Autor Zpráva
SkyVessel
Profil
Zdravím.
Budu dělat web, kde pod jednou doménou budou dvě odlišné věci - např eshop a firemní stránky. Zadání znělo, aby na úvodní stránce si mohl návštěvník vybrat, zda chce do eshopu nebo na firemni stránky... Samozřejmě tohle bych řešil pomocí obrázku. Jak to mám ale udělat, aby to bylo co nejlépe vyhledatelné pro boty?? eshop bych asi hodil na subdoménu, ale nevím, jak to udělat co nejlépe.
Prosím o radu.

Díky
mimochodec
Profil
Speciální úvodní strana ve formě rozcestníku je chyba. Jako úvodní stranu bych nastavil úvodní stranu těch firemních stránek. Skok do eshopu bych řešil normální položkou menu, jen možná výrazněji odlišenou.
SkyVessel
Profil
mimochodec:
Skok do eshopu bych řešil normální položkou menu, jen možná výrazněji odlišenou.
Taky jsem to tak myslel, ale není to čistě ehop - je to v podstatě jiné zaměření - jedna je na stavby a druhá je přes elektro i s eshopem v budoucnu pro úplně jiné spektrum zákazníků... Tak jsem právě chtěl vědět, jak to co nejlépe udělat...
mimochodec
Profil
SkyVessel:
Rozcestníky jsou chyba bez výjimky. Jestli ten eshop je tematicky někde úplně jinde, než ten druhý web, pořídil bych pro něj druhou doménu. A prolinkoval, pokud to bude dávat nějaký smysl. Z webu o psech má smysl odkazovat na shop se psími granulemi, na shop s hodinkami nikoliv.
Cody
Profil
SkyVessel:
Zadání znělo, aby na úvodní stránce si mohl návštěvník vybrat, zda chce do eshopu nebo na firemni stránky.
Nebylo to součástí dotazu, ale takouhle splash screen důrazně nedoporučuji. Myslím, že ja fajn to mít na jedné doméně. Byly by tam jak obsahové stránky prezentace firmy, tak e-shop, e-shop klidně může být na subdoméně, ale není to nezbytné.

Samozřejmě tohle bych řešil pomocí obrázku. Jak to mám ale udělat, aby to bylo co nejlépe vyhledatelné pro boty??
Nevhodné řešení. Pokud už je to nezbytné (není), vyřešte to tak, že v pod obrázkem zobrazíte alternativní textový obsah - náhrada textu obrázkem. Pozor na to, aby na obrázku bylo to samé, co ve zdrojáku. Kdyby ne, mohlo by to být vyhodnoceno jak zakázaná technika - cloaking.
SkyVessel
Profil
mimochodec:
Rozcestníky jsou chyba bez výjimky
Díky. Měl jsem podobný názor, ale nevěděl jsem, jestli na to není nějaká firma...

Cody:
pod obrázkem zobrazíte alternativní textový obsah
Tohle mě napadlo - udělat tam jakoby textový náhled stránky nebo tak něco.
Nakonec to asi vyřeším subdoménou a udělají se dvoje vizitky atd... Jemně složitější, ale... nejschůdnější.

Díky za zastavení
Petr ZZZ
Profil
SkyVessel:
Nahrazení textu obrázkem („image replacement“) je grafická záležitost a pokud je nevyhnutelné (má nevýhody – daný text je hůře přístupný), používá se jen u krátkých kousků textu, většinou jen v logu nebo v nadpisech.

Pokud to ale správně chápu, ty neřešíš grafiku, nýbrž architekturu webu respektive otázku, zda se má jednat o jeden nebo o dva weby.
SkyVessel
Profil
Petr ZZZ:
Pokud to ale správně chápu, ty neřešíš grafiku, nýbrž architekturu webu
Přesně. Nakonec jsem se domluvil na dvou oddělených webech propojených reklamou... Taková ta kouzelná věta hůře dostupné pro roboty - horší pozice ve vyhledávačích ještě stále funguje :). Graficky by to pro mě nebyl problém ale proč to dělat složitě, když to jde i jednodušeji - já nepracuji pro Microsoft =D
Petr ZZZ
Profil
SkyVessel:
Jen pro pořádek – text "nahrazený" obrázkem je hůře přístupný pro lidi, robotům je to jedno. Výraz "nahrazený" je zde trochu zavádějící, ve skutečnosti je na stránce obojí a text je obrázkem jen překrytý (obrázek je pomocí CSS napozicovaný nad text). Shoduje-li se text obrázkový (ten viditelný) a text skutečný (ten schovaný za obrázkem), penalizace ze strany vyhledávačů nehrozí.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0