Autor Zpráva
quiced
Profil
Zdravím,

chtěl bych Vás požádat o radu. Snažím se si zajistit návštěvníky z vyhledávačů, ale bohužel zatím se mi to vůbec nedaří. Jedná se o tento internetový obchod: www.mandroid.cz.

Teď bych rád řekl co jsem udělal nebo neudělal pro zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů. Snažil jsem se napsat texty, které budou kvalitní a budou návštěvníka co nejlépe informovat o produktu, protože to má zásadní vliv na to, zda si danou věc zákazník koupí či ne. Zároveň jsem se snažil dodržet určité procenty vložených klíčových slov.

Dále jsem provedl registraci zhruba na 20 katalozích, které mi přišli smysluplné. Poslední věc kterou jsem udělal byla ta, že jsem do několika diskuzí ohledně produktu, který prodávám uvedl odkaz, samozřejmě tak, aby to nevypadalo jako spam, ale dávalo to nějaký smysl vůči diskuzi.

Problém je v tom, že mi lidi vůbec nechodí z vyhledávačů. Myslím, že na toto téma není mnoho konkurence a proto si myslím, že i přes to, že je web starý zhruba měsíc, by mohli nějací návštěvníci přicházet.

Moje současná návštěvnost je vše z odkazů, které jsem dal na fóra, což není zrovna dvakrát dlouhodobá záležitost.

Díky za každou radu.
Kajman
Profil
Měsíc je málo, počkejte si.

Můžete si zatím zaplatit reklamu např. na adwords, alespoň zjistíte, jestli vůbec někdo hledá to, co očekáváte.

Když jdu na stránku s výrobkem, tak se v 56 požadavcích stahuje 450KB. Nedalo by se to urychlit?
quiced
Profil
Dobře tak já tedy počkám.

Jinak reklamu plánuju, ale vzhledem k tomu, že aktuálně nemám produkt skladem, tak nemá smysl.

To stahování se určitě urychlit dá. Koukal jsem na to na pingdom.com a zjistil, že nejvíc KB bere facebook a zoopim.

Jinak myslíš, že jsou moje kroky v optimalizaci správné? Nebo mám ještě něco udělat, kromě průběžného získávání zpětných odkazů.
ninja
Profil
Nejdříve bych si opravil fonty a poladil objednávkový formulář. Je extrémně nepřehledný.
quiced
Profil
ninja:
Dík za názor. Myslím si, že zase tak nepřehledný není. Problém je v postranním panelu, který podle mě tu nepřehlednost vytváří. Bohužel tento panel se mi zatím nepodařilo odstranit i když jsem to už několikrát zkoušel.
LudekBrno
Profil
quiced:
Podle mě je zcela zásadní problém v tom, že naprostá většina populace nemá vůbec tušení, že něco takového existuje, že je to tak užitečné a za docela příznivou cenu. Výsledek je jasný, malá návštěvnost z vyhledávačů, protože to prostě téměř nikdo nehledá. Obávám se, že je to spíš okrajová záležitost pro technické fandy, než všeobecně použitelná a vyhledávaná věc pro spotřební masy. Dnes už každá průměrná televize má počítač s možností procházení internetu atd. v sobě nebo má spousta lidí telefon/tablet s androidem, který ke stejným účelům může využít. Každopádně je to fajn věc, ale díru do světa s tím asi neuděláš a z toho plyne malá návštěvnost.
quiced
Profil
LudekBrno:
Dík za názor. Já jsem s aktuální návštěvností, která plyne z fór spokojen. Jde mi o to, že z vyhledávačů mi zatím nikdo nechodí. Jinak o té hledanosti máš částečně pravdu. Na druhou stranu je zde několik klíčových slov, které jsou poměrně dost vyhledávané.
LudekBrno
Profil
quiced:
No právě, v diskuzních fórech oslovuješ přímo potenciální zájemce, kteří se rádi podívají stejně jako já. Jenže se obávám, že většina ostatních lidí včetně těch, co by to zajímalo, o existenci takových výrobků vůbec neví. Já jsem se o nich dozvěděl náhodně od známého, do té doby jsem nikde nenarazil na zmínku o tomto zařízení, přestože se pohybuji i na specializovaném fóru o Androidu. Takže podle mě je v součastnosti hlavní příčinou malé návštěvnosti z vyhledávačů prostý fakt, že o zboží nikdo neví a nehledá ho. A v takovém případě se můžeš stavět na hlavu, dokonale zoptimalizovat web pro vyhledávače, aniž by to mělo nějaký efekt. V takovém případě existuje jediná možnost, na vhodných (tematických) místech dát potencionálním zájemcům vědět, že výrobek existuje a k čemu je. A to přes vyhledávače neuděláš, je potřeba reklama s.vysvětlujícím textem, případně ty komentáře v tematických fórech, ale to moc nedoporučuji, protože to zavání SPAMem a ve.fórech to nemají rádi. Je to fajn produkt, ale masová záležitost to nebude, tam frčí hotová řešení. Toto je spíš hračka pro technické fandy, třeba pro mě :-) Jsem si téměř jistý, že se to ani v budoucnu moc nezmění. Mimochodem, jaká odpovídající klíčová slova jsou vyhledávaná? A vyhledávají je opravdu ti, co shánějí takový přístroj?
Jakub Hořák
Profil
Nejdříve než tahat lidi z vyhledávačů, bych se zaměřil na technickou část webu. Například proč má homepage celkově tři URL? Jednou klasicky, podruhé přes navigaci "hlavní strana" (/index2.php) a potřetí přes logo, kde je dokonce 404-ka (index.html). Například text je osobně pro mě špatně čitelný v některých částech webu. Obrázky produktů jsou zbytečně obrovské, Facebook v patičce neexistuje apod...Takže bych se zaměřil primárně na web, protože i když tam lidi dostaneš, neznamená to, že nakoupí.
Každopádně budování relevantních odkazů z dobrých fór je určitě dobrá volba, když je to samozřejmě šetrně. Jak píší ostatní, produkt je dost neznámý, to je trochu problém, takže je třeba zaměřit se jinou cestou.

S AdWords také souhlasím, protože získáš velké množství longtailů, pokud nepojedeš vyloženě na volnou shodu a pomocí analýzy zjistíš relevantní KW se kterými budeš dále pracovat. Nejednou jsem dostal podnět právě z analytics a na základě toho tvořil například články, protože lidi určité věci zajímali.

Procenty hustoty klíčových slov bych se nezabýval, spíše bych se zaměřil na title a metadescription, už kvůli CTR z vyhledávačů. Díval jsem se na site:mandroid.cz a rozhodně je co vylepšovat.

Úplně přesně nevím, jaké podmínky má heureka a zbozi.cz, ale jsou to další kanály.

Jistě je spousta podnětů. Omlouvám se, jestli jsem zde někoho opakoval.
quiced
Profil
LudekBrno:
Určitě máš pravdu, že spousta lidí to nezná. Právě s tím jsem také začínal, že chci vytvořit něco co tu mnoho obchodů neprodává (samozřejmě vím o alze:D, ale stejně není to tak rozšířené). Jinak k těm kw. V podstatě stačí do googlu zadat mini pc a v našeptávači jsou vidět zajímavá spojení, bohužel není jich mnoho.

Počítám s tím, že to není masová záležitosti, nechci prodávat desítky kusů měsíčně.

Jakub Hořák:
Hale s homepage je to trochu složité:D. Celý homepage je uložen v souboru index2.php, protože jsem to kvůli systému na kterém obchod běží musel udělat trochu krkolomě a lépe to tedy nepůjde. Každopádně díky za upozornění na index.html u loga o čemž jsem doteď nevěděl. S tím facebookem nevím v čem je u tebe problém ale mě se zobrazuje naprosto normálně.

Můžeš mi uvést příklad špatně čitelného textu (asi myslíš font, který je někde poněkud nečitelný?)?. Velikost obrázků je podle mě ideální.

Vím o tom, že jsem měl u metadescription nějaké duplicity, které jsem již odstranil, ale v googlu se to ještě neobjevilo, to zřejmě myslíš s tím site:mandroid.cz.

Jinak na heureku a zbozi myslím. Bohužel heureka je bez kreditu prakticky nepoužitelná, zbozi.cz je na tom lépe, ale také jsou první obchody, které platí za proklik.

Myslím, že v současné době bude asi nejlepší tam hnát lidi přes Adwords.

Kdyby jste měl ještě někdo nějaký nápad tak si ho rád přečtu.
pepperos
Profil
postupně web vylepšujte, doplňujte obsah, vytvářejte relevantní zpětné odkazy, podporujte návštěvníky a zákazníky, aby o vás mluvili, propagujte web různými způsoby, poskytujte kvalitní zákaznickou podporu, prodávejte kvalitní zboží... a výsledky přijdou. :-)
quiced
Profil
pepperos:
Dík za radu. O to co jsi popsal se snažím, ale chtěl jsem vědět spíš nějaké tipy pro lepší optimalizaci.
LudekBrno
Profil
pepperos:
Sorry, ale to jsou tak nekonkrétní fráze, které každý zná. Nevím co svými nepravidelnými nekonkrétními výlevy sleduješ ;-) Vždycky jednou za čas přiběhneš, vysypeš hromadu nekonkrétních obecných vět k posledním vláknům a zase na týden dva zmizíš...a kolem dokola.


quiced:
Na webu toho už moc nenaděláš, odstraň ty duplicity a chybné odkazy a dál to ve tvém případě vylepší jedině práce "v terénu". Stejně mám pocit, že ani "mini PC" nebo příbuzné fráze nebudou moc vyhledávané nebo si pod nimi lidé představují něco úplně jiného, tedy nehledají tvůj produkt. A taková návšěvnost ti moc nepomůže. Já bych si třeba pojem "Mini PC" nespojil se zařízením s Androidem. Osobně bych se asi smířil s tím, že z vyhledávačů nezbohatnu a budu to muset řešit jinak. Konkrétně obrázková reklama s popisem, ze kterého se bude dát pochopit, o co jde i pro ty, co původně nehledali.
_es
Profil
quiced:
Snažím se si zajistit návštěvníky z vyhledávačů, ale bohužel zatím se mi to vůbec nedaří.
Skús si v prehliadači vypnúť JavaScript a uvidíš, ako „vidia“ tvoj web vyhľadávače.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0