Autor Zpráva
Tomas2007
Profil
Dobrý den,

rád bych věděl, jak lze optimalizovat pagerank na Googlu v následující situaci:

Jsou dva weby se shodným obsahem, web 1 má doménu domena.com, web 2 má doménu domena.co.uk.
První web je fyzicky hostován v USA, druhý v Británii.

Na web 1 odkazuje 10 webů A1-A10, na web 2 odkazuje 10 webů B2-B20.

Lze nějakým způsobem (canonical?) nastavit, aby veškeré odkazy (resp. hodnocení pro pagerank z toho vyplývající) na web 2 "převzal" web 1?
Tedy - zjednodušeně řečeno - aby neměly oba weby PR 3, ale aby (jen příklad) web 1 měl PR 4 a web 2 měl PR 2?

Případně pokud nastavím natvrdo přesměrování z webu 2 na web 1 (tedy bude jen jeden obsah), bude to mít podobný/lepší/horší vliv na PR obou webů? (Google ukáže ve výsledcích obsah pod domena.co.uk, ale po kliknutí dojde k přesměrování na "správný" obsah?)

Díky za radu.
panther
Profil
Tomas2007:
pokud máš dva weby se stejným obsahem, je to špatně. Odstraň tu duplicitu co nejdříve, a to vhodným přesměováním na preferovanou doménu.
Marek Prokop
Profil
Panthere, promiň, ale tohle samozřejmě nejde řešit přesměrováním, když to jsou weby určené různým zemím. Doporučuji pečlivě prostudovat https://sites.google.com/site/webmasterhelpforum/en/faq-internationalisation#q15 a všechno související.
Tomas2007
Profil
Panthere, proč je to špatně? Když chci cílit na zákazníky v USA i v Británii pomocí dvou různých serverů a domén / geotargetingu (obsah bude logicky v obou případech anglicky, nabízené služby jsou stejné, jen se možná budou lišit některé lokálně platné údaje), aby google.co.uk ukázal web domena.co.uk (než aby neukázal nic, nebo web domena.com až kdoví kde, když není považován za tolik lokálně relevantní jako obsah na uk serveru/doméně), ale přitom nabízím tytéž služby, nějaké řešení to snad mít musí.

Pane Prokope, díky za odkaz. Zatím se mi jeví jako nejvhodnější (z hlediska "sčítání" PR) použití subdomény uk pod doménou com (uk.domena.com). Měl bych pár dotazů:

1) Když vytvořím subdoménu uk.domena.com s geotargetingem na Británii (domena.com bych třeba nechal bez cílení, ať si to Google přebere podle serveru v USA), jak se to projeví na celkovém PR domena.com? Sčítá se v případě geotargetingu "síla" dohromady, nebo pro subdoménu a doménu zvlášť (podle odkazů se subdoménou, resp. bez ní)?

2) Liší se v případě geotargetingu "síla" odkazujících stránek dle jejich TLD? Je pro web/subdoménu uk.domena.com lepší - z hlediska PR na google.co.uk - aby na něj odkazovaly spíš britské weby než jiné, nebo je to jedno?

3) To, aby se ve vyhledávači všude (i na google.co.uk) zobrazovala doména domena.com (ne subdoména), s tím, že na subdoménu by se to přepnulo až při samotné návštěvě, zařídím pomocí hreflang?

Díky!

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: