Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Tavočer Profil |
#1 · Zasláno: 28. 8. 2012, 13:25:34
Dobrý den,
na webu www.stehovani-tavocer.cz na homepage máme <h1> skryté stylem. Potřeboval bych poradit jaký to má vliv na silu webu, respektive na pozici webu ve fulltextu vyhledávačů na KW stěhování ? Děkuji. |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 28. 8. 2012, 14:47:06
Kromě toho, že by si to teoreticky nějaký administrátor vyhledavače mohl vyložit jako porušení pravidel a web penalizovat, to nejspíš žádný vliv nemá.
|
||
Camo Profil |
#3 · Zasláno: 28. 8. 2012, 15:03:11
Marek Prokop:
Ale tolerujú to ak je napríklad nadpis v obrázku a teda ho logicky treba dostať aj do kódu, nie? Na tejto stránke, ale taký nadpis v obrázku nevidím, čo teda nieje ten prípad.... |
||
Plaváček Profil |
#4 · Zasláno: 28. 8. 2012, 16:42:43 · Upravil/a: Plaváček
Tavočer:
Viz Marek Prokop. Zvláště hákliví jsou na podobné fígle v Seznamu. Ještě mám v živé paměti případ, kdy e-shop obdržel takzvanou částečnou penalizaci, což ho na tři měsíce prakticky vyřadilo z provozu. Camo: Pokud je na obrázku totéž, co v textu pod ním (image replacement), pak problém není. |
||
Cody Profil |
Pokud se bavím o tomto (třída "h1idden" je nenápadná:-)):
<h1 class="h1dden">Stěhování, stěhovací služby TAVOČER</h1> Toto bych vyhodnotil jak poskytování jiného obsahu uživateli a jiný vyhledávači. Texty "Stěhování, stěhovací služby TAVOČER" se bez zobrazení zdrojového kódu nedá na webu najít. Konkrétně se jedná o porušení jednoho konkrétního pravidla pro webmastery a to skrytý text, totéž u Seznamu. Krásná ukázka black hat seo. A pokud tohle vlákno čte vaše konkurence, tak už běžela tohle porušení napráskat. Doporučuju tuto chybu napravit co nejdříve. |
||
Tavočer Profil |
#6 · Zasláno: 29. 8. 2012, 07:50:50
Děkují za odpovědi.
<h1> jsem zapnul. Nicméně, nehledě na to jestli to je black hat seo nebo ne, jaký to má vliv na silu webu jestli <h1> bylo vidět nebo ne? Cody: Texty "Stěhování, stěhovací služby TAVOČER" se bez zobrazení zdrojového kódu nedá na webu najít. Jak nelze najít ? KW stěhování, stěhovací služby jsou na webu. |
||
Plaváček Profil |
#7 · Zasláno: 29. 8. 2012, 08:03:05
Tavočer:
Nevím, co máte na mysli "sílou webu" a jak by ji mohla ovlivnit přítomnost či nepřítomnost jednoho HTML elementu. |
||
Cody Profil |
#8 · Zasláno: 29. 8. 2012, 09:36:06
Tavočer:
> Jak nelze najít ? KW stěhování, stěhovací služby jsou na webu. Jednotlivá klíčová slova ano, ale ne text jako celek. „Nicméně, nehledě na to jestli to je black hat seo nebo ne, jaký to má vliv na silu webu jestli <h1> bylo vidět nebo ne?“ Black Hat SEO má velkou sílu, pomůže vám k odstranění z indexu vyhledávače. Text v H1 samotné je jeden (nepříliš důležitý) faktor z velké množství signálů (u Google více než 200), takže bych se na něj rozhodně neupínal a podobné praktiky neprovozoval. |
||
Petr ZZZ Profil |
Reaguji na Codyho:
„Krásná ukázka black hat seo.“ Předesílám, že praktickou zkušenost s tímto nemám, ale čistě selským rozumem bych řekl, že to až tak jasné být nemusí a mohlo by záležet na tom, jak se k tomu administrátor vyhledávače postaví. Na jedné straně je fakt, že všechna klíčová slova z toho skrytého textu se na stránce někde (viditelně) vyskytují, na druhé straně tam jsou kdovíkde a ten řetězec tam není v doslovném znění. Kromě toho je nebezpečí, že ten, kdo to bude případně posuzovat, bude líný přemýšlet nad nějakými hranicemi přípustného a zakázaného a rozhodne na základě přesné shody – ta tam není, tak tu máš, SEO-mágu, bác! Vcelku bych taky řekl, že je takový postup riskantní. Reaguji na Tavočera: Nadpisy s největší pravděpodobností nemají ani přibližně takovou váhu, jaká jim někdy bývá přisuzována, a přinejmenším v méně konkurenčních segmentech se lze dostat dopředu i bez jediného nadpisu. Smysl dávají ze sémantického hlediska. Pokud je autor použije, v každém případě by měly být na stránce vidět. |
||
Cody Profil |
#10 · Zasláno: 29. 8. 2012, 09:40:25
Petr ZZZ:
„Předesílám, že praktickou zkušenost s tímto nemám, ale čistě selským rozumem bych řekl, že to až tak jasné být nemusí a mohlo by záležet na tom, jak se k tomu administrátor vyhledávače postaví.“ Souhlasím, na druhou stranu tady je jasně vidět, že to skrytí H1 nebylo z nějakým dobrým úmyslem pro uživatele, šlo čistě o SEO hacking, tedy jak vyjebat s yvhledávačem. Což je přesně to co vyhledávače rádi nemají. |
||
Tavočer Profil |
Plaváček:
Sílou webu jsem myslel v tomto konkrétním případě to co jsem napsal v 1 příspěvku. Myslel jsem jestli je lepší mít <h1> viditelný a jaký to může mít vliv na pozici webu v SERPu na klíčová slova v <h1>. V podstatě odpověď již jsem dostal a následně jsem přečetl i toto http://blog.bloxxter.cz/dulezitost-nadpisu-z-pohledu-seo/#more-381 |
||
Plaváček Profil |
Tavočer:
Odpovím krátkou glosou: http://www.zdrojak.cz/clanky/budiz-nadpis-reklo-seo/. H1 je nadpis nejvyšší úrovně a neexistuje žádný rozumný důvod, proč ho před návštěvníkem ukrývat, pokud má smysl, aby na webové stránce byl. Nemá být za každou cenu nositelem klíčových slov. Jeho přímý (technický) vliv na SERP je prakticky neměřitelný, či spíše nulový - viz http://www.clipboard.cz/7hucj. Stejnou službu provede klíčové slovo "stěhování" třeba v odstavci P. Navíc honit se za tak obecnou frází je z pohledu SEO poměrně nesmyslná činnost (viz pěkný článek Martina Kolčaby http://blog.komart.cz/vazte-slova/). |
||
Martin Kolčaba Profil |
Je ale potřeba říci, že můj článek, na který odkázal Plaváček, není v tomto případě až tak relevantní.
Plaváček: Tavočer stehuje po celé ČR. Podle zběžného pohledu myslím, že to mají zmáknuté poměrně dobře. Hlavně jsou připraveny dobře fungující přistávací stránky pro dotazy související s jednotlivými městy, viz http://www.stehovani-tavocer.cz/stehovani-po-cr/mesto/detail/1-benesov/ v pravém bloku, takže tady určitě nejde o to, co je uvedeno jako příklad v článku - tedy o slepé míření na jedno nejvíce konkurenční slovo. Proto myslím, že "pozice" na slovo "stěhování" by zde měla být spíš jen třešničkou na dortu, než hlavním cílem. Tavočer: to, jestli budete mít nadpis viditelný nebo skrytý vám, co se týká pozic ve vyhledávání, nijak nepomůže. Jediné, na co je zde potřeba dát pozor, tak aby "skrytí" bylo v souladu s pravidly vyhledávačů, vizte odkazy, které poslal Cody. |
||
Plaváček Profil |
#14 · Zasláno: 29. 8. 2012, 12:40:24
Martin Kolčaba:
„Proto myslím, že "pozice" na slovo "stěhování" by měla být spíš jen třešničkou na dortu, než hlavním cílem.“ Ano, ale viditelnost či neviditelnost nějakého HTML elementu s tím přeci nesouvisí. |
||
Martin Kolčaba Profil |
#15 · Zasláno: 29. 8. 2012, 12:45:08
Plaváček:
„Ano, ale viditelnost či neviditelnost nějakého HTML elementu s tím přeci nesouvisí.“ to souhlasím, viz doplnění mého příspěvku. |
||
Tavočer Profil |
#16 · Zasláno: 29. 8. 2012, 12:49:18
Martin Kolčaba:
Ano, děkují, přesně tak. Dříve po delší dobu jsme byli na Seznamu na KW [stěhování] 1, občas 2,3, ale poslední dobu náhle propadli, tak zatím marně hledám příčinu/y. Ještě když už jste si všiml té stránky pro jednotlivá města, to URL se spoustou lomítek, má to vliv na SEO ? Nebo by bylo lepší to URL mít jednodušší, nebo je to jedno? Děkují. |
||
Plaváček Profil |
Tavočer:
„Ještě když už jste si všiml té stránky pro jednotlivá města, to URL se spoustou lomítek, má to vliv na SEO“ Vždy je lepší mít co nejkratší URL. Ale pokud už tento systém používáte dlouho a jednotlivé stránky (respektive URL) jsou zaindexovány, je lepší žádné drastické změny nedělat. |
||
Tavočer Profil |
#18 · Zasláno: 29. 8. 2012, 21:08:21
Dnes ráno jsem <H1> otevřel, a už jsme na 5 pozici :-).
A bez diakritiky dokonce 4. To je shoda okolností nebo přece ten vliv <H1> není zas tak malý ? |
||
Petr ZZZ Profil |
#19 · Zasláno: 29. 8. 2012, 22:45:52
Možná to opravdu byla ruční penalizace za skrytý text a možná máte štěstí, že se na to koukl někdo ještě jednou a zrovna krátce poté, co jste to skrytí zrušili. Cody má pravdu v tom, že i když to bylo tak nějak nevinné skrytí, protože skrytý text se týkal tématu, nemění to nic na tom, že to bylo schované za účelem manipulace s vyhledávačem. V konkurenčních segmentech (a k těm bych asi stěhování počítal) je nutno vycházet z toho, že konkurence u webů na prvních pozicích cíleně hledá black hat seo a pokud něco takového najde, napráská to provozovatelům vyhledávačů.
Vliv <h1> určitě velký není, pokud je vůbec nějaký. Rozdíl oproti nedávné situaci není v tom, že by <h1> přibylo. Bylo tam už předtím. Jako podstatný bych viděl spíš fakt, že jste tam měli skrytý text, který je teď viditelný a tedy v souladu s pravidly vyhledávačů.
|
||
Tavočer Profil |
#20 · Zasláno: 29. 8. 2012, 22:56:54
Před tím web na toto slovo byl na 9. pozici, takže penalizace to asi nebyla. Mimochodem, <h1> nebyl skrytý za účelem nějak vyhledávač ošidit.
|
||
Petr ZZZ Profil |
#21 · Zasláno: 29. 8. 2012, 23:14:39
A proč tam vůbec byl, když byl skrytý?
Jestli se jedná o posun mezi pátou a devátou pozicí, tak ten je v poměru k celkovému počtu výsledků (na heslo stěhování skoro dva milióny) tak nepatrný, že jakékoli úvahy o příčinách mi připadají spekulativní a zbytečné. |
||
Martin Kolčaba Profil |
#22 · Zasláno: 30. 8. 2012, 09:15:20
Tavočer:
hlasuji pro shodu okolností. |
||
Davex Profil |
#23 · Zasláno: 30. 8. 2012, 21:09:26
Tavočer:
„Před tím web na toto slovo byl na 9. pozici, takže penalizace to asi nebyla.“ Pokud vidíš web výš, tak asi zafungovala personalizace výsledků vyhledávání, protože web vidím v Googlu pro frázi „stěhování“ na 9. pozici. Změna viditelnosti nadpisu na to vliv nemá. Petr ZZZ: „konkurence u webů na prvních pozicích cíleně hledá black hat seo a pokud něco takového najde, napráská to provozovatelům vyhledávačů“ Domnívám se, že Google má prostředky na automatické rozpoznání skrytého textu a zrovna na tohle bonzování nepotřebuje. |
||
Petr ZZZ Profil |
Davex:
To je zajímavé, můžu se zeptat, zda se tvoje domněnka ohledně automatického rozpoznání skrytého textu zakládá na nějakém konkrétním pozorování, nebo jen na úvaze, že by to bylo v zájmu vyhledávače? Také vycházím z toho, že velké vyhledávače umí věci, o kterých se běžnému brouzdalovi ani nesní, už jen proto, že mají na vymýšlení fíglů lidi i peníze. Nicméně na mou domněnku, že když prohlížeč umí CSS, může ho zrovna tak umět i vyhledávač, mi před necelými třemi lety odpověděl Marek Prokop mnohařádovým rozdílem v počtu stránek, které zpracuje prohlížeč a těch, které musí za stejnou jednotku času analyzovat vyhledávač. (Jen pro upřesnění – Tavočer píše o pozicích na Seznamu.) ↓ Davexi, díky. |
||
Davex Profil |
Petr ZZZ:
Moje domněnka se zakládá na pozorování technologií používaných Googlem - zvýrazňování textu v náhledech stránek, vyhledávání v digitalizovaných knihách, rozpoznávání obličejů a poznávacích značek automobilů ve StreetView, seskupování podobných fotografií ze stejného místa apod. Nalezení neviditelného textu (i složitějšími způsoby než pouhé skrytí) bude asi jedna z těch jednodušších úloh. Předpokládám tedy, že ve vyhledávači mají své místo i signály nezaložené pouze na hodnocení zpětných odkazů a, řekněme, „zdrojového kódu“ stránky, ale vyhodnocují se i jiné dostupné údaje. Co se týče množství zpracovaných stránek, tak dostupnými prostředky, výkonem a schopnostmi programátorů (při vší úctě) je omezen hlavně vyhledávač Seznamu. To se velikostí a prostředky Googlu nedá vůbec srovnávat a domnívám se, že ten s nedostatkem výkonu ve svých globálně rozložených datacentrech problém nemá. |
||
Časová prodleva: 12 let
|
0