Autor Zpráva
Peter123
Profil *
Ahoj,

je správne (a tiež výhodné) používať doménové meno kunkurencie ako keyword? Napríklad, ak by som chcel konkurovať Seznamu na Google, a pridal by som do title, description, možno nejaký nadpis a pár viet v obsahu? Nie nejak škodlivé použitie, ale niečo na spôsob: "Example.com - lepší Seznam.cz" alebo description: "Example.com je fulltextový vyhľadávač, ktorý funguje ako Seznam.cz, ale má relevantnejšie výsledky a lepšie vyzerá".

PS: Príklad Example.com vs. Seznam.cz je čisto ilustračný, dúfam že si ma seznamáci nevygooglia a nezabanujú mi moje stránky :D

Ďakujem za názory!
Martin Kolčaba
Profil
Krom toho, že to je nemorální, je to snad i nezákonné (alespoň v ČR). Připadá mi to jako přiživování se na popularitě jiného brandu.

Navíc si nemyslím, že by takového "konkurování" (pokud jde o nějaký známý web) bylo možné bez obrovských nákladů s tím spojených > nemyslím si, že by mohlo mít smysl.
ludekbrno
Profil *
Peter123:
To není dotaz z oblasti SEO, ale podnikatelskě etiky. A ta podle mě praví, že v propagaci by se nemělo používat srovnávání s konkrétní konkurencí. A už vůbec ne v takovém případě, kdy není ta uvedená výhoda před konkurencí snadno a nezpochybnitelně prokazatelná. Jakákoliv obecná fráze ve smyslu "náš vyhledávač je lepší, než seznan", je velmi snadno soudně napadnutelná, protože neexistují obecně stanovená kritéria pro posuzování vyhledávačů a je tak velmi pravděpodobné, že by konkurence dosáhla soudního zákazu takové propagace a možná i nějaké náhrady škody. Museli byste si být 100% jisti, že v té konkrétní věci jste lepší, než konkurence a umět to dokázat. Nicméně i kdyby to tak bylo, osobně nejsem příznivcem takového vychloubání se a taková reklama smrdící sebechválou mě spíš odradí.
Peter123
Profil *
ludekbrno, Martin Kolčaba:

Ďakujem za názory,
len ma zaujímalo, aké by boli reakcie. Hladal som nejaké populárne kľúčové slová, a veľa z nich je práve názov domény konkurencie.
Petr ZZZ
Profil
Peter123:
„je správne (a tiež výhodné) používať doménové meno kunkurencie ako keyword?“
Na toto nelze obecně odpovědět. Záleží na kontextu, na tom, o jaké klíčové slovo se jedná, zda by se použila celá doména včetně TLD atd... Několik příkladů s klíčovým slovem "škoda":

<title>V čem je Škoda lepší než Maserati?</title>
<title>Škoda představila nový model Octavie. </title>
<title>Škoda mladého života — odešel na protest proti sovětské okupaci</title>
<title>Skoda.cz</title>

Řekl bych, že první tři případy jsou v pořádku, u posledního bych si ale nebyl jistý, zda už nejde o parazitování na cizí značce a tedy o nekalou soutěž.

Dále záleží na tom, zda se jedná o obecný výraz jako třeba "hotel", "ubytování" a tak podobně, nebo o registrovanou značku jako třeba "Hilton". A je rozdíl, zda na blogu o cestování napíšeš, žes přenocoval v hotelu Hilton, nebo zda do <title> stránky penziónu v Dolním Újezdu vrazíš KW "Hilton". První je v pořádku, druhé bych hodnotil jako nekalou soutěž (ale nejsem ani právník ani soudce).

Doporučuji přečíst i toto vlákno: Firma chce žalovat za slovní spojení v titlu

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: