Autor Zpráva
Pavel Straka
Profil
Dobrý večer, rád bych požádal o radu zkušenějších. Na webu používám klasický filtr inzerátů (nabídka/poptávka, prodej/pronájem atd.) - což je vlastně jednoduchý formulář odesílaný metodou GET. Můj dotaz zní: Je z hlediska SEO problém, že výsledná adresa je: www.priklad.cz/inzeraty.php?typ=nabidka&typ2=pronajem&lokalita=Praha atd. namísto např.
www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha

Děkuji za ochotu pomoci.
cenek
Profil
Zdravím,

Problém to není, ale například u Google mi to docela pomohlo.
Každopádně tím nic neztratíte a z uživatelského hlediska je to určitě lepší.
Joker
Profil
Pavel Straka:
Je z hlediska SEO problém, že výsledná adresa je: www.priklad.cz/inzeraty.php?typ=nabidka&typ2=pronajem&lokalita=Praha
Z hlediska SEO to může někdy být dokonce lepší, četl jsem, že třeba Google se snaží některým GET parametrům porozumět. Ve smyslu, že když má třeba stranka.php?language=en, tak z toho pochopí, že to je varianta stránky v anglickém jazyce.
Ale nemůžu teď najít odkaz, kde se o tom psalo.
panther
Profil
Joker:
něco podobného jsem taky četl, tedy, v angličtině a teď v rychlosti jsem to také nenašel... Nicméně, jazyk je poměrně snadno odfiltrovatelná (a z pohledu hledajícího zásadní) záležitost, kdežto parametrům z vyhledávání, které vidíme výše, nikdo (vyhledávače) pravděpodobně chtít porozumnět nebudou.

Pavel Straka:
konkrétně u vyhledávání to problém není. Ono při větším formuláři bude stejně adresa kilometr dlouhá (ano, bude to menší kilometr s parametry).

cenek:
z uživatelského hlediska je to určitě lepší.
jak píšu výše. Pokud jsou více než dva parametry, jako uživateli mi je jedno, co v URL je a bude pro mě zásadnější, jak jsou vybrané hodnoty interpretované na webu, jak snadno je mohu měnit, přidávat nebo odebírat.
margin
Profil *
panther:
teď v rychlosti jsem to také nenašel...
Není to http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html?
Joker
Profil
margin:
To je přesně ono.
Překlad klíčové části:
„Je mnoho webmasterů kteří, tak jako náš přítel, věřili, že staticky vypadající adresy jsou pro indexovaní a umístění ve výsledcích výhodnější. To je založené na předpokladu, že vyhledávače mají problémy s procházením a analyzováním dynamických URL (…). Nicméně my v Google jsme v obou oblastech už pokročili. Přestože statické URL mohou mít výhodu v míře prokliku, protože se uživatelům snadněji čtou, rozhodnutí ukládat stránky do databáze neznamená žádnou výraznou nevýhodu v indexování a umístění ve výsledcích. Měli byste raději poskytovat vyhledávačům dynamické adresy, než maskovat dynamické parametry, aby vypadaly staticky.“
Str4wberry
Profil
Bral bych v úvahu, že je ten článek poněkud staršího data. Podle mě je/byla výhoda těch parametrů, že u nich mohl vyhledávač snáze pochopit, že se jedná o nějaké filtrování nebo řazení a lépe se s tím poprat i bez canonical nebo zákazu adres v robots.txt.

Například může vzniknout adresa typu www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha/strana2, ale potom i www.priklad.cz/inzeraty/nabidka/pronajem/Praha/Praha5/pronajem-fytopufu/nejnovejsi/strana2, tak z toho co patří k čemu vyhledávač moc pochytit nemůže.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0