Autor Zpráva
Marshi
Profil *
Zdravím, před více než týdnem jsem se dostal v googlu na klíčové slovo účetnictví
na 2 místo (můj web je www.uctovani.net).

Trocha statistiky: klíčové slovo účetnictví vyhledává měsíčně 90500 lidí (zdroj) 95000/31 = 3 016 = počet dotazů za 1 den, na druhou pozici ve výsledku hledání klikne v průměru 10% lidí (zdroj) z čeho vyplývá by mi teoreticky měla tato pozice přinést 3016*0,1 = +- 300 lidí denně.

Bohužel když jsem se podíval na google analytics z minulého týdne, tak mi dané klíčové slovo přineslo denně pouhých 26 návštěvníků (zdroj), což jsou k celkové návštěvnosti webu zanedbatelné 2%.

26 návštěvníků z 3016 dotazů denně je 0,8% prokliků z druhé pozice SERP, což je podezřele málo.

Nevíte v čem je chyba, špatný popisek webu, jestli ano jaký byste doporučili? Umí to někdo vysvětlit?

Děkuji za radu
Marmasoft
Profil *
Pretoze nemas realne to druhe miesto na spominane slovo... napr. ja zo slovenska ked napisem do googlu vyhladavaci dopyt ucetnictvi tvoj web mi nenaslo... Skusal som to aj ked som si zmenil proxi na CR a znova som nevidel tvoj web na druhom mieste... Ked zistujes svoju google poziciu uisti sa, ze niesi prihlaseny na ziadnom google ucte a pre istotu restartni svoj prehliadac lebo google aj napriek odhlaseniu sleduje kazdy tvoj krok...
Homer
Profil
Je to tak, jak píše Marmasoft, Google výsledky personalizuje. Já ten web vidím na osmé pozici.
ninja
Profil
Marshi: Začněte používat Google Webmaster Tools. Tam uvidíte reálné průměrné pozice vašeho webu.
Ivy
Profil
Já ho vidím na druhém místě, hned po wikipedii. Místa jsem nastavovala Praha, Brno, Aš a Řitka a nemění se to. Místem to podle mě nebude.
Čeho má být dosaženo? Má to předpokládám přivézt nové zákazníky?
helpik.JPW
Profil
Jestli jsem pochopil zvůj zdroj o ctrl - http://searchenginewatch.com/article/2100616/Top-Google-Ranking-Captures-18.2-of-Clicks-Study (obrázek) a obdobný zdroj v mé záložce (http://searchenginewatch.com/article/2049695/Top-Google-Result-Gets-36.4-of-Clicks-Study) , tak cílem je mít kws do 5. místa v SERPu, což by dle studií mělo ukazovat nad 5% CTR.

Co máte všici s těma pozicema? Souhlasím s [#4] ninja - při kliku na "vyhledávací dotaz" vidíte nejen jak moc je úspěšný, ale i na jaké stránky při zadání konkrétního dotazu se vyhledávací dotaz dostal do podvědomí návštěvníka (zobrazil, klikl)

Počet zobrazení - ovlivníte titulkem a popisem.
Počet kliknutí - ovlivníte zejména popisem.
CTR je pouze vypočtená hodnota z výše napsaných. Nic víc, nic míň.
Pozice - vesměs (i dle článku) je v podstatě tedy jiná interpretace CTR.

Místa jsem nastavovala Praha, Brno, Aš a Řitka a nemění se to
Ano Google personalizuje. U mě jste na 2. místě. Ono na místě nemusí třeba záležet. Jistě si G. ukládá do sušenky mnohé konkrétní údaje o konkrétním PC. Tím právě nabízí to, že když zadáte několikrát např "šatičky pro psa" a kliknete v SERPu vícekrát na jeden odkaz, G. Vám tento odkaz po nějaké době nabídne v SERPu výše. Uvažuje logicky: soudí, že jste hledala co jste našla a byla jste spokojená. Z pravidla též v SERPu ukáže, že na danou podstránku jste byla 4x a pokud ji budete hned opouštět, bude Vám zase ukazovat, pravý opak! To mám vyzkoušeno.
Také jistě záleží na prohlížeči a zda jste v G. přihášena. G. Chrome je zásobárna informací o každém z nás. Možná dokonce i po odinstalování (dle Firewallu). Jen na okraj, někde jsem četl, že Google v určitých souvislostech pomáhá v americe policii (resp FBI) - pokud to tedy není plk

Takže:
- popisek - krátký (ne moc - jinak se zobrazí v GWT), výstižný, obsahující kw a call to action
- pozice - je zhruba jiné vyjádření CTR - stačí GWT a neplatit si nástroje
Marshi
Profil *
Jojo, to tom vim že google hodně indivializuje vysledky na základě cookies, historie a dalších spoustě věcí. Zkoušel jsem pozici i z jinych počítačů, kde jsem nebyl přihlášen + co změřil collabim a všude 2 místo.
Ninja: diky tam jsem se nekoukal a asi jsem blíže odpovědi: link průměrna pozice je 2,6 , ale vyhledávacích dotazů pro toto klíč. slovo je vyrazně míň než zase píše nástroj google keywords, tak nevim proč tyhle dva nástroje od googlu ukazují různé hodnoty.

Ivy: Má být dosaženo toho že přitáhne nové návštěvníky, web slouží jako porada účetním, dál prodává inzerci na základě návštěvnosti.
ninja
Profil
Marshi: Zadával jste do Google Keywords Tool přesnou shodu, nebo volnou? To bude pravděpodobně ten rozdíl. Pokud jste zadal jen účetnictví, vrátí vám přibližný počet všech hledání, které obsahuje slovo účetnitcví nebo jeho synonymum. Tedy například "program na účetnictví", "účetní kniha", atd.
helpik.JPW
Profil
Marshi:
toto klíč. slovo je vyrazně míň než zase píše nástroj google keywords
Mě to na webech někdy také občas nesedí.

Nicméně první co musíte zajistit je "zobrazení" daného kw v GWT (pokud bereme v úvahu základy SEO, tedy nekopírovat a black hat SEO apod).

"Zobrazení "se zajistí analýzou klíčového slova, což jak se zdá víte co je. Toto klíčové slovo se musí nacházet v textu nebo anchoru odkazu a samozřejmě lidi přilákat tímto klíčovým slovem i do title a description. Pokud se ve zmiňovaných častech ostatní klíčová slova (dle GKTool, Seznam collation ) nacházet nebudou, mohou se sice zobrazovat v GWT, ale myslím si, že většina se nezobrazí, jelikož např. konkurenti mají na to dané další klíčové slovo lepší optimalizaci.

Pokusím se vysvětlit tak, jak to chápu já. Pokud jste na cestě autem z A do Z (kde Z je top 5 v result page) a jste v místě B, neukáže se Vám ve výhledu zatáčka F (Vámi požadované klíčové slovo zjištěné analýzou hledanosti tématu), jelikož pro Google zatím nesplňujete algoritmus těch desítek konkurentů, které jsou před Vámi. Pokud tedy mít delší ocas (více klíčových slov), musíte na ně vytvořit vhodný obsah. Pak budete mít větší pravděpodobnost, že se kw2 někde v result page objeví, tím pádem i v GWT ... atd atd

Snad jsem napsal srozumitelně
ludekbrno
Profil *
Mě by osobně v popisku SERP poněkud odradila fráze "účení osnovu". Je škoda, že se ani dvě krátké věty, které obvykle rozhodují o tom, jestli vyhledávající člověk na odkaz v SERP klikne nebo ne, nedají napsat bez překlepu.
Petr ZZZ
Profil
helpik.JPW:
U mě jste na 2. místě.

Nějak nechápu. S čím je Ivy u tebe na 2. místě?
Marek Prokop
Profil
Proč to stále řešíte, když už Ninja odpověděl? Ta hledanost 90 tisíc je přeci nesmysl.
Marshi
Profil *
Vyřešeno, ano je to tím že je rozdíl mezi přesnou a volnou shodou vyhledávání viz link, na to se musí dávat velký pozor když je člověk v GWT, jinak ho to mystifikuje jako mě, ještě jednou děkuji ninja

ludekbno : tak tohodle překlepu jsme si ani nevšiml, děkuji za upozornění
helpik.JPW
Profil
Petr ZZZ:
Nějak nechápu. S čím je Ivy u tebe na 2. místě?
Už nevím jaké jsem měl myšlenkové pochody. Myslel jsem samozřejmě dotaz "učetnictví" na ucetnictvi.net pro Marshi. Krom toho šlo o personalizaci, tak proč nenapsat, jakou pozici vidím já. Nemyslím, že je podstatné se tím zabývat.

Marshi:
Ještě dodám, že Váš web je v češtině a určen pro český trh a tudíž by Vás měl zajímat sloupec "Místní objem vyhledávání za měsíc". Ne vždy jsou hodnoty stejné jako ve Vašem případě.

OT: Proč mám takový pocit, že jsem tu odpovídal a má odpověď tu není?
Petr ZZZ
Profil
helpik.JPW:
Citovals Ivy a psals jí, že je u tebe na druhém místě. Pravděpodobně jsi měl na mysli ne Ivy, ale web Marshiho. Není to poprvé, co mám pocit, že píšeš příspěvky rychleji než je vymýšlíš, proto mi to zas tak nepodstatné nepřipadá. ;-)

Proč mám takový pocit, že jsem tu odpovídal a má odpověď tu není?
Tobě se nezobrazuje červená klikatelná hláška "Moderátor přesunul Váš příspěvek"?
helpik.JPW
Profil
Petr ZZZ:
Citovals Ivy a psals jí, že je u tebe na druhém místě
Ano citoval jsem jí a odpověděl jsem obecně (k personalizaci výsledků google a kde se mi tatatelův web zobrazuje). Ivy web neuváděla. Jste jediný, co do toho vrtá. Nesouvisí to s [#1] Marshi a já se k tomuto vyjadřovat už nebudu.

Ivy, ale web Marshiho
Nenapsal jsem to snad?

Není to poprvé, co mám pocit, že píšeš příspěvky rychleji než je vymýšlíš, proto mi to zas tak nepodstatné nepřipadá. ;-)
A není poprvé co opakujete to, co ostatní napsali před Vámi :). Já se snažím odpovědět co nejvíce a nejlépe jak to jde (pokud je čas) a u každého příspěvku být nemusím.

Tobě se nezobrazuje červená klikatelná hláška
2x se mi zobrazila u jiných příspěvků, takže tím to zřejmě nebude ... z čehoš usuzuji, že jsem asi nakonec neodpověděl nebo měl odpověď v textarea a v jiném panelu něco někde dočítal. Prostě asi má chyba.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0