Autor Zpráva
Cekl
Profil *
Dotaz, mám dvě domény- trochu u každé pozměním obsah, je riziko, že to vyhledávač bude penalizovat?
Např. Slavona má na klíč.slovo eurookna - oba weby na 1 straně SEZNAMU.
Takže to asi jde, bez té penalizace ?
Zadání je jasné, mít na první straně oba weby.
Na co si dát pozor. v čem by se oba weby neměly v textu potkávat?
ludekbrno
Profil *
Cekl:

Podobnost obsahu určitě neznamená penalizaci. Maximálně vyhledávač usoudí, že je zbytečné nabízet 2x totéž a vybere si jeden z webů, o kterém usoudí, že je užitečnější. Nicméně by se nejspíš muselo jednat o prakticky totožné texty nebo významné části textů. Bohužel procentuálně jak moc podobné mohou být, asi nikdo mimo samotné vyhledávače netuší :-)
panther
Profil
Cekl:
spousta webů z jednoho oboru má podobné texty, a penalizované nejsou.

Ptáš-li se, jestli můeš mít dva vlastní weby se stejnou tématikou, pak ano - vyhledávač neví, že za webem stojí tatáž firma, a je-li obsah na obou webech zajímavý, nemá důvod je nenabídnout.

Na co si dát pozor. v čem by se oba weby neměly v textu potkávat?
na duplicitní obsah.
Homer
Profil
panther:
vyhledávač neví, že za webem stojí tatáž firma

Jseš si jistý, že se vyhledávače nedívají do whois?
panther
Profil
Homer:
jisty si nejsem, ale nevidim pro to rozumny duvod. Pokud maji obe domeny navstevnikovi co nabidnout, proc by jednu domenu tajily?

Navic, ve whois, i kdyz to bude tataz firma, ale jine jmeno... Nevim, dalo by se to lehce obejit, takze si myslim, ze ti to nejspise nebude.
Cody
Profil
Cekl:
Co je cílem dvou e-shopů, které, jak jsme pochopil, nabízejí stejný obsah? Pokrytí více frází?
Cekl
Profil *
Cíl - být např. jako Slavona na 1 klíč.slovo eurookna - na 1 straně - 5 + 10 pozice, větší šance, že lidi na stránky kliknou a ne na konkurenci. Praxe je žel. taková, že lidi chodí jen na 1 stranu, mám ověřené. Jde o firemní web , v žádném případě e-shop.
Možná máte jinou zkušenost. Tohle je má.
panther
Profil
Cekl:
větší šance, že lidi na stránky kliknou a ne na konkurenci.
na to nepotřebuješ dva weby, stačí jeden s kvalitním obsahem, který pokryje i více hledaných frází. Neoptimalizovat jen na jednu.

Praxe je žel. taková, že lidi chodí jen na 1 stranu
často jen první polovinu.
Cody
Profil
panther:
Cekl:
„větší šance, že lidi na stránky kliknou a ne na konkurenci.“
na to nepotřebuješ dva weby, stačí jeden s kvalitním obsahem, který pokryje i více hledaných frází. Neoptimalizovat jen na jednu.

Seznam do SERPu nepustí více než 1 doménu na jednu frázi, což chápu.

často jen první polovinu.
To z nějaké statistiky nebo je to jen tvůj odhad?

Cekl:
Chápu, v tom případě bych spíše než kopie e-shopů udělal e-shop tematicky zaměřený, na určitou část vašeho sortimentu. A tu vych obsahově vylepil - unikátní a zajímavé texty
Cekl
Profil *
Seznam do SERPu nepustí více než 1 doménu na jednu frázi, což chápu.
??????

např. Slavona na 1 klíč.slovo eurookna - je na 1 straně - 5 + 10 pozice

takže jak to je , že nepustí ?
Plaváček
Profil
Cekl:

Já vidím web Slavony v SERPu pouze jednou (oprava - je tam dvakrát, ale jedná se o dva různé weby). Soudě dle (nepřesných) statistik hledanosti tuto frázi v přesné shodě prakticky nikdo nehledá. Jaký tedy má význam se za tímto klíčovým slovem honit?
panther
Profil
Cody:
To z nějaké statistiky nebo je to jen tvůj odhad?
par webu jsem na ruzna klicova slova zkoumal a pitval se ve statistikach - nehlede na zamereni webu byla navstevnost nekolikanasobne vyssi u projektu do 4-6. mista (na jednu az tri hledane fraze) nez u projektu, ktere byly na prelomu 1. a 2. stranky.

Mozna to tak nemusi platit v globalu, ale z meho pozorovani to tak vypadalo.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Codyho:
Statistiku na to nemám, ale myslím si, že to lze očekávat, protože spoustě lidí se druhá polovina první strany nevejde do okna. Vidí-li hledané na prvních místech, část z nich je líná rolovat, tak kliknou na to, co vidí – a to je jeden z prvních nějakých čtyř až šesti výsledků. Že reklama Googlu i Seznamu se zobrazuje nahoře a ne dole, má koneckonců taky svůj důvod.
Cody
Profil
Cekl:
??????

!!!!!!!!!!

např. Slavona na 1 klíč.slovo eurookna - je na 1 straně - 5 + 10 pozice
Kde? Nevidím to tam.

panther, Petr ZZZ:
Obecně souhlasím, ale jak víme, že to co potřebují vidí na prvních 4 pozicích? Takže ne, nemyslím si, že to tak v reálu je. Zajímavé by bylo, kdyby Seznam pustil ven nějaké statistiky, které to budou potvrzovat.
Třeba jako tahle pro Google:
panther
Profil
Cody:
jak víme, že to co potřebují vidí na prvních 4 pozicích?
ono kolikrat, kdyz nenajdes to, co hledas, na prvnich par pozicich (nebo prvni strance obecne), zvolis jinou frazi, nez abys listoval na dalsi stranku.

Opet, nevim, jestli to je obecny trend, ale opravdu si nemyslim, ze by pro brouzdaly byla druha stranka vysledku zajimava (nebo klidne i ta druha polovina prvni stranky, pokud k ni musi scrollovat).

Jak pisu vyse, neni to nic, nez jen pouhe zkoumani statistik nekolika bezicich (a i pomerne uspesnych) projektu z ruznych oboru.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Codyho:
„jak víme, že to co potřebují vidí na prvních 4 pozicích?“

Do jisté míry to vyplývá z logiky věci:
1. Vyhledávače se snaží to, co brouzdal hledal, nabídnout na prvních místech. To je podstatou jejich bytí.
2. Z toho, že se vyhledávače těší široké oblibě a jsou k vyhledávání hojně využívány, vyvozuji, že se jim to ve vysoké míře daří. Není tedy překvapivé, když lidi klikají na první pozice.

I z tvé grafiky vyplývá, že 40 % kliků spadá na první tři pozice, na místa 4 až 6 však už jen 12 % a na sedmou až devátou pozici pouhých 8 %. Těch 39 %, co klikají od jedenácté pozice nahoru, reprezentuje brouzdaly, kteří hledané na první straně nenašli. Nebo ještě jinak: 48 % kliknutí je na prvních pět míst, ale pouze 13 % na šestou až desátou pozici. Řekl bych tedy, že tvoje grafika potvrzuje to, co píše panther – že lidi chodí často jen na první polovinu první strany.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: