« 1 2 »
Autor Zpráva
bukaJ
Profil
Ahoj,

dostal jsem se k projektu, který má tu zvláštnost, že při jakémkoliv požadavku na neexistující stránku (a v podstatě jakýkoliv chybový stav) přesměruje uživatele na Homepage webu. Osobně to považuji za hodně špatný návrh.

Od zadavatele a firmy která web tvoří, jsem si vyslechl, jak je to dobré pro SEO, že když vyhledávač místo chyby 404 vrátí 301 s location na homepage. Prý se tím domovské stránce zvyšuje Pagerank, zatímto 404 je pro SEO zlá a špatná.

Nechci teď řešit negativní důsledky pro uživatele (zmatení navigace, zahození url s překlepem), ty jsou mi jasné, v této oblasti dokážu argumentovat bez problémů.

Zkoušel jsem jim to vymluvit, ale byl jsem utlučen těmi SEO-argumenty, kterým nedokážu mými znalostmi oponovat.

Potřebuji poradit s tím „SEO hlediskem“ věci. Problematika SEO mě zajímá jen okrajově, pracuji s ní spíš selským rozumem. Neumím posoudit, jaký přínos tahle technika pro SEO daných stránek má. Někde hluboko tuším, že přínos je nulový, ba dokonce záporný, ale neumím to obhájit.

Mohli byste mi dát nějaké argumenty alespoň části podložené? Příp. setkali jste se někde s takovým zvěrstvem taky?

Předem všem děkuji.
siki77
Profil
idealni je mit ve strance 404 odkaz na hlavni stranku.
Tomáš Hlaváček
Profil
Někdy může být problém, že je chyb na webu více a 404ka (stránka) pak získává paradoxně od vyhledavačů lepší hodnocení než homepage - to mi to přijde jako jediná vhodná situace, pro Tebou uvedené řešení. Jinak u mě vždy převáží priorita uživatelské přívětivosti nad veškerými SEO argumenty. JInými slovy, důležitější je pro mě, aby návštěvník mého webu našel co nejrychleji to, co hledá - pak by se mohl třeba zase vrátit, ale když mu pořád budu nabízet jen homepage bez vysvětlení, pak o něj zaručeně přijdu.

Co vidím ještě jako schůdnou variantu - mít na homepage (použité jako 404 page) nějaký prostor pro oznámení chyby - třeba JS okno atp. aby byl návštěvník notifikován a nemyslel si, že dělá nějakou chybu... T.
Chamurappi
Profil
Reaguji na bukaJe:
Pokud nějaká stránka přestane existovat, bývá logické, aby i odkazy na ni byly mrtvé. Odkazují-li najednou někam jinam (což přesměrování de facto způsobí), většinou tím utvářejí zavádějící vazbu, která sice může nalákat více lidí, ale ti pak nejsou spokojení s tím, co našli. Otázka je, jak moc přínosná je ta úvodní stránka webu a zda si dokáže urvat pozornost někoho, kdo hledal něco, co už přestalo existovat. Na místě vyhledávače bych spíš předpokládal, že to přínosné není.


Reaguji na Tomáše Hlaváčka:
a 404ka (stránka) pak získává paradoxně od vyhledavačů lepší hodnocení než homepage
Pokud je 404ka skutečně zaslaná jako 404, vyhledávač by ji nikdy neměl zařadit mezi výsledky.
JanJanuska
Profil
bukaJ:
Ak nejaký iný web odkazuje na neexistujúcu stránku, tak sa hodnota odkazu vytráca.
Taktiež pri častom výskyte odkazov na neexistuje podstránky, sa môže nejaká "odkazová sila" vytratiť.
Avšak vyhľadávače nie sú hlúpe a ľahko si môžu všimnúť, že na presmerovanej stránke sa nachádza iný obsah, ako na tej pôvodnej.
Riešiť to hromadným presmerovaním na úvodnú stránku, je ako ísť na komára tankom.

Ten mini "SEO prínos", ktorý môže vzniknúť, je nakoniec aj tak kontraproduktívny, pretože:
Naštvem uživateľa, ktorý z webu odíde -> tým odplaším nielen potencionálneho klienta, ale aj toho, kto mohol na web odkázať.

Ak nechcem prísť o prínos "odkazov na neexistujúce stránky", dá sa to urobiť oveľa vhodnejšími spôsobmi. Takže áno, je to "hodně špatný návrh".
Cody
Profil
Stránky přesměrovat na tématicky jim nejbližší nebo nadřazené kategorie. Pomocí kódu 301. 404 nepoužívat a pokud už je to nezbytné tak plnohodnotnou 404 s navigací, grafikou a vším co uživatel potřebuje, včetně omluvy a informace co se mu právě stalo.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Codyho:
Chybí argumenty. To je stejný výstřel do tmy jako už bukaJ dostal od svých spolupracovníků.
bukaJ
Profil
Cody:
pokud už je to nezbytné tak plnohodnotnou 404 s navigací, grafikou
No tak to je naprosto samozřejmé! Stránka 404 musí být užitečná - ne jen text „Sorry vedle“ na bílém pozadí.

Stránky přesměrovat na tématicky jim nejbližší nebo nadřazené kategorie.
To lze udělat pouze tehdy, pokud víš, co uživatel chtěl. To ale v případě chyby 404 pravděpodobně netušíš, neboť právě uživatel požaduje stránku, kterou nemáš a tak těžko zjistíš, jaká je její nadřazená kategorie (uživatel se překlepl, odkaz byl chybně složen, atd.) a musel bys to analyzovat nějakou podobností textů, inteligentním doplněním, ap.

Kromě toho, pokud se uživatel překlepne v URL, nedostane po přesměrování možnost překlep opravit a musí jej celý napsat znovu.

Chamurappi:
Reaguji na Codyho: Chybí argumenty.
Děkuju.
Cody
Profil
Chamurappi:
Osobní zkušenost. To je pro mne největší argument.
Chamurappi
Profil
Reaguji na bukaJe:
musel bys to analyzovat nějakou podobností textů, inteligentním doplněním, ap.
To tu nedávno řešil Yuhů.


Reaguji na Codyho:
pro mne největší argument
Ale pro ostatní ne. Jakým způsobem jsi tuto zkušenost nabyl? Dělal jsi nějaký srovnávací test, nebo jsi jen někde četl, že je to dobré, a od té doby o tom nepochybuješ?
Cody
Profil
Chamurappi:
Ale pro ostatní ne. Jakým způsobem jsi tuto zkušenost nabyl? Dělal jsi nějaký srovnávací test, nebo jsi jen někde četl, že je to dobré, a od té doby o tom nepochybuješ?

Patrně jsem to někdy dávno četl na SeoMoz-u, ale přesně si už nepamatuji. Asi lepší argument bude, že jsem to několikrát doporučoval klientům a výsledek byl dobrý = nedošlo k propadu návštěvnosti, nedetekovali jsem 404, bounce rate se nezvýšil a nedošlo k výraznějším propadu pozic.
Srovnávací test jsem si v tomhle případě nemohl dovolit, ano je tu možnost, že to bylo několikrát způsobeno něčím jiným, ale zdá se mi to nepravděpodobné. Takže pokud se ptáš takto - nemůžu to exaktně ani transparentně prokázat, ale na základě několikeré osobní zkušenosti můžu říct, že se mi to osvědčilo.

Pokud to mám shrnout:
- staré (zrušené) URL přesměrovat na nové
- neexistuje -li ekvivalent pak na ty, které se tomu nejvíce blíží
- přesměrovat na stránku s informací co se stalo a s nabídkou vhodných alternativ na webu
- nedají-li se najít žádné alternativy a není-li možné vytvořit výše zmíněnou stránku, přesměrovat na nadřazenou kategorii - např. ruším URL s nabídkou růžových ponožek XB-42, přesměruji do kategorie růžové ponožky.
- není-li možná žádná z výše zmíněných alternativ, použít dobře zpracovanou 404 - tam ale dojde ke ztrátě hodnocení URL bez přenosu na další (to jsem někde četl, opět si už nevzpomínám kde, ale asi by to šlo dohledat), jinou URL.
- přesměrování provádět přes kód 301, v horším případě, ale stejně funkčním přes kód 302
bukaJ
Profil
Cody:
- staré (zrušené) URL přesměrovat na nové
O tom není pochyb. To ale zahrnuje omezené množství stránek.

- neexistuje -li ekvivalent pak na ty, které se tomu nejvíce blíží
Jak to budeš rozpoznávat? Kde je hranice, kdy přesměrovat a kdy už ne? Pomůže to uživateli? Kdyby uživatel chtěl třeba bílou sedlovou židli a ty bys to přesměroval na černou sedlovou židli, jak poznáš, že trvá na sedlovém tvaru? Třeba by chtěl nějakou jinou bílou, aby mu to v pokoji ladilo.

- přesměrovat na stránku s informací co se stalo a s nabídkou vhodných alternativ na webu
Proč přesměrovávat? Nebylo by lepší tu nabídku alternativ zobrazit rovnou na té stránce 404? Aneb proč to dělat jednoduše, že?

- nedají-li se najít žádné alternativy a není-li možné vytvořit výše zmíněnou stránku, přesměrovat na nadřazenou kategorii - např. ruším URL s nabídkou růžových ponožek XB-42, přesměruji do kategorie růžové ponožky.
Viz 1. bod. - pokud něco rušíš a existuje náhrada, tak přesměruj. Jinak 404.

- není-li možná žádná z výše zmíněných alternativ, použít dobře zpracovanou 404 - tam ale dojde ke ztrátě hodnocení URL bez přenosu na další (to jsem někde četl, opět si už nevzpomínám kde, ale asi by to šlo dohledat), jinou URL.
Ano, o tom mluvím. Vytvořit užitečnou 404. Mohl bys prosím najít ten článek, který popisuje tu ztrátu seo-hodnocení? Chci si to přečíst - podle mě si to z prstu vycucal nějaký pičmunda a prohlásil to za ofiko stanovisko. Chci pod tím vidět podepsaného Marka Prokopa, nebo někoho takového.

- přesměrování provádět přes kód 301, v horším případě, ale stejně funkčním přes kód 302
302 slouží k jiným účelům - takže nepoužívat. Efekt je možná stejný, ale provedení nesprávné.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Codyho:
výsledek byl dobrý = nedošlo k propadu návštěvnosti
Vzrostla?

nedetekovali jsem 404
To zní spíš jako nevýhoda. Správce stránky by měl mít alespoň nějaký přehled o tom, kdo se kam (a odkud) chtěl dostat, jinak si nemusí všimnout chyb, které si třeba i mohl způsobit sám.

nedošlo k výraznějším propadu pozic
Tím chceš říct, že došlo k propadu pozic?

přesměrování provádět přes kód 301, v horším případě, ale stejně funkčním přes kód 302
Pokud si nejsem jistý, že neexistující stránka nemá existovat, tak bych neměl přesměrovávat permanentně.
bukaJ
Profil
Chamurappi:
Pokud si nejsem jistý, že neexistující stránka nemá existovat, tak bych neměl přesměrovávat permanentně.
A s jiným stavovým kódem se IMHO nebude přenášet hodnota odkazu, takže bez 301 by ta seo-magie přestala fungovat. Kvůli tomu tu vzniká takových problémů, které se musí složitě řešit a lepit. Chjo.
Joker
Profil
Cody:
Tak přesměrování staré (zrušené) URL na novou je jasné, ale s tím zbytkem nesouhlasím.

Jako návštěvníka mě štve, když kliknutím na odkaz dostanu úplně jinam než jsem se dostat měl a nikdo mi ani neřekne, že je něco špatně.
Pak třeba strávím několik minut hledáním informace kterou mi na dané stránce slibovali tam kde jsem na odkaz klikl, než mi dojde, že tohle není ta stránka o které se tam mluví.

Podle mě je správné návštěvníka navigujícího se na neexistující stránku upozornit, že je něco špatně. A samozřejmě mu nabídnout varianty kam může pokračovat (včetně té hlavní stránky, příbuzné kategorie a podobně).
Ale přesměrovat ho na jinou stránku o které si myslím že je podobná a tvářit se jakoby nic je podle mě špatně.

Eventuálně ještě tam dát přesměrování 301, ale na té cílové stránce zobrazit nějaké upozornění typu „Původní stránka neexistuje, takže tady je stránka o které si myslíme že je nejbližší tomu kam jste chtěli.“

Navíc stránka může být „neexistující“ jen dočasně, třeba z důvodu nějaké chyby, pak podle mě „301 Moved Permanently“ není žádoucí odpověď serveru, navíc uživatel který stránku navštíví během výpadku původního obsahu může pak na tom odkazu očekávat ten „přesměrovaný“ obsah.

Chamurappi:
„nedetekovali jsem 404“
To zní spíš jako nevýhoda.
Tohle je taky pravda, že předstírat že žádná 404 nenastala neznamená, že zmizel problém (nějaká chyba třeba).
Kajman_
Profil *
Mám pocit, že jsem kdysi viděl v logu serveru url evidentně vymyšlené robotem - třeba si testoval, co vrací web při neexistující stránce.
bukaJ
Profil
<OT>
Kajman:
url evidentně vymyšlené robotem

Nebyl to robotický test zranitelností známých systémů - mám toho také plné logy? Hodně útoků je na zastaralé phpBB a WP a další rozšířené systémy a jejich nebezpečná rozšíření.
Cody
Profil
bukaJ:
O tom není pochyb. To ale zahrnuje omezené množství stránek.
Proč?

Jak to budeš rozpoznávat? Kde je hranice, kdy přesměrovat a kdy už ne? Pomůže to uživateli? Kdyby uživatel chtěl třeba bílou sedlovou židli a ty bys to přesměroval na černou sedlovou židli, jak poznáš, že trvá na sedlovém tvaru? Třeba by chtěl nějakou jinou bílou, aby mu to v pokoji ladilo.
Hodně citlivá záležitost. Musí se používat individuálně a neexistuje obecný návod.

Proč přesměrovávat? Nebylo by lepší tu nabídku alternativ zobrazit rovnou na té stránce 404? Aneb proč to dělat jednoduše, že?
Kvůli přesunutí ranku, 404 ho ztrácí, 301 přenáší.

podle mě si to z prstu vycucal nějaký pičmunda a prohlásil to za ofiko stanovisko. Chci pod tím vidět podepsaného Marka Prokopa, nebo někoho takového.
Myslím, že to byl někdo ze SeoMozu - bavíme se o článcích v angličtině, zkusím ho dohledat - počítám, že pod ním bude podepsaný Randy Fishkin, Matt Cutts, Danny Sullivan nebo někdo takový. Ale momentálně vařím z vody, zkusím ho dohledat.

Efekt je možná stejný, ale provedení nesprávné.
Souhlasím, jen někdy nejsou možnosti použít 301, proto jsme zmínil, že zásadní rozdíl v praxi v tom není, ale ano 301 je rozhodně správnější.

Chamurappi:
Vzrostla?
Chovala se konzistetně v kontextu vývoje předchozích měsíců jako by k žádnému přesměrování mazání starých URL nedošlo.

To zní spíš jako nevýhoda. Správce stránky by měl mít alespoň nějaký přehled o tom, kdo se kam (a odkud) chtěl dostat, jinak si nemusí všimnout chyb, které si třeba i mohl způsobit sám.
No, 404 mohou často návštěvníka odradit, proto je přesměrování vhodnější. Samozřejmě pokud se současně navýší bounce rate, je to problém.

Tím chceš říct, že došlo k propadu pozic?
Jen dočasně a v řádu jednotek míst nikoliv desítek např. 4->6 a po čase se to opět vrátilo. Každé přesměrování nebo smazání URL znamená nějakou částečnou ztrátu, kterou je třeba kompenzovat.

Pokud si nejsem jistý, že neexistující stránka nemá existovat, tak bych neměl přesměrovávat permanentně.
Vycházím z předpokladu, že tomu tak není, pokud opravdu danou stránku nechceme, pak souhlasím.

Joker:
Díky, za zajímavé připomínky, rozhodně bych nikdy nedoporučoval dělat nějaké akce na webu aniž by se s návštěvníkem dělo něco o čem nebyl informován. Pokud přesměrování na neidentickou stránku, pak s informací toho typu, jak jsi psal.

Tohle je taky pravda, že předstírat že žádná 404 nenastala neznamená, že zmizel problém (nějaká chyba třeba).
Nikdo nic nepředstíral.
Cody
Profil
Našel jsem pár článků které považuji za zajímavé a zásadní k tomuto tématu: Randy Fishkin: Are 404 Pages Always Bad for SEO?, jinak
Setting pages to 404 should be enough to remove them after Google indexes your page enough times.
http://www.seomoz.org/q/is-404-ing-a-page-enough-to-remove-it-from-google-s-index což znamená pokud robot Google několikrát navštíví URL a dostane 404 vyřadí URL z indexu a tím pádem jakékoliv hodnocení také a nemůže ho přenášet jinam.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Jokera:
uživatel který stránku navštíví během výpadku původního obsahu může pak na tom odkazu očekávat ten ‚přesměrovaný‘ obsah
Momentálně sedím za proxy serverem, který si dodnes pamatuje, že mi před pár měsíci expirovala doména (nijak zvlášť důležitá) a ukazovalo se na ní jeden den přesměrování 301 na jakýsi sedoparking.com. Prostě viděl permanentní přesměrování a rozhodl se, že mě na původní adresy, které jsem během toho jednoho dne nalistoval, už nikdy nepustí :-)


Reaguji na Codyho:
„O tom není pochyb. To ale zahrnuje omezené množství stránek.“
Proč?
Článků (a tedy i jejich starých adres) je omezené množství, možných chybných adres je neomezené množství. Nevím, proč tu vlastně rozebíráme přesměrování ze staré verze adres, původní dotaz nezmiňuje, že by se systém adres měnil, neptá se, jak ošetřit cílené zrušení staré adresy, rozebírá obecně otázku, co udělat s požadavkem na neexistující adresu.

No, 404 mohou často návštěvníka odradit, proto je přesměrování vhodnější.
404 přirozeně odrazuje, přesměrování nejprve naštve (ztratím původní adresu), případně dezorientuje (nedozvím se o chybě) a pak i odrazuje.

Randy Fishkin: Are 404 Pages Always Bad for SEO?
To má docela daleko do prohlášení v [#6].

pokud robot Google několikrát navštíví URL a dostane 404 vyřadí URL z indexu a tím pádem jakékoliv hodnocení také
Pokud web přestane být dohledatelný na slova, která souvisejí s neexistujícím obsahem, tak je to dobře. Proč by měla být z mrtvého odkazu živena úplně jiná stránka?
bukaJ
Profil
Cody:
> „O tom není pochyb. To ale zahrnuje omezené množství stránek.“
> Proč?
Chyba 404 se může objevit z různých důvodů. Vědomé přesunutí obsahu na jinou URL je vzácné a tvoří jen malý zlomek 404ek na webu. Zde je přesměrování na místě, ale řešíme co s tím zbytkem.

> „Proč přesměrovávat? Nebylo by lepší tu nabídku alternativ zobrazit rovnou na té stránce 404?“
> Kvůli přesunutí ranku, 404 ho ztrácí, 301 přenáší.
Vážně?! (ironie)

že zásadní rozdíl v praxi v tom není, ale ano 301 je rozhodně správnější
Ale! Rozdíl v tom je. Na různé kódy různě reagují prohlížeče. V případě chyby představuje 301 problém, protože po opravení chyby zůstává přesměrování v cachi prohlížeče a ten danou stránku přeskočí, podobně jako leckteré proxy - bohužel například státní úředníci jedou prakticky všichni přes proxy, který přesně tohle dělá.

No, 404 mohou často návštěvníka odradit, proto je přesměrování vhodnější.
A není! Pokud uděláš přesměrování místo toho, abys vypiloval vzhled a užitečnost 404, pak je to pochopitelné. Přesměrováním neřešíš, ale zalepuješ problém.

Našel jsem pár článků které považuji za zajímavé a zásadní k tomuto tématu
A četl's je? Četl's je celé? Randy Fishkinův článek paradoxně popisuje velmi podobné věci, jako já tu - ptá se, zda je opravdu 404 tak špatné pro seo. Ano, vyjmenoval několik konkrétních návodů, kdy má přesměrování smysl, ale také jasně popsal, kdy má 404 smysl. A článek na SEOmozu je trochu o něčem jiném a jen v jedné větě přesměrování přesměrování zmíní a zase jen v kontextu kdy existuje odpovídajícíc alternativa ke smazanému obsahu.
Cody
Profil
Chamurappi:
Záleží na důvodech ke zrušení původní URL, od toho se odvíjí to co je nejlepší udělat (404, 301, 302).

bukaJ:
Vážně?! (ironie)
Doopravdy.

Přesměrováním neřešíš, ale zalepuješ problém.
Viz moje odpověď Chamurappimu, záleží na situaci.
bukaJ
Profil
Chamurappi:
Pokud web přestane být dohledatelný na slova, která souvisejí s neexistujícím obsahem, tak je to dobře. Proč by měla být z mrtvého odkazu živena úplně jiná stránka?
To jsou bohužel cíle krvelačných bojů o seo bodíky.

Já to vidím tak, že slepou honbou za pofidérním mamonem nedostižné SEO otimizace se generují problémy, které se pak spravují složitě a zdlouhavě různými kličkami, smyčkami a pochybnou magií.
Jak říkám, do SEA nevidím, řídím se selským rozumem, snažím se dělat věci pro uživatele, aby se jim to dobře používalo.

Trochu mě mrzí, že se tu přeme o něčem, co jsem ani nechtěl. Z uživatelského pohledu je přesměrování veškerého provozu na 404 chybou s negativními dopady pro uživatele, o tom není pochyb.

Stále jsem se ale nedozvěděl, jak moc prospěšné to je pro SEO.
Z výše uvedeného jsem se dozvěděl, že to (nejméně) na jednom webu zavedl Cody s výsledkem, že to tak nějak víceméně pomohlo a že to (asi) neuškodilo s odvoláním na jeho vlastní blíže nejmenované statistiky (hergot, jestli se to projevilo nějak v GA, pak by mě zajímalo, jak velký poměr chybných dotazů daný web má, protože já eviduji u webů tak 0,1% chybných dotazů z celkového provozu (vč. obrázků a všech souborů)).
Cody
Profil
bukaJ:
Podle mých zkušeností i toho sakra článku, který nedokážu najít (moje chyba), 301 přenáší hodnocení a 404 ne. Přesměrování má opravdu dobrý význam jen při přesměrování 1:1. Což je myslím to co ti říká i tvůj selský rozum. 404 na SEO přímý vliv tak jak tomu rozumím nemá. 301 může, pokud je dobře používána.

Takže z hlediska SEO pokud třeba přesouváš web z domény a na doménu b je dobré všechny URL z domény A přes 301 přesměrovat na nové URL na doméně B a nepoužívat 404. Pokud neexistují alternativy na přesměrování bude lepší 404.

Pokud je pro tebe důležité zachování ranků rušených stránek, můžeš zkusit jednu z možností, které jsem zmínil a ty jsi s nimi nesouhlasil. Víc k tomu asi neřeknu.
bukaJ
Profil
Dobře položím otázku jinak:
Jak moc prospěšné pro SEO je místo 404 použít přesměrování na homepage i u stránek, které neexistují, přičemž neuvažujeme stránky přesunuté, ale pouze stránky zrušené bez náhrady a také dotazy chybné nebo s překlepem v url. Nechci taky řešit, co je lepší pro uživatele.

O tom, že 404 ranky bere, tedy už víme. Pravda, doufal jsem, že někdo erudovaný tu nadhodí, že 404 možná srazí rank konkrétní stránce, ale rozptýlí ho do zbytku webu na doméně, nebo tak něco.

Zajímá mě, zda ty přesměrováním získané ranky mají opravdu odpovídající hodnotu. Jestli je to přesměrování neoslabí natolik, že by pak s ohledem na množství a kvalitu chybných vstupních odkazů (kterých by mělo být relativně málo) bylo na pováženou, zda má vůbec celé přesměrovací martýrium smysl.
Cody
Profil
Z mých zkušeností i přesměrování nepřevádí úplnou hodnotu stránek. Propad se často pohybuje mezi 10% a 30%. Osobně bych v tomhle případě použil 404 nebo přesměroval s informací (lightbox?) co se stalo (je to technicky možné?).

Osobně bych to řešil, není-li pro rušené stránky opravdu vhodná alternativa, pomocí 404 a kompenzoval propad linkbuildingem.
bukaJ
Profil
Cody:
přesměroval s informací (lightbox?)
Lightbox - Proč? Nemůže ta hláška být na stránce jasně viditelně přímo v obsahu stránky?
Cody
Profil
Určitě může, to byl jen můj, možná blbej nápad:-)
bukaJ
Profil
No já jen, že jsem se přesně s tímhle už několikrát setkal, tak mě zajímá, odkud tohle všechno pramení.
Cody
Profil
bukaJ:
Můžu jen odhadovat, že je to tém, že lightbox je stavěný na JavaScriptu který vyhledávače většinou nevidí.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0