Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Elad Profil |
#1 · Zasláno: 22. 6. 2012, 13:31:54
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se vyhledávače staví ke změně hlavní domény (přehození doménového aliasu na místo hlavní domény).
Konkrétní případ: Máme zaregistrované dvě domény www.nazevfirmy.cz a druhou doménu www.nazevznacky.cz . Název firmy používáme dlouhodobě jako hlavní doménu, na kterou je nasměrován alias nazevznacky.cz. Dlouhodobě se provádělo také budování zpětných odkazů a jiné aktivity, ve všech případech se pracovalo s hlavní doménou. Nyní bychom chtěli posílit značku a ze strategických důvodů nechat jako hlavní doménu www.nazevznacky.cz Dojde tímto „přehozením“ ke kompletní ztrátě zpětných odkazů? Pomůže nějak přesměrování? Adresa nazevznacky.cz taky není zaindexovaná v žádných vyhledávačích, takže se mám asi připravit na velké propady, že? Předem děkuji za tipy a rady, jak to provést nejšetrněji. Případně, zdali to vůbec provádět. |
||
Jan Tvrdík Profil |
#2 · Zasláno: 22. 6. 2012, 13:38:11
Elad:
Pokud provedete korektní přesměrování se stavovým kódem 301 Moved Permanently, tak by nemělo k žádnému propadu dojít. |
||
Elad Profil |
#3 · Zasláno: 22. 6. 2012, 13:54:39
Děkuji za odpověď.
Aby to nebylo zase až tak „jednoduché“ napadla nás ještě varianta, že bychom uživatele zadávající starou adresu www.nazevfirmy.cz nově přesměrovávali na www.nazevznacky.cz/o-spolecnosti , aby se uživatelé dostali na nový, ale relevantní obsah. Touto úpravou bychom ale předali ranky a veškeré hodnocení staré stránky jen stránce O společnosti a nová hlavní doména by byla bita, je to tak? |
||
Kajman Profil |
#4 · Zasláno: 22. 6. 2012, 13:57:35
Já si naopak myslím, že alespoň dočasný propad lze očekávat.
Zkoušela jste zvážit možnost vybudování nového menšího webu na značkové doméně? |
||
Plaváček Profil |
#5 · Zasláno: 22. 6. 2012, 13:58:05
Elad:
Dost často radím něco podobného: http://blog.h1.cz/zmena-domeny/. Pokud nemusíte, nedělejte to :) |
||
Elad Profil |
#6 · Zasláno: 22. 6. 2012, 14:16:38
Chápu všechny proti, ale musím brát v potaz taky pro firmy. Z hlediska propagace značky, podpory partnerů, apod. je tohle teď důležitý a obávám se, že nutný krok. Samostatnou produktovou stránku máme v plánu, ale příprava a samotné spuštění je dle mého názoru spíš v horizontu několika let :/
Bude propad myslíte hodně "fatální"? |
||
Plaváček Profil |
#7 · Zasláno: 22. 6. 2012, 15:13:24
Elad:
„Bude propad myslíte hodně "fatální"?“ Krátkodobému propadu pozic (především u Seznamu) zabránit nelze žádným způsobem. Může to trvat i měsíc. Google je při podobném přesměrování ostýchavý a poměrně dlouhou dobu si zachovává původní URL. Pozice ale většinou zůstanou stabilní. |
||
Elad Profil |
#8 · Zasláno: 22. 6. 2012, 21:53:30
Děkuji za pomoc a cenné rady.
|
||
Elad Profil |
#9 · Zasláno: 23. 6. 2012, 15:30:34
Ještě se vracím zpět k návrhu přesměrovat starou doménu na stránku nazevznacky.cz/o-spolecnosti. Myslíte, že je to dobrý nápad?
Neměli bychom spíš přesměrovávat staré stránky na relevantní nový obsah a titulku na titulku? Př. nazevfirmy.cz/novinky – nazevznacky.cz/produkty apod. a nazevfirmy.cz – nazevznacky.cz. Pokud to je tedy technicky možné. |
||
Kajman Profil |
#10 · Zasláno: 23. 6. 2012, 20:34:28
Co nejpřesnější tématické přesměrování je žádoucí.
|
||
Amunak Profil |
#11 · Zasláno: 23. 6. 2012, 20:42:57
Přidám se s něčím podobným. Nejde o změnu domény, ale redesign a předělání textů. V rámci toho se předělaly adresy s číselným ID na pěkné URL. Některé stránky jsem přesměroval ručně (kontakt, vyhledávání, ...) ale nevím, co s ostatními články. Jen málokteré se tématicky podobají těm původním, došlo k velkým změnám. Mám ty staré adresy hlásit jako 404 not found, 410 gone nebo přesměrovávat na irelevantní homepage? Zvolil jsem druhou variantu s tím, že je tam ještě noindex a návštěvníkům je nabídnuto zkusit vyhledávání nebo přejít na homepage.
|
||
Petr ZZZ Profil |
#12 · Zasláno: 23. 6. 2012, 21:51:10
Reaguji na Amunaka:
„...nevím, co s ostatními články. Jen málokteré se tématicky podobají těm původním...“ Přesměrování chápu tak, že je vhodné nanejvýš u totožného nebo alespoň velmi podobného obsahu (viz [#10] Kajman). Je-li nový článek jiný než starý, bude přesměrování pravděpodobně matoucí (čtenáře nějaké SEO nezajímá, nejspíš vůbec netuší, co to je a proč je přesměrován jinam než kam chtěl). |
||
Amunak Profil |
Petr ZZZ:
Takže souhlasíš s tím, že vyhazovat hlavičku "410 gone" s hláškou pro návštěvníky "Omlouváme se, ale web prošel restrukturalizací a nemohli jsme tak zobrazit vámi požadovanou stránku. Můžete zkusit vyhledávání nebo se podívejte na hlavní stránku." je v pořádku? Přišlo mi nefér házet návštěvníky na irelevantní stránky jen proto, aby se "vyhledávač nažral". |
||
Petr ZZZ Profil |
#14 · Zasláno: 23. 6. 2012, 23:57:59
Error
410 gone popisuje stav, kdy je adresa trvale nedostupná (stránka byla navždy odstraněna). (Wikipedia: Stavové kódy HTTP)
Na irelevantní stránky bych návštěvníky taky neposílal. (Příště si prosím na vlastní problém založ vlastní vlákno. – Je to jednoduché: Máš-li stejný problém, nemusíš se ptát, najdeš odpověď ve stávajícím vláknu. Je-li tvůj problém jiný, patří do samostatného vlákna.) |
||
Cody Profil |
#15 · Zasláno: 25. 6. 2012, 12:30:43
To co píše Jan Tvrdík, „Pokud provedete korektní přesměrování se stavovým kódem 301 Moved Permanently, tak by nemělo k žádnému propadu dojít.“ není tak úplně pravda. Blížeji pravdě je spíše Plaváček.
|
||
Časová prodleva: 12 let
|
0