Autor Zpráva
Jakub Loskot
Profil
Ahoj,
setkal jsem se na internetu s celou řádkou webů bez tagu "h". Kromě URL, title apod. už nebylo s čím pracovat, rozhodně ne s h1,h2 atd.

Jak optimalizovat takový web? Nemají weby s rozdělením na h1,h2,h3 lepší a přesnější zacílení? Jsem naprostý laik v programování, tak bych prosil odpověď jak "pro deb*la"... (:

Díky moc.
panther
Profil
Jakub Loskot:
Kromě URL, title apod. už nebylo s čím pracovat
vyhledávače hledají text, ne (jen) nadpisy.

Jak optimalizovat takový web?
pokud se do textu nadpisy logicky hodí (většinou ano), můžeš je dodat. Pokud ale budeš mít nadpisy a k nim obsah nulové informační hodnoty, jsou ti k ničemu. Pokud nebudeš mít nadpisy a kvalitní obsah, můžeš u vyhledávače obstát.
Jakub Loskot
Profil
Jo, to mi je jasné. Jen mi šlo o to, jestli web není lépe optimalizován, pokud má stránku strukturovanou na jednotlivé nadpisy (pokud se přímo nabízí).

Dané slovo různě schované v nadpisech bude mít větší váhu než v textu, ne?

Taky by mne zajímalo, jestli má stejnou váhu slovo (slovní spojení) v title, pokud je na stránce jen a pouze title a stejné slovo v title, pokud jsou v dalších nadpisech podobná nebo další slova. Zesílím váhu slova v title tím, že na dané stránce bude jen title? (př. pokud by byly 2 stránky, obě měly v title "dům" a jedna v dalších nadpisech "prodám dům" apod. a druhá měla daná slova třeba někde v textu, větší šanci na umístění při hledání slova "dům" má pak kdo?).

Abych to zkrátil, je lepší mít stránku strukturovanou na h1,h2,h3 (když se tomu přímo nabízí) nebo je to jedno, pokud mám slova v textu? Co vím o SEO, tak je lepší udělat strukturu, protože tím můžu jemně vyzdvihnout ty slova, na které chci web optimalizovat, je to tak?
Plaváček
Profil
Jakub Loskot:

Správná struktura webové stránky patří do oboru webdesign (přístupnost), nikoliv do SEO. Je evidentní, že zatím v SEO plaveš. Pro podobné případy firma z nejpovolanějších vydala moc pěkný úvod do oboru pro začátečníky - začni studovat zde: http://www.google.cz/intl/cs/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-cs.pdf
Jakub Loskot
Profil
Děkuji, ale to všechno znám. Asi se špatně vyjadřuji, proto mi nikdo nedokáže odpovědět.

Jde mi jen teď o rozdíl webů se strukturou a bez.
Měl bych tedy jedinou otázku. Je lepší web strukturovat na h1,h2,h3 pokud se k tomu přímo vybízí nebo ne (nemyslím z pohledu webdesignu, ale SEO)?

btw v dokumentu jsem na svoje otázky odpověď nenašel.
panther
Profil
Jakub Loskot:
zapomen na to kouzelne slovicko SEO ktere porad dokola pouzivas.

Pokud nadpis napovi uzivateli, co ma v nasledujicim odstavecku ocekavat, pouzij ho. Pokud ne, a pokud bude clanek davat smysl i bez nadpisu, nepouzivej ho.
Plaváček
Profil
Jakub Loskot:

Odpověď ti překvapivě dodá specifikace (doporučení) W3C - viz http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#h-7.5.5. A ještě jedna odpověď, velmi netradiční. Má-li smysl pro čtenáře dokument strukturovat pomocí nadpisů, udělej to. Pokud to smysl nemá, pak to nedělej.
Jakub Loskot
Profil
panther:
Pokud nadpis napovi uzivateli, co ma v nasledujicim odstavecku ocekavat, pouzij ho. Pokud ne, a pokud bude clanek davat smysl i bez nadpisu, nepouzivej ho.

díky moc.



Plaváček:
A ještě jedna odpověď, velmi netradiční. Má-li smysl pro čtenáře dokument strukturovat pomocí nadpisů, udělej to. Pokud to smysl nemá, pak to nedělej.

Děkuji, to jsem potřeboval slyšet (:


Asi vím, kde jsme si nerozuměli, mě šlo hlavně o "pohled robotů" a ne návštěvníka (když by pro něj nebyl praktický žádný rozdíl ve srozumitelnosti při struktuře s nadpisy i bez nich) . Co se robotovi líbí více, jestli strukturovaný text, kde má výrazy pěkně vypsané v nadpisech nebo když si sám obsah dokumentu porovná s title, URL... a celou tématikou webu. Nemůžu tím robota jakoby navést lépe na přesnější pochopení o tématice obsahu webu? (pokud mu prostě předhodím přesné výrazy, na které bych rád stránku optimalizoval)
Plaváček
Profil
Jakub Loskot:

Nemůžu tím robota jakoby navést lépe na přesnější pochopení o tématice obsahu webu?

Čistě teoreticky ano. Vhodným strukturováním textu můžeš dát najevo, které části považuješ jako autor za důležitější a které za méně podstatné. Potíž v tvém přemýšlení je v tom, že způsob, jakým jednotlivé vyhledávače zacházejí s HTML elementy, se může lišit vyhledávač od vyhledávače a také se měnit v čase. Pro tebe je podstatné, že konečným cílem programátorů každého fulltextového robota je snažit se vidět webovou stránku očima návštěvníka. Čímž se vracíme na začátek ke specifikaci HTML a samotnému obsahu stránky. Tvoř stránky a strukturuj texty tak, aby dávaly smysl člověku, který je bude číst. Jakou váhu přikládají vyhledávače nadpisům a jiným elementům může být maximálně předmětem spekulací - nikdo ti nedá absolutně správnou odpověď.

Mohu ti jako bonus dopřát odkaz na zajímavý článek Randa Fishkina (anglicky), který se podobnými úvahami jako ty zabýval také už v roce 2009: http://www.seomoz.org/blog/perfecting-keyword-targeting-on-page-optimization
Jakub Loskot
Profil
Díky moc!
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Jakuba Loskota:
Mám více stránek bez jediného nadpisu a vídám je mezi prvními výsledky. Chceš-li, můžeš zkusit hledat (na google.de, stránky jsou v němčině) třeba jména brouků z odkazů na této stránce). Nicméně jak už píšou ostatní, dobře strukturovaný text dává smysl z hlediska přístupnosti a u nových stránek s textovým obsahem <hn> používám.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0