Autor Zpráva
marvayscz
Profil *
Dobrý den. Na tohle téma jsem tu našel dost odpovědí. Ale mám trošku specifický problém.
Dělám grafiku a fotografuji. Mám jeden web. ale chci mít dejme tomu z hlediska seo dva weby. jak nato?

momentálně mám web vedený v seo problematice na grafiku. o fotografování tam mám sice na webu zmínku, nějakou fotogalerii a tak, ale v seo sem se tím nezabýval. napadlo mě koupit nějakou "foto" doménu.

někde jsem četl, že google nemá moc rád, když na webu jsou rozdílné obsahy. tím rozdílným myslím že půlka webu je na pneuservis a ktomu jako koníčka přilepím sbírání poštovních známek. takže mám strach, že když budu web presentovat jako tvorbu grafiky a fotografování, tak to nebude zrovna super. Přitom bych byl rád, kdyby to bylo pohromadě, protože mi jedna část přivede klienta na druhou činnost. Zejména fotografie. Lidi se budou na můj web chodit koukat na fotky z různých akcí a přitom si musí všimnout že dělám i grafiku.

Napadlo mě udělat dvě subdomeny foto.domena.cz a grafika.domena.cz na ně navázat dva různé weby se stejnou šablonou a vkusně propojit hlavní menu. pak si návštěník ani nemusí všimnout, že když otevře fotogalerii, ocitne se na webu foto.domena.cz. až podsud je to dobré . . . dva ruzne weby na dvou ruznych subdomenach. problem ale nastava, co dát na hlavní domenu? rozdělovník? automatické přesměrování? doposud mám všechno seo na hlavní domena.cz

jsem z toho zmaten :(

Budu rád za každý nápad nebo zkušenost. díky všem předem
crash01
Profil
Rozdělení na subdomény je dobrý nápad (i když i při použití "jen" rozdílných adresářů by se taky žádné drama nekonalo). Na hlavní stránku bych dal nějaké představení (nějaký souvislý text) + právě rozcestník.
marvayscz
Profil *
crash01:
Rozdělení na subdomény je dobrý nápad (i když i při použití "jen" rozdílných adresářů by se taky žádné drama nekonalo). Na hlavní stránku bych dal nějaké představení (nějaký souvislý text) + právě rozcestník.
no právě. pořád se neumím rozhodnout, jestli udělat dvě podstránky na každou činnost zvlášť, nebo ty dvě činnosti míchat dohromady. když to mám dohromady, tak prostě všude uvádím jednu www adresu. když bych to měl zvláť, tak bych zase každou podstránku optimalizoval zvlášť na konkrétní činnost + vstupní stránku na neurčito.

nebo vstupní stránku jen vytvořit a neřešit optimalizaci? spoléhat na to, že při vyhledávání google hned nabídne určitou podstránku, podle toho, co kdo hledá. a vstupní rozdělovník jen použít jako rozdělovník. když budu vytvářet zpětné odkazy tak asi nespecifikovat subdomenu, ale link hodit na rozdělovník?
panther
Profil
marvayscz:
nebo vstupní stránku jen vytvořit a neřešit optimalizaci?
vstupní stránku bych nedělal, to bude téměř vždy špatně.

Co nechat na hlavní doméně (tedy na www) to, co je pro tebe přednější (grafika) a na subdoménu dát prezentaci o fotografování s linky z „hlavní“ domény?
marvayscz
Profil *
tak nakonec jsem přemýšlel . . . v podstatě to řeším hlavně kvůli pohledu klienta. takže necham web tak jak je, jen předělám šablonu na dvě až trři verze a trochu si stím pohraju. aby klient když najede na mé stránky měl dojem že si vybere sekci grafika, nebo sekci foto a pak věci kolem grafiky budou mít jiný vzhled než věci kolem fota. ale prakticky to bude pořád jeden web
panther
Profil
marvayscz:
jen si dej pozor, aby uzivatel nebyl zmaten - je na cervene strance venujici se grafice, klikne v menu a najednou je na zelene strance o fotografovani. S timto zachazej opatrne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: