« 1 2 »
Autor Zpráva
Matuto
Profil
Zdravím,
spravuji stránky www.luxusni-apartman.cz a mám problém se zájmem o naše služby. Od spuštění webu se již nějací zájemci o ubytování ozvaly, ovšem v poslední době zájem upadl a již měsíc jsem nedostal žádnou poptávku. Stránku navštěvuje denně 3 - 5 lidí ( www.toplist.cz/stat/1349082 ) což mi nepříjde na ubytovací zařízení zrovna málo. Stránky mam také registrované v ubytovacích katalozích ceskehory.cz a dalších zdarma ubytovani.hyperinzerce.cz, www.seznam-ubytovani.cz . SEO jsem zaměřil na klíčová slova "Horský apartmán" a "Apartmán Pec Pod Sněžkou" na kterých jsem na prvních pozicích. Zajímalo by mě, jak zvýšit zájem o naše nabídky? Jestli nějaké ubytovací katalogy, nebo jak postupovat?

Děkuji
Moderátor Joker: Odmazány přebytečné otazníky z titulku
LudekBrno
Profil
Matuto:
Nevím nevím, ale mám pocit, že klíčové fráze nejsou zrovna šťastně zvolené. Opravdu sis zjišťoval, že někdo do vyhledávače zadává "horský apartmán" nebo "apartmán pec pod sněžkou"? Mě by nic takového asi hledat nenapadlo.
Mimochodem, vím že se to asi těžko vymýšlí, ale web je velmi chudý na texty. Takto se žádné zázraky čekat nedají. Umístění na prvních pozicích bych přičítal spíš tomu, že zvolené klíčové fráze jsou jen minimálně konkurenční a téměř nikdo je nehledá. Tomu odpovídá i návštěvnost 3-5 lidí/den, což je při umístění na prvních pozicích hodně špatné.
Matuto
Profil
A jaká klíčová slova by jsi použil? Nevím jestli bych byl při použití slov jako "Ubytování" nebyl vidět vůbec. Nebylo by lepší použít ubytovací katalogy? Jinak vymýšlet více textů je opravdu náročné, nevím co více tam napsat. Krom indexu je dost textu například v "Aktivity"
LudekBrno
Profil
Jenže k čemu ti je být viděn na slova, která nikdo nehledá? Takto se vidíš na dobrých pozicích imaginárně vlastně jen ty sám a říkáš si, jak jsi hezky na prvních pozicích. Lepší je být třeba na druhé straně, ale na fráze, co lidé opravdu hledají a pokud možno na co nejvíce souvisejících frází. A toho docílíš zejména bohatšími texty. Jinak web se mi dost líbí, stejné tak i nabízený apartmán a jsem přsvědčen, že i když nebudeš na prvních pozicích, můžou dát zájemci přednost tobě. Málokdo vezme hned ubytování, které mu vyskočí na první pozici, aniž by se podíval i na další, jestli nemají lepší nabídku a myslím, že máš dost šancí tyto hledající posbírat. Mimochodem, na google zkus placenou reklamu AdWords. Není to nic drahého.
Matuto
Profil
Zkoušel jsem testovat klíčová slova na https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS a napadlo mě "Ubytování krkonoše" tj 6 600 hledání za měsíc a "Apartmán Pec Pod Sněžkou" 360, má tedy smysl zkoušet to optimalizovat na tyhle dvě, nebo by vás napadla nějaká lepší klíčová slova? Zkusím tedy nějaký způsobem rozšířit texty o větší obsah a větší hustotu klíčových slov, ale nyní potřebuji zjistit jakých?

Děkuji
Ivy
Profil
"Cena nezahrnuje Poplatky za elektrickou energii (dle odebraných kWh), stravu a ručníky."
Takhle by mě nikdo nezískal. Že si zaplatím jídlo s tím počítám, ale do luxusního apartmánu si vozit ručníky? Já jsem si vždycky myslela že luxus znamená přepych.
Matuto
Profil
Ivy:
Nejsem majitel a ani správce, jen spravuji webové stránky. Původně byli ručníky v ceně, před pár dny jsem to na žádost majitelky přepsal. Myslím že pokud se podíváš do galerie uvidíš, že zbytek apartmánu je vybaven opravdu luxusně.
shaggy
Profil
Matuto:
Ja si ubytovanie hľadám iba na weboch, ako je booking.com - a platí to aj o "tuzemskom" ubytovaní (ako Tatry, alebo Praha). Osobne si myslím, že pre malé penzióny/hotely je oveľa lepšie zamerať sa práve na takéto weby, ako riešiť vlastnú stránku a jej návštevnosť (aj keď týmto tvrdením idem proti sebe, keďže tvorba stránok ma živí).

A toto:
Cena nezahrnuje Poplatky za elektrickou energii (dle odebraných kWh)
by ma nahnevalo asi viac, než tie uteráky. Keď si zaplatím apartmán, tak očakávam, že v cene bude všetko. A nie aby ma niekto pri odchode prekvapil poplatkom za elektrinu - pokojne sa môže stať, že mi dajú zaplatiť 20€ naviac a nič s tým neurobím.

zbytek apartmánu je vybaven opravdu luxusně.
Izby sú pekné, čisté (podla fotiek), ale ten priemerný nábytok z Ikea by som za luxus neoznačil.
LudekBrno
Profil
Matuto:
No hlavně to při tom optimalizování a větší hustotě klíčových slov nepřežeň! To se stává často lidem, kteří optimalizují jen pro vyhledávače a potom to normální člověk není schopen přečíst a znechuceně odchází. Piš to výhradně pro lidi a hustotu kličových slov udělej takovou, která ti sama vyjde při psaní normálního textu. Nezapomeň, že důležitější než hustota klíčových slov v textu je jejich výskyt v odkazech vedoucích na ten web. To znamená, že někde v katalogu ubytování budeš mít odkaz, který bude pod textem například "ubytování krkonoše". Tento výskyt je důležitější, než přeplácat klíčovými slovy texty na spravovaném webu. A jaká kíčová slova? Zkus se poptat širšího okruhu známých, co by psali do vyhledávačů, kdyby chtěli takový typ ubytování. Ale moc jim to nekonkretizuj, ať je neovlivňuješ.

Jinak souhlas s tou energií, to je opravdu odrazující faktor. Ať si raději majitelka spočítá, kolik jí tam hosté za rok spotřebují, vypočítá týdenní průměr a ten přidá k ceně (pokud to bude významná položka). Když jedu někam se ubytovat, chci předem vědět, kolik mě to bude stát. To ostatně platí u všech služeb. A pokud po tobě chce zvýšit výtěžnost webu, tak musí poslouchat tvoje doporučení.

A ještě jak píše shaggy, minimálně pro možnost zístkat zahraniční návštěvníky je důležité být v mezinárodních vyhledávačích ubytování, jako ten zmíněný Booking.com. Do zahraničí osobně jinak necestuji, než s ubytováním přes něj, i když u nás ještě spíš hledám samotné weby. Každopádně bych určitě nespoléhal na to, že se bude dát naplnit apartmán z většiny vlastním webem. To je spíš podpůrný prostředek, aby si lidé ze specializovaných katalogů rozklikli podrobnosti na přímém webu apartmánu.
Str4wberry
Profil
Mně hlavně přijdou informace na webu dost nedostatečné.

Například aktivity. Je sice hezké, že je tam všechno vypsáno, ale proč tam, sakra, není mapa, kde budou aktivity vyznačeny s nějakým popisem jakým způsobem se tam dostanu? Vyberu jako příklad lyžování v Peci – proč tam o něm nejsou informace (ceník, počet a typ sjezdovek), dále se tam píše o nějakém SKI autobusu zdarma, ale proč tam není uvedeno odkud jede, jak daleko k němu a od něj budu muset jít, jak často jezdí, jak dlouho jede atd.?

Dalším příkladem jsou služby. V zásadě u všeho mi chybí doplňující informace. Proč u restaurace není uvedeno, co podává za pokrmy (+ ceník)? Totéž u baru. U dalších věcí by pomohla alespoň fotka, ale všechno by sneslo více informací. Mohl bych ještě dlouho pokračovat, ale myslím, že to stačí. Tyto informace jsou dost podstatné a musel bych si je před objednáním ručně vyžádat od provozovatele.

Celé to na mě působí, že je buď ten web jen proto, aby byl, nebo je (doufám, že ne) cílem skrýt nějakou zradu za nedostatečné informace.
Matuto
Profil
Díky všem za rady a poznatky, pokusím se zlepšit body, na které jste upozornili, i když většina postřehů byla přímo k stránce a ne k způsobu jak přilákat nové zákazníky. Pokud by vás ještě něco napadlo, rád si poslechnu všechny rady a nápady.
Marek Prokop
Profil
Asi to bude tím, že paranoiků, kteří se bojí radiového signálu v ovzduší, není zas tak moc ;-)
Matuto
Profil
Str4wberry:
SKI autobusu zdarma
Str4wberry:
Pokud se znovu podíváš, uvidíš že je tam odkaz na rozpis cyklobusů.
Str4wberry
Profil
Pokud si místo zimních aktivit vyberu letní a podívám se na cyklistiku, skutečně vidím odkaz zde. Ale přijde mi poněkud diskomfortní. Nehledě na to, že je to vedeno jako cyklo autobus, ale mě zajímá SKI autobus.

i když většina postřehů byla přímo k stránce a ne k způsobu jak přilákat nové zákazníky
To spolu souvisí. Pokud přijde víc návštěvníků, ale web je nepřesvědčí, moc to nepomůže.
Matuto
Profil
Str4wberry:
Určitě, taky jsem psal že děkuji za všechny postřehy a pokusím se na nich zapracovat. Jen nevím jak je to bude s textem na úvodní stránce ani za boha mě nenapadá jak ho nějakým způsobem oživit.
Ivy
Profil
I když přijde víc návštěvníků a i když je web přesvědčí, pořád zůstanou takoví, kteří prostě odstřelí ty ručníky a elektřina. Pokus se to majitelce vysvětlit. Já mezi ně rozhodně patřím (A co všechno ještě budou chtít platit zvlášť? Plyn? A jak to je s toaletním papírem?), já bych po přečtení té věty šla o dům dál. Na druhou stranu je velmi dobře, že to tam napíšou, aspoň je odeženou už teď a budou mít míň naštvaných zákazníků přímo na místě. A co se týká galerie, tak pokud budu potenciální zákazník tohoto luxusního ubytování tak se do ní ani nepodívám.
Lukáš Pítra
Profil
Matuto, zkuste napsat nějaký zajímavý článek o tom, co se dá v okolí ubytovacího zařízení podniknout - kam se dá jít, co se dá vidět, co se dá zažít. Zkuste napsat něco o tom, jak vypadá pobyt typického zákazníka (staršího movitějšího páru, party přátel, rodiny s dětmi ..). Přidejte zajímavé fotky nebo video (můžete je vytvořit sami, nebo o ně požádat spokojené hosty).

Článek zkuste nabídnout redakcím webů, které píšou o cestování a tipech na dovolenou na českých horách. Nebo ho můžete dát přímo na web a odkázat na něj v různých diskuzích na téma "kam jet letos na hory?".

Nemyslete tolik na klíčová slova - přemýšlejte nad tím, kde jsou vaši zákazníci a co by před cestou chtěli slyšet. Neprodávejte "apartmán pec pod sněžkou", prodávejte zážitek, který u vás můžou získat. SEO přijde samo.

Mimochodem, to bílé písmo na hnědém pozadí se docela špatně čte.
mat
Profil
Jak píše Lukáš, popište typické zákazníky, SEO přijde samo. A když nepřijde? Je spousta jiných možností, jak "ubytovací web" propagovat. Pět vět na každé stránce, poskládaných bez emocí a výzvy, k ničemu moc nevede.
MajoCQ
Profil
Ahoj, snaz sa ziskat co najviac tematickych odkazov. Dobre je registrovat sa do roznych katalogov ubytovani a odkazovat na tvoj web, dolezite je ale vsade pisat unikatny text a pouzit nejake klucove slova v texte (nie moc, nezabudaj ze pises pre ludi). Bezplatne sa mozes zaregistrovat tiez na: www.chaty-dovolena.cz. Je tam tiez moznost umiestnenia odkazu na tvoj web. Hodi sa tiez pridat spatny odkaz s tvojho webu spat na detail tvojho ubytovania v katalogu (nie na hlavnu stranku katalogu) - toto sa moze zdat ako kontraproduktivne, ale v skutocnosti nie je, pretoze podobne stranky maju vyssiu navstevnost a mozno navstevnik zavita na tvoje stranky prave z detailu tvojho ubytovania v katalogu - cize podporujes sam seba.

Tiez mozes nahrat video ubytovania, hodit video na youtube a odkazovat z popisku na tvoje stranky.
shaggy
Profil
MajoCQ:
Je tam tiez moznost umiestnenia odkazu na tvoj web. Hodi sa tiez pridat spatny odkaz s tvojho webu spat na detail tvojho ubytovania v katalogu (nie na hlavnu stranku katalogu) - toto sa moze zdat ako kontraproduktivne, ale v skutocnosti nie je, pretoze podobne stranky maju vyssiu navstevnost a mozno navstevnik zavita na tvoje stranky prave z detailu tvojho ubytovania v katalogu
Chápem, že pre teba, ako tvorcu toho webu, to nie je kontraproduktívne, potrebuješ si získať spätné odkazy. Ale vysvetli mi, ako to pomôže majiteľovi ubytovacieho zariadenia?
Príklad:
- zaregistrujem sa do tvojho katalógu, bude tam odkaz na môj web, budú odtiaľ chodiť návštevy na môj web,
- pridám odkaz na katalóg na moju stránku,
- ľudia uvidia odkaz na katalóg, kliknú na to - tým pádom ich odvediem preč zo stránky a hrozí, že v tvojom katalógu nájdu iné ubytovacie zariadenie.
Logický záver je, že pridaním odkazu si škodím. To, čo si napísal, nedáva absolútny zmysel, logicky si to odporuje. Mohol by si nám to vysvetliť, aby to nevyzeralo ako obyčajná reklama (aj keď všetci vieme, že je to obyčajná reklama na tvoj web).
MajoCQ
Profil
shaggy:
Reklama to samozrejme je:)

Ja som mu len poradil ako moze spropagovat svoj apartman. To ci bude odkazovat alebo nie je len na nom. Predpokladal som ze mu ide hlavne o ziskanie zakaznikov a nie navstevnost svojich stranok. Nikde predsa nie je napisane, ze musi robit linkbuilding len pre svoj web. Kludne sa moze stat, ze na niektore klucove slova sa bude na prvych poziciach zobrazovat jeho web a na ine nejaka ina stranka (napr. podstranka s jeho ubytovanim v nejakom katalogu alebo komentar od spokojneho zakaznika na nejakom fore), ktora bude ale tiez propagovat jeho ubytovanie.

A odlivu zakaznikov by som sa nebal, pretoze ak sa niekomu jeho ubytovanie zapaci, tak bude mozno ajtak hladat a porovnavat dalej. Ja sa tiez neuspokojim s prvym vysledkom a snazim sa najst pre mna to najlepsie.
shaggy
Profil
MajoCQ:
Nemyslím, že by toto bol správny web, kde si robiť reklamu.

Tvojim posledným príspevkom si úplne vyvrátil to, čo si mu predtým radil. Napísal si:
Hodi sa tiez pridat spatny odkaz s tvojho webu spat na detail tvojho ubytovania v katalogu ... toto sa moze zdat ako kontraproduktivne, ale v skutocnosti nie je,
a teraz píšeš:
Nikde predsa nie je napisane, ze musi robit linkbuilding len pre svoj web.

Tým pádom mu radíš, aby robil linkbuilding nielen pre svoj web, ale aj pre tvoj, chápem to správne?
A stále nechápem, čo dosiahne tým, že bude odkazovať na tvoj web a ten sa bude zobrazovať na prvých pozíciách pre niektoré kľúčové slová. Tým pádom bude škodiť svojmu webu na úkor tvojho portálu. Prečo ho navádzaš na praktiky, ktorými si nepomôže?
MajoCQ
Profil
shaggy:
Nemyslím, že by toto bol správny web, kde si robiť reklamu. - to co som napisal bolo k teme.

A stále nechápem, čo dosiahne tým, že bude odkazovať na tvoj web a ten sa bude zobrazovať na prvých pozíciách pre niektoré kľúčové slová. Tým pádom bude škodiť svojmu webu na úkor tvojho portálu. - chcel som povedat len to, ze ak prenajimam, tak je mi jedno, ze ci ma zakaznik kontaktuje cez moje stranky alebo cez nejaky iny web (pridanim odkazu podpori druhu alternativu a jeho to neposkodi - neubudne mu rank a neprepadne sa v google)
LudekBrno
Profil
MajoCQ:
Pokud má veškeré potřebné informace na svém webu, neexistuje rozumný důvod, proč by měl návštěvníka odvádět odkazem do nějakého katalogu. Těžko v tom katalogu bude více podrobností, než na vlastním webu a také se snadnéji udržuje aktuálnost informací na vlastním webu, než v cizím katalogu. Prosté odkaz vedoucí do katalogu nemůže vlastnímu webu nijak pomoct. V nejlepším případé neuškodí, ale rozhodně nepomůže nikomu jinému, než provozovateli katalogu.
Ivy
Profil
"Kauce při nástupu 2000 Kč"
Stále jsem přesvědčena, že hlavní problém tohoto webu a služeb, který nabízí není "Jak získat zákazníky", ale "Jak neodehnat ty získané".
Martin Kolčaba
Profil
Ivy to trefila. Já bych si jako zákazník našel méně "luxusní" penzion, který po mě ale nebude vyžadovat kauci 2000 Kč, přivezení ručníků a doplatek za elektřinu. Doporučuji majiteli zamyslet se nad službami, které poskytuje. Samozřejmě si nemyslím, že neúspěch webu by stál jen na tomhle, ale je to celkem podstatná věc.
Matuto
Profil
Především mi šlo o to jak získat potencionální návštěvníky na stránky, to zda si apartmán rezervují je jiná kapitola.
Amunak
Profil
Matuto:
To je ale spíš chyba. Pokud ti na web přijdou denně tři zákazníci, a každý z nich si zarezervuje apartmán, bude to mnohem výhodnější než přilákat tam stovku, když si to pak nezarezervuje nikdo. Samozřejmě je to hypotetický případ a návštěvnost a počet objednání spolu souvisí, ale určitě nemá cenu honit se jen za jedním.
Matuto
Profil
Určitě máš pravdu, ale teoreticky, pokud stránky nikdo nenavštíví, tak si ho určitě nikdo neobjedná, neberu-li v potaz různé ubytovací katalogy, ale čím více lidí ho navštíví, tím je přeci větší šance, že si ho někdo objedná. Ohledně věcí, které jste mi vytýkali se pokusím domluvit s majitelkou a poupravit, zároveň jsem jí již poprosil o nějaké texty, popřípadě body abych ho sám napsal, dle bodů, které zde zmiňujete.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Matuta:
„...čím více lidí ho navštíví, tím je přeci větší šance, že si ho někdo objedná“
Jenže ono to funguje i naopak: Čím víc lidí se ubytuje, tím větší je šance, že doporučí ubytování svým známým – mimo jiné i tak, že je pošlou na příslušný web. Ten samozřejmě musí být v pořádku, ale první, co musí sedět, je nabídka jako taková.

Zkusím to vysvětlit na absurdním příkladu: Když uděláš web o tom, že pošleš na dobírku pomeranče shnilé a minimálně za stonásobek běžné ceny, můžeš mít návštěvnost jako Seznam a objednávky se dočkáš nanejvýš od nějakého úředně uznaného "šprýmaře". Myslím už ti to tu řeklo dost lidí a netřeba to omílat stále dokola.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0