Autor Zpráva
Internetto
Profil *
Ahoj všetci,

1/ mám nový eshop s neunikátnym obsahom /produktové popisy/ preberaným cez xml feed dodávateľa a nevidím veľa možností získavať návštevníkov priamo z Google optimalizáciou, pretože položiek eshopu sú tisíce a často sa menia takže nemám šancu vytvoriť unikátne produktové popisy

2/ chcem spustiť podporný blog o produktoch z eshopu, cieľom blogu je získavať návštevnosť z Google /vďaka unikátnemu obsahu atd./ a návštevníkov posielať na eshop kde by sa z nich mali stať zákazníci :-)

3/ za týmto účelom bude každý príspevok na blogu detailným popisom konkrétneho produktu alebo produktovej rady a na konci každého príspevku bude vždy link - odkaz na ten produkt alebo produktovú radu v eshope kde sa dá kúpiť

Takýto blog by asi mohol Google vnímať negatívne, preto zvažujem že všetky odkazy z blogu na eshop by mali dostať NOFOLOW aby to nebolo vyhodnotené ako nejaký LINKSPAM. Čo si o tom myslíte, má takáto kombinácia obsahovo unikátneho blogu a neunikátneho eshopu šance na úspech? Je to ten správny prípad keď treba nasadiť na odkazy nofollow?
ludekbrno
Profil *
Internetto:
Takýto blog by asi mohol Google vnímať negatívne, preto zvažujem že všetky odkazy z blogu na eshop by mali dostať NOFOLOW aby to nebolo vyhodnotené ako nejaký LINKSPAM.

Z jakého důvodu se domníváš, že toto bude google považovat za LINKSPAM? Neumím si představit přirozenější odkaz, než popis nějakého výrobku s odkazem, kde jej koupit. Podle mě toto je právě to jediné (kromě samotných popisků v e-shopu), co tě může odlišit od konkurence se stejným zbožím a popisky. A atributem nofollow to celé zabiješ. Tedy alespoň ve smyslu pomoci pozici ve vyhledávání.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Internetta:
Já nějak nechápu celý ten koncept. Pokud se položky éšopu často mění, jak to pasuje dohromady se statickými stránkami blogu, kde budou popisky a odkazy neměnné? To chceš z určité stránky blogu posílat brouzdala co chvíli na jiný produkt éšopu? Pokud plánuješ něco takového, obávám se, že to fungovat nemůže, protože brouzdal bude zmaten, stránku rychle opustí a Google to vyhodnotí jako že poslal brouzdala na stránku, kterou nehledal. Ledaže by na stránce blogu s popiskem produktu brouzdal dlouho pobyl, to pak netuším, jak se Google postaví k situaci, kdy 95 % všech návštěvníků stránky blogu hned zase opustí stránku, na kterou se z blogu prvním kliknutím dostali.

Obecně bych se ale zaměřil především na komfort a spokojenost brouzdala. Dnešní vyhledávače jsou natolik sofistikované, že dřív nebo později poznají a odmění web, na kterém se brouzdalovi líbí. A naopak.
Internetto
Profil *
ludekbrno: Z jakého důvodu se domníváš, že toto bude google považovat za LINKSPAM? = chcem vybudovať blog v ktorom každý príspevok končí linkom na ten istý eshop... Pri frekvencii 3 príspevky denne by to bolo ročne 1095 blogových príspevkov a zároveň 1095 odkazov - z hľadiska nejakých algoritmov Google by to možno mohlo byť vyhodnotené negatívne? Google predsa sleduje aj to, keď vlastním viacero webov s rovnakým zameraním a ich vzájomné väzby.

nofollow to celé zabiješ. Tedy alespoň ve smyslu pomoci pozici ve vyhledávání. = eshopu neplánujem cielene budovať pozície vo vyhľadávaní, keďže jeho obsah /produktové popisy/ sú prevzaté od dodávateľa a teda neunikátne, také isté ako v ďaľších už dávno zabehnutých eshopoch. Pozície vo vyhľadávačoch budem budovať len blogu.

Petr ZZZ: Pokud se položky éšopu často mění, jak to pasuje dohromady se statickými stránkami blogu = v tom problém až tak nevidím, ak návštevník príde z blogu na eshop a cieľový produkt už nie je v eshope bude presmerovaný priamo na produktový rad toho produktu - to by snáď mohlo stačiť vzhľadom na pomerne výhodné cenové a dodacie podmienky navnadiť brouzdala aby pokračoval, neodchádzal, nakupoval.

Obecně bych se ale zaměřil především na komfort a spokojenost brouzdala. Dnešní vyhledávače jsou natolik sofistikované, že dřív nebo později poznají a odmění web, na kterém se brouzdalovi líbí. A naopak. = áno, na to sa musím prioritne zamerať.
ludekbrno
Profil *
Internetto:
Pri frekvencii 3 príspevky denne by to bolo ročne 1095 blogových príspevkov a zároveň 1095 odkazov - z hľadiska nejakých algoritmov Google by to možno mohlo byť vyhodnotené negatívne? Google predsa sleduje aj to, keď vlastním viacero webov s rovnakým zameraním a ich vzájomné väzby.

Já jsem to pochopil tak, že každý odkaz půjde na konkrétní výrobek v eshopu. Pokud by měl jít jen na domovskou stranu, tak to asi úplně rozumné není. Nicméně to nemůže eshopu uškodit, v nejhorším případě mu to nepomůže, protože google prostě bude tisíce odkazů z jednoho blogu na jednu stránku eshopu ignorovat.
Internetto
Profil *
ludekbrno: že každý odkaz půjde na konkrétní výrobek v eshopu = áno, je to tak. Ale predsa len by šlo o masívne linkovanie z blogových príspevkov jedného jediného blogu na produkty jedného jediného eshopu.

V tomto prípade mi na SEO eshopu vôbec nezáleží, všetko stavím na podporný blog a neviem či nie je z pohľadu algoritmov google takéto linkovanie príznakom nejakého linkspamu - to by atribút nofollow myslím mohol vyriešiť.
ludekbrno
Profil *
Internetto:
Proč by to prosímtě měl být LINKSPAM? Počet neřeš, toto je přece jasný příklad přirozených a pro návštěvníky užitečných odkazů. Tedy nějaký unikátní textík o výrobku a z něj odkaz do eshopu na konkrétní výrobek. Na tom není ani stín něčeho nekalého. Pokud by se to googlu zdálo podezřelé, maximálně to dojde na stůl nějakému člověku pro kontrolu a ten tam nic nenajde. V nejhorším případě se stane to, že google prostě bude nadbytečné odkazy ignorovat, ale nevidím jediný důvod, pokud každý článek bude odkazovat na jiný výrobek. Rozhodně to ale nemůže čemukoliv uškodit, takže nějaké nofollow bych v tomto případě určitě neřešil.
Petr ZZZ
Profil
Internetto:
Nejspolehlivěji asi posoudíš postoj vyhledávače, když budeš postupovat podle následující úvahy:

• Vyhledávač hledá a chce najít a nabízet, aby ho lidi používali, protože jen tehdy se může živit reklamou – když ho lidi používají. Je rád, když je na internetu zajímavý obsah, kvůli kterému lidi na internet chodí, a tento obsah z vlastního obchodního zájmu indexuje a uvádí ve známost.
• Vyhledávač chce nabízet výsledky, se kterými budou hledající spokojeni – zase protože potom ho budou lidi používat.
• Je tvůj koncept ku prospěchu a spokojenosti hledajících? Potom můžeš vycházet z toho, že ani vyhledávač nebude mít námitek.
Internetto
Profil *
ludekbrno, Petr ZZZ: Ďakujem vám obom za cenné názory a želám mnoho úspechov.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0