Autor Zpráva
ditri
Profil
Zajimalo by mne jak podle Vas mapuje vyhledavac chovani uzivatelu - jake signaly dokaze ze SERP vycist. Jen tusim, ze kdyz zadam do vyhledavace nejakou frazi tak pri zobrazeni vysledku ma vyhledavac snahu zmapovat chovani uzivatelu. Napr. mozna tak, ze nejakym algoritmem porovnava na ktere zobrazene stranky uzivatele klikaji a na ktere nikoliv a na zaklade toho pak hodnoti kvalitu webu. Takto muze sledovat celou skalu parametru na zaklade chovani lidi a jeho chovani muze byt nejak podrizeno temto pozadavkum. Tedy napr. to, ze na nektere mene casteji hledane fraze vysledky u Seznam.cz ted dost litaji, ale ne nahodile nybrz v urcitych schematech jakoby nekdo umele menil vahu nekterych signalu v presnem poradi. Protoze nektere mnou sledovane weby po cca tydnu zmenily pozice a pak zase az se vse vratilo zpet na zacatek. Vcelku me tohle zajima - nemate nekdo nejake postrehy? Me napr. prislo (zrejme jen paranoia :-), ze seznam.cz po nasazeni noveho robota umele a pomerne razantne meni vahy signalu noveho robota aby se poradi SERP casteji menilo - zobrazovane weby pak ziskaji "lidsky faktor". Omlouvam se za psani bez diakritiky - okolnosti mi to neumoznuji. A tez se omlouvam za dotaz polozeny dost komplikovane s tim, ze je to mozna uplna hloupost.
ninja
Profil
Sledování interakce uživatelů s výsledcích chování se AFAIK používá primárně k testování a ověřování, jestli jsou výsledky v pořádku. Pokud na nějaké téma vyhledávač ustřeluje (na první pozice dává jiné stránky, než na které lidé kliknou, atd.), hledá se úprava vah algoritmu, aby se to zlepšilo.

Vedle toho je silný trend na personalizaci výsledků, kde historie hledání zcela jistě hraje roli. V tomto směru je ale Seznam trochu pozadu.

Určitě se podělte o vypozorované chování, pokud je na dostatečně velkém vzorku dat.
ditri
Profil
Zdravim. Z konkurencnich duvodu bohuzel nemohu prezentovat konkretni klicova slova. Jedna se vsak o ne casto hledane fraze - okolo 100hledani dene. Provozuji vsak par shopu tak od spusteni noveho robota ziram denne do SERP protoze i pres to, ze zadna zmena algoritmu udajne neprobehla - tak weby dlouhodobe na prvnich pozicich nam ted plavou mezi 1-5mistem. A po cca tydnu se vzdy vse prohodi. S tim, ze pozice SERP se meni opravdu presne tak jak byly jiz vysledky prezentovany pred casem - cyklicky. Vzhledem k tomu, ze nase weby jsou po vsech strankach daleko pred konkurenci a na Google suverene a roky prvni a na Seznam.cz to tak take bylo - tak jedine co me napadlo je to co jsem popsal vyse.

Tedy seznam.cz se snazi nechat weby obodovat tim, ze kdyz to prezenu tak jednou zmeni vahu algoritmu tak, ze je dulezita hustota KW podruhe zase vice zpetne odkazy atd. (zjednodusene) - proste tak aby vsechny weby ktere maji zajem byt videt na nejake fraze prosly hodnocenim uzivatelu..... S tim, ze pokud se jedna o nejakou TOP frazi a weby s castou navstevou crawleru jde tento proces rychleji a zde je pomalejsi. Napr u fraze "plastova okna" webu naseho klienta se vse ustalilo po par tydnech. Jinak jsem si tyhle "schemata" nedokazal vysvetlit. Me jen z technickeho hlediska zajimalo co vsecho se snazi a ma moznost robot z vysledku SERP zjistit a jestli nejsem popleteny tim jak do toho ziram. Jako laik si myslim, ze bude cim dal tim vetsi snaha sestavovat vysledky podobne konstruovanym lidskym faktorem (viz nove zavedene + body Google). Pokud by to byla pravda tak samozrejme nazenu vsechny sve kamarady at kazdy den... ne, delam si srandu :-)) nicmene pri nizke hledanosti fraze by ciste z pohledu laika ... ;o)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0