Autor Zpráva
Patrik Jíra
Profil *
Zdravím, předně chci říct, že budu vděčný za jakoukoliv odpověď, odkaz na relevantní a kvalitní studijní materiál, či osobní zkušenost samozřejmě vítám nejvíce :))

Jde o následující: můj zaměstnavatel upgraduje eshop (cca 10k uniques měsíčně) na novou verzi vnitřností, nicméně ta je postavena na jiném formátu url adres (kategorie, produkty). Po přečtení několika článků o migraci z pohledu SEO se trochu obávám, že by eshop (sice zůstane na staré doméně, ale struktura adres se tedy zásadně změní) mohl ztratit návštěvníky z vyhledávačů.

Jak by měl vypadat korektní převod? Ponechat starý eshop a postupně přesměrovávat jednotlivé sekce (301 redirecterm) a produkty na nový (a tedy nový dát na jinou doménu)? Nebo prostě upgradovat a nechat vyhledávače, ať se s tím poperou a případně jen zajistit solidní 404 stránku?
ShiraNai7
Profil
Přejít na novou verzi, zařídit přesměrování starého formátu adres na novou s 301 moved permanently hlavičkou. Není důvod měnit doménu.
Marek Prokop
Profil
Nicméně i v případě správného přesměrování dojde k dočasnému snížení návštěvnosti. Dočasný = 1-4 měsíce podle velikosti e-shopu a vyhledavače (Google kratší, Seznam delší). Snížení = 20-50 % opět podle velikosti shopu, vyhledavače a současné návštěvnosti z podstránek.
ShiraNai7
Profil
Nebo upravit novou verzi tak, aby použivala stejný formát adres, pokud je to možné.
Patrik Jíra
Profil *
Děkuji, to vypadá jasně :)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0