Autor Zpráva
Darker
Profil
Teď mě napadlo použít pěknější způsob určování aktuální stránky, nicméně googlu už má zapamatované staré adresy. Vadí když teď všechny interní odkazy předělám podle nového schématu, nebo to mám nechat, jak to je a udělat přesměrování?
Mároš
Profil
Darker:
určitě předělat do hezčí podoby, a buď v .htaccess nebo přímo v kódu přesměrovat starý adresy na nový hlavičkou se stavovým kódem 301. Tady máš pár příkladů.
Cody
Profil
Osobně bych to nepředělával, ten zisk z toho bude poměrně menší než výhody z toho plynoucí.
ludekbrno
Profil *
V dnešní době se to fakt už vůbec nevyplatí. Velmi pochybuju, že vyhledávače na toto ještě berou nějaký ohled a lidi stejně v naprosté většině na odkazy klikají a kromě úvodní stránky nezadávají URL ručně, aby mělo smysl psát je v zapamatovatelném tvaru. Zisk nebude žádný, zato ztráta může být znatelná, zvlášť pokud by se poctivě všechny původní URL nepřesměrovaly na ty nové se zachováním odpovídajícího obsahu a projeví se úbytkem zpětných odkazů z internetu a následně ztrátou pozic. Takto uvažovat má smysl, když se web tvoří. Tam je škoda možnosti nevyužít, ale u zaběhlého webu už bych to neřešil.
Str4wberry
Profil
Spekulovat nad ztrátou způsobenou změnou URL bez důsledného přesměrování mi připadá zbytečné.

Osobně nevidím moc důvod, proč by měl vyhledávač změnu URL při přesměrování všech starých URL na nové penalizovat.
Plaváček
Profil
Str4wberry, Darker:

Vyhledávač také nic nepenalizuje, ale při přesměrování dojde k dočasné ztrátě pozic. Bez důkladnější analýzy konkrétního webu bych si netroufl radit. Čtení k tématu: http://blog.komart.cz/redesign-webu-a-seo/
Str4wberry
Profil
Penalizováním jsem myslel například ztrátu pozic nebo vypadnutí z výsledků hledání.

Čtení mi moc k tématu nepřijde. K tématu by byl příklad, jak už jsem naznačil v předchozím příspěvku, kde někdo změnil strukturu adres správně. Tohle je porovnávání jablek s hruškami.

Popis od Yuhůa by se sice dal považovat za argument i proti správné změně URL u Seznamu, ale přece jenom je to šest let staré. Google správnou změnu adres považuje jako způsob k udržení si ranků i pozic, takže tam problém nevidím.

Máš, Plaváčku (nebo samozřejmě kdokoliv jiný), nějakou podobnou zkušenost u správné změny adres?
jenikkozak
Profil
Str4wberry:
Máš, Plaváčku (nebo samozřejmě kdokoliv jiný), nějakou podobnou zkušenost u správné změny adres?
ano. Každá stránka původních domény přesměrovávala na svůj ekvivalent na nové doméně. Ranky ani pozice nesleduji, pouze klíčová slova z vyhledávačů a počty přístupů. U Google se počet návštěv snížil asi o 15 %, po měsíci bylo vše jako před přesměrováním. U Seznamu byl pokles návštěvnosti za první tři měsíce více než 96 %. Po třinácti měsících se i tam hodnota srovnala. Od začátku funkce nové domény tam byla chybová hláška 301. (Takže nebylo to tak, že bych měl nějakou dobu duplicity nebo přesměrovával s kódem 200...) Jde samozřejmě o případ extrémní, jindy jsem tak zásadní problémy neměl. Hlavní smůla byla možná v tom, že v té době Seznam přecházel (jestli se nepletu) na nového robota.
Darker
Profil
Tak jsem to předělal a zjistil, že nejsem s to dát dohromady to přesměrování s hláškou 301.
RewriteRule ^index\.php\?page=([^&]+)$ http://adresa.cz/$1 [r=301,nc] 
Nic nedělá, a to jsem dost ustoupil od obecnějšího:
RewriteRule ^(index\.php|/)?\?page=([^&]+).*?$ http://adresa.cz/$2 [r=301,nc] 
Str4wberry
Profil
Reakce na jenikkozaka:
Díky, to už je zajímavější. Sice to úplně není ono, jelikož se měnila i doména (což by mohlo způsobit ztrátu návštěvníků z Googlu i bez ztráty pozic), ale už se to blíží. Já co si pamatuji z této diskuse, když se před 2,5 rokem měnily všechny adresy, tak se to v návštěvnosti z vyhledávačů jiným počtem takto příchozích návštěvníků pozorovatelně neprojevilo ani u jednoho z dvou předních hledačů.
Cody
Profil
Str4wberry: 301 přesměrování je to nejlepší řešení, ale i tak ke ztrátě pozic dojde, protože nějakou dobu to vyhledávače přepočítávají a navíc Google i Seznam přistupují k 301 odlišně. Navíc prostě podle mých zkušeností nepřevádí vyhledávače hodnotu stránek zcela, dochází tam k propadu cca 20-30% propad, který je třeba kompenzovat linkbuildingem.
Kajman
Profil
Darker:
V RewriteRule nejde testovat část za otazníkem (query string).
Plaváček
Profil
Str4wberry:

Ano, mám konkrétní zkušenost. Už párkrát jsem to dělal. Má rada zní - měnit již zaindexované URL jenom v případě, kdy skutečně není vyhnutí.
Cody
Profil
Plaváček:
Naprosto s Plaváčkem souhlasím, to je to co sjme se snažil sdělit. Mám podobnou zkušenost.
ludekbrno
Profil *
Str4wberry:
Osobně nevidím moc důvod, proč by měl vyhledávač změnu URL při přesměrování všech starých URL na nové penalizovat.

To přece není penalizace. To je jen zjišťování a akceptování nového schématu URL. A to nejde udělat hned už jen kvůli tomu, že vyhledávače neprochází neustále celý web, ale každou stránku vždy jen za určitou a obvykle ne úplně krátkou dobu a prochází při jedné návštěvě jen pár stránek z celkového množství, nikoliv všechny. Takže ono může dost dlouho trvat, než vůbec vyhledávač zjistí změnu na všech URL a taky je dost nepravděpodobné, že by trvalou změnu každé URL akceptoval při jedné jediné návštěvě a bude se o stavu chtít opakovaně přesvědčit při více návštěvách. Celý proces když se to sečte, už jen z principu musí trvat minimálně několik měsíců a praxe to potvrzuje. Osobně taky doporučuju, pokud k tomu není nějaký zásadní důvod, tak u zaběhnutého webu do struktury URL nezasahovat. Nebo předem počítat s tím, že dojde ke znatelnému a ne úplně krátkodobému poklesu pozic a návštěvnosti.
Str4wberry
Profil
Jelikož nevidím z pohledu kvalitního vyhledávače důvod úplně stejné stránce pouze přesunuté na jiné URL, řádně přesměrované, jakkoliv měnit její významnost k horšímu, nazývám to penalizací.

A to nejde udělat hned
Netvrdím opak, ale nevidím v tom problém a důvod proč by měl hledač stránku penalizovat.

Něco jiného může nastat v případě, kdy se zároveň mění i obsah té stránky, protože je složitější ověřit, že je to opravdu stejná stránka, což nemusí dopadnout.
Marek Prokop
Profil
Str4wberry:
Jelikož nevidím z pohledu kvalitního vyhledávače důvod úplně stejné stránce pouze přesunuté na jiné URL, řádně přesměrované, jakkoliv měnit její významnost k horšímu, nazývám to penalizací.

Penalizace jako terminus technicus znamená trest za porušení pravidel vyhledavače. Žádný vyhledavač AFAIK přesměrování (s výjimkou přesměrování podvodných -- sneaky redirects) nezakazuje. O penalizaci se tedy nejedná.

Jde prostě o to, že ideální vyhledavač neexistuje. Jsou jen vyhledavače reálné a ty vždy hledají kompromis mezi kvalitou hledání a technickými možnostmi resp. ekonomickou přijatelností. Kdyby tomu tak nebylo, celá část technického SEO by byla zbytečná.
ludekbrno
Profil *
Str4wberry:
Proč se domníváš, že snížení pozice ve vyhledávání musí být penalizací? Copak tvoje weby čas od času nepostoupí dolů či nahoru, aniž by byly penalizovány? Moje tedy ano a nenapadlo by mně hledat za tím penalizaci :) Prostě je to průvodní jev změny URL, ne penalizace.
Str4wberry
Profil
To je jen slovíčkaření. Jak píše Marek, vy si pod tím slovem zřejmě představujete jen trest za použití nějaké veřejně známé nedovolené praktiky.
ludekbrno
Profil *
Str4wberry:

Ale tak to taky je :) Penalizace je trest. Ztráta pozic po změně URL trest není, je to následek změny vzhledem k technické nedokonalosti vyhledávačů. Věřím, že bez poklesu pozic by to vyhledávače mohly dělat v případě, že by při každé návštěvě webu kontrolovaly všechny stránky a přesměrování všech URL by zaznamenaly naráz.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0