Autor Zpráva
Musilda
Profil
Zdravím, mám dotaz na vliv on page faktorů na výsledky vyhledávání.
Web o který mi jde se stále pomalu propadá ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a dostávají se před něj weby, které nejsou tak kvalitní a ani s odkazovým profilem na tom nejsou moc dobře.

Například na web, který je na první pozici vedou odkazy z takovýchto stránek http://hry-online.top99.cz/odkazy.aspx a to není jen jeden odkaz, ale jsou jich řádově desítky. Takže v kvalitě a počtu odkazů si myslím, že to není.

Jediné co by mohlo dělat tyto problémy, je struktura nadpisů na stránce a jejich obsah. Konkurenční web má v h1 klíčové slovo a všechny h2 až na aktuality obsahují vhodné fráze. Což na webu o kterém mluvím není. To že nadpisy nejsou správně seřazeny, v tom bych neviděl problém, ale v nadpisech nejsou téměř obsažena klíčová slova.

Má otázka zní, mohou mít on page faktory takový vliv, aby se web ve výsledku stále propadal a dostávaly se před něj méně kvalitní weby?
Cody
Profil
Ano.
Marek Prokop
Profil
A vadí to, když jsou ty weby méně kvalitní? ;-)
Musilda
Profil
Tak mě nevadí, že jsou horší, ale to, že se dostávají výše. Jinak děkuji za vyčerpávající rozbor k tématu.
Dog
Profil
Posti odkaz na web a můžeme ti poradit, co zlepšit :)
Cody
Profil
Musilda:
Když to je těžký, řekl bych ti načti si základní literaturu k tématu:-) Anebo polož konkrétní otázky:-)
Petr ZZZ
Profil
Musilda:
„děkuji za vyčerpávající rozbor k tématu. “
Chceš-li radu konkrétní, musíš se ptát konkrétně. Nicméně řekl bych, že odpověď Marka Prokopa je vyčerpávající. Dobře, zkusím ji přeložit do polopatštiny:

Jedna možnost: Jsou-li ty konkurenční weby opravdu méně kvalitní, nevadí, že jsou na předních pozicích. Brouzdalové na nich dlouho nepobudou a brzy se objeví na webu opravdu kvalitním, i když je třeba až na druhé stránce výsledků vyhledávání. :)

Druhá možnost (na tu nejspíš poukazuje Markův smajlík s přivřeným očkem): Ty konkurenční weby jsou méně kvalitní dle tvého subjektivního úsudku, ve skutečnosti tomu ale může být jinak a potom je jen správné, jsou-li vpředu.

Obecně bych řekl, že význam technických onpage faktorů (co je v jakém tagu, zda h2 nebo h3, tučně nebo strong atp.) bývá přeceňován, zatímco obsahové onpage faktory (vlastní obsah, ergonomie ovládání stránky, architektura webu atp.) bývají naopak podceňovány.
Marek Prokop
Profil
Petře, díky za výklad. Přesně tak jsem to myslel (obě možnosti, smajlík nebyl myšlen zle).
Petr ZZZ
Profil
Marku, rádo se stalo a děkuji za kompliment – přiznám se, že jsem měl trochu obavy, zda si příliš neotvírám tentononc... ehm, stoma. :)

(Na druhé straně, byl jsem si jistý, že to tak je, a jak jinak to potom mohl myslet člověk, který, jak jsem měl možnost se přesvědčit, se snaží vést účastníky svých školení ke komplexnímu chápání problematiky. :)
Cody
Profil
Mě tu tak chybí dávat příspěvkům nějaké plusové body:-)
Musilda
Profil
Tak je hezké, že se umíte navzájem pochválit.


PETR ZZZ
Chceš-li radu konkrétní, musíš se ptát konkrétně. Nicméně řekl bych, že odpověď Marka Prokopa je vyčerpávající. Dobře, zkusím ji přeložit do polopatštiny:

Otázka:
mohou mít on page faktory takový vliv, aby se web ve výsledku stále propadal a dostávaly se před něj méně kvalitní weby?
Odpověď:
A vadí to, když jsou ty weby méně kvalitní? ;-)

Myslíš si, jsem dostal odpověď na otázku? Nebo je ta otázka nekonkrétní? Slušně jsem se zeptal, protože si myslím, že sem chodí lidé, kteří se dokáží orientovat v problematice. Výsledek? Jednoslovná odpověď a otázka, která s mým dotazem nesouvisí. Neptal jsem se, zda mi vadí, že jsou ty weby horší.
Nechtěl jsem se tady rozepisovat, ale když mi pak ještě dokážete vysvětlit, že nemluvím vaší nepolopatštinou a nedokáži vydedukovat co tím Marek Prokop myslel. Cody mi alespoň odpověděl.

