Autor Zpráva
Pavlín
Profil *
A ještě jednou dnes já. Webům zvyšuje ranking, vyhledatelnost zajímavá frekvence klíčových slov. Do 10% je to to nej co lze, řeknu-li to laicky. Jenže když mám web kde se zveřejnují články tak je logické, že ty mé klíčové slova nebudou v těchto článcíc. Mé klíčová slova jsem schopen kvalitně dodat do POPISNÝCH KAPITOL webu. Články jsou již na uživatelích. Co tedy vlastně google vyhledává v rámci klíčových slov? Komplexně celý web nebo jen nadpisy atd?
Petr ZZZ
Profil
Možná ti pomůže, když si uvědomíš, že vyhledávače nenabízí weby, ale jejich jednotlivé stránky.
Pavlín
Profil *
Petr ZZZ:
To by znamenalo, že mě stačí vychytat jednu stranu. Bere potom google tech max.10% obsahu klíčového slova pro jednu stranu nebo komplexne pro celý web?
Petr ZZZ
Profil
Google analyzuje každou stránku zvlášť, odkazy z jedné stránky na druhou ale samozřejmě hrají roli. Jak zachází Google s procentuálním zastoupením klíčových slov, netuším (a nezajímá mě to). Osobně dělám stránky pro lidi a spoléhám se na to, ze dnešní vyhledávače to poznají a ocení.
Pavlín
Profil *
Petr ZZZ:
Takže když rankingu a vyhledavačům pomáha i počet odkazů na web tak se za odkaz na web, lépe řečeno na stránku, počítá i odkaz z jedné stránky na druhou na stejném webu? Ja dělám web taky pro lidi, ale k těm lidem se musí dostat...
ludekbrno
Profil *
Pavlín:
Zpětné odkazy vedoucí z internetu na tvůj web, jejich anchor text a jejich kvalita je mnohem důležitější, než procentní zastoupení klíčových slov na webu. Pokud jsou kvalitní odkazy, není vůbec potřeba množství keywords řešit, stačí je uvést v title a jejich běžný výskyt v textu. Google už si s tím poradí. Odkazy v rámci webu se taky počítají, ale pouze v tom smyslu, že vyhledávačům napoví, které stránky tvého webu jsou důležitější. Vůči ostatním webům se tím ale pozice nijak nevylepší, jen se třeba na dané pozici objeví jiná stránka ze tvého webu, než by se objevila bez těch odkazů.
Pavlín
Profil *
ludekbrno:
Title myslíš hlavní stranou nebo title každé kapitoly? Jinak děkuji za odpověď, bylo v ním vlastně vše co jsem potřeboval znát. Kvalitní odkazy chce mít na stránkách s rank.min3. Někdy je málo více než více, takže např.1000odkazů s rank1 je horším než 20odkazu s rank3?
Petr ZZZ
Profil
Algoritmus, podle kterého určuje Google pořadí výsledků, pracuje s více nez dvěmi sty kritérií, většina jich je naštěstí tajných. Předpokládám, že odkazy v rámci domény mají význam při posuzování vnitřní architektury webu a že se – ať už přímo nebo nepřímo – nějak promítnou do pořadí i v porovnávání s konkurencí. Odkazy zvenku jsou všeobecně považovány za důležité a málo kvalitních může mít větší váhu než hodně bezvýznamných, ale čísla ti neřeknu.
ludekbrno
Profil *
Pavlín:
Ano, title každé strany. To je vůbec nejdůležitější věc, která vyhledávačům řekne, o čem která strana je. A každá strana by měla pokud možno mít title unikátní, aby co nejlépe vystihnul danou stránku. Tím současně rozšiřuješ množství výrazů, na které bude tvůj web vyhledatelný a vyhledávač návštěvníka směřuje už na konkrétní stranu tvého webu, která nejvíce odpovídá tomu co hledá. Je ale potřeba počítat s tim, že návštěvníci můžou vstupovat na tvůj web kteroukoliv stranou a udělat na igaci tak, aby věděl kde je a neztratil se tam.
Cody
Profil
Pavlín:
Podle Page Ranku konkurenci vůbec neposuzuj. Page Rank neříká nic o kvalitě a ani relevanci odkazů. Což je to co je opravdu důležité.
dedouch
Profil
Cody: Tak o kvalitě odkazů Pagerank něco málo říká, ne? ;-) Respektive jediná věc, která se z Pageranku dá odhadovat, je právě odkazová popularita - tedy množství a částečně kvalita odkazů (ve smyslu odkazové popularity odkazujících webů).
Cody
Profil
dedouch:
Konkrétního nic. Je to jen jakási známka čehosi. Nevíme přesně, co ty čísla znamenají. Krom toho, že ty větší jsou lepší a ty menší horší:-). Ale není překvapující, když se na klíčové slovo umísťují lépe weby z menším rankem. Navíc GTPR je v mnoha případech neaktuální (viz frekvence aktualizace). Proto bych dle, respektive jen dle GTPR konkurenci neposuzoval:-)
Petr ZZZ
Profil
Cody:
Ale není překvapující, když se na klíčové slovo umísťují lépe weby s menším rankem.
To není. Když to zavedu do extrému – stránka (ne web, to jen tak na okraj) s rankem 10 se ve výsledcích nemusí objevit vůbec, pokud klíčové slovo vůbec neobsahuje. A může se objevit někde vzadu, pokud má klíčové slovo zmíněné jednou kdesi v textu, zatímco stránka s menším rankem, která se tématicky danému výrazu věnuje a má jej kromě textu také v titulku, v nadpisech a v textu příchozích odkazů, může být před ní. Je to tím, že rank je jen jedním z mnoha faktorů, určujících pořadí. Netvrdil bych ale, že není důležitý.

Nevíme přesně, co ta čísla znamenají.
Přesně ne, ale přibližně. :)
Cody
Profil
Petr ZZZ:
Netvrdil bych ale, že není důležitý.
Ale netvrdil bych ani, že je důležitý:-)

Přesně ne, ale přibližně. :)
Což myslím, že pro správné rozhodnutí málo:-) Chci tím říct, že krom GTPR bych řešil i spoustu jiných faktorů:-)
jenikkozak
Profil
Petr ZZZ:
Je to tím, že rank je jen jedním z mnoha faktorů, určujících pořadí. Netvrdil bych ale, že není důležitý.
Opravdu je jedním z těch 200 parametrů, o kterých se tu kdysi zmínil Marek Prokop? Ono je totiž dost možné, že pro řazení ve vyhledávači nemá třeba význam vůbec žádný. Proto bych ani netvrdil, že není nedůležitý. Prostě se to neví. Ale že by Google při řazení využíval jakési podivné hodnoty, kterou pro webové stránky více než rok neaktualizoval? (Nebo jak dlouho to bylo.) To spíše svědčí o tom, že jde pro něj o údaj málo zajímavý.
Cody
Profil
jenikkozak:
Řekl bych, že Page Rank ano, GTPR ne. Ale my PR neznáme, máme k dispozici jen GTPR.
jenikkozak
Profil
Cody:
Stejně je to jen dohad. Asi jako to, že Google bude posouvat dozadu stránky, kde je šedý text na černém pozadí, protože uživatel by měl raději písmo kontrastnější. Nějaká logika by v tom byla, ale lidé kvůli tomu nebudou weby přemalovávat. Ovšem to jsem úplně mimo téma.
Dokud Google nezveřejní své algoritmy, jistotu mít nebudeme.
Petr ZZZ
Profil
jenikkozak:
Opravdu je?

Google říká, že je, a nevidím důvod o tom pochybovat:
Today we use more than 200 signals, including PageRank, to order websites...

Asi jako to, že Google bude posouvat dozadu stránky, kde je šedý text na černém pozadí, protože uživatel by měl raději písmo kontrastnější.

Na tohle stačí, aby Google sledoval, jak dlouho člověk na stránce zůstane – ze stránky špatně čitelné prchne dříve než ze stránky s dostatečným kontrastem písma. Myslím si, že vůbec není třeba spekulovat o tom, která kritéria se mezi těmi dvěmi stovkami skrývají. Osobně jsem přesvědčen o tom, že je tam vše, co lze nějak technicky realizovat – dvěstě není zrovna málo a nějak se na to číslo dostat musí (možnost, že by to číslo bylo vymyšlené, neberu v potaz; nějak mě nenapadá, k čemu by to bylo).
jenikkozak
Profil
Petr ZZZ:
Google říká, že je, a nevidím důvod o tom pochybovat
To říká v anglické verzi. V české se o ranku nezmiňuje:
Jak kdysi dávno řekl Larry, chceme vám nabídnout přesně to, co hledáte. Když byla založena společnost Google, mezi její klíčové inovace patřila technologie, která dokáže určit důležitost webové stránky tím, že spolu s jinými údaji zjistí, jaké další stránky na ni odkazují. Dnes používáme ke stanovení relevance stránky více než 200 faktorů a tyto algoritmy každý týden aktualizujeme. Nabízíme například výsledky vyhledávání personalizované na základě vaší historie vyhledávání a polohy.“
(Uvádím to jen pro zajímavost.)
Petr ZZZ
Profil
jenikkozak:
Zajímavé, asi bych ale věřil spíš té anglické verzi a vycházel z toho, že to z té české překladateli nějak vypadlo. V německé verzi mimochodem PR taky uvádí (Heute verwenden wir neben dem PageRank-Algorithmus mehr als 200 Faktoren, um Websites einzuordnen – Dnes používáme k řazení stránek vedle algoritmu PageRanku více než 200 faktorů).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0