Autor Zpráva
wifi_jirka
Profil *
Ahoj,
tenhle dostaz je trošičku mimo SEO, ale zas ne tak docela :-)

Co byste doporučili pro propagaci eShopů (kromě kvalitního SEO :-) ?

Máte zkušenosti s placenou reklamou v Seznamu ? (pár mých klientů nyní zkouší, ale zatím nemám relevantní data).
Taky jsem dostal nabídku od 1188 - myslíte, že má význam ?
Případně mě zajímají jakékoli jiné služby ...

Je to docela subjektivní téma, moc se nemohu dopátrat nějakých objektivních dat, ale pokud by některé z těchto služeb fungovaly a byl by zde dobrý poměr cena/výkon, pak bych je třeba i rád využil.

Dík za jakékoli komentáře ...
Marek Prokop
Profil
Wifi_Jirko, inspiroval jste mne k tomuto obrázku. Díky.

Nevykládejte si to, prosím, zle. Nechci být sarkastický. Jen mne to trápí, protože lidí, kteří se představují slovy "mám e-shop" nebo se jako ve Vašem případě ptají "jak propagovat e-shop", je hodně a zřejmě si neuvědomují, že mají dost vážný problém.

Ale zpět k Vaší otázce. Pokud ji neupřesníte, mohu Vám doporučit jen to, abyste zkusil reklamu na místech, kde se nachází Vaše cílová skupina.
pepperos
Profil
Marek: Pěkný obrázek a pěkně řečeno. :-)
wifi_jirka
Profil *
Marek : já to chápu. Problém je v tom, že nechci mluvit o konkrétním eShopu (plně si uvědomuji, že poradit je o něco těžší).
Nicméně některé věci lze zobecnit a vždy je možné prezentovat nějaké zkušenosti, pokud jsou k dispozici - a o ty mi jde.

Např. firma 1188 nabídla propagaci mému zákazníku za cca 2000 kč. Není to moc peněz pokud to přinese užitek, není to ani moc peněz třeba na vyzkoušení, pokud je člověk smířen s tím, že o ně přijde. Také to ale jsou peníze, o které člověk přijít nechce, pokud není nakloněn tomu že něco riskne. Ne vždy se v těchto případech jde obejít bez částečného rizika, ale přece jen jej lze částečně odhadnout.

Zmíněná firma kontaktovala zákazníka, ten byl reklamě nakloněn, ale poprosil mě o schválení. Když jsem se zástupcem 1188 hovořil, tak jsem ale došel k některým detailům, které nevypadaly až tak přesvědčivě. Jejich statistiky totiž sledují určitou oblast služeb a lokalitu. Bohužel oblast je příliš rozsáhlá - na úrovni kraje, takže související statistika klidně může vypovídat hlavně o krajském městě, ale může být naprosto zkreslující pro okresní nebo neokresní město. Taky oblast služeb je rozsáhlá např. skupina wellness+masáže+sauny je pro samotného maséra taky nečitelná.

Z těchto statistik firmy 1188 tedy nevyplývá nic, dokonce mám skoro pocit jestli tahle neprůhlednost třeba není účel. Křivdit ale nechci.

Takže co by mi pomohlo jsou zkušenosti tohoto typu:

- službu jsem objednal pro klienta z menšího města. Za rok přišlo 10 zákazníků. Ti utratili 3000 Kč takže zákazník byl lehce v plusu
- službu jsem objednal pro zákazníka z většího města. Přišlo 100 zákazníků. Néklady byly 2000, vydělali jsme 100*1000 ...
- službu jsem objednal, za celý rok nepřišel nikdo
Marek Prokop
Profil
Wifi_jirko, Vy to možná chápete, ale já ne. Jak chcete propagovat e-shop, o kterém nebudete mluvit. Vždyť to vůbec nedává smysl. Rozumím, že když pracujete pro klienta, nemůžete o něm mluvit bez jeho svolení, ale tak se s ním, proboha, nějak domluvte, nebo mu řekněte, ať se na to jde zeptat sám. Takhle to opravdu nejde a nikam se nedostanete.

Obecně k té reklamě:

Většině e-shopů (což neznamená všem, ale tak 80-90 procent to asi bude) se vyplatí PPC reklama ve vyhledávání (ne v obsahu), tj. AdWords a Sklik. Ceny začínají na cca. 20 haléřích za klik. Když tedy nepočítám náklady na naučení a správu systému, lze vzorek 1000 návštěv, který by již mohl stačit na odhad návratnosti, pořídit za 200 Kč.

Ale taky se pro daný sortiment nemusí PPC ve vyhledávání hodit, třeba proto, že se nedokážete dostat pod 20 Kč/klik nebo nemáte dostatečně konkurenční nabídku nebo z jakéhokoli jiného důvodu. Pak se naopak může podařit PPC v obsahové síti nebo na Facebooku. Nebo nějaký obsahový marketing, nebo display reklama na oborových serverech, nebo sponzoring nějakých on-line komunit, nebo cokoli jiného.

Těch možností jsou prostě stovky.
ashi
Profil
Dobrý den pane Prokope,

co si myslíte, že by pomohlo tomuto konkrétnímu eshopu http://www.obchodpetrklic.cz/? Jedná se o nový eshop zeměřený na drogistické zboží. Zatím se na něm nenachází příliš velký sortiment zboží.

Jelikož se v internetovém marketingu příliš nevyznám, potřeboval bych poradit, na co se zaměřit nejdříve?

Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.

Ondra
Marek Prokop
Profil
Ondro, dobře optimalizovanou kampaní v AdWords a Skliku by se asi dalo dostat na cenu za klik mezi 2-4 korunami. V AdWords zřejmě i pod 2 koruny. Jestli se to vyplatí netuším, protože nevím, jaký máte průměrný zisk z objednávky a konverzní poměr.

Z mého pohledu ten obchod moc nefunguje. Zkusil jsem si něco hodit do košíku a zjistil jsem, že mi to nedovezete a ani to nemůžu zaplatit kartou, jak naznačují ikonky vlevo na úvodní stránce. Není úplně nejlepší nápad utrácet za reklamu, dokud si nejste jistý, že dokážete své zboží návštěvníkům prodat.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: