Autor Zpráva
wifi_jirka
Profil *
Ahoj,
donedávna se mi dařilo pomocí <Title> a <meta name=description> pěkně zajistit, aby ve výsledku vyhledávání měla stránka opravdu pěkný titulek a k němu relevantní popis.

U tří posledních stránek je titulek v pořádku, ale ve výsledku vyhledávání mu Google přiřadil description, který je vygenerovaný ze samotného obsahu (v mém případě z blogového příspěvku) - což je nevyhovující.

Tagy v kódu vidím správně, titulek používám pořád stejně. Na Seznamu jsem na tom stejně.
Porovnal jsem s několika svými staršími stránkami - konstrukci mám pořád stejnou, na několika z nich jsem tento nešvar také objevil.
Skoro se mi zdá, jako by na stránkách, kde přibývají příspěvky Google generoval description sám a tam kde je první stránka statická, tam je description použitý z meta tagu ...

máte někdo nějaký nápad, tezi apod ?

Díky
Str4wberry
Profil
Google si sestavuje popisek z obsahu stránky v případě, že se mu k hledanému výrazu hodí více než popisek ze zmíněné značky.
Plaváček
Profil
wifi_jirka:

Google si občas podle svého sestaví i TITLE :) Neexistuje žádná stoprocentně účinná metoda, jak vyhledávače donutit použít meta description.
wifi_jirka
Profil *
Hm, tak to jsem netušil ....
vždycky mi to vycházelo celkem pěkně, ale když jsem po čase projel svoje a zákaznické weby, tak jsem zjistil, že to není to pravé ořechové :-(
Marek Prokop
Profil
K předchozím odpovědím jen doplním, že vyhledavače nepřiřazují stránce jeden neměnný úryvek. Přiřazují ho (v jednom daném okamžiku) kombinaci stránky a dotazu. V podstatě se ho snaží vybrat tak, aby na dotaz co nejlépe odpověděl.
pepperos
Profil
Myslím, že pravidlo příspěvky/statické generování/description, které jste zmínil, neplatí.

Zkusil bych texty trochu pozměnit a zkusit se víc zaměřit na pomoc uživateli. Pokud jde o příspěvky, musíte věřit, že si Google vybere to nejvhodnější.
wifi_jirka
Profil *
pepperos:
Myslím, že pravidlo příspěvky/statické generování/description, které jste zmínil, neplatí.
ZKusím to trošku posledovat ... momentálně jsem trochu překvapen, ale je to určitý podnět pro mně na zamyšlení ...

musíte věřit, že si Google vybere to nejvhodnější.
No, nevybral no :-)

Marek: zkoušel jsem dotazy na doménu. Tj. doména např "Jirka.cz" a dotaz "Jirka" ...
tak nějak jsem spoléhal, že v takovém případě je ideální pro vyhledávač použít právě description...
Str4wberry
Profil
No, nevybral no :-)

O tom se dá bez konkrétního příkladu jen spekulovat.
Plaváček
Profil
wifi_jirka:

Neplatí to obecně, ale Google často použije description u odpovědí na dotaz, u kterých si je téměř jist, že jde o stránku, kterou člověk hledá. Viz třeba "Plaváčkův Blábolník" (blabolnik.cz) nebo "elektrokola Ostrava" (topkolo.cz). V obou uvedených příkladech Google použil meta description. Pro jiný dotaz už ale nemusí. Víc ti asi nikdo neporadí.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0