Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Peter123 Profil * |
#1 · Zasláno: 17. 8. 2012, 21:06:10
Ahoj,
je správne (a tiež výhodné) používať doménové meno kunkurencie ako keyword? Napríklad, ak by som chcel konkurovať Seznamu na Google, a pridal by som do title, description, možno nejaký nadpis a pár viet v obsahu? Nie nejak škodlivé použitie, ale niečo na spôsob: "Example.com - lepší Seznam.cz" alebo description: "Example.com je fulltextový vyhľadávač, ktorý funguje ako Seznam.cz, ale má relevantnejšie výsledky a lepšie vyzerá". PS: Príklad Example.com vs. Seznam.cz je čisto ilustračný, dúfam že si ma seznamáci nevygooglia a nezabanujú mi moje stránky :D Ďakujem za názory! |
||
Martin Kolčaba Profil |
Krom toho, že to je nemorální, je to snad i nezákonné (alespoň v ČR). Připadá mi to jako přiživování se na popularitě jiného brandu.
Navíc si nemyslím, že by takového "konkurování" (pokud jde o nějaký známý web) bylo možné bez obrovských nákladů s tím spojených > nemyslím si, že by mohlo mít smysl. |
||
ludekbrno Profil * |
#3 · Zasláno: 17. 8. 2012, 21:40:29
Peter123:
To není dotaz z oblasti SEO, ale podnikatelskě etiky. A ta podle mě praví, že v propagaci by se nemělo používat srovnávání s konkrétní konkurencí. A už vůbec ne v takovém případě, kdy není ta uvedená výhoda před konkurencí snadno a nezpochybnitelně prokazatelná. Jakákoliv obecná fráze ve smyslu "náš vyhledávač je lepší, než seznan", je velmi snadno soudně napadnutelná, protože neexistují obecně stanovená kritéria pro posuzování vyhledávačů a je tak velmi pravděpodobné, že by konkurence dosáhla soudního zákazu takové propagace a možná i nějaké náhrady škody. Museli byste si být 100% jisti, že v té konkrétní věci jste lepší, než konkurence a umět to dokázat. Nicméně i kdyby to tak bylo, osobně nejsem příznivcem takového vychloubání se a taková reklama smrdící sebechválou mě spíš odradí. |
||
Peter123 Profil * |
#4 · Zasláno: 17. 8. 2012, 22:26:34
ludekbrno, Martin Kolčaba:
Ďakujem za názory, len ma zaujímalo, aké by boli reakcie. Hladal som nejaké populárne kľúčové slová, a veľa z nich je práve názov domény konkurencie. |
||
Petr ZZZ Profil |
Peter123:
„je správne (a tiež výhodné) používať doménové meno kunkurencie ako keyword?“ Na toto nelze obecně odpovědět. Záleží na kontextu, na tom, o jaké klíčové slovo se jedná, zda by se použila celá doména včetně TLD atd... Několik příkladů s klíčovým slovem "škoda": <title>V čem je Škoda lepší než Maserati?</title> <title>Škoda představila nový model Octavie. </title> <title>Škoda mladého života — odešel na protest proti sovětské okupaci</title> <title>Skoda.cz</title> Řekl bych, že první tři případy jsou v pořádku, u posledního bych si ale nebyl jistý, zda už nejde o parazitování na cizí značce a tedy o nekalou soutěž. Dále záleží na tom, zda se jedná o obecný výraz jako třeba "hotel", "ubytování" a tak podobně, nebo o registrovanou značku jako třeba "Hilton". A je rozdíl, zda na blogu o cestování napíšeš, žes přenocoval v hotelu Hilton, nebo zda do <title> stránky penziónu v Dolním Újezdu vrazíš KW "Hilton". První je v pořádku, druhé bych hodnotil jako nekalou soutěž (ale nejsem ani právník ani soudce).
Doporučuji přečíst i toto vlákno: Firma chce žalovat za slovní spojení v titlu |
||
Časová prodleva: 12 let
|
0