Autor Zpráva
Machinecz
Profil
Zdravím vás,
Prošel jsem si dost velkou část fora a ve výsledku mám zmatek z toho co je pravda a co není při optimalizaci webu pro seznam a google.
Dáseříct že vše co člověk muže na webu ovlivnit někdo v nějakém tradu označil jako zbytečné..

1. Metatagy ...jasný že KW už nemá hodnotu, ale titulek a popis a info pro roboty sitemapa a robots.txt mají váhu, ale jak velkou?
2. validita kodu.. čekal bych že je základem ale taky pár lidí psalo že nemá hodnotu, je to pravda?
3. Obsahová část s výskytem KW o který bojujete správně poskládaná do odstavců s nadpisy má cenu ale jak velkou? Někdo tvrdí že ne, a například když mám 7 obecných okruhů, mužu mít 7 H2 a vždy ty okruhy mít rozepsaný do odstavců s H3 popřípadě pak H4? ..
4. zpětný odkazy .. boj o zpětný odkazy a síla odkazů... Dost lidí píše že katalogy nemají hodnotu, takže když jsem v katalogu firem ve správné sekci na silném katalogu bez záporného hodnocení, mám tu dobře udělaný popis a informace o firmě tak to musí být silný zpětný odkaz?

Kde spousta lidí bere podklady pro jejich rady a doporučení? Pochopil jsem z toho že officiální informace ani google ani seznam nedávají, kde se bere ta jistota? Hodil by se někde souhrn na co se tedy zaměřit a trošku logicky vysvětlený a ne "je to zbytečný, lepší napsat pro lidi a vyhledávače si tě najdou" .. to by pak muj eshop kráchnul i s nej cenama nebo já umřel stářím kdybych tohle bral jako fakt .. Šamani vařící lektvary z vody by mohli mít v tomhle tradu aspon nějaký reálný indicie a třeba aby psali ti, co mají svoje komerční stránky v konkurenčním prostředí na prvních 3 místech a ne blog o vaření a jejich vysokomýtská psí pečeně na 3tí straně i když to slovo je doma vymyšlenej unikát...

Dík moc předem za cokoli, co mně a další ztracenejm pomužou při boji o fungující webovku nebo e-shop
unlucky
Profil
veskere vahy jsou pouze domnenky. Na intervalu je clanek o Google ranking
panther
Profil
Machinecz:
1. obecně se nedá říct vůbec nic. Sitemapa je vhodná u většího projektu, u 10 stránek ne. Robots.txt, pokud nic nezakazuješ, je též zbytečný. Meta robots, pokud jen zopakuješ defaultní hodnotu, je taky na nic.

2. validita je úplně zbytečná. Kód, který prohlížeš zobrazuje, se poměrně dost liší od toho, který ty posíláš (porovnej si zdrojový kód a generovaný zdrojový kód). Na umístění ve vyhledávačích validita nemá žádnou váhu.

3. nadpisy se hodí zejména pro lidi - snáze se v textu orientují. Neber optimalizaci jako tvorbu webu pro nějaký kus plechu, tvoř weby pro lidi.

4. zpětné odkazy se hodí zejména z tématicky podobných webů. Pokud jsi instalatér a odkaz bude umístěn na stránkách o autotuningu, je zde předpoklad, že na něj mnoho lidí neklikne. Spíše nikdo.


Podklady se berou většině na základě dlouhodobého sledování nejen vlastních, ale i konkurenčních projektů. Optimalizace není nic, co by se dalo naučit ve smyslu: „dneska začnu, za měsíc budu SEO expert“. Oficiální údaje o algoritmu k mání samozřejmě nejsou, navíc se pravidelně mění.
Machinecz
Profil
panther:
1. souhlas, to zní logicky
2. našel jsem právě info kde se psalo o validitě, a např google když nejsou stránky validní tak jim udajně snižuje hodnocení, protože nemusí být zobrazitelný a předsouvá stránky který jsou plně funkční.. ale to jsem četl v knížce 5 let starý takže nevím..
3. právě že jsem si myslel že se stránka pomocí nadpisů dá strukturovat pro robota tak, že pochopí že pod nadpisem jedovaté mochumurky najde text o mochumurkách a když tam zjistí že opravdu je slovo mochumurka a dost textu že si řekne ano je to info o mochumurkách tak doporučím stránku a tím spíš protože je to mochumurka.cz a titulek mochumurky jedle nejdelé a popis poradíme vám vše o mochumurkách jedlých a nejedlých.. samo že příklad, ale pokud tohle není pravda tak jak by mohl pro nás vybírat co nejlepší odkazy s textem?
4.posuzování tematiky je zase na základě nějaký databáze slov a podobných slov kdy on si každej web zařadí, třeba když najde slovo mochumurka tak že je to hobby nebo vaření a ne truhlářství a podle toho vybírá weby podobný který maj třeba hříbek, protože je to slovo obdobný v kategorii hobby/houby?

Samo, že boj o zákazníky o přístupy je dobrej, některý bannery třeba lákaj lidi, ale vemte to z vlastního pohledu... Kdy ste naposledy klikli na jakejkoli banner nebo sklik nebo googleadds? natožtak abyste tam něco našli a koupili? Já jdu buď přes srovnávač nebo přes fulltext..

A tady je ta věc! jak se dostat nahoru pod slovo mochumurka?
PS mochumurka nahradte čímkoli třeba přední světlo passat B3 ... Líkožrout nebo akvarel .. jedno

Jinak nejde mi o to abych v hospodě zmachroval na holky že umím SEO,že jsem seo-expert. Ale aby mi běžel shop a svojí prací jsem mohl konkurovat pupkáčům co sypou stotisíce do reklamy a měl dobrej pocit ze svý práce a pro to si myslím že sem lidi chodí.

Jinak určitě nechci snižovat co jsi napsal, ale je to stále to samý google to nebere vážně .. opět tvrzení a proč ne .. oni maj pro každou funkci duvod.
panther
Profil
Machinecz:
2. validita vůbec nesouvisí se zobrazením v prohlížeči. Validní web může být zobrazený špatně, s nulovou přístupností. Naopak, nevalidní web může vyhovovat všem bez ohledu na typ prohlížeče nebo různé handicapy.

3. samozřejmě. Co vyhovuje návštěvníkům/čtenářům, vyhovuje i robotovi. Když tam dáš nadpis proto, že pomůže čtenáři v orientaci, google jej vezme v potaz. Když umístíš půlku obsahu do nesmyslnýh nadpisů, jen si uškodíš.

Kdy ste naposledy klikli na jakejkoli banner nebo sklik nebo googleadds? natožtak abyste tam něco našli a koupili?
naposledy asi teď v pondělí. Když mě banner zaujme (a neotravuje) a zároveň se na něm nabízí něco, co se mi zrovna hodí, nemám důvod nekliknout a nekoupit.

je to stále to samý google to nebere vážně
nevím, co by měl/neměl brát vážně.

Zamyslel ses třeba nad tím, proč by zrovna tvůj web měl být před konkurencí? Nabízíš něco navíc? Mají lidé důvod u tebe v obchodě setrvat? Je webuživatelům přístupný?

Otazníků je mnoho a dokud nedodáš odkaz na konkrétní projekt, můžeme jen spekulovat dál. Konkrétní radu, co zlepšit, nečekej.
Machinecz
Profil
unlucky:
čtu to teď a vypadá to jako odpověď na otázky , pročtu a dočtu :) Ďakujem
Machinecz
Profil
panther:
2. beru vpotaz,jednoznačně jedu v uvahách a spíš se bádám po informacích takže mrtě oceňuju že mi věnuješ čas a tohle je zjevně moje mezera.

3. pokud ale použiješ 2 ruzná například podobná slova, tak to robot nemusí vzít v uvahu nebo tomu nedá takovou váhu ne? Ten výskyt KW je důležitej i v nadpisech? Jinak jsem přesvědčenej že robot je udělanej tak, aby se choval jako návštěvník a spíš posuzoval odchylky do záporu ..

s těma bannerama nevím jestli je to obvyklý nebo jestli jsem tím jinej, ale naučil jsem se je přehlížet:)

„je to stále to samý google to nebere vážně“
nevím, co by měl/neměl brát vážně.
... tohle bych přeskočil :)

Tak mám průměrný zboží za průměrný ceny, ale mnohem větší sortiment než konkurence.. Problém je že na webu hodně konkurenční podnebí ..

Jinak jednoznačně se bavíme obecně, nenašel jsem tu souhrn informací nikde, kterej by mi pomohl a vidím i trošku jako přínos když tu bude takováhle diskuze pro ostatní a ne jen že mi řeknete že na 38. řádku mám chybu .. Chtěl bych to vše pochopit a ptám se tak jak se mi zdá že by se i mohl ptát kdokoli jinej na mím místě. Opět děkuju za čas adoufám že se nejevím jako zbytečnej rejpal :)
LudekBrno
Profil
Machinecz:
s těma bannerama nevím jestli je to obvyklý nebo jestli jsem tím jinej, ale naučil jsem se je přehlížet:)

bannery a placenou reklamu často cíleně zkušenější uživatelé internetu ignorují, takže to nemůžeš brát podle sebe (předpokládám, že jsi zkušený uživatel internetu :-)). Naopak laikové spíš nerozlišují placenou reklamu a klikají i na bannery, pokud je zaujmou. Ale záleží samozřejmě na oboru. Tam kde se vyskytuje více zkušených uživatelů internetu, bude podle mě účinnost bannerů nižší. V netechnických oborech, které zajímají uživatele s menší zkušeností s internetem budou bannery účinnější.
quikman
Profil *
LudekBrno:
nemyslím si, že technické obory by samy o sobě snižovaly účinnost bannerů, protože tam chodí užvatelé s větší znalostí internetu. Spíš se přikláním k tomu, že závisí na ekonomické inteligenci, že lidé dokáží intuitivně odlišit komerční a nekomerční odkaz. Tito lidé podvědomě cítí, že je lepší kliknout na jeden z prvních neplacených výsledků v google než na reklamu, protože by jim z principu měl nabídnout více. Když hledám zboží, používám vyhledávače, na bannery klikám jen když si tak všimnu konkurence v mém oboru, abych zjistil co to je zač.
Petr ZZZ
Profil
quikman:
na bannery klikám jen když si tak všimnu konkurence v mém oboru
Čímž je řečeno, že tvoje chování není reprezentativní, protože jsi podnikatel (anebo webdesigner), zatímco většina brouzdalů nepodniká (a nedezajneří). :)
LudekBrno
Profil
quikman:

No právě, ale potom nejsi reprezentativní vzorek. Stejně jako třeba já nebo většina zdejších diskutujících. Ale nás je menšina a většina ostatních se chová jinak :-) Ostatně kdyby placené odkazy a bannery nefungovaly, dávno by už neexistovaly.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0