Autor Zpráva
pap
Profil *
dobrý den, rád bych se zeptal jestli mně nebudou vyhledávače trestat za duplicitu, pokud jsem vložil na každou stránku webu stejný úvodní text v rozsahu cca osmi řádků. viz. zde
Již jsem zde dostal odpověď před delší dobou že pokud uvedu na webu stejný text v podobě vizitky na každé podstránce tak je to ok, Jak je to prosím s násobně větším textem.
Moc děkuji za rady ....
JanJanuska
Profil
Vyhľadávačom to nebude prekážať. Len nerozumiem, prečo by mal byť ten text na každej stránke. Nehodí sa tam, tých 8 riadkov nebude takmer nikto čítať.
LudekBrno
Profil
JanJanuska:
Ono to může mít logiku, pokud se předpokládá, že návštěvníci se na web nebudou dostávat pouze přes úvodní stranu, ale při velkém množství relevantních frází se z vyhledávače můžou ocitnout na kterékoliv straně. Může být potom účelné nějaký důležitý kratší text mít na všech stranách.
ninja
Profil
Takto mě to jako návštěvníka webu a potencionálního kliente hodně štve. Prokliknu pár stránek a stále vidím "stejný" obsah, ani dobře nevím kde začíná už unikátní. Pokud chcete mít na každé stránce stejný obecný popis, graficky jej oddělte od vlastního obsahu stránky.
Plaváček
Profil
pap:

Tento text patří na extra stránku - třeba O mně, nebo Kdo jsem. Opakování v tomto případě není matka moudrosti.
pap
Profil *
[#3] LudekBrno ano takt je to myšleno, na tento web chodí návštěvníci z různých stran webu. A pokud to považuji za hlavní info které chci dostat do povědomí je dobré to mít na všech podstránkách. Ne každého zajímá uvod ale konkrétní služba neboli konkrétní stránka..


[#4] ninja toto je asi rozumný nápad, bude dobré vytvořit jakousi vizitku v grafické podobě. Klasický text splývá s ostatním textem.. dík za nápad....
margin
Profil *
Plaváček:
Ne každého zajímá uvod ale konkrétní služba neboli konkrétní stránka..
Vždyť to ti radí Plaváček, abys tyto informace dal na konkrétní stránku, ale ty ses upnul na to, že ten pokec musíš mít všude.
pap
Profil *
[#7] margin a ja na to odpověděl že je to v mém případě blbost:-) protože dle mích zkušeností navštěvník projde v průměru dvě oborově stejné stránky, další stránka typu "kdo jsem" by byla asi minimalně navštěvovaná. neprovozuji eshop, pokud nezaujmu hned na poprvé, návštěvník odchází.


tím nechci urazit plaváčka, ten mi na tomto webu poradil dobře už mnohokrát:-)))
Again
Profil
pap:
Mě osobně by to taky rozčilovalo. Pokud už se rozhodnu na té stránce zůstat, tak si budu chtít přečíst další informace a ne znovu dokola číst to samé, což mě vlastně vůbec nezajímá. A pokud se rozhodnu nakonec využít těchto služeb, tak položku "kdo jsem/kontakt" stejně navštívím ...
Plaváček
Profil
pap:

A pokud to považuji za hlavní info které chci dostat do povědomí je dobré to mít na všech podstránkách

Text takto koncipovaný je běžnému návštěvníkovi ukradený, protože nezodpovídá žádnou důležitou otázku a je navíc zbytečně dlouhý. Patří na extra stránku s tím, že z ostatních stránek webu může vést krátká upoutávka s odkazem.


P.S. Ostatně soudím, že celému obsahu webu by prospěla výrazná redukce - texty jsou plné bezobsažných frází a třeba užitečnost této stránky http://www.barevne-fasady.cz/kde-pracujeme-,75.html je v podstatě nulová.
pap
Profil *
[#10] Plaváček ....potom ale podle čeho se má řídit laik jako já , před více jak rokem jsem si zde nechal poradit a objednal jsem na tomto webu u nějaké firmy tvorbu textu na všechny stránky webu. Upozornuji že jsem nevybíral nejlevnější nabídku. Jak vy píšete jsou to texty bezobsažných frází...souhlasím ale jsou to texty od firmy která se tím živý a měla za sebou reference. Třeba proto jsem zkusil vložit trošku osobnější text v podobě krátké vizitky o mně.

Problém u Vás tvůrců webů, textů, grafiky atd. je že laik nemá šanci poznat co je vlastně správně, prakticky každý má jiný názor. Pokud někdo z webmástrů někdy vymyslí jasný koncept jak má vypadat např. text webu pro laika srozumitelný tak to bude malý zázrak:-)))

Abych se vrátil k začátku tohoto vlákna.... duplicita textu na stejném webu vliv na vyhledávače jak jsem pochopil nemá, takže Vám moc děkuji za váš čas.... jdu řešit konečnou podobu textu na následující sezonu:-))) dík
_es
Profil
pap:
podle čeho se má řídit laik jako já
Najlepšie podľa toho, či si myslí, že by mu web vyhovoval ako návštevníkovi - potenciálnemu zákazníkovi. Dostal si jednoznačné rady, že tvoj nápad z [#1] je z tohoto hľadiska zlý. Myslíš, že v prvom rade zákazníka zaujíma, ako dlho sa dávala vaša „parta“ dokopy, alebo čo a za čo dostane?
pap
Profil *
[#12] _es budete se divit ale je to jeden z nejčastějších dotazů " jak dlouho to děláte, jste OSVČ nebo fa, jste vyučen nebo zaučen,reference ....v tomto když vyhovíte je cena za dílo až na druhém místě.

"Najlepšie podľa toho, či si myslí, že by mu web vyhovoval ako návštevníkovi - potenciálnemu zákazníkovi."
... ano hlavní a nejvíce viditelné body na webu jsou napsány dle myšlení mého zákazníka, přesněji většiny zákazníků. ( každému se nezavděčíte )
Plaváček
Profil
pap:

Duplicita jako odborný termín je trochu něco jiného (viz vysvětlení http://vyhledavace.info/seo-faq/7/duplicitni-obsah) a pochopitelně vliv na vyhledávače má - negativní.

Třeba proto jsem zkusil vložit trošku osobnější text v podobě krátké vizitky o mně.

To je v pořádku, ale má být na jedné konkrétní stránce, která bude snadno k nalezení. Pěkný příklad je třeba zde: http://www.veneo.cz/filozofie-veneo.html

jsou to texty od firmy která se tím živí a měla za sebou reference

Pak firma neodvedla moc dobrou práci, nicméně uznávám, že pro laika je těžké se orientovat. Jedno zlaté pravidlo, jak poznat správného copywritera (nebo firmu), ale existuje - ještě dříve, než začne cokoliv psát, bude se dlouze vyptávat. Viz pěkné shrnutí od Marcela Kupky http://dictum.cz/copywriter-a-hledani-cilove-skupiny/.
JanJanuska
Profil
LudekBrno:
Ono to může mít logiku, pokud se předpokládá, že návštěvníci se na web nebudou dostávat pouze přes úvodní stranu, ale při velkém množství relevantních frází se z vyhledávače můžou ocitnout na kterékoliv straně. Může být potom účelné nějaký důležitý kratší text mít na všech stranách.

Práve preto by tak rozsiahly a všeobecný text nemal byť na každej stránke. Ak niekto hľadá napr. "zateplení fasád České Budějovice", tak by mu mal biť do očí obsah, ktorý so zateplením súvisí. Ak text začína slovami "Dobrý den, jmenuji se...", tak zrejme väčšina preskočí celý úvodný text a o dlhoročnej praxi sa vo výsledku nič nedozvie.

pap: „...A pokud to považuji za hlavní info které chci dostat do povědomí je dobré to mít na všech podstránkách. Ne každého zajímá uvod ale konkrétní služba neboli konkrétní stránka..

Z tých cca 8 riadkov som sa dozvedel jedinú dôležitú informáciu: Že máte dlhoročnú prax. To je možné vtesnať vtesnať do pár slov ("15 let praxe"), ktoré sa dajú na každej stránke vyjadriť tak, že si ich všimne omnoho viac návštevníkov a nebude im to ani prekážať.
Telefón a e-mail sa už nachádza v hlavičke. Preto mi to príde zbytočné uvádzať ešte aj v hlavnom obsahu každej stránky. Je na zváženie, či majú kontaktné údaje dostať taký veľký priestor na každej stránke. Naopak, na stránke s kontaktmi, kde by mali byť telefón aj e-mail jasne viditeľné, sú obalené zbytočným textom.

To, že ako hlavný argument dobre odvedenej práce uvádzate iba dlhoročnú prax, mi nepríde úplne najlepší nápad. Ako potencionálny zákazník by na mňa určite viac zapôsobili referencie a vyjadrenia zákazníkov. Tie sú ale bohužiaľ "zašité" len na jednej podstránke.
_es
Profil
pap:
budete se divit ale je to jeden z nejčastějších dotazů " jak dlouho to děláte, jste OSVČ nebo fa, jste vyučen nebo zaučen,reference ....
Obvyklý proces dotazu ale vyzerá tak, že sa niekto niečo opýta a je mu odpovedané. A nie tak, že je obťažovaný pred každým dotazom počúvaním/čítaním niečoho s dotazom nesúvisiacim. Potenciálny zákazník si informácie o vás na webe už nájde a prečíta - netreba mu ich vnucovať.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0