Autor Zpráva
Elad
Profil
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se vyhledávače staví ke změně hlavní domény (přehození doménového aliasu na místo hlavní domény).
Konkrétní případ: Máme zaregistrované dvě domény www.nazevfirmy.cz a druhou doménu www.nazevznacky.cz . Název firmy používáme dlouhodobě jako hlavní doménu, na kterou je nasměrován alias nazevznacky.cz. Dlouhodobě se provádělo také budování zpětných odkazů a jiné aktivity, ve všech případech se pracovalo s hlavní doménou. Nyní bychom chtěli posílit značku a ze strategických důvodů nechat jako hlavní doménu www.nazevznacky.cz Dojde tímto „přehozením“ ke kompletní ztrátě zpětných odkazů? Pomůže nějak přesměrování? Adresa nazevznacky.cz taky není zaindexovaná v žádných vyhledávačích, takže se mám asi připravit na velké propady, že?
Předem děkuji za tipy a rady, jak to provést nejšetrněji. Případně, zdali to vůbec provádět.
Jan Tvrdík
Profil
Elad:
Pokud provedete korektní přesměrování se stavovým kódem 301 Moved Permanently, tak by nemělo k žádnému propadu dojít.
Elad
Profil
Děkuji za odpověď.
Aby to nebylo zase až tak „jednoduché“ napadla nás ještě varianta, že bychom uživatele zadávající starou adresu www.nazevfirmy.cz nově přesměrovávali na www.nazevznacky.cz/o-spolecnosti , aby se uživatelé dostali na nový, ale relevantní obsah. Touto úpravou bychom ale předali ranky a veškeré hodnocení staré stránky jen stránce O společnosti a nová hlavní doména by byla bita, je to tak?
Kajman
Profil
Já si naopak myslím, že alespoň dočasný propad lze očekávat.

Zkoušela jste zvážit možnost vybudování nového menšího webu na značkové doméně?
Plaváček
Profil
Elad:

Dost často radím něco podobného: http://blog.h1.cz/zmena-domeny/. Pokud nemusíte, nedělejte to :)
Elad
Profil
Chápu všechny proti, ale musím brát v potaz taky pro firmy. Z hlediska propagace značky, podpory partnerů, apod. je tohle teď důležitý a obávám se, že nutný krok. Samostatnou produktovou stránku máme v plánu, ale příprava a samotné spuštění je dle mého názoru spíš v horizontu několika let :/
Bude propad myslíte hodně "fatální"?
Plaváček
Profil
Elad:

Bude propad myslíte hodně "fatální"?

Krátkodobému propadu pozic (především u Seznamu) zabránit nelze žádným způsobem. Může to trvat i měsíc. Google je při podobném přesměrování ostýchavý a poměrně dlouhou dobu si zachovává původní URL. Pozice ale většinou zůstanou stabilní.
Elad
Profil
Děkuji za pomoc a cenné rady.
Elad
Profil
Ještě se vracím zpět k návrhu přesměrovat starou doménu na stránku nazevznacky.cz/o-spolecnosti. Myslíte, že je to dobrý nápad?
Neměli bychom spíš přesměrovávat staré stránky na relevantní nový obsah a titulku na titulku? Př. nazevfirmy.cz/novinky – nazevznacky.cz/produkty apod. a nazevfirmy.cz – nazevznacky.cz. Pokud to je tedy technicky možné.
Kajman
Profil
Co nejpřesnější tématické přesměrování je žádoucí.
Amunak
Profil
Přidám se s něčím podobným. Nejde o změnu domény, ale redesign a předělání textů. V rámci toho se předělaly adresy s číselným ID na pěkné URL. Některé stránky jsem přesměroval ručně (kontakt, vyhledávání, ...) ale nevím, co s ostatními články. Jen málokteré se tématicky podobají těm původním, došlo k velkým změnám. Mám ty staré adresy hlásit jako 404 not found, 410 gone nebo přesměrovávat na irelevantní homepage? Zvolil jsem druhou variantu s tím, že je tam ještě noindex a návštěvníkům je nabídnuto zkusit vyhledávání nebo přejít na homepage.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Amunaka:
„...nevím, co s ostatními články. Jen málokteré se tématicky podobají těm původním...“

Přesměrování chápu tak, že je vhodné nanejvýš u totožného nebo alespoň velmi podobného obsahu (viz [#10] Kajman). Je-li nový článek jiný než starý, bude přesměrování pravděpodobně matoucí (čtenáře nějaké SEO nezajímá, nejspíš vůbec netuší, co to je a proč je přesměrován jinam než kam chtěl).
Amunak
Profil
Petr ZZZ:
Takže souhlasíš s tím, že vyhazovat hlavičku "410 gone" s hláškou pro návštěvníky
"Omlouváme se, ale web prošel restrukturalizací a nemohli jsme tak zobrazit vámi požadovanou stránku. Můžete zkusit vyhledávání nebo se podívejte na hlavní stránku."
je v pořádku?

Přišlo mi nefér házet návštěvníky na irelevantní stránky jen proto, aby se "vyhledávač nažral".
Petr ZZZ
Profil
Error 410 gone popisuje stav, kdy je adresa trvale nedostupná (stránka byla navždy odstraněna). (Wikipedia: Stavové kódy HTTP)

Na irelevantní stránky bych návštěvníky taky neposílal.

(Příště si prosím na vlastní problém založ vlastní vlákno. – Je to jednoduché: Máš-li stejný problém, nemusíš se ptát, najdeš odpověď ve stávajícím vláknu. Je-li tvůj problém jiný, patří do samostatného vlákna.)
Cody
Profil
To co píše Jan Tvrdík, „Pokud provedete korektní přesměrování se stavovým kódem 301 Moved Permanently, tak by nemělo k žádnému propadu dojít.“ není tak úplně pravda. Blížeji pravdě je spíše Plaváček.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: