Autor Zpráva
AdamJ
Profil
Ahoj,

chtěl bych poprosit o radu ohledně duplicitního obsahu. Zkusím být co nejstručnější :)

Situace: Firma, působí v 5 městech ČR, nabízí např. 3 různé služby (pronájem realit, pojištění, doprava).
Hlavní stránka webu na doméně 2. řádu (firma.cz), na doménách 3. řádu jednotlivé pobočky (praha.firma.cz, brno.firma.cz, ...)

Struktura webu je taková, protože návštěvníka zajímají služby jen v daném městě. Do ostatních nemá důvod chodit.

Problém: Stránky popisující služby v jednotlivých městech jsou často stejné, liší se jen změnou města v textu (nadpis + obsah). Např. stránka Pronájem bytů v Brně / Pronájem bytů v Praze a v obsahu stejný nebo hodně podobný popis služby s tím, že se mění město.

Vypadá to, že google bere takové stránky jako duplicitní a neindexuje.

Nemáte někdo prosím tip, jak z toho ven? Vím, že by bylo nejlepší mít pro každou stránku unikátní obsah, ale to asi není kapacitně možné - přepisovat to stejné 5x jinak. Nedá se googlu nějak říct, že se nejedná o jeho oblbnutí, ale že v tomto případě to dává smysl mít duplicitní? Návštěvníkům na jednotlivých subdoménách chci poskytnout informace o službách, které poskytuji v daném městě.

Předem mockrát děkuju za odpověď.
ninja
Profil
Zkuste do textů pro jednotlivá města vložit více lokálních názvů. Městské čtvrti, významné lokality, atd.
Cody
Profil
Popros dobrého copywritera o pomoc. Větší unikátnost textů by neměl být problém zařídit. Pokud poskytujete jiné služby v každém městě text by to měl odrážet a neměli by se měnit jen názvy měst.
AdamJ
Profil
Cody:
Vím, že větší unikátnost textů by pomohla. Ale co když na to nejsou prostředky?

Spíš mě zajímá, jestli to už někdo někdy neřešil. Přeci pokud nabízím jednu stejnou službu ve více městech, proč ji popisovat víckrát různě?
Plaváček
Profil
AdamJ:

Přeci pokud nabízím jednu stejnou službu ve více městech, proč ji popisovat víckrát různě?

Proč tedy potom pořizovat subdomény? O tom, že nabízíš služby ve více městech se lze zmínit na jedné stránce, ne?
Marek Prokop
Profil
AdamJ:
Vypadá to, že google bere takové stránky jako duplicitní a neindexuje.

Proč "vypadá"? Podle popisu situace je těch stránek 15 a u takového počtu snad víte jistě, zda je indexuje.

Jinak jsou obecně jen dva způsoby, které zmiňuje Ninja a Plaváček. Oba mohou fungovat. Konkrétní provedení záleží na konkrétních podmínkách.
AdamJ
Profil
Plaváček:
Subdomény mají v tomto případě svůj význam - logické členění obsahu do měst. Návštěvníka zajímá jen to město a ne ostatní. Navíc v každém městě mohou být různé služby.

Marek Prokop:
Stránek je mnohem víc, tohle je jen příklad pro zjednodušení. Kdyby jich bylo 15, není třeba diskutovat o tom, aby se každá přepsala.

Myslel jsem si, že nebude jiná cesta, než zapracovat na různorodosti obsahu. Jen jsem se chtěl zeptat, zda to někdy někdo neřešil jinak.
Marek Prokop
Profil
AdamJ:
tohle je jen příklad pro zjednodušení

Obávám se, že v tom případě použitelnou odpověď nedostanete. Řešil jsem tento problém mnohokrát a řešení bylo prakticky pokaždé jiné, protože byly jiné výchozí podmínky. Záleží na mnoha detailech. Nejlepší by bylo, kdybyste odkázal na konkrétní web.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: