Autor Zpráva
Mari
Profil *
Mám hlavní stranu webu www.bodinspirace.cz - postavenou na dvou slovech, jedno je slovo "příběh" - v title,popis,meta,obsah(keyw). Ovšem ve vyhledavačích k.o. Zároveň má stránka více odkazů i návštěvnosti než vedoucí web na uvedené slovo "příběh"(po wikipedii). Tou stránkou je: dobre.webpark.cz . Mimochodem na ní není žádná činnost, odkazy, návštěvnost...tak proč je druhá a můj web na dané slovo neexistuje? Na tomto příkladu mi stojí veškerá logika SEO...děkuji
ludekbrno
Profil *
1) jak dlouho tvůj web existuje?
2) slovo "příběh" v klíčových tazích nikde nemáš. Máš tam "příběhy", tedy jiný tvar a to ještě neodděleně v celém sousloví kdesi uprostřed title. Takže slovo "příběh" není hlavním klíčovým slovem. Druhé slovo je které? Odkazy na tvůj web mají jaký anchor text? To je snad ještě důležitější, než samotný web.
Mari
Profil *
Mělo to být "příběhy" a ta zmiňovaná stránka je na 4.místě....Příběhy v tazích tedy již jsou. Web je cca 3měsíce starý. V title musí být slovo na začátku? Proč? druhé slovo je Inspirace. Anchor text- neustále narážím na protichůdné názory o jeho významu. Klíčová slova mám vyplněné ve vlastnostech webu (keyw), takže netuším kde by měl být problém.
Plaváček
Profil
Mari:

Já tomu možná nerozumím, ale proč máš hlavní stranu webu "postavenou" na dvou slovech? Jaký to má mít smysl? Co očekáváš od člověka, který zadá do vyhledávače dotaz "příběhy"? A proč hodláš hledající tahat pouze na hlavní stránku webu? Navíc - samotné slovo "příběhy" prakticky nikdo samostatně nehledá, viz nepřesnou, ale zajímavou statistiku http://search.seznam.cz/stats?collocation=p%C5%99%C3%ADb%C4%9Bhy.

Anchor text- neustále narážím na protichůdné názory o jeho významu

Jaké protichůdné názory o jeho významu máš na mysli? Anchor text (tedy text zpětného odkazu) je z pohledu SEO velmi, velmi důležitá věc. Z hlediska linkbuildingu vlastně ta nejdůležitější.
Mari
Profil *
Asi to všechno špatně chápu - ale v praktickém smyslu ten anchor text znamená, že ze slova "inspirace" udělam odkazové slovo na jinou stranu mého webu? Tak jakoto to mám na uvodni strance udelane pro "prace, styl, zdravi atd" ? S těmi klíčovými slovy je slovo "příběhy" nejzajímavějším k danému webu protože web obsahuje jakékoliv příběhy (samozřejmě to mám postaveno i na inspirativní příběhy, taily se snažím tvořit)
ludekbrno
Profil *
Mari:
Proč by někdo hledal samostatné slovo "příběhy". Takto obecná a nic neříkající slova prostě nikdo hledat nebude. Vždycky bude hledat příěhy o něčem nebo něčeho. A samostatně inspiraci taky nikdo hledat nebude, ale bude hledat inspiraci k něčemu nebo něčeho. Ale zrovna spojení "příběhy inspirace" je podle mě úplně mimo vyhledávané fráze.
Mari
Profil *
Chápu co tím myslíte. Já spíše nyní řeším tu logiku "proč na slovo inspirace prohrávám s webem který je "mrtvý"". Proto tento dotaz - v praktickém smyslu ten anchor text znamená, že ze slova "inspirace" udělam odkazové slovo na jinou stranu mého webu? Tak jakoto to mám na uvodni strance udelane pro "prace, styl, zdravi atd" ?
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na MarihoJá spíše nyní řeším tu logiku "proč na slovo inspirace prohrávám s webem který je "mrtvý".

Řešíš blbosti. Neřeš klíčová slova, neřeš krátké ani dlouhé ocasy, neřeš logiku SEO, neřeš faktory někoho jiného. Piš web užitečný pro návštěvníky a všechno, co se snažíš řešit, se vyřeší samo.

Anchor text je text odkazu (to, na co se kliká) a pomáhá odkazované stránce (na té odkazující má stejnou nebo podobnou váhu jako obyčejný text). Ale pozor: Odkazuj tam, kde a kam to dává smysl z pohledu čtenáře, a textem, který dává smysl z pohledu čtenáře. Cokoli jiného se ti může jen vymstít, protože to bude mást čtenáře, a věz že tvůrci vyhledávačů vynakládají nemalé úsilí na to, aby neposílali hledající na stránky, ze kterých nebudou moudří.

Myslím, že nejlepší, co můžeš v začátku udělat, bude, když si nastuduješ pokyny pro webmastery od Googlu i od Seznamu.
Mari
Profil *
Anchor text je text odkazu (to, na co se kliká) a pomáhá odkazované stránce (na té odkazující má stejnou nebo podobnou váhu jako obyčejný text).
Z toho ale tedy vyplývá, že anchor text tedy žádný extra význam, pro stranu z které odkazuji, lepší vyhledatelnost webu nemá?
Cody
Profil
Načíst! http://www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo a http://knol.google.com/k/seo-basics#. K tomu alespoň jednu knihu z tohoto seznamu.
Mari
Profil *
Bude vam to připadat divné, ale i v těch knihách je spousta protiřečení, stejně jako v této diskuzi. Jeden píše že Anchor pomáhá klikané stránce, druhý že je klíčový pro tu hlavní stránku..fakt nechápu. A např kniha 333tipů byla kritiky velmi zkritizována...
Cody
Profil
Mari:
Pokud vám chybí základy, je důležité abyste měl načteno a znal alespoň základy. A pochopitelně není všechno nekriticky přijímat. Anchor text pomáhá zacílení odkazované stránky na dané fráze. A to byste věděl kdybyste znal základy.
_es
Profil
Mari:
Síce to s témou nesúvisí, no na webe máš obrázky zmenšené pomocou HTML, čo nie je dobrý nápad.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Mariho:
Jeden píše že Anchor pomáhá klikané stránce, druhý že je klíčový pro tu hlavní stránku.

Kde v tom vidíš protiklad? Anchor text pomáhá klikané stránce a pokud je klikaná stránka ta hlavní, je pro hlavní stránku důležitý anchor text odkazů na stránkách, které na tu hlavní odkazují. Přečti si něco o Google bombě, na té je význam anchor textu v SEO dobře vidět. Nebo se na to zkus podívat selským rozumem: Odkaz je něco jako doporučení – neříká nic jiného než „na tuto stránku se podívej, tu ti můžu doporučit“. Proto pomáhá anchor text především odkazované stránce, zatímco na té odkazující je to jen běžný text.

Dodatek:

Z toho ale tedy vyplývá, že anchor text tedy žádný extra význam, pro stranu z které odkazuji, lepší vyhledatelnost webu nemá?

Více méně to tak je, s tím, že odkaz zajímavý pro čtenáře zvýší, v očích čtenáře, i hodnotu té odkazující stránky. Čistě technicky pomůže anchor text primárně stránce odkazované, nepřímo ale do jisté míry zřejmě i stránce odkazující, ovšem ne v takové míře v jaké pomůže stránce odkazované.
Mari
Profil *
Ale pro samotné zlepšení pozice v Google vyhledavači to roli nehraje. Jde spíše o propagaci svého webu v rámci svého webu,že?
ludekbrno
Profil *
Mari:
Naopak, v pozicích vyhledávání hraje roli naprosto zásadní. Má mnohem větší vliv, než jakékoliv úpravy, které můžeš udělat na vlastním webu. Pokud se ti podaří získat pár kvalitních odkazů z cizích webů, které mají požadované klíčové fráze jako anchor text, pozice tvého webu na danou frázi letí ve vyhledávání okamžitě hodně nahoru.
Ugo
Profil
S těmi anchory se podle mě bavíte jeden o koze a druhý o voze, podle mě Mari řeší odkazy v rámci vlastní stránky (své menu) a vy mu stále opakujete jak to je s externími odkazy. Ale možná nechápu zcela.

_es:
Síce to s témou nesúvisí, no na webe máš obrázky zmenšené pomocou HTML, čo nie je dobrý nápad.
Smím se zeptat, proč to není dobrý nápad?
panther
Profil
Ugo:
Smím se zeptat, proč to není dobrý nápad?
protože taháš více dat, než je třeba. Navíc, zmenšení obrázku prohlížečem nemusí být tak kvalitní, jako grafickým editorem, který je tomu určen.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Mariho:
Vnitřní architektura webu patří k naprosto základním předpokladům jakéhokoliv úspěšného internetového projektu. Všechno se vším souvisí a všechno, co nějak ovlivní spokojenost uživatele se stránkou, se promítne, ať už přímo nebo nepřímo, silně nebo nepatrně, i do hodnocení stránky vyhledávačem. Čím dřív si uvědomíš, že tvým cílem není umístění ve vyhledávači, ale spokojený návštěvník, tím spíš pochopíš i základy SEO.
Mari
Profil *
reaguji na Petr ZZZ: to zní krásně, avšak měl jsem úplně jasně napsán web a výsledky nulové...začal jsem se věnovat, z prominutím všem těm SEO nesmyslům, na úkor krásně napsaného webu pro uživatele a výsledky začaly přicházet...tak vám nevím. Nicménně: vnitřní odkazy (tedy vně svého webu na můj web) - mám a chápu zde z diskuze, že jejich důležitost pro zlepšení pořadí v GOOGLE vyhledání je vlastně nulová. Ano uživatelům to nabídne komfort, vyhledavače to neovlivní... MÁM PRAVDU? (vnější odkazy - zde chápu jejich vysokou plnou důležitost)


pokud se ti podaří získat pár kvalitních odkazů z cizích webů, které mají požadované klíčové fráze jako anchor text
nebo-li dosáhnout toho aby např. na slovo INSPIRACE bylo udělat hyper.odkaz vedoucí na můj web? ale to je přeci stejné jako když na tom webu budu mít celý link či banner. A hlavně toto neovlivním svou technickou tvorbou, úpravou, ale pouze kvalitní komunikací...
Cody
Profil
Mari:
chápu zde z diskuze, že jejich důležitost pro zlepšení pořadí v GOOGLE vyhledání je vlastně nulová

Tak to chápeš špatně.
ludekbrno
Profil *
Mari:

Příklad anchor textu "INSPIRACE". Uděláš hypertextový odkaz, který vypadá takto: <a href="http://www.bodinspirace.cz">INSPIRACE</a>. Pokud je toto umístěno na webu, který na tebe odkazuje a je to součástí nějakého článku pojednávajícího o inspiraci, přenese se maximální možná síla pro frázi "inspirace" na tvůj web, protože se jedná o maximálně tématický odkaz. Pokud to nahradíš bannerem, který bude umístěn někde úplně mimo článek nebo dokonce v nějaké reklamní liště vedle hromady dalších reklam, hodnota takového odkazu klesá až k nule.

P.S. znovu ale opakuji, že samotné slovo "inspirace" je natolik obecné, že jej nikdo takto vyhledávat nebude, takže je i celkem k ničemu, když budeš ve vyhledávači na toto slovo na dobrých pozicích.


omlouvám se, chtěl jsem aby se zobrazil jen zdrojový kód, ale značky pre nějak nezafungovaly nebo je neumím použít :-)

Moderátor Davex: Opraveno. Příště stačí označit vnitřek [pre] a v klávesové mapě použít Funkce » Zamezit BB formátování.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Mariho:
vnitřní odkazy (tedy vně svého webu na můj web) - mám a chápu zde z diskuze, že jejich důležitost pro zlepšení pořadí v GOOGLE vyhledání je vlastně nulová

Ještě jednou a doufám naposled:
1. Vnitřní odkazy jsou uvnitř/zevnitř, vnější jsou venku/zvenku.

2. Bezprostředně důležité pro pozice ve vyhledávání jsou sice odkazy zvenku, ty ale nemají valný smysl (a mnohem hůř se získávají), pokud je špatná vnitřní architektura webu, na který mají odkazovat (nebo je-li web z jiných důvodů neatraktivní či nepoužitelný). Základním prvkem vnitřní architektury jsou odkazy uvnitř webu, tedy vzájemná provázanost stránek v rámci domény.

3. Na co ti budou návštěvy z vyhledávačů, když se jim na webu nebude líbit, třeba protože se kvůli špatné architektuře nebudou moct orientovat?

4. Píšeš, že tvůj web je starý 3 měsíce. Že "to nejdřív nechtělo fungovat" a až za nějakou dobu to fungovat začlo, vyplývá už z mládí webu a nelze z toho vyvozovat jakékoli závěry ohledně nedávno provedených optimalizačních opatření. Já jsem u některých stránek svého webu čekal jeden nebo dva roky, než se z nedohledatelných posunuly do první desítky, a jiné, stejně staré stránky byly na prvních pozicích nejmíň o rok dřív.
Cody
Profil
Dodávám, že hodnocení stránek ovlivňují jak externí tak interní odkazy.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0