Autor Zpráva
Tomáš Slepička
Profil
Dobrý den. Mám několik základních dotazů na téma Seo:

1) Když zakládám nový web např. s pračkami, může to být takto www.neco.cz/pracky/automaticke-pracky.html a nebo je lepší slovo pračky v jedné ze dvou úrovní vynechá? A nebo je to jedno a nehrozí za to od vyhledávačů žádná penalizace?
2) Čím kratší adresa, tak tím větší šance být výše... ale nepodařilo se mi zjistit, zda-li to platí na adresu celou a nebo dannou úroveň.... tzn. např. jenom na /automatické pračky - dvě slova nebo tři slova s pracky/automaticke-pracky ... ??
3) Je pro seo znevíhodnění a počítá se jako další doména, když je hned za adresou /cz/... takže např. www.neco.cz/cz/pracky... ? Je to z důvodů vícejazyčného webu.. a rovněž jsem se chtěl zeptat, zda-li, když je tam to cz, se to počítá jako další úroveň a nebo nikoliv....
4) Nebylo by tedy z hlediska sea nejlepší celý web udělat v prvních úrovních a propojit to ?
5) Dále jsem se chtěl zeptat, až budu registrovat stránku do kalogů nebo někam dávat zpětné odkazy, tak jestli stačí, kvůli seu, napsat jen základní tvar www.neco.cz nebo musím napsat celé znění např. www.neco.cz/cz/default.html? Někde jsem četl, že by se to mělo zapsat stejně, kvůli seu, ale nejsem si jist, jestli jsem to pochopil dobře.
6) Jakou mi doporučíte koncovku domovské stránky?

Předem moc děkuji za odpověď a přeji příjemný den.

Tomáš
JaySee
Profil
Tomáš Slepička:
1) je to určitě vhodná varianta, srozumitelná i pro člověka. Pračky a Automatické pračky jsou dvě různé klíčové fráze
2) Čím kratší tím lepší? To je sporné. obch.cz/prc/at-prc.html nebo obchod.cz/pracky/automativke-pracky.html - > odpovězte si sám, co je lepší.
3) www.neco.cz a www.neco.cz/cz/ jsou dvě uplně odlišné adresy. Takže pokud váš web sedí na neco.cz/cz/ tak vše směřujte tam. A na www.neco.cz dát redirect (moved permanently). Pak to bude i pro roboty sežratelné.
4) Ne, nebylo.
5) viz bod 3, všechno směřovat na jednu stránku. Ale pak musí být ošetřeny ty ostatní, aby je to případně přesměrovávalo na tu jednu "božskou" hlavní. Taky si ujasnit, jestli bude web ve tvaru http://moje.cz/ nebo http://www.moje.cz/cz/ a tomu pak rpostě všechno podřídit.
6) koncovka domovské stránky? Nevím, jestli dobře rozumím, ale jestli ej to český web, tak asi .cz ... a jestli myslíte jak to přepsat v mod_rewrite, tak bych to nechal jako index.php s tím, že stejně bude dostupný na adrese http://www.neco.cz/cz/ a hotovo. Stejně už v 1. otázce nastřelujete plné využití mod_rewrite, takže koncovky bych neřešil.
Keeehi
Profil
3) Není to jiná doména ale je to jiná adresa od www.neco.cz/pracky
Tomáš Slepička
Profil
JaySee,

Moc děkuji za Vaší odpověď. Ještě bych se rád zeptal na několik doplňujících otázek:

1) jedná se o dvě klíčové fráze, i když jedna je druhé úrovni. Takže to jí neznevýhodní? Vyhledávače hodnotí pro vyhledávání jen tu danou úroveň a nebo celý odkaz?
2) Dále by mě zajímalo, jestli délka ovlivňuje ovlivňuje výsledné vyhodnocení vyhledávačem, když budu mít např. /automaticke-pracky.aspx , nebo /automaticke-pracky-zanusi.aspx a někdo bude hledat na slovní spojení "automaticke pračky"? Sníží třetí slovo "zanusi" body pro vyhledávače? A pokud ano, vyplatí se udělat jak první verzy, tak i druhou, z hlediska longtailu, nebo má cenu udělat jen tu delší?
3) z hlediska vícejazyčnosti bych mám stránky připravené s cz, takže na příkladu www.neco.cz/cz/... chtěl jsem se zeptat, jestli to cz mezi lomítky se počítá jako první úroveň? budu mít i další jazykové verze a zajímalo by mě, jestli je takto v pořádku, a nebo to musím předělat. Rovněž by mě zajímalo, do jaké úrovně vyhledávače stránky indexují a jestli platí, že čím je stránka "hloběji", tím má menší šanci ve vyhledávači?
5) Je tedy vhodné registrovat stránku do katalogů v základní tvaru www.neco.cz, která bude přesměrována na www.neco.cz/cz/default.aspx? Hodně katalogů totiž zobrazí přesně to, co se napíše a celé znění by mohlo pro některé uživatele působit zmatečně.
6) Je vhodná domovská stránka www.neco.cz/cz/default.aspx nebo byste mi doporučil jinou ????

Moc děkuji za rady.
Ivy
Profil
Tomáš Slepička:
a někdo bude hledat na slovní spojení "automaticke pračky"
No mě by tohle spojení vůbec hledat nenapadlo, protože předpokládám že všechny prodávané pračky jsou automatické a tak budu hledat jen "pračka". Doporučovala bych ověřit, kolik uživatelů tohle spojení vlastně hledá.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Tomáše Slepičku:
K délce adresy: Krátké adresy jsou praktické. Lépe se na ně odkazuje, snáze si je člověk zapamatuje, lépe se sdělí po telefonu atd... To vše ovlivňuje vznik přirozených odkazů a tím i SEO.

Ke značce výrobce v URL: Na adrese automaticke-pracky.aspx očekávám jako hledající informace o automatických pračkách, na adrese automaticke-pracky-zanussi.aspx očekávám informace o automatických pračkách Zanussi.

Vyhledávače se snaží nabízet hledajícímu pokud možno co nejpřesněji to, co hledá, protože jsou existenčně závislé na jeho spokojenosti. Jakmile tento princip pochopíš, odpovíš si na množství otázek okolo SEO sám.
Str4wberry
Profil
Tomáši Slepičko, myslím, že se zbytečně moc zaměřujete na ty adresy. Není to moc významné.

Hlavní účel URL vidím v tom, že se může zobrazovat u webu ve výsledcích hledání (popř. reklamách). Krátkost je výhodná, že se URL vejde celá; u vyhledávačů se zvýrazněnými klíčovými slovy může uživatele více motivovat k prokliknutí. Dtto u Twitteru a dalších systému, kde se dlouhé adresy zkracují, naše krátká zůstane celá.

Co se týče zapamatování/vypisování/telefonování, tak tam vidím strop někde u example.com/slovo, pro delší URL mi přijde už výhodnější danou stránku hledat vyhledávačem / počkat si až mi telefonující člověk pošle odkaz.

Nevím, co je myšleno, Petře ZZZ, tím lépe se na ně odkazuje. Snad automatický převod (popř. zkrácení textu odkazu) na klikatelný odkaz v diskusní fórech či hrozba rozbití dlouhého odkazu v e-mailech nebo IM komunikátorech? Nebo si snad webmaster při zření dlouhé adresy odkázání rozmyslí? :–)

Kol vícejazyčnosti bych zvážil, zda cz variantu neumístit přímo do kořene domény – „.cz/cz/“ je redundantní. Taktéž „default.aspx“ URL zbytečně prodlužuje bez informačního přínosu.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Str4wberryho:
U krátkých adres např. není zapotřebí používat zkracovače, které, nejpozději pokud jsou externí, s sebou nesou riziko zneužití tvůrcem zkracovače. Nebo si někdo (nemusí to být webmaster) při zření dlouhé adresy odkázání rozmyslí. To myslím vážně – na jedné straně jsou důvody odkázat a na druhé důvody neodkázat; obojí se pomyslně sčítá a podle výsledku autor buď odkáže nebo neodkáže. Délka URL může být jazýčkem na váze. Mimochodem některé (starší) diskusní softwary odkazy nepřevedou, a některá fóra jedou i dnes na docela starých technologiích (třeba na WebBBS).
ludekbrno
Profil *
Tomáš Slepička:
Taky mám pocit, že se neúměrně moc zabýváte URL. Určitou hodnotu má samotné doménové jméno, tedy například www.pracky.cz by určitě bylo přínosem, ale cokoliv co je dál, už je jen drobnost, která snad pomůže, pokud by byly dva identicky kvalitní weby a potom by možná vyhledávač upřednostnil web s hezčím pokračováním URL. Jinak v dnešní době URL nikdo neodkazuje ručně, když už, tak maximálně samotnou doménu, vše ostatní se provádí přes CTRL+C a CTRL+V a v tomto případě je návštěvníkovi úplně jedno, jak složitou URL takto zkopíruje a někde odkáže. Z toho důvodu se domnívám, že i vyhledávače tomu budou dávat jen minimální váhu. Rozhodně bych se zaměřil na unikátní obsah (nekopírovat slepě popisy zboží od výrobce, jak to má většina shopů), ale odlišit se vlastními popisky. K tomu důsledně vyplňovat title každé stránky, aby bylo jasné, o čem každá konkrétní podstránka je. To je asi základ.
Str4wberry
Profil
Když jsme u těch zkracovačů, znáte někdo důvody, že je někdo používá? Myslím tedy kvůli přílišné délce URL*.

při zření dlouhé adresy odkázání rozmyslí
Osobně si dovedu představit, že bych si rozmyslel odkázání stránky s nějakou obludnou URL (pokud by publikační systém nevytvářel zálohy stránky z odkazu) z toho důvodu, že ji někdo v budoucnu ve jménu pokroku a SEO optimalisace™ změní na neobludnou a bude na přesměrování zvysoka defekovat. To si ale málokdo, řekl bych, uvědomí. A jiný důvod mě nenapadá, tebe ano?

*) Plus a) případě viz výše, b) tak nějak ze zvyku.
JaySee
Profil
Str4wberry:
Mě napadá čistě vizuální podoba odkazu. Když ho chci někde zveřejňovat, tak 100 znakový řetězec bude nejspíše obludnější, než 10 znaková zkratka. Takže se jich nechá zobrazit třeba víc na stránce a nevypadá to jako výpis hashů z databáze.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na ludkabrno:
„...vše ostatní se provádí přes CTRL+C a CTRL+V “
Znám lidi, kteří používají internet a dokonce umí napsat příspěvek do internetové diskuze, ale neznají nebo dlouho neznali klávesové zkratky Ctrl+C a Ctrl+V.

Podle Českého statistického úřadu vykazovalo v ČR v roce 2011 15 % populace ve věku 16 až 74 let nízkou úroveň znalostí práce s počítačem – tito respondenti uvedli jen jednu až dvě ze šesti činností; jeden z těch šesti dotazů se týkal "používání funkcí kopírovat a vložit ke kopírování nebo přesunování informací v rámci dokumentu".

Reaguji na Str4wberryho:
„A jiný důvod mě nenapadá, tebe ano?“
Kdybych neznal funkci na kopírování, byl bych asi líný opisovat příliš dlouhou adresu a potom bych přemýšlel, zda se bez odkazu neobejdu. Konkrétní příklad: Tento můj příspěvek by příliš neutrpěl, kdybych vůbec nezmínil údaje z Českého statistického úřadu.

„Když jsme u těch zkracovačů, znáte někdo důvody, že je někdo používá?“
Nevím, že by někdo z mého okolí zkracovače používal (což nemusí znamenat, že je nikdo nepoužívá, nicméně osobně vidím spíš důvody je nepoužívat než používat).
Str4wberry
Profil
Takže vidíte problém v dlouhém odkazu při jeho vkládání tam, kde není možnost si ručně zvolit jeho text, který ho bude na stránce representovat? S tím souhlasím. Viděl jsem takový příklad nedávno v popisu jedné události na Facebooku, tam vskutku (nejspíš) dává smysl odkaz zkrátit, aby nezabíral hromadu místa. U systémů, co s oblibou rozdělují dlouhá slova (a ničí tak klikací i neklikací URL) taktéž.

Kdybych neznal funkci na kopírování, byl bych asi líný opisovat příliš dlouhou adresu
Myslíš to tak, že lidé bez znalosti schránky postupují nějak takto? :–) Tedy že si URL opíší na papír a potom zpětně do PC?
jenikkozak
Profil
Petr ZZZ:
Znám lidi, kteří používají internet a dokonce umí napsat příspěvek do internetové diskuze, ale neznají nebo dlouho neznali klávesové zkratky Ctrl+C a Ctrl+V.
To bývá poměrně častý jev. Podle mého pozorování se člověk snáze naučí kopírovat a vkládat pomocí pravého myšítka, klávesové zkratky používají až pokročilí, kteří počítač ovládají více klávesnicí než myší.

Podle Českého statistického úřadu vykazovalo v ČR v roce 2011 15 % populace ve věku 16 až 74 let nízkou úroveň znalostí práce s počítačem – tito respondenti uvedli jen jednu až dvě ze šesti činností; jeden z těch šesti dotazů se týkal "používání funkcí kopírovat a vložit ke kopírování nebo přesunování informací v rámci dokumentu".
a) Teď ale ještě vědět, jestli by těchto 15 % lidí dokázalo stvořit klikací odkaz.
b) Do nízké úrovně spadli ti, kteří uvedli, že umějí jen 2 činnosti ze 6. Třeba právě mezi těmi dvěma znalostmi bylo kopírování. To je totiž z vyjmenovaných činností (přesun adresáře, kopírování textu, použití matematických funkcí v Excelu, komprimace souborů, instalace tiskárny či modemu a programování) nejjednodušší.

Nevím, že by někdo z mého okolí zkracovače používal
Možná nepíší do papírových časopisů. (Tam je lepší použít zkracovač než odkaz tak dlouhý, že by se jím dal celý časopis natřikrát omotat.) Možná nepoužívají takové systémy, které omezují délku příspěvku.
Záleží na autorovi, jestli zvolí zkracovač, který na koleně na základní škole vytvořil syn souseda, nebo ten, za kterým stojí velká společnost. Co myslíš, jak velká beznaděj by přinutila Google, aby své zkracovače začal nějak strategicky přesměrovávat na vlastní služby? Až se mu stane, že na dotaz „Google“ nebude ve svém vyhledávači na prvním místě, stačí mu změnit kritéria vah, koupit toho prvního, najít mu na stránkách malware... Ale kazit si pověst manipulacemi se zkracovači?
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Str4wberryho:
Tedy že si URL opíší na papír a potom zpětně do PC?
Třeba. Nebo si otevřou dvě okna a namáhavě opisují z jednoho do druhého. Myslím si, že počítačové znalosti starších lidí, kteří s počítačem nevyrostli, jsou velmi nesourodé a z faktu, že umí jedno, nelze vyvozovat, že umí druhé.

Reaguji na jenikakozaka:
Teď ale ještě vědět, jestli by těchto 15 % lidí dokázalo stvořit klikací odkaz.
Odkaz nemusí být nutně klikací, i pouhé vypsání URL může zvýšit návštěvnost a možná i podpořit pozici ve vyhledávání.

Třeba právě mezi těmi dvěma znalostmi bylo kopírování.
Taky mě to napadlo, ale jednak to nebyly dvě činnosti, ale jedna až dvě, a jednak když spočítáš ta procenta, tak například za rok 2011 jich do stovky 37 chybí. Zdá se mi to být hodně, ale ta statistika, pokud není hrubě chybná, připouští jen jeden závěr – že 37 procent respondentů neumí počítač ani zapnout.

Ale ono nejde ani tak o statistiky, ale o to, že kratší odkaz je prostě kratší. Jeden na dlouhý odkaz neodkáže, protože ho omylem nezkopíruje celý (při označování byl zbrklý a vynechal několik posledních znaků), druhý je kodér, chce mít přehledný kód a dlouhý odkaz se mu nelíbí (já když začínal, tak jsem jen kvůli přehlednému kódu kdysi zvolil naprosto nesmyslné názvy souborů – koukni do kódu mého přehledu fotek), a třetí je třeba jako ta slečna, na jejíž snažení odkázal Str4wberry, a neodkáže na dlouhou adresu z nějakých důvodů, které by ani jednoho z nás ve snu nenapadly.

Možná nepíší do papírových časopisů.
Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale kdyžs to nakousl, zjišťuji, že mám ve svém okolí možná víc lidí, kteří píšou do papírových časopisů, než těch, kteří na papíře nikdy nepublikovali. Je ale možné, že jen zřídka citují internetové zdroje. Ale moje okolí tak jako tak není směrodatné (lidi, které pravidelně vídám, používají internet převážně ke konzumaci obsahu a třeba HTML píše myslím jen jeden z nich).

Co myslíš, jak velká beznaděj by přinutila Google...
Na Google nedám dopustit, ale obecně ani velká společnost není zárukou vůbec ničeho. Aktuální případ: Facebook změnil e-maily celému světu.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: