Autor Zpráva
jirkapinus
Profil
Zdravím,

na začátek mého dotazu si dovolím menší rekapitulaci. Je to přes 6 let, co se zabývám optimalizací pro vyhledávače a zatím se tím stále živým. Dříve bylo poměrně snadné dostat se do TOP10 na Seznamu prakticky na jakékoliv klíčové slovo. Pozice na Seznamu se získávaly poměrně rychle a weby šly vysoko, zatímco na Google to bylo podstatně pomalejší a výsledek obvykle horší.

Postupně jsem začal dělat SEO tak, aby bylo zcela v souladu s pravidly white-hat. Přestal jsem se zajímat obecně o jakékoliv kvantitativní vyjádření jednotlivých SEO parametrů webu a z matematického přístupu k SEO jsem přešel spíše na filozofický. Tedy dělat hodnotný obsah a získat pro něj pokud možno přirozené odkazy nebo kvalitní partnery na výměnu. To ocenil především Google, kde se takto optimalizované weby umisťují na dobrých pozicích a díky technologii Caffeine to jde podstatně rychleji. Co mi však nyní uniká, je optimalizace pro Seznam. Na Seznamu pozice ztrácím nebo se mi je nedaří vůbec získat.

Můžete mi někdo prosím poradit, v čem dělám zásadní chyby?

Několik příkladů umístění webů:

(je mi jasné, že u Vás mohou být jiné pozice na Google. Pozice zjišťuji je ze stejné IP adresy, bez přihlášení na Google, bez cookies a historie, z prohlížeče co obvykle nepoužívám).

BytoveJadro.net - kw ,,rekonstrukce bytového jádra" - Google 1. místo, Seznam dříve také 1., nyní však až 48.

LetimeDoAnglie.cz - kw ,,letenky Londýn" - Google 3. místo, Seznam 26. místo (několik týdnů přidáváme odkazy a web na stejné pozici)

Kompresory-Chlazeni.eu - kw ,,servis kompresorů" - Google 6. místo, Seznam 13. (nedávno ještě na 2.)

Lignis.cz - kw ,,interiérové dveře" - Google 9. místo, Seznam 39. místo (na Seznam téměř žádný posun ani po půl roce, přitom rozšíření obsahu, úprava zdroj. kódu a přidání odkazů)


Co může být příčinou propadu těchto webů na Seznamu? S každým webem se pracovalo v podstatě stejně, takže by měla být i stejná příčina.


Osobně mne napadá několik možností:

1. Seznam zásadně snížil význam výměny odkazů do patičky (což udělal již nekolikrát)

2. Seznam začal přísněji penalizovat hidden text/obsah

3. Pro Seznam jsou nyní důležitejší odkazy z článků

4. Obecně má na Seznamu větší váhu stáří příchozích odkazů a stáří webu

5. Seznam začal analyzovat odkazový profil

6. Nebo je to všechno pouze důsledek nové sémantické analýzy textů na Seznamu?


Možná jsem v poslední době zaspal nějakou důležitou novinku v oboru....



Budu rád za jakékoliv Vaše poznámky, analýzy, připomínky nebo doporučení.



JK
ludekbrno
Profil *
Já k tomu můžu říct, že mám výsledky přesně opačné :) Na Seznamu do poloviny první strany, na Google až kdesi na 3-4 straně. O SEO se nijak zvlášť nesnažím, u jednoho z webů vůbec a ten je na Seznamu druhý a na Googlu začátel druhé strany, u jiného webu jsem se snažil víc, protože ten mě živí, ale na Google s ním prostě nehnu, 4 strana to jistí. Přitom na Seznamu jsem kolem 5. pozice. Oba weby jsou hodně obsahové, plné unikátního textu a striktně žádné odkazy v patičkách ani z patiček. Odkazy mám v podstatě jen z katalogů a sem tam nějakého fóra.
internetto
Profil *
jirkapinus: "Postupně jsem začal dělat SEO tak, aby bylo zcela v souladu s pravidly white-hat",

jirkapinus: "2. Seznam začal přísněji penalizovat hidden text/obsah"

= ak používate /?/ hidden text/obsah, asi to nebude celkom white-hat...

Jediné čo mi napadá v súvislosti s uvedenými inak celkom fajn webmi je všeobecná rada niekoľkonásobne rozšíriť textový obsah a pokúsiť sa získavať návštevnosť na čo najširší záber súvisiacich kľúčových slov a fráz. Samozrejme prospelo by pár odkazov z tematických autoritatívnych webov čo však nebude v konkurenčných oboroch /letenky atď./ žiadna maličkosť.
Davex
Profil
jirkapinus:
Moc se v SEO neorientuji a mám jen dva postřehy.

ad BytoveJadro.net) Vypadá to jako plakát s výčtem klíčových slov bez další přidané hodnoty. Chybí mi tam nějaké obsahové stránky.

ad Lignis.cz) Na podobu loga si dejte větší pozor, protože s tímto si u Seznamu koledujete o (ruční) penalizaci. Nemám přehled o moderním SEO, ale proč je webová navigace v kódu až na konci za partnerskými odkazy a je normální odkazovat na konkurenci se stejným výrobním programem?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0