Autor Zpráva
Petr12
Profil *
Dobrý den,

je nutné v doméně dodržet přesně klíčové slovo na které chci web optimalizovat pro vyhledávače.
Jde mi o to, že web optimalizuji na slovo služby např., líbí se mi ale více doména sluzba.cz. Mám raději volit doménu, která se mi líbí nebo dodržet přesně to slovo v doméně - služby na které optimalizuji - má to nějakou cenu přesné dodržení nebo je to jedno a na dané slovo služby na tom budu u obou domén ve vyhledávačích stejně?
Pokud je tam rozdíl tak zhruba procent. jaký? Další SEO optimalizace neberu v úvahu s těmi počítám.

Díky za názory.
panther
Profil
Petr12:
na doméně až tolik nezáleží - je prakticky jedno, zda zvolíš název domény v jednotném či množném čísle (ideálně si pořiď obě a jednu přesměruj na druhou).
Cody
Profil
Petr12:
Je to dobré když to sedí přesně, ale není to nezbytné.
Petr12
Profil *
Cody:
Taky si myslím, že to je dobré když tam je přesná shoda. Ale to co nevím jak moc je to důležité.
Nevím jakou doménu zvolit podle čeho se rozhodnout ....
petrik001
Profil
Pro optimalizaci pro vyhledávače nemá název domény žádný zásadní význam, možná žádný. Doménu bych volil co nejkratší (4 - 5 písmen) a lehce zapamatovatelnou. Důležitější než název domény je její stáří, podíval bych se po doménách na prodej.
Cody
Profil
Petr12:
Zvol takovou doménu, která se ti líbí a která odráží obsah webu. A ano, jak píše petrik001 dobře zapamatovatelná je bonus. Ideálně bez složitého psaní.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na petrika001:
Shoduje-li se název domény s klíčovým slovem, domnívám se, že to v SEO význam má. Potíž je spíš v tom, že více méně všechny atraktivní domény typu auto.cz, knihy.cz nebo hokej.cz jsou dneska už obsazené.
ludekbrno
Profil *
Petr12:
Podle mě to má význam zabedbatelný. Na prvních místech vyhledávání málokdy nacházím weby s přesným klíčovým slovem v doméně. Většinou je tam název firmy nebo webu z oboru. Na svých webech taky nemám v doméně přesné klíčové slovo (dokonce neobsahují vůbec dané slovo v žádném tvaru) a přesto se docela daří. Smyslem fulltextového vyhledávání je poskytnout relevantní obsah stránky, ne název domény. Snad kdyby existovaly 2 weby srovnatelné kvality včetně zpětných odkazů, tak by si mohly vyhledávače pomoci v rozhodování, který z nich upřednostnit, doménovým jménem. Jinak ale myslím, že to je nepodstatné.
Cody
Profil
Petr ZZZ: ludekbrno: Význam to má, ale ne natolik zásadní, pokud je zbytek webu dobře optimalizován, pak můžeme mít doménu jakoukoliv, podívejte se na domény jako Alza.cz nebo Zappos.com:-)
ludekbrno
Profil *
Cody:
Jj, tak jsem to myslel. Pokud je web obsahově dobrý, tak doména není důležitá. Většina firem ma v doméně své jméno a ne klíčové slovo.
Petr12
Profil *
No já bych se snažil všemi možnými prostředky přeskočit konkurenci, i když jak píšete zásadní věc to není. Klíčové slovo do domény každopádně zvolím. Bohužel mi nikdo nedokáže nějak konkrétně říct jestli to vyhledávače, že tam je přesně to slovo X slovo tam je sklovoňované/v množném čísle berou v potaz. Díky
Petr ZZZ
Profil
Nejrozšířenější vyhledávače už dnes umí skloňovat a zabývají se dokonce i sémantikou (např. při posuzování relevance stránky na hledané heslo pracují se synonymy). Přesná shoda by mohla hrát roli nanejvýš u nějakých málo používaných slov, která vyhledávač ještě nemusí mít v databázi skloňovaných tvarů. Ale vzhledem k tomu, že význam domény není příliš velký, snadno případnou odchylku vyřešíš tím, že dané slovo vyskloňuješ v textu stránky.
ludekbrno
Profil *
Petr12:
Tak 100% ti to nikdo neřekne, váhy jednotlivých kritérií jsou tajné a navíc se poměrně často mění a ještě se liší mezi vyhledávači. Jistota ale je, že to nic zásadního není a důkazem jsou hromady klíčových slov, na která ve výsledcích jsou obsahově odpovídající weby, které ale jiné doménové jméno. Skloňování vyhledávače umí taky, ale nepřesným tvarem slova se účinek domény celkem jistě dále snižuje.
jenikkozak
Profil
Petr12:
Osobně si myslím, že je to fuk. Neřekl bych, že je šťastný nápad optimalizovat celý web na jedno slovo nebo frázi. Na můj webík s cca 30 000 UIP/měsíc se dostali lidé na cca 23 000 unikátních slovních spojení (kdybych měl na každé kupovat doménu, vyjde mě to na tři miliony). Nehledanější fráze má +- 1,5 % podíl v příchodech návštěvníků z vyhledavačů. Pro mne je těch 98,5 % významnějších než jedna superfráze, pro kterou bych sháněl doménu. Ta fráze, která má dnes 1,5 %, před pár měsíci neměla ani půl procenta. Nejsem žádný seogénius, aby se mi nestalo, že web ve výsledcích klesne na určitá slovní spojení. Ale díky tomu, že nejsem závislý na jednom slově, se mi jeho úplný výpadek z vyhledávání v návštěvnosti v podstatě nijak nepromítne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0