Autor Zpráva
Ashgriel
Profil
Dobrý den, potřebuju vědět Váš názor ohledně zpětných odkazů. Například pokud mám web s českým kontextem a registruju ho na desítky anglických katalogů, co se stane.
1) Můžou mi zpětný odkazy uškodit (snížení PR) ? Jestli ano, tak mi to příde jako blbost, přece jenom takhle by se mohla ničit konkurence :D .
2) Pomůžou mi v pořadí ve vyhledávání ?
3) Jak se k tomu staví google a seznam ?
Petr ZZZ
Profil
Ashgriel:
...web s českým kontextem a registruju ho na desítky anglických katalogů, co se stane.

Myslím si, že je to zbytečnost, a když si představím, že by vyhledávač mohl sledovat, jak dlouho návštěvník na stránce pobude, mohlo by to možná dokonce i škodit, protože kdo neumí česky a z anglického katalogu nějakým omylem na takový odkaz klikne, hned zase uteče.
Plaváček
Profil
Ashgriel:

ad 1) Odkaz ti neuškodí, ale také nepomůže.
ad 2) S velkou pravděpodobností nepomohou.
ad 3) Seznam weby v angličtině neindexuje, takže ty odkazy neuvidí. Google je s největší pravděpodobností bude ignorovat, stejně jako drtivou většinu odkazů z všeobecných katalogů, nebo jim nebude přikládat žádnou váhu.

Suma sumárum - registrovat český web do anglických katalogů (ostatně do jakých? já znám dva, z toho jeden je placený) je kapitální békovina, která nemá žádný smysl ani pro vyhledávač, ani pro hledající lidi.
jenikkozak
Profil
Petr ZZZ:
a když si představím, že by vyhledávač mohl sledovat, jak dlouho návštěvník na stránce pobude, mohlo by to možná dokonce i škodit, protože kdo neumí česky a z anglického katalogu nějakým omylem na takový odkaz klikne, hned zase uteče.
To já si příliš dobře představit nedovedu, jak by se takový seznamácký vyhledávač mohl dovědět, zda je návštěvník ještě na stránkách katalogu, nebo jestli je už tři hodiny na webu, kam se z katalogu dostal. U Googlu by to šlo, pokud by ty weby používaly pro měření statistik Google, to je jasné. Nehledě na to, že Seznam by zřejmě o nějakém anglickém katalogu ani netušil. Takže bych řekl, že v takovém případě asi Seznam nic měřit nebude.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na jenikakozaka:

Nevím, zda dobu pobytí na stránce nějaký vyhledávač skutečně měří, ale kdybych měl konstruovat vyhledávač, asi bych se snažil něco takového zohlednit. Ty dokonce píšeš, že Google by to dělat mohl. Ale v podstatě je to jen technický detail, na kterém zas tak nezáleží. Mnohem důležitější a také robustnější vůči možnému budoucímu vývoji je pochopit filozofii vyhledávače a způsob uvažování hledajícího člověka.

Zajímavá je například úvaha, ze návštěvník zklamaný z toho, že nenašel, co hledal, je potenciální riziko pro značku a pověst webu (Marek Prokop v sedmém komentáři). Pokud někdo skutečně používá nějaký katalog místo vyhledávače, je dost malá pravděpodobnost, že bude rád, když ho anglický katalog pošle na české stránky.
ninja
Profil
Plaváček: Stále existují velmi kvalitní oborové katalogy, zejména v B2B sektoru.
helpik.JPW
Profil
Petr ZZZ:
Někde jsem četl, že Google hodnotí stránku dle BR a doby na konkrétní stránce z GA. Popravdě, kdybych měl takové možnosti (technické, peněžní i celkové IQ hlav) jako G. má, zkoušel bych to také tak nějak. Zajímavá je i informace, že například v result page ti G. oznámí, že jsi na ní 3x byl a dává ti vlastně najevo, že jsi tam nejspíš něco už našel. Zároveň mě také občas informuje, že když hledám nějakou frázi a hned ze stránky odejdu zpět na result page, nabízel nějaký odkaz (nebo co) na vyřazení stránky.

To jsou věci co? :) Google mě svými řešeními a vypracovaností prostě baví, i když mě občas potrápí :D
Plaváček
Profil
ninja:

Neříkám, že ne. Já mluvil o všeobecných katalozích (linkfarmách).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0