Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Pavel Straka Profil |
#1 · Zasláno: 27. 11. 2012, 00:10:36
Dobrý večer, rád bych požádal o radu zkušenějších. Na webu používám klasický filtr inzerátů (nabídka/poptávka, prodej/pronájem atd.) - což je vlastně jednoduchý formulář odesílaný metodou GET. Můj dotaz zní: Je z hlediska SEO problém, že výsledná adresa je: www.priklad.cz/inzeraty.php?typ=nabidka&typ2=pronajem&lokalita=Praha atd. namísto např.
www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha Děkuji za ochotu pomoci. |
||
cenek Profil |
#2 · Zasláno: 27. 11. 2012, 08:53:29
Zdravím,
Problém to není, ale například u Google mi to docela pomohlo. Každopádně tím nic neztratíte a z uživatelského hlediska je to určitě lepší. |
||
Joker Profil |
#3 · Zasláno: 27. 11. 2012, 09:10:58
Pavel Straka:
„Je z hlediska SEO problém, že výsledná adresa je: w>ww.priklad.cz/inzeraty.php?typ=nabidka&typ2=pronajem&lokalita=Praha“ Z hlediska SEO to může někdy být dokonce lepší, četl jsem, že třeba Google se snaží některým GET parametrům porozumět. Ve smyslu, že když má třeba stranka.php?language=en, tak z toho pochopí, že to je varianta stránky v anglickém jazyce. Ale nemůžu teď najít odkaz, kde se o tom psalo. |
||
panther Profil |
#4 · Zasláno: 27. 11. 2012, 09:22:48
Joker:
něco podobného jsem taky četl, tedy, v angličtině a teď v rychlosti jsem to také nenašel... Nicméně, jazyk je poměrně snadno odfiltrovatelná (a z pohledu hledajícího zásadní) záležitost, kdežto parametrům z vyhledávání, které vidíme výše, nikdo (vyhledávače) pravděpodobně chtít porozumnět nebudou. Pavel Straka: konkrétně u vyhledávání to problém není. Ono při větším formuláři bude stejně adresa kilometr dlouhá (ano, bude to menší kilometr s parametry). cenek: „z uživatelského hlediska je to určitě lepší.“ jak píšu výše. Pokud jsou více než dva parametry, jako uživateli mi je jedno, co v URL je a bude pro mě zásadnější, jak jsou vybrané hodnoty interpretované na webu, jak snadno je mohu měnit, přidávat nebo odebírat. |
||
margin Profil * |
#5 · Zasláno: 27. 11. 2012, 09:49:03
panther:
„teď v rychlosti jsem to také nenašel...“ Není to http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html? |
||
Joker Profil |
#6 · Zasláno: 27. 11. 2012, 10:07:05
margin:
To je přesně ono. Překlad klíčové části: „Je mnoho webmasterů kteří, tak jako náš přítel, věřili, že staticky vypadající adresy jsou pro indexovaní a umístění ve výsledcích výhodnější. To je založené na předpokladu, že vyhledávače mají problémy s procházením a analyzováním dynamických URL (…). Nicméně my v Google jsme v obou oblastech už pokročili. Přestože statické URL mohou mít výhodu v míře prokliku, protože se uživatelům snadněji čtou, rozhodnutí ukládat stránky do databáze neznamená žádnou výraznou nevýhodu v indexování a umístění ve výsledcích. Měli byste raději poskytovat vyhledávačům dynamické adresy, než maskovat dynamické parametry, aby vypadaly staticky.“ |
||
Str4wberry Profil |
#7 · Zasláno: 27. 11. 2012, 13:20:02
Bral bych v úvahu, že je ten článek poněkud staršího data. Podle mě je/byla výhoda těch parametrů, že u nich mohl vyhledávač snáze pochopit, že se jedná o nějaké filtrování nebo řazení a lépe se s tím poprat i bez canonical nebo zákazu adres v robots.txt.
Například může vzniknout adresa typu www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha/strana2 , ale potom i www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha/Praha5/pronajem-fytopufu/nejnovejsi/strana2 , tak z toho co patří k čemu vyhledávač moc pochytit nemůže.
|
||
Časová prodleva: 11 let
|
0