Autor Zpráva
jirkasak15
Profil
Ahoj,
snažím se vytvořit si svůj vlastní RS a chci se zeptat na správný tvar URL.

zápis 1
www.neco.cz/prvni-clanek

zapis 2
www.neco.cz/index.php?p=prvni-clanek

Je mi jasné že příklad 1 vypadá hned na první pohled lépe, ale dělají vyhledávače mezi příkladem 1 a 2 nějaký rozdíl?
jenikkozak
Profil
jirkasak15:
ale dělají vyhledávače mezi příkladem 1 a 2 nějaký rozdíl?
Jistě, jsou to dvě různé adresy. Ale že by se jim jedna z nich líbila výrazně více, se nedá říct. Důležitý je obsah dokumentu, ne jeho adresa.
jirkasak15
Profil
jenikkozak:
děkuji ...
Marek Prokop
Profil
Vyhledavače budou statisticky častěji dávat přednost těm URL, kterým dávají přednost uživatelé, což je v tomto případě asi to první.
pepperos
Profil
Určitě první varianta. Statická URL je lepší než dynamická (druhý případ). Navíc se na ní i lépe odkazuje.
Lukáš Pítra
Profil
První varianta je lepší pro člověka i pro vyhledávač.
Str4wberry
Profil
Co ti na URL „www.neco.cz/index.php?p=prvni-clanek“ přijde dynamičtějšího a proč si myslíš, že se na ni hůře odkazuje než na „www.neco.cz/prvni-clanek“, pepperosi?
_es
Profil
Marek Prokop:
Vyhledavače budou statisticky častěji dávat přednost těm URL, kterým dávají přednost uživatelé, což je v tomto případě asi to první.
Koľko užívateľov zadáva prvú alebo druhú variantu pomocou klávesnice do adresového poľa prehliadača? Ak sa v drvivej väčšine na oba tvary adries dostanú z odkazov, tak by na ich tvare malo záležať veľmi málo. U adresy typu neco.cz to bude asi výrazne iné.
Marek Prokop
Profil
_es:
Koľko užívateľov zadáva prvú alebo druhú variantu pomocou klávesnice do adresového poľa prehliadača?

To netuším, ale o ničem takovém jsem nepsal, takže mi není moc jasné, na co reagujete.
_es
Profil
Marek Prokop:
To netuším, ale o ničem takovém jsem nepsal, takže mi není moc jasné, na co reagujete.
Na toto:
Vyhledavače budou statisticky častěji dávat přednost těm URL, kterým dávají přednost uživatelé, což je v tomto případě asi to první.
Ak užívatelia tú adresu manuálne nepíšu do adresového poľa, ako to je časté pri adrese typu neco.cz, tak prečo by mali dávať prednosť prvej variante? Skôr by im to asi malo byť jedno, či nie? Možno je teoreticky nejaká výhoda z pohľadu užívateľa na adresu, no na ten účel snáď slúži element title.
Str4wberry
Profil
Třeba na tu adresu bez zbytečných znaků raději klikne člověk ve výsledcích hledání nebo ji ochotněji přepíše z papíru. Asi by se daly vymyslet další případy.
Marek Prokop
Profil
[#10] _es

Myslím, že URL se několikařádově častěji čte, než píše. Je známo, že Google vliv zobrazovaného URL na rozhodování uživatelů velmi podrobně a dlouhodobě testoval a některé poznatky z těch testů i zveřejnil. Lze dohledat.
_es
Profil
Marek Prokop:
URL se několikařádově častěji čte, než píše
To je predsa jasné, lebo je zobrazené v adresovom poli prehliadača. Otázne je, prečo by mala užívateľa, ak sa dostáva na stránku v takýchto prípadoch cez odkaz, nejako výrazne zaujímať časť adresy za doménou. Vo výsledkoch vyhľadávania Google sú predsa vysoko zastúpené oba tvary adries.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: