Autor Zpráva
Sosek
Profil
Zdravím, koupili jsme web a nechali jej přesměrovat na náš metatagem. V zápětí se stala VĚC:
1) Náš web na který je přesměrováváno zmizel z vyhledavače. Vůbec se nezobrazuje na klíčová slova
2) Vyhledavač kompletně převzal Title i Description z webu na který je přesměrováno!
Otázka zní, jak je to možné a co se vůbec stalo?! Tímto způsobem bychom přeci mohli vesele shazovat weby konkurence. Mám teorii, že to byla zakázaná seo technika a tak jeden z webů vyřadili.
Víte někdo, setkali jste se s tím???
S pozdravem Veronika
_es
Profil
Sosek:
nechali jej přesměrovat na náš metatagem
Prečo práve takto? HTTP hlavičky nepoznáte?
Petr ZZZ
Profil
„koupili jsme web a nechali jej přesměrovat na náš “

Předpokládám, že koupený a Váš web nebyly identické, a v tom případě mě reakce vyhledávače vůbec neudivuje (a nechápu, že udivuje Vás). Takové přesměrování je otravné pro hledajícího, a vyhledávač nemá zájem hledajícího otravovat.

Pokud byly weby identické, vyvstává otázka, jak je to možné – obšlehla konkurence Vás, nebo jste ji obšlehli Vy, nebo jste nezávisle na sobě zkopírovali web někoho třetího?

Proč jste web kupovali, pokud byl identický? Proč jste ho přesměrovávali, pokud byl jiný?
margin
Profil *
Sosek:
Mám teorii, že to byla zakázaná seo technika a tak jeden z webů vyřadili.
Zakoupený web se návštěvníkům nezobrazuje, protože ho přesměrováváte. Nevidím v tom nic divokého, výsledky vyhledávače odráží reálná stav. Nechápu ale, proč za nemalý peníz koupíte web a neřídíte se ani obecnými radami, i když lepší by bylo využít služeb odborníka, který by se seznámil s konkrétní situací.

Tímto způsobem bychom přeci mohli vesele shazovat weby konkurence.
To nechápu, konkurence zpravidla své weby neprodává.
Sosek
Profil
_es:
Zdravím, díky...člověk, od kterého jsme web kupovali nám nabídl, že po první splátce nám jej přesměruje. Je to pro mě už moc složité...udělal to metatagem, teď jsme našli, že to může způsobovat problémy, takže to předělal na Redirect 301. Uvidíme. Myslíte, že to mohlo být tím?
Plaváček
Profil
Sosek:

Čeho jste chtěli dosáhnout přesměrováním? Jaký mělo mít význam?
Sosek
Profil
Petr ZZZ:
Identické nebyly, byly naprosto jiné, jiné domény. Nevím, zda je přesměrování otravné pro hledajícího. Šlo nám o to, že pán měl web, který mu leží na skladě a vybíhá v googlu před námi. Tak jsem jej chtěla prakticky vužít pro zvednutí umístění i návštěvnosti tím, že když tento web navštíví zákazník, hodí jej to na nás. Je to stejné téma webu - naše je firemní prezentace a ta koupená byla informační stránka o produktu jako je náš. Zakládala jsem na to konto diskuzi Jak efektivně využít koupi webu zobrazujícího před námi? .
Nevyznám se v tom, ale bylo mi doporučeno ze dvou nezávislých stran tento web koupit a použít pro zvýhodnění našeho. Nebo je to chybná myšlenka, že dvoje webovky ve vyhledávači z nichž jedna odkazuje na tu druhou jsou výhoda?
Díky, Veronika


margin:
Nerozumím Vaší odpovědi, zkuste odpovídat podrobněji, než jen "štěky". Opravdu se nedivím, že není vidět web, který jsme na náš přesměrovali. Ale zaskočilo mě, když nevyskakuje web na který je to přesměrováno a zároveň stránka, která je přesměrovaná. Tudíž, když dám do googlu "párky", v ideální situaci by vyjel web parky.com - náš a web parky-mnam.cz, ze ktereho by Vas to po kliku hodilo na parky.com. Rozumime si? Ale to se nestalo. Stalo se to, ze parky-mnam.cz tam jsou, presmerovavaji se, ale parky.com zmizely ve vyhledavaci.
Co myslíte tím, obecné rady?
Likvidace konkurence, kterou jsem myslela byla to, že když přesměrujete na něčí web, což je možné, tak ten jeho se přestane vyhledávat!
Díky, Veronika
Joker
Profil
Sosek:
Zakládala jsem na to konto diskuzi Jak efektivně využít koupi webu zobrazujícího před námi? .
Není tu stejná diskuse nebo diskuse na stejné téma, kde je daleko víc příspěvků?
Skoro určitě je, ale nemůžu ji najít.
Sosek
Profil
Taky jsem nemohla podobnou diskuzi najít, proto jsem zakládala téma Jak efektivně využít koupi webu zobrazujícího před námi? . Šlo nám o to, že to byl web, který nás svým obsahem poškozoval, to byla prvnotní myšlenka. Tak jsme chtěli pánovi zaplatit za to, že ho zlikviduje. Ale říkala jsem si, že, když už za něj platíme, byla by škoda jej likvidovat. To my potvrdili jak lidi tady na diskuzi, tak nezávislý technik. Tak jsme koumali, jak stránku využít, a vypadlo nám z toho, že nejlepší je přesměrování na naši. No a tady jsme, v kelu...
Naše webovka ve vyhledávači nevyjíždí vůbec a ta nová se v ní transformovala. Nepřekvapuje mě, že přesměrováním, ale i Description a Title.
Změnili jsme teď přesměrování z metatagu na Redirect 301, myslíte, že se to hodí do normálu? Nebo, jaké by bylo nejlepší řešení dané situace?
Veronika
Plaváček
Profil
Sosek:

Můžete nám dodat nějaké konkrétní ukázky? Přiznám se, že z vašich dotazů nejsem moudrý. Použijete-li přesměrování (a je vcelku jedno jak technicky), říkáte tím vyhledávači, že původní stránka byla nahrazena jinou, a tím pádem ji má přestat indexovat a starat se o tu, kam přesměrování vede.

Pokud ale starý web necháte běžet, a doplníte ho odkazy na svůj (bez přesměrování), čistě teoreticky by vám to pomoci mohlo.
Sosek
Profil
Díky, konečně kloudná odpověď. Nechala jsem to na tom webmasterovi od kterého jsme web kupovali, aby udělal přesměrování. Předpokládala jsem, že pán ví, jak to NEdělat...to byla chyba asi. Takže teď nastala, ne mojí vinou, situace, že nám to sice pomohlo k prvnímu místu ve vyhledávači (koupená stránka byla nahrazena naší přeměrovanou prezentací), ale naše původní stránka na kterou se přesměrovává se ve vyhledávači nezobrazuje. Jde tento stav napravit tím, že tu koupenou už nebudeme přesměrovávat, ale předěláme jí tak, aby lákala zákazníky k nám. Nebude to duplicitní, jen podobné. Jak rychle se stav spraví a budou zase ve vyhledávači obě?
Bohužel konkretizovat nemůžu, protože bych naši firmu vystavila riziku. To, co jsem psala s parky.com výše je naprosto výstižné.
Díky, Veronika
Petr ZZZ
Profil
„Je to pro mě už moc složité...udělal to metatagem, teď jsme našli, že to může způsobovat problémy, takže to předělal na Redirect 301.“
Kdo to udělal metatagem? Ten prodávající? On vám nedal přístup na FTP?

„Nebo je to chybná myšlenka, že dvoje webovky ve vyhledávači z nichž jedna odkazuje na tu druhou jsou výhoda?“
Odkaz a přesměrování jsou dvě diametrálně odlišné věci – plést si je může mít neblahé následky.

„Likvidace konkurence, kterou jsem myslela byla to, že když přesměrujete na něčí web, což je možné, tak ten jeho se přestane vyhledávat!“
Nedovedu si dost dobře představit okolnosti, za kterých by toto bylo efektivní metodou boje s konkurencí. Pokud chcete přesměrovat nějakou stránku, musíte ji nejdřív mít. Její výroba stojí peníze – a přesměrovávat ji potom na konkurenci? Co když vyhledávač potlačí vaši stránku a konkurenci to vaše přesměrování pomůže?
Plaváček
Profil
Sosek:

S vámi je to těžké. Vy chcete konkrétní radu a pokládáte obecné otázky. Koupě konkurujícího webu může být za určitých okolností vhodnou formou linkbuildingu, ale musíte vědět, co děláte. A čistě mezi námi - není mi moc jasné, jak by odkaz na odborné diskusi mohl poškodit vaši firmu. Přiznám se upřímně, že mi to hlava nebere :)

Jediná rada, kterou vám mohu nezištně dopřát, je obrátit se na nějakého slušného SEO experta, a nechat si poradit. Každá škoda se dá napravit, fakt ale je, že následky neuváženého přesměrování bude časově náročné odstranit. A otázka je, zda to vůbec půjde.
Sosek
Profil
Plaváček:
Milý Plaváčku, nejedná se o obecné otázky, jsou to konkrétní otázky na konkrétní situaci. Pouze nesděluji skutečné znění domény a firmy. Jedná se o to, že něco vyrábím a na těch stránkách bylo uvedeno, jak si to vyrobit. Ten majitel ale nebyl od fochu, jen ten web stvořil a ležel mu ladem. Takže jsme jej odkoupili s tím, že když jsou ve vyhledávači před námi a dáme je přesměrovat na náš web, získáme zákazníky, kteří by předtím klikli na stránku, kde by zjistili, jak si danou věc vyrobit sami a koupí si ji.
Ten majitel webovky je webmaster a uvolil se zadarmo, během procesu koupě přesměrovat ten web. Udělal to ale jinak, než jsem zamýšlela. Chtěla jsem tam dát banery nebo odkazy na náš web, ne přímo to několikasekundové přesměrování.
A nevím jistě, zda vzniklá situace je výsledkem jeho jednání, jak ji napravit, ani jak dlouho to bude trvat. Na to se ptám...
Veronika
Chamurappi
Profil
Asi jsem trochu vyčmuchal, o které domény jde. Ale respektuji, že je Sosek nechce sdělit do diskuse.

Věc se má skutečně tak, jak píše v úvodním příspěvku. V Googlu se na prvním místě na ústřední klíčová slova ukazuje ten koupený web (kde je 301 Moved Permanently), ale samotný ten výsledek ve výjezdu má nadpis i popis z webu, na který je přesměrováno. Jako, kdyby si to robot popletl. Web má zaindexovaný dobře, akorát místo toho, aby ho ukazoval s adresou, na kterou je přesměrováno, si ho secvaknul s adresou, ze které je přesměrováno.

Obecně: Mějme navzájem konkurenční weby A.cz a B.cz, A.cz se ukazuje první, B.cz se ukazuje druhý. Majitel B.cz koupí web A.cz a dá na doménu a.cz přesměrování na b.cz… a Google pak ukazuje jen jeden výsledek:
  Web B.cz
  Popis webu b.cz…
  www.a.cz


Pokud má Sosek skutečně kontrolu nad tím koupeným webem, tak asi žádné velké škody nehrozí. Pozici má, přesměrování chodí, akorát adesa u výsledku se ukazuje špatná.
Sosek
Profil
Moc díky, konečně to někdo skutečně pochopil - Chamurappi :) Děkuji, že respektujete soukromí. Každopádně je to divné i profesionálovi, že? Víte tedy, proč zmizel z vyhledavače ten náš původní web B.cz? A jak to napravit?
Ještě jednou děkuji!
Veronika
Davex
Profil
Sosek:
Víte tedy, proč zmizel z vyhledavače ten náš původní web B.cz?
Možná si domény popletl při těch chaotických změnách přesměrování. Popisované převzetí titulku by odpovídalo chování při dočasném přesměrování s kódem 302. Nevysvětluje to ale zmizení původního webu - možná jsou obě domény po přesměrování považovány za stejný web a koupená doména má větší reálný PageRank (GTPR mají obě 1). I když je mi divné, že si poplete domény, jejichž oficiální vlastník je různý a jsou na různých webhostinzích. Při přesměrování by se měl stát přesný opak - přesměrovávající adresa zmizí z vyhledávání a původní web se nepohne.

Čistě teoreticky by také mohla být pomlčková doména .cz upřednostněna před nepomlčkovou .com jako vhodnější pro uživatele. Tato teorie by se ale musela ověřit vhodným experimentem.

A jak to napravit?
Počkal bych několik dnů, zda se to nesrovná samo. Pak zrušit to přesměrování a na koupeném webu vybudovat kvalitní unikátní obsah s vhodným nasměrováním uživatele na původní web.
Sosek
Profil
Díky, už je to v pořádku, jsou vidět obě domény....kdyby to byla penalizace, takhle rychle by se to nespravilo. Takže to robot nějak pomotal. To mi spadl kámen ze srdce. Tedy se pustím do úprav koupeného webu. Mějte se fajn
Marek Prokop
Profil
Jen pro pořádek, robot si nic nepopletl, robot se takhle záměrně chová už minimálně 10 let. Obecně AFAIK neexistuje způsob, jak Google stoprocentně přinutit, aby ve výsledcích hledání zobrazoval cílové URL přesměrování. Přesměrování 301 je sice asi silnější signál než 302, ale není to jediný faktor.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Marka Prokopa:
robot si nic nepopletl, robot se takhle záměrně chová už minimálně 10 let
Proč to dělá? Jaká logika se v tom popletení skrývá?
Marek Prokop
Profil
[#20] Chamurappi Předpokládám, že si vyhledavač dlouhodobě analyzuje, jak webmasteři určité prostředky používají, a na základě toho vyhodnocuje spolehlivost jednotlivých signálů. To platí obecně pro všechny standardy, které nejsou konzistentně dodržovány všemi webmastery.

Konkrétně u přesměrování pravděpodobně většina webmasterů mezi 301 a 302 moc nerozlišuje a použije jedno z nich více méně náhodně. Google proto asi čeká, zda je přesměrování opravdu trvalé, resp. zobrazuje ve výsledcích hledání tu adresu, která mu připadá "hezčí". Mám např. web, který z kořene domény vždy přesměrovává na jazykovou mutaci, ale anglický Google zobrazuje ve výsledcích kořen domény (český zobrazuje URL české mutace).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0