Autor Zpráva
Zdeněk Štěpánek
Profil
Dobrý den,
mám dotaz ohledně výběru url adresy, kterou si Seznam vybírá při řazení výsledků ve vyhledávači.
Jednou si vybere titulní stránku a pak za nějaký čas stránku s produkty.

Mým cílem je, aby si vybíral úvodní stránku, protože má mnohem lepší výsledek a je relevantnější při zadání klíčového slova elektrocentrály. Je možné toto rozhodnutí Seznamu nějak ovlivnit? Asi 90% procent odkazů jde na titulní stránku a také jsem upravoval text. Na pár týdnů se podařilo a ve výsledku byla titulní stránka, ale teď Seznam bere zase stránku s produkty.

http://www.profesionalni-elektrocentraly.cz
http://www.profesionalni-elektrocentraly.cz/elektrocentraly-medved
Plaváček
Profil
Zdeněk Štěpánek:

Z mého úhlu pohledu, jako prostého uživatele, je relevantnější stránkou ta druhá. Protože obsahuje to, co hledám. Nabídku elektrocentrál. Úvodní stránka na mě působí "přeoptimalizovaným" dojmem a rychle bych z ní utekl. Nejspíš to je důvod, proč Seznam upřednostnil stránku, která vypadá přirozeněji.

P.S.
"Asi 90% procent odkazů jde na titulní stránku".

To není moc šikovný způsob linkbuildingu.
Zdeněk Štěpánek
Profil
Plaváček:

Děkuji za odpověď.
Ale ta druhá s produkty má horší výsledek na klíčové slovo. Úvodní byla v první desítce na Seznamu, ta s produkty je až na třetí.

Každopádně děkuji za názor a hned zapracuji na tom, aby to bylo uživatelsky přívětivější.
Plaváček
Profil
Zdeněk Štěpánek:

Možná děláte jednu začátečnickou chybu - soustředíte svou pozornost pouze na jedno "vykřičené" klíčové slovo a opomíjíte dotazy, které skuteční lidé pokládají.
Zdeněk Štěpánek
Profil
Plaváček:

Jsem stejného názoru.

Ale obchodní zástupce to takhle prodal klientovi. "Dostaň ten web do první desítky na Elektrocentrály - na Seznamu a klient zaplatí balík peněz". Hrůza co?

Dále to asi nemá cenu rozebírat. Prostě takhle se to krásně prodává.
Plaváček
Profil
Zdeněk Štěpánek:

K tomu není co dodat :) Přemýšlet podobným způsobem je určitou formou digitální sebevraždy. A neúctou k lidem, kteří skutečně nějakou tu elektrocentrálu potřebují sehnat. A kteří se dostanou na úvodní stránku, plnou plků a klíčového slova. Víte - oni dál hledat znovu nebudou. Použijí tlačítko Zpět v prohlížeči a zkusí web umístěný na nižší pozici. Který tím pádem vyhraje :)
Zdeněk Štěpánek
Profil
Plaváček:

Jenže já jim to podobně říkám takhle 5 měsíců, co tam pracuji. Ale stále se tam prodávají klíčová slova a pozice. Když jsem jim říkal, ať investují do kvalitních školení SEO, jenom se pousmáli.
Plaváček
Profil
Zdeněk Štěpánek:

Pak je možná čas nechat se zaměstnat někde jinde. Ale to není rada, která patří do tohoto tématu :)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: