Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
jirkapinus Profil |
#1 · Zasláno: 15. 3. 2012, 13:30:58
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se jedná o spam, pokud vybraným firmám (jeden email vždy pro jednu firmu) rozešlu email s Doporučením pro zlepšení jejich webu, které jim poskytne radu zdarma a přiloženou obchodní nabídkou. Můžu být za odesílání tohoto emailu penalizován ve fulltextu pro doménu, ze které je web odesílán? JK |
||
Kajman Profil |
jirkapinus:
„zda se jedná o spam“ Pokud nevyjádřili dříve souhlas, že chtějí od Vás dopis dostat, tak asi ano. (Můžete jim ale poslat papíry klasickou poštou nebo jim zavolat.) Nedávno byl shrnující článek na rootu. |
||
_es Profil |
#3 · Zasláno: 15. 3. 2012, 14:08:25
Kajman:
„Pokud nevyjádřili dříve souhlas, že chtějí od Vás dopis dostat, tak asi ano.“ Ja som z odkazovaného článku pochopil, že môže aj bez súhlasu, ak je napríklad ich mail zverejnený na ich webstránke. No nemôže im písať opakovane, ak sa vyjadrili, že si už obchodné ponuky od neho neželajú. |
||
Kajman Profil |
#4 · Zasláno: 15. 3. 2012, 14:32:05
_es:
Moc se v tom neorientuji, ale právě podle toho článku mi přislo, že takhle to funguje jen pro adresáty, se kterými už mám dřívější obchodní vztah. Z toho usuzuji, že pokud jirkapinus chce oslovovat nově nalezené firmy, bude mail bez předchozího souhlasu spamem. |
||
_es Profil |
#5 · Zasláno: 15. 3. 2012, 17:32:44
Kajman:
„Z toho usuzuji, že pokud jirkapinus chce oslovovat nově nalezené firmy, bude mail bez předchozího souhlasu spamem.“ Možno áno, možno som celkom nepochopil pojem „stávající zákazník“. No ak firma na svojom webe zverejní nejaký e-mailový kontakt, tak na aký účel ho vlastne zverejní? Nie je to aj na účel odosielania obchodných ponúk? |
||
Petr ZZZ Profil |
#6 · Zasláno: 15. 3. 2012, 18:13:33
_es:
„možno som celkom nepochopil pojem ‚stávající zákazník‘.“ To je zákazník, se kterým už předtím měla firma obchodní vztah. „No ak firma na svojom webe zverejní nejaký e-mailový kontakt, tak na aký účel ho vlastne zverejní?“ Třeba na to, aby jim někdo napsal "mám zájem o deset krabiček lipového čaje z Vaší nabídky, pošlete mi je prosím do kuchyně, fakturu prosím do kanclu". |
||
Cody Profil |
#7 · Zasláno: 15. 3. 2012, 19:09:36
Ano, je to spam, protože je to obchodní nabídka.
|
||
_es Profil |
#8 · Zasláno: 15. 3. 2012, 22:29:55
Petr ZZZ:
„Třeba na to, aby jim někdo napsal "mám zájem o deset krabiček lipového čaje z Vaší nabídky, pošlete mi je prosím do kuchyně, fakturu prosím do kanclu".“ No ale to je tiež „obchodná ponuka“ - na nákup. Ak trebárs firma nemá zverejnený cenník, tak ešte viac. Kajman: „Můžete jim ale poslat papíry klasickou poštou nebo jim zavolat.“ Zavolanie telefónom asi tiež patrí medzi „elektronické prostriedky“ z článku. |
||
Petr ZZZ Profil |
#9 · Zasláno: 15. 3. 2012, 22:51:09
Reaguji na _es:
Ten článek na rootu jsem zatím nečetl, ale předpokládám, že v dané souvislosti je třeba rozlišovat, zda ten, kdo jako první navazuje kontakt, je v roli zákazníka, tedy toho, kdo reaguje na existující nabídku zboží či služby, o kterou projeví zájem nebo o které si žádá další informace, nebo zda je v roli obchodníka, který chce službu či zboží (potenciálnímu zákazníkovi) nabídnout. Jde tedy o klasické rozlišování mezi poptávkou a nabídkou. Mám pocit, že nabízet bez vyžádání služby či zboží telefonicky je rovněž zakázané (aspoň v Rakousku to tak myslím je a očekával bych, že taková věc bude řešena v celé EU shodně). |
||
margin Profil * |
#10 · Zasláno: 16. 3. 2012, 01:38:11
Petr ZZZ:
„očekával bych, že taková věc bude řešena v celé EU shodně“ Cituji z výše odkázanéno článku: "Dle názoru publikovaného na webu UOOU jím není ani telemarketing, pokud není realizován hlasovým automatem, což se může ve světle výše uvedené definice elektronických prostředků jevit jako zvláštní." |
||
Časová prodleva: 11 let
|
0