvu ?

ale za měsíc mi to moc reálné nepřipadá
V akom časovom rozmedzí - aspoň orientačne, by ste to videl ako reálne splniteľný cieľ ?

Moderátor Chamurappi: Nepoužívej [pre] na citace. Vpravo u příspěvku máš jasně viditelné „Citovat“, ne?
Marek Prokop
Profil
Cílem klienta je obvykle zvýšení počtu objednávek, zákazníků apod. Jak nejlépe postavit smlouvu záleží na tom, jak si práci s klientem rozdělíte. Možných kombinací je moc. Obdobně záleží na Vás, jak si s klientem rozdělíte riziko, které je v SEO vždy větší než u placené reklamy.

V akom časovom rozmedzí - aspoň orientačne, by ste to videl ako reálne splniteľný cieľ ?

Záleží na výchozím stavu webu, jeho stáří, reputaci apod. Ze všeho nejvíc pak na rozpočtu. Půl roku by snad mohlo stačit, ale neznám sílu konkurence, takže je to jen takové plácnutí do vody.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0