Když se mám tedy ptát konkrétně, tak jde o web http://www.businessinstitut.cz/ a výsledky vyhledávání na Seznamu na slovo MBA.
Než začnete psát, proč všeobecná fráze a další věty o longtail, tak na tom nezáleží, na jiné fráze ten web má slušné výsledky, prostě jde jen o MBA. Pokud si tedy myslím, že po obsahové stránce je tento web lepší než tento, tak mne prosím vyveďte z omylu.
Joker
Profil
Musilda:
Myslíš si, jsem dostal odpověď na otázku?
Dostal.

Otázka:
mohou mít on page faktory takový vliv, aby se web ve výsledku stále propadal a dostávaly se před něj méně kvalitní weby?
[#2] Cody
Ano.
Plaváček
Profil
Joker:

Codyho odpověď byla v podstatě správná, ale nemusí mít nutně pravdu :) Musilda totiž položil otázku, na kterou se špatně odpovídá. Nejdřív je totiž nutné si vyjasnit, co přesně myslí těmi "onpage faktory". Bez toho se dál nehneme.
Cody
Profil
Musilda:
Otázka:
mohou mít on page faktory takový vliv, aby se web ve výsledku stále propadal a dostávaly se před něj méně kvalitní weby?

Ano, mohou, podle průzkumu SEOMozu z roku 2009 mají on-paktory cca 15% všech signálů, které Google hodnotí.

Co se Seznamu týče, všiml jsem si že většina odkazů vede na businessinstitut.cz a ne na www.businessinstitut.cz odkud je to sice přesměrované, ale Seznam s 301 zachází jinak, takže tím to může shazovat hodnotu stránky. Dále mi přijde, že tvoje odkazy nejsou moc relevantní.

Jinými slovy, tvůj web není tak kvalitnbí, ab ysi zasloužil být na dobrých pozicích.
Musilda
Profil
Joker
Dostal.

Já jsem psal, že Cody mi odpověděl, ale Marek Prokop ne a pak ještě mi to bylo přeloženo do polopatštiny. Pardon, ale za polopaťáka se nepovažuji.

Plaváček
Nejdřív je totiž nutné si vyjasnit, co přesně myslí těmi "onpage faktory". Bez toho se dál nehneme.

V tom co jsem psal, než jsem položil otázku jsem zmiňoval obsah nadpisů na stránce. Jde mi o to, zda obsah nadpisů a potažmo textu může mít takový vliv, aby se stránka propadala ve vyhledávání. Nejde o náhlý propad, ale postupné ztrácení pozic den po dni. Tím mám na mysli onpage faktory.

Cody
Takže mi chceš říct, že web, který má na hlavní straně sotva normostranu všeobecného textu je natolik kvalitní, aby se objevoval na druhé pozici stabilně?

V každém případě děkuji všem co se zapojili do diskuze a snaží se rozšířit mé znalosti.
Petr ZZZ
Profil
Musilda:
Cody i Marek Prokop ti odpověděli v rámci možností, které jsi od začátku silně omezil tím, že ses zdráhal dát odkaz, který z tebe musíme tahat jak z chlupaté deky. Co očekáváš? Věštírnu? Nehněvej se, ale to jsi na špatné adrese.

„Jde mi o to, zda obsah nadpisů a potažmo textu může mít takový vliv, aby se stránka propadala ve vyhledávání. “

Je-li to jediný rozdíl mezi dvěma stránkami, nejpozději tehdy samozřejmě může hrát významnou roli. Text, ať už v nadpisu, v odstavci nebo "nesémanticky" v obyčejném divu, je snad nejdůležitějším onpage faktorem vůbec.

Poradím ti, jak udělat web přístupnější: Neurčuj velikost písma v pixelech, ale v nějakých relativních jednotkách, nejlépe v procentech. Já třeba mám malou obrazovku a zároveň vysoké rozlišení – z 12 pixelů mě bolí oči. V IE si písmo nezvětším a když zůmnu celý web do čitelné velikosti, ani zhruba se mi nevejde na šířku obrazovky. To je hnus, velebnosti.

Zkus dát řetězci MBA alespoň v nadpisech title="Master of Business Administration". Já jsem nevěděl, co to je, a trvalo mi déle než mi bylo milé, než jsem se to z tvého webu dozvěděl. Nevím, zda nebo jak rychle ti to pomůže u vyhledávačů, ale u brouzdalů určitě a od brouzdala k vyhledávači nebývá daleko.

Dodatek: Ty tu Markovu odpověď pořád ještě nechápeš. Píšeš: „Neptal jsem se, zda mi vadí, že jsou ty weby horší.“ Marek se ptá, zda vadí, že je konkurence vepředu ve vyhledávání. Neptá se, zda vadí, že je horší.
Cody
Profil
Musilda:
Cody
Takže mi chceš říct, že web, který má na hlavní straně sotva normostranu všeobecného textu je natolik kvalitní, aby se objevoval na druhé pozici stabilně?

Neznám přesně algoritmus Seznamu, je možné že je to také chyba jeho algoritmu - zkus to probrat s adminy nebo přímo s Yuhůem. Nicméně vidím u tvého webu nedostatky, které mohou být důvodem. Jak dlouho na tuhle frázi cílíš? Změnil se obsah stránek poslední dobou?
Marek Prokop
Profil
Musildo, omlouvám se, jestli Vám moje odpověď nepomohla. Potíž je v tom, že jsem sice zhruba odhadl, na co se ptáte, ale neměl jsem tušení, proč se ptáte a čeho chcete dosáhnout. Většina lidí totiž v SEO chybuje především v cílech a teprve pak v prostředcích.

Teď už o Vás z příspěvku [#11] vím víc, takže se můžeme posunout dál.

Je fajn, že sledujete i další relevantní fráze a zřejmě máte zpracovanou i podrobnou analýzu klíčových slov. V tom případě si udělejte jednoduchou rešerši. Sepište si všechny stránky, které jsou na dotaz [mba] před tou Vaší, a zkuste dalších pár desítek dotazů přibližně stejně relevantních jak pro Vaší stránku, tak pro tyto konkurenční. Jsou i na tyto dotazy konkurenti před Vámi? Pak mají zřejmě lepší kvantitativní off-page faktory. Nebo se naopak vzájemné pořadí různě střídá? Pak bude hodnocení kvantitativními off-page faktory podobné a rozhodující budou on-page faktory nebo kvalitativní off-page faktory.

V tom druhém případě můžete analyzovat dál -- jak obsah jednotlivých stránek, tak jejich kvalitativní off-page faktory (nejspíš asi anchor texty zpětných odkazů, téma odkazujících stránek apod.).

V každém případě takto dostanete lepší odpověď na svou otázku, než byste mohl kdy dostat na svůj původní dotaz. Vy si sice asi myslíte, že jste se ptal dostatečně konkrétně, jenže neptal. Jde o to, že vyhledavače nevyhodnocují všechny dotazy stejným způsobem. O Googlu se předpokládá, že rozlišuje mnoho desítek druhů dotazů a každý druh řeší jiným algoritmem. Seznam zase dotazy analyzuje a řeší genetickými algoritmy, které Dušan moc hezky popisuje na http://www.youtube.com/user/DusanJanovsky/videos. I to v důsledku znamená, že se u každého dotazu uplatní jiný mix signálů a jejich vah.

Na Vaši původní otázku tedy jednoznačná odpověď neexistuje. Je velmi pravděpodobné, že např. u jednoduchých navigačních dotazů on-page faktory velkou roli hrát nebudou. U mnohoznačných dotazů naopak mohou být rozhodující, ale budou to netriviální faktory, které do hry zapojí další slova ze stránky (možná i celého webu), aby mnohoznačnost nějak ošetřily.

No nic, hodně štěstí.
Musilda
Profil
Děkuji vám Marku za naprosto vyčerpávající odpověď, pokud porovnám výsledky vyhledávání na různé fráze, je jasné, že ta stránka, kterou jsem dával jako příklad, má kvalitní off-page faktory, protože se na většinu dotazů zobrazuje v popředí. Ostatní stránky se střídají, ale vždy jde o několik stejných webů, včetně bisnissintitut.cz . Vzhledem k tomu, že na ostatní fráze se stránka zobrazuje na lepších pozicích, jako například studium mba, nebo finance mba, mne zarazil pokles pozic pouze na MBA. Proto jsem se domníval, že by mohlo jít o špatně strukturovaný obsah.

Ještě jednou díky za rozbor.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0