Autor Zpráva
Matuš Púčik
Profil
Dobrý den,

Kolegové z práce mi před cca 3 týdny dali k nahlédnutí zde psaný článek o tom, jak prý naše spol. spamovala forum zde na diskuzích, bohužel jsem neměl čas to vyřídit dříve než dnes. Jsem jednatelem dané spol. a situace je následovná, nejsem žádný IT profík, nerozumím Vaši práci, o programování nevím nic, věnuji se převážně obchodní činností.

Četl jsem si tento článek, a přišel mi dosti hloupí na to, aby někdo uvěřil, že jsme to skutečně psali. Profesionalita článku napoví a jednoduchosti je zcela jasné, kam tim autor článku směřoval a to se mu také povedlo. Dle našich zjištění, psali zde lidé kteří byli vyhození pár dnů předtím, než se objevily inkriminované články.

Bohužel, to daným lidem zřejmě vyšlo a naši spol to poškozuje, a já se momentálně strachuji, co přijde dál, napadá mě tedy základní otázka -

Jak zabránit tomu, aby nás nepoškodili ještě více?
Jakým způsobem to napravit? Je možnost zablokovat dané spamery?
Jaké kroky se dají podniknout proti těmto aktérům?

Dále bych rád poprosil o smazání daného článku, jelikož se jedná o poškozování dobrého jména. Děkuji
Taurus
Profil
Jaký článek? Odkaz? Jaký je důvod důvěřovat tomuto příspěvku? Je potřeba se vžít i do opačné role moderátora fóra.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Taura:
Někdo spamuje po diskusích *.
Do fóra na Lupě ještě kdosi o týden později poslal odkaz na graf (umístěný na doméně alistra.cz) ukazující, jak jim od 11. července vzrostla návštěvnost.


Reaguji na Matuše Púčika:
přišel mi dosti hloupí na to, aby někdo uvěřil, že jsme to skutečně psali
Jsme hloupí, protože jsme neprokoukli, že bylo cílem dotazu od londovskyje poškodit firmu Alistra? Na Lupě ani většinu lidí nenapadlo, že to může být spam. Nebýt nás, byla by to docela účinná lumpárna ve prospěch Alistry. Což mimochodem vysvětluje, proč požaduješ smazání jen tady.

psali zde lidé kteří byli vyhození pár dnů předtím
Kteří lidé? Ze stejné IP adresy, z jaké přišel spam, sem přispíval i tvůj společník Miroslav Pospíšil.

já se momentálně strachuji, co přijde dál
Dál si zkusím hodit tvůj e-mail mato@seznam.cz do vyhledávače a najdu tvoje ICQ 330626223. Podle těchto kontaktů najdu, že nejsi důvěryhodný. (Už jsem vás oba trošku zkoumal v červenci.)

Dále bych rád poprosil o smazání daného článku, jelikož se jedná o poškozování dobrého jména.
Žádost rád zamítám.
Joker
Profil
Chamurappi:
Ta firma vypadá na zábavný spolek.
Sloučíme s tím předchozím vláknem?

Matuš Púčik:
Jak zabránit tomu, aby nás nepoškodili ještě více?
Jednak samozřejmě přestat spamovat, jednak někteří jiní v podobné situaci se „dorazili“ tím, že začali vyhrožovat anebo se přímo mstít, takže tomu by taky bylo dobré se vyhnout.

Jaké kroky se dají podniknout proti těmto aktérům?
Tak můžete si nafackovat, jestli to pomůže.
Petr ZZZ
Profil
Matuš Púčik:
jak [...] naše spol. Alistra spamovala forum zde na diskuzích
„Zde“ na diskuzích? Jak zde? Když Chamurappi psal, že ta vaše podařená společnost spamuje po diskusích, odkázal na další tři diskuzní fóra na třech různých doménách. Takže nejen zde, ale všude možně. Mlžíš marně, současníku.

Joker:
Sloučíme s tím předchozím vláknem?
Buď tak, nebo bychom mohli odtam odkázat sem.
Cody
Profil
Matuš Púčik:„jelikož se jedná o poškozování dobrého jména

Podle argumentace výše mám pocit, že dobré jméno neexistuje, tedy není co poškozovat.
Matuš Púčik
Profil
Děkuji za rakci, v případě zamítnutí mi momentálně nezbývá nic jiného než se obrátit na našeho právního zástupce. Nenecháme si bezdůvodně poškozovat jméno. V případě že chcete danou situaci řešit, obraťte se na mě do mailu.
jenikkozak
Profil
Cituji Jokera:
Jednak samozřejmě přestat spamovat, jednak někteří jiní v podobné situaci se ‚dorazili‘ tím, že začali vyhrožovat anebo se přímo mstít, takže tomu by taky bylo dobré se vyhnout.

Matuš Púčik:
V případě že chcete danou situaci řešit, obraťte se na mě do mailu.
Pokud tu hledáte toho právního zástupce, bude lépe použít jiné fórum.
AlastorM
Profil
Matuš Púčik:
počítám, že to k ničemu stejně nebude. Nevím sice jaké jméno chcete bránit, ale dobré jméno asi těžko - napřed by jste ho museli mít, že? Za blbost se platí - v tomto případě za SPAMování se platí. Místo výhružek právníkem bych se být vámi zamyslel.
margin
Profil *
Matuš Púčik:
Děkuji za rakci, v případě zamítnutí mi momentálně nezbývá nic jiného než se obrátit na našeho právního zástupce.
Tenhle krok Vám schvaluji, protože právní zástupce reálně vyhodnotí situaci a nepůjde do předem prohraného sporu.
Marek88
Profil
[#1] Matuš Púčik:
Dle našich zjištění, psali zde lidé kteří byli vyhození pár dnů předtím, než se objevily inkriminované články.

Opravdu si myslíte, že člověk, který psal tyto příspěvky na lupa.cz vás chtěl poškodit?

Cituji jeho poslední příspěvek: „Dobrý den, v rámci mojí spolupráce se společností http://alistra.cz/ , pro kterou jsem se po diskuzích v závěru rozhodl ( musím přiznat,že jsem zatím velice spokojen-pro ty,kteří mě odrazovali)...

Možná jste měl raději zkusit tvrdit, že ten člověk opravdu žádá o radu, ale stydí se, a proto psal všude pod jinými jmény (sice taky pěkná pohádka, ale ještě by se jí s trochou fantazie dalo uvěřit). Teď už ale bude dost těžké otočit, že?
Plaváček
Profil
Řekněte mi, čím to je, že o dobré jméno prostřednictvím právníků a soudů bojují zásadně firmy, které si ho ještě ani nestihly vybudovat?
Adrifinel
Profil
Plaváček:
Možná si myslí, že už jenom název firmy je dobré jméno...
georgius
Profil
[#1] Matuš PúčikMatuš Púčik:
Matuš Púčik:
Matuš Púčik:
Narazil jsem na tuto diskuzi náhodou a vedla mě k tomu, abych se zde zaregistroval. Společnost Alistra včetně většiny jejích zaměstnanců znám osobně. Rovněž tak znám další aktéry, kteří jsou zde zmiňovaní a měl jsem možnost sledovat celé dění, kolem pana Miroslava Pospíšila a dalších osob. V IT oboru jsem naposledy pracoval před 10 lety, takže berte příspěvek jako příspěvek do diskuze o etice a konkrétních hrdinech dramatu.

Když jsem Matúše poprvé poznal, mj. mi ukázal odkaz na zde zmíněné herní diskuze. Sám jsem si prošel několika hony na čarodějnice, takže vím, jak milé je se octnout pod palbou flustrovaných lidí, kteří jsou přesvědčeni o své pravdě. Nevím, zda a jak Matúš podnikal ve světě Internetových her, ale v každém případě vím, že už tehdy mu vadilo, že na něj někdo hází špínu a hned, při prvním setkání, mi to rovnou sdělil. Pokud tak činí i doposud u každého, s kým se chce vídat dýl, než jen 5 minut, tak je nabíledni, že se dočká její citace, když se někomu znelíbí nebo ho, třeba konkurenčně, ohrozí.

Jak znám Matyho, je posedlý svojí prací. Věnují jí všechen svůj čas, takže zajít s ním na pivo je poměrně obtížné předsevzetí. Když mluví o tom co dělá (a dal jsem si jeho práci z hodně z blízka a někteří mí přátelé si u něj objednali web, takže jsem viděl jeho práci i z pohledu klienta), je zapálený a mluví jak reklamní brožura. Zpočátku to ve mě vzbudilo odstup a nechtěl jsem věřit, že to myslí vážně. Později mě dával pokaždé sežrat, když se ukázalo, že svoje argumenty myslel vážně a nemluvil do větru. Stává se, že se nechá svojím nadšením strhnout a pak s ním není k vydržení. Ale to neni důvod v něm vidět padoucha. Stokrát horší je leklá ryba bez vztahu ke své práci a že takových lidí potkávám každý den hromady.

SEO samo o sobě je zajímavé téma a nepovažuji za nic špatného, že tento druh optimalizace je byznysem. Firmy chtějí být vidět a díky SEO leckdy dojde i k předělání jejich jinak už dávno zastaralého webu. SEO optimalizace je jednoduše jeden z mnoha procesů, který posouvá celý webový trh. Přijde mi nesmyslné vzdychat nad tím, že tomu tak je. Některé weby realizované firmou Alistra se umísžují ve vyhledávačích u tématicky podstatných frází poměrně vysoko a věřím, že je to i přičiněním práce firmy Alistra.

Zcela specifickým rysem této společnosti je ohromné množstváí nabízených služeb. Stačí si projít jejich web. Strávil jsem dost času s Matym a debatoval právě na toto téma. Přišlo mi zbytečné věnovat tolik energie reklamě na inzerci v pohybu (na dopraních prostředcích) - ale Maty mi oponoval, že kdyby přišel zákaz reklamy u silnic, jak se to stalo jinde ve světě, bude mít tato forma reklamy perpesktivu a věnoval se přípavě této sluřby. Dnes se zdá, že může dojít na jeho slova... Čili Maty je minimálně někdy vizionář a přijde mi, že to je právě trnem v oku nejednomu konkrentovi.

Co se týká reklamy, kde se sám dotazuje a chválí - to mi přijde obecně dost zbytečná a pokleslá forma prezentace. V mém oboru ji vyzkouší každý druhý subjekt, který vstoupí na trh. Protože trh s komoditou, kterou se zabývám, je malý a přehledný, tak i rakce přichází často velmi rychle a dotyčný se z ní mnohdy nestačí vzpamatovat nebo přestane celkově inzerovat. To může být důsledek studu nebo nepochopenín základních pravidel marketingu a trhu. V kžadém případě se jedná o chybu, kterou dělají především nováčci a tím spol. Alistra rozhodně není. Navíc mi přijde dost nepravděpodobné, aby si musela zlepšovat pověst takhle hloupou formou, když jí samotnou pěvěst a reklama živí. Napadají mě dvě možná alternativní řešení, jak k této reklamě mohlo - vedle výše zmíněné mrzké formy - dojít. A to buď z horlivosti nového zaměstnance (čemuž nevěřím, ale už jsem takové situace sám zažil) nebo z úmyslu od konkurence nebo zhrzeného "společníka". To je pro mě nejpřijatelnější motiv. Život je samozřejmě pestrý, takže vyloučit se nic nedá, ale představa, že Maty s kruhy pod očima po deseti schůzkách s klienty a 50 telefony s dodavateli a presonálem bastlí takhle pokleslou formu reklamy na svoji společnost, když realizace spíše nestíhá, než že by neměl jak sehnat klienty, to my prostě přijde absurdní. Klidně mě tu kamenujte nebo neotiskněte, ale trochu selského rozumu a odstupu neuškodí, než se začne házet kamenem.

Zcela samostatnou kapitolou je otázka věrohodnosti, která mi přijde hodně účelová. Internet je líhní lumpů, nicméně moře práce za Matym a jeho firmou spíše vypovídá o snaze vybudovat stabilní a dobrou firmu, než aspirovat na podvodníka roku.

Když jsem si sám prošel očerňující kampaní a nakonec mě konkurence i vykradala byt a všechno ukradla, tak se mě prakticky nikdo nezastal. Všichni dali na podobné řeči a ty nakonec výrazně ovlivnili i úsudek orgánů, který celou věc řešili. Maty patřil k těm, komu můj osud nebyl lhostejný a tak, ač nemůžu vyrátit Vaše podezření na jeho nekalost, se snažím touto formou oplatit slušnost a předložit vám svoje stanovisko, kterés e neveze s populárním proudem. Nikoho přesvědčovat o svém pohledu na věc nechci, na to mám příliš osobní vztah k Matymu, ale na druhou stranu, bez osobního poznání bych si nedovolil psát ostré soudy, jaké tu zaznívají. Je snažší bořit, než tvořit a ještě těžší je dotahovat věci do konce. Pokud nejste přesvědčení, že Maty je 100% lump, tak mu zkuste neházet pro takovou hypotetickou blbost klacky pod nohy. Nikdo by si to s ním nechtěl vyměnit, pokud by celý příběh byl přehmatem nebo úmyslným zlem v jeho neprospěch. A já jsem přesvědčen, že v tomto případě tomu tak je.
Ja3
Profil *
georgius:
Matymu bys daleko víc prospěl kdybys mu vysvětlil, že astroturfing je nekalá marketingová metoda a než vyhrožovat právníkem by se měl spíš omluvit.
Joker
Profil
georgius:
A i v novém roce to někdo vytáhne.
Já myslím, že už o „Matym“ víme daleko víc než jsme kdy chtěli. Když to za sebe shrnu:
1. Důkazy, že minimálně za částí toho stojí lidi z Alistry jsou přesvědčivé. A vysvětlení, že stojí i za tím zbytkem, je daleko uvěřitelnější, než nějaké konspirační teorie.
2. Když už jsme se na něčem dohodli, výsledkem bylo, že my dodrželi svou část dohody, zatímco Matuš Púčik nedodržel tu svou.
3. Následně, jako většina odhalených spammerů, vyhrožuje soudy.

Ostatně, proč se tak urputně snažil o smazání daného vlákna? Protože s firmou která se takhle chová by asi málokdo chtěl spolupracovat. A nakolik jsem viděl důkazy, daleko spíš věřím tomu, že to byli skutečně oni, než nějakým konspiračním teoriím.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Jokera:
Když už jsme se na něčem dohodli, výsledkem bylo, že my dodrželi svou část dohody, zatímco Matuš Púčik nedodržel tu svou.
Tohle je asi trochu popletené (nedodržování bylo u toho druhého letního umělce). Momentální dohoda s Matušem Púčikem je, že v nadpisu spamovacího vlákna nebude jméno jeho firmy, ale že autentická vyjádření uvnitř v souladu s naší archivační politikou cenzurovat nebudeme.


Reaguji na georgia:
A to buď z horlivosti nového zaměstnance (čemuž nevěřím, ale už jsem takové situace sám zažil)
Proč tomu nevěříš? Znáš všechny Matyho nové zaměstnance? To je docela velká porce důvěry od anonymního kamaráda.
Účty, ze kterých bylo spamováno, jsou skoro stejně anonymní, jako teď ten tvůj, georgiusi. Proč by ti měl někdo důvěřovat?

Nikdo by si to s ním nechtěl vyměnit, pokud by celý příběh byl přehmatem nebo úmyslným zlem v jeho neprospěch. A já jsem přesvědčen, že v tomto případě tomu tak je.
Pravděpodobnost, že si nějaký zlý konkurent řekl, že poškodí firmu tím, že jí jako bude dělat reklamu na třech diskusích v naději, že na jedné z nich to jednomu z moderátorů docvakne a že to místo smazání rozkecá, a že ještě na podporu toho falešného dojmu jen tak mimochodem o týden později přijde ze stejné IP adresy dotaz od někoho, kdo na sebe uvedl stejné kontakty, jako na jiném webu uvádí společník dotyčné firmy, za účelem toho, že budou tyto kontakty nalezeny při pátrání po důkazech o spamování, je extrémně malá. ← Myšlenka tohoto dlouhého souvětí je prostá: hájit podezřelého tím, že někdo pečlivě narafičil každý důkaz (včetně těch pracně nalezitelných), dost dobře nejde.

Hony na čarodějnice bývají ošklivé, ale kvůli tomu potenciálním čarodějnicím nepřiřkneme diplomatickou imunitu. Nevím, jak na herních fórech, ale my se snažíme být rozumní a spravedliví inkvizitoři, takže i chytrá usvědčená čarodějnice může dosáhnout velice příjemného kompromisu. Pokud ovšem (jako tvůj kamarád) veškerou komunikaci uzemní výhružkou, že z nás vyždímá statisíce u soudu, tak to je … nemilé.

už tehdy mu vadilo, že na něj někdo hází špínu a hned, při prvním setkání, mi to rovnou sdělil. Pokud tak činí i doposud u každého, s kým se chce vídat dýl, než jen 5 minut, tak je nabíledni, že se dočká její citace, když se někomu znelíbí nebo ho, třeba konkurenčně, ohrozí
Všem, kdo mu z jakéhokoliv důvodu chtějí prásknout dveřmi, ukáže, že je pomlouvaný, a pak v žalobě naúčtuje ušlý zisk z odstoupené smlouvy jako škodu. Snaží se vyšponovat odškodné tak vysoko, aby protistrana couvla. Nenapadá mě žádný jiný racionální důvod, proč by se měl před klienty chlubit negativními referencemi (ať už vznikly právem či neprávem).
Ja3
Profil *
On je asi největší problém v tom, že firma Alistra si plete brand building a astroturfing. Přímo na svých stránkách zákazníkům nabízí:

* pravidelný monitoring a přispívání do různých diskuzí, for, blogů, magazínů a to nevtíravou, nenápadnou formou, která není pouhým psaním odkazů na Váš web, ale vzbuzuje u uživatelů důvěru a pocity, že dané odkazy či referenci napsal řadový zákazník spokojený s danou službou či produktem.


Pod ceníkem je ještě doložka - smluvní strany společně podepisují dohodu o mlčenlivosti. Takže si to nejspíš nepletou, ale vědí o co jde.
Taurus
Profil
Ja3:
vzbuzuje u uživatelů důvěru a pocity, že dané odkazy či referenci napsal řadový zákazník spokojený

Překlad: děláme za vás z lidí hlupáky a otravujeme je. Vzbuzujeme falešné pocity, tedy lžeme. Další dobrý důvod vyhnout se takové šepleti.
Petr ZZZ
Profil
Podle mého názoru se jedná o klamavou reklamu, tedy nekalou soutěž. Podle trestního zákoníku mohou být za nekalou soutěž až tři roky odnětí svobody.
Ja3
Profil *
Ještě si neodpustím citaci dalšího textu ze stránek Alistry:

Ceník Brand Buildingu

Varianta 1 | „Start“ základní varianta naší spolupráce, spočívá v pravidelném (týdenním) kontrolování toho, co se o Vás na Internetu píše, zda se neobjevují nějaké fámy či pomluvy ve smyslu negativních referencí; přispíváme do diskuzí a blogů stěžejních serverů z Vašeho oboru a pravidelně Vás o naší činnosti informujeme formou screenshotů z těchto stránek cena: 2.490 Kč měsíčně

Varianta 2 | „Medium“ přispívání do různých článků, diskuzí a blogů je častější, komentujeme z pozice více uživatelů, srovnáváme Váš Brand s konkurencí, píšeme o Vás neutrálním až lehce pozitivním tónem, který není vtíravý a uživatelé berou tyto příspěvky za solidní, budujeme skutečně dobré jméno a reagujeme na to, co píší ostatní cena 4.990 Kč měsíčně

Varianta 3 | „Top“ v této variantě se do hloubky zaměřujeme na pravidelné kontrolování toho, co se o Vás na internetu píše (každý pracovní den zkontrolujeme nejpoužívanější vyhledávače, jestli o Vás nevyšel nějaký hanlivý článek nebo se Vás někdo z konkurentů nesnaží na Internetu poškozovat), hlídáme a přispíváme do diskuzí na desítkách různých serverech s vhodným zaměřením atd. cena 7.990 Kč měsíčně
Chamurappi
Profil
Během posledních tří měsíců bylo sice ticho na diskusi, ale v e-mailech a v telefonech tato kauza bublala dál. Stála nás hodně slov i času. Současný stav, kdy vlákno se spamem už není při hledání jména firmy ve výsledcích vyhledávačů okamžitě pod jejich webem, jsme s Yuhůem považovali za stabilizovaný. Chcete-li dále dloubat do poškozené firmy, dloubejte prosím na vlastní odpovědnost — na svém webu. Děkuji za pochopení.

Moderátor panther: Zamykám, po tomto příspěvku asi není třeba toto vlákno dále pitvat.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